יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:00

תקדים: ראשי לה פמיליה הורחקו ממשחקי בית"ר

פסיקה תקדימית: השופטת בנקי מביהמ"ש השלום בירושלים קבעה שראשי הארגון יורחקו ממשחקי הקבוצה זכר לקללות נגד חוגג. הבעלים: "מהניצחונות הגדולים"

|
משה חוגג על רקע דגל לה פמיליה (רדאד ג'בארה)
משה חוגג על רקע דגל לה פמיליה (רדאד ג'בארה)

החלטה חסרת תקדים וניצחון גדול לבית”ר ירושלים היום (שישי) בבית משפט השלום בירושלים. השופטת מיקה בנקי קבעה בהחלטה תקדימית כי ראשי ארגון לה פמיליה, אשר הורחקו על ידי המועדון זכר אותן קללות ביציעים, לא יוכלו להיכנס למשחקי הקבוצה, ובכך דחתה את טענותיהם של שלושת האוהדים, שביקשו צו מניעה להחלטה של בית”ר ומשה חוגג. 

כזכור, אותם האוהדים ששיגרו קללות קשות לעברו של חוגג ומשפחתו, הורחקו על ידי בית”ר ופנו לביהמ”ש בבקשה להוציא צו מניעה להחלטה של הקבוצה, אך נענו בשלילה. מדובר באוהדים עמיחי בן חיון, משה מוטחדה ואבי כהן. לטענת המבקשים, כשהגיעו למשחק של קבוצתם נאמר להם על ידי חברת האבטחה כי כניסתה נאסרה על ידי המועדון מחשש שיקללו במהלך המשחק. האוהדים כאמור הגישו בקשה לצו מניעה זמני לאותה החלטה, אולם בבית המשפט לא קיבלו זאת.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

בנימוקים להחלטה כתבה השופטת בנקי: "המבקשים לא הוכיחו קיומה של עילת תביעה לכאורה שלפיה הופלו מחמת השקפתם בניגוד לחוק איסור הפליה. המחלוקת בין המבקשים והמשיבים אינה בגדר 'השקפה' אליה התכוון החוק והמבקשים לא הופלו”.

עוד ציינה: “המבקשים אף לא הוכיחו זכות לכאורה להיכנס ללא סייג לאצטדיון לצפות במשחקי הקבוצה. מניעת כניסת המבקשים למגרש עולה לכאורה בקנה אחד עם חובת המשיבים להבטיח את הסדר הציבורי ושלום הציבור באירוע. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר המבקשים בבקשתם עומדים על זכותם לקלל ולהתנהג באופן שיש בו משום הפרה של כללי ההתנהגות באירוע ספורט כפי שנקבעו בתקנות איסור אלימות בספורט (כללי התנהגות באירוע ספורט ודרך פרסומם), תשע"ב – 2012 וגם בשל כך אין מקום להורות למשיבים לאפשר את כניסתם".

אוהדי בית"ר עם דגל 'לה פמיליה' (רדאד ג'בארה)אוהדי בית"ר עם דגל 'לה פמיליה' (רדאד ג'בארה)

הצעד התקדימי בהחלטה של השופטת בנקי מגיע מסעיפים הבאים, אשר יכולים לחולל מהפכה בתרבות הספורט בישראל ולמעשה האוהדים הורחקו בשל הקללות שהטיחו בבעלים ומשפחתו: “המשיבים מצידם עמדו בעניין זה על התנהגותם המזיקה של המבקשים ועל פועלם של המשיבים להיאבק במסגרת משחקי הקבוצה בגילויי אלימות וגזענות בהם נוקטים המבקשים וחבריהם. לטענת המשיבים חובתו המוסרית של בעלים של קבוצה היא להילחם בגזענות וחובתו אף למנוע אלימות במגרשי הספורט, לרבות ע"י הרחקה”.

“במישור ה'חוזי' הפנו המשיבים לתנאי כרטיס הכניסה או המנוי למשחקים שם נקבע כי ‘התנהגות אלימה ושימוש בשפה מאיימת או פוגענית הינם אסורים בהחלט. כל התבטאות בדיבור ו/או בכתב בעלת אופי גזעני, אסורה’. עוד נקבע כי מחזיק הכרטיס מאשר את התחייבותו לכבד את הכללים ולקיימם וכי אי ציות עלול לגרום להרחקתו לאלתר מהאצטדיון. יתר על כן, על גב תעודת מנוי מופיעה הפסקה לפיה עבירה של קהל אוהדים על כלל מכללי ההתנהגות, גם אם לא נעשתה ע"י מחזיק המנוי, עלולה לשלול ממנו את זכות הכניסה לאצטדיון לצפייה במשחקים”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

משה חוגג אמר לאחר הפסיקה: "בטווח הארוך, זהו אחד הניצחונות הגדולים והחשובים בספורט הישראלי בכלל ולבית"ר ירושלים בפרט. הניצחון הזה יאפשר להילחם בגזענות ובאלימות בצורה טובה בהרבה, כזו שתהפוך את מגרשי הכדורגל למקום ראוי עבור ילדים ומשפחות. האהבה מנצחת".

עורך הדין עמית חדד אמר לאחר קבלת ההחלטה: “זהו יום חשוב לספורט הישראלי ולמלחמה באלימות בספורט. בפסיקה תקדימית קובע בית המשפט שלבעלי קבוצת ספורט יש לא רק את הזכות להילחם באלימות ובגזענות, אלא את החובה להילחם בתופעות בזויות אלה ולמנוע מאוהדים גזענים ואלימים כניסה למשחקים. מר חוגג החליט שבית״ר תהיה קבוצה בלי אלימות ובלי גזענות, וזהו שלב נוסף וחשוב במאבק המוצדק שלו”.

עורך הדין עמית חדד (קרדיט: רפאל מזרחי)עורך הדין עמית חדד (קרדיט: רפאל מזרחי)

עורך הדין רוני מוזסון הוסיף: ״מדובר בניצחון חשוב. זו פסיקה תקדימית שמלמדת על חשיבות הנושא, כאשר בפעם הראשונה בית המשפט בוחן את ההחלטה של הקבוצה ומגבה צעד ברור שכזה. מדובר בגיבוי חשוב של בית המשפט להחלטת הקבוצה ואנו מברכים על כך”.

משה חוגג עם עו"ד רוני מוזסון (אחמד מוררה)משה חוגג עם עו"ד רוני מוזסון (אחמד מוררה)

תגובת המנהלת: “מנהלת הליגות לכדורגל מברכת על ההחלטה האמיצה של כב' השופטת בנקי מבית המשפט השלום בירושלים אשר הבהירה וחידדה כי איסור הכנסת "אוהדים" מתפרעים למגרשי הכדורגל אינה רק זכות המוקנית למועדוני הכדורגל - אלא חובה החלה עליהם מכח החוק. פסק דין תקדימי חשוב זה מהווה ציון דרך נוסף בתהליך אותו עובר הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות ולתפיסת המועדונים, הקהל, וכעת גם בית המשפט את אירוע הספורט כאירוע תרבות, לכל דבר ועניין”.

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: "שוחחתי אמש עם משה חוגג וחיזקתי את ידיו במאבק הלא פשוט אותו הוא מנהל מול מתפרעים אשר כל מטרתם לחבל בכדורגל הישראלי. אני שמח על ההחלטה שהתקבלה ומברך את משה ידידי, כמו גם את עוה"ד רוני מוזסון ועמית חדד, על ההישג המשפטי ועל המאבק המשמעותי והבלתי מתפשר על פניו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. מנהלת הליגות לכדורגל תעמוד לצד כל מועדון, בכל מאבק, אשר ינוהל במטרה להשאיר את המתפרעים, הגזענים והמסיתים מחוץ למגרשי הכדורגל".

כוח מתפרץ: שונית חמד מתחילה להתאגרף
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */