רגע לפני הקלאסיקו הגדול מול ריאל מדריד בשבת (שידור ישיר בערוץ ONE) מסי מגיע במצב הרוח הכי טוב שהוא יכול היה לצפות לו.
לאחר שקבוצתו ניצחה בדקה ה-90 את ויאדוליד (ללא שון וייסמן) עם שער נפלא של דמבלה, הפער מאתלטיקו מדריד ירד לנקודה אחת בלבד – זאת לאחר שכבר עמד בשיאו על 13 נקודות. כעת המאבק על האליפות פתוח לגמרי, כאשר ברצלונה עשויה אף להשלים דאבל, כל עוד תזכה קודם כל בגביע בגמר מול בילבאו בסביליה ב-17 בחודש.
עם כל הכבוד למוליכה, ברצלונה חושבת כרגע על יריבתה הבאה, ריאל מדריד השנואה, כשהיא מובילה עליה בשתי נקודות כשנותרו עוד 9 מחזורים לסיום הליגה, וכעת תואר האליפות תלוי בה בלבד – קל להגיד, קשה לבצע.
הפרעוש נותן עד כה עונה שאולי נראית בינונית לכאורה (בתחילת העונה גם נראתה חסרת חשק), אך הוא שוב מוביל את טבלת כובשי הליגה עם 23 שערים לאחר 29 מחזורים. אז נכון, הוא רגיל בדרך כלל גם להוליך את טבלת המבשלים (כרגע הוא “רק” במקום השני עם 8 בישולים כשליאגו אספאס יש 10), אבל הוא עדיין המלך הבלתי מעורער של הסטטיסטיקה על אדמת ספרד.
בימים עברו נהגנו להשוות כמעט את כל תחומי החיים בינו לבין רונאלדו רגע לפני כל קלאסיקו, אך כעת הפורטוגזי כבר סוגר שלוש עונות ביובה, והמאצ’ אפ הזה כבר שייך להיסטוריה. עם זאת, כאשר מדברים על אוספי הרכבים של הכוכבים הגדולים בעולם, קשה שלא לערוך השוואה על קצה המזלג בין השניים, אפילו אם הם לא ייפגשו בשבת.
נתחיל בכך שרונאלדו מעט מוחצן יותר בכל הקשור לרכבים שלו ברשתות החברתיות, כאשר הוא לא שוכח לעיתים להוריד את החולצה כשהוא מצטלם עם אחד מהם (עם איך שהוא נראה, גם עבדכם הנאמן היה נוהג באופן דומה). לצד ה-Bugatti La Voiture Noire הנדירה שעל פי הדיווחים עלתה לו מעל 10 מיליון אירו, יש ברשותו גם את ה-Bugatti Centodieci שעלתה רק מעט פחות.
בנוסף, ברשותו של אלוף אירופה גם Bugatti Chiron, אחד מהרכבים הנוצצים ביותר בכל אוסף רכבים בקרב הכוכבים הגדולים (גם אצל בנזמה), בשווי של כ-2.5 מיליון אירו. כמובן שהאוסף של הכוכב כולל עוד לא מעט רכבי פאר, אך רק שוויים של רכבי הבוגאטי כבר מתקרב ל-30 מיליון אירו.
נחזור למסי, וכאן התמונה גם מעט מסתבכת. לפני מספר שנים פורסם כי מסי זכה במכירה פומבית ב-Ferrari 335 S Spider Scaglietti שנת 1957, במחיר של לא פחות מ-30 מיליון אירו. מצד אחד מדובר ברכב אשר בהרבה מרכבי הבוגאטי של רונאלדו, אך זהותו של הרוכש לא פורסמה ומדובר בפרסומים באירופה המבוססים על השערות מושכלות. מסי הגדיל את סימן השאלה כאשר פרסם פוסט עם דגם קטן של פרארי עם המלל: “הרכב החדש שאומרים שקניתי...”.
הפיתרון שאנו מציעים בשלב זה הוא להתייחס לאותה פרארי כפריט אספנים שייאר לצורך הדיון בסוגריים, וכך נוכל להתייחס לרכב “האמיתי” היקר ביותר של מסי (עד שנראה פרסום מאומת). כאן כבר מדובר ברכב בסכומים הרבה יותר נמוכים, כ-1.6 מיליון אירו בלבד, וזהו המקום להזכיר אותו – ה-Pagani Zonda Tricolore.
רגע, רגע, רגע. אנחנו יכולים לשער מה אתם חושבים כרגע: פגאני? בטוח שלא בוגאטי, פרארי או למבורגיני? 1.6 מיליון אירו? האם זה הרכב היקר ביותר של מסי? תחזיקו את הסוסים שלכם. בואו נעשה סדר.
חברת Pagani Automobili היא יצרנית מכוניות על איטלקית, שממש לא משפילה מבט מול היצרניות המקבילות – גם אם הן מוכרות יותר. ההכרזה על המכונית הנדירה הייתה אי שם ב-2010 כחלק מחגיגות ה-50 שנה לטייסת האווירובטית של חיל האוויר האיטלקי, ה-Frecce Tricolori, ולא במקרה הרכב נראה כמו מטוס. במקור היה אמורים לייצר רכב אחד כזה בלבד, אך בסופו של דבר הוחלט על שלושה – אחד מהם כאמור של מסי.
אגב, לפני כארבע שנים פורסם במספר אתרי רכב כי אחד משלושת הרכבים שיוצרו עומד למכירה בערב הסעודית, כאשר גם הכותרות וגם הטוקבקים שאלו בגדול את אותה שאלה: “מי מוכר רכב שכזה בעבור כסף?”
נעבור ברשותכם כעת לפרטים הטכניים: מדובר ברכב הבנוי על שלדת טיטניום קלת המשקל (משקל הרכב עומד 1225 ק”ג) עם מנוע מרצדס 12V של 7.3 ליטר, אשר מייצר 670 כוחות סוס, ומביא את הרכב למהירות שיא של 350 קמ”ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות.
השילוב של העיצוב המרשים שלו (בין השאר המראה “המטוסי” וחישוקי הגלגלים המוזהבים) והיכולות הספורטיביות על הכביש, הפכו אותו עם הזמן לסוג של “הנסיך” הלא רשמי של מכוניות הספורט האיטלקיות – אך ייתכן ולטעמכם מדובר בהפרזה מרחיקת לכת. אתם תחליטו.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!