יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:03

זוסמן וסמופלוב: זו התקופה הכי יפה בהתעמלות

המאמנות שעומדות מאחורי ההצלחה של אשרם וזליקמן בראיון זוגי ל-ONE: העבודה המשותפת, המדליות והשדרוג בתנאים שהן מקבלות. "אנחנו במעמד אחר בעולם"

|
אלה סמופלוב ואיילת זוסמן עם ניקול זליקמן ולינוי אשרם (חגי מיכאלי)
אלה סמופלוב ואיילת זוסמן עם ניקול זליקמן ולינוי אשרם (חגי מיכאלי)

צהריים באוהל. המתעמלות מתאמנות על המשטח בשקט, כשהמאמנות יושבות בצד. הן נראות כבר מותשות, אבל הן רק באמצע יום האימונים. לינוי אשרם זורקת כדור לאוויר ומתרגלת את העצירה שלו עם הרגל על משטח אחד. ניקול זליקמן במשטח אחר עובדת על שיפורים לתרגיל החישוק שלה. זורקת לאוויר, רצה ועוצרת את החישוק עם שתי רגליים באוויר תוך כדי תנועה, בדרך יצירתית וחדשה.

"זה נראה לי קצת יותר מרשים, לא?", היא שואלת את המאמנת שלה אלה סמופלוב. היא מתלבטת. "צריך לחשוב על זה, כי אולי זה יעצור לך את התנועה בהמשך", המאמנת מעירה. "ואם אני אכניס את שתי הרגליים פנימה?", תוהה זליקמן. שתיהן מסתכלות לפתע על איילת זוסמן, המאמנת של לינוי אשרם, כמחפשות תשובה שתכריע. "זה יהיה מעולה ואת תקבלי על זה עוד עשירית בציון", מחמיאה איילת. זליקמן מהנהנת והיא ניגשת שוב לבצע.

הן מתאמנות הכי קשה מבין כל הספורטאים בארץ. שש שעות עבודה ביום קל, שמונה שעות אימון ביום ממוצע ועד 12 שעות בימים קשים. זה דורש התמדה והקרבה, צריך לאהוב את זה, אבל שם, באוהל הזה, הקסם קורה. מהמקום הזה הן יצאו בשנה האחרונה לתחרויות הגדולות ביותר, בהן אשרם סיימה שלישית בעולם וראשונה באירופה, וזליקמן הייתה בין 11 הטובות בעולם וחמישית באירופה.

ניקול זליקמן באימון. גם המאמנת של אשרם שותפה לו (חגי מיכאלי)ניקול זליקמן באימון. גם המאמנת של אשרם שותפה לו (חגי מיכאלי)

מאחורי ההצלחה שלהן עומדות זוסמן וסמופלוב, שעל הנייר מאמנות מתעמלות שאמורות להתחרות זו בזו, אבל בפועל הן עובדות ביחד. מחלקות עצות אחת לשנייה, עוזרות בבניית התרגילים, נוסעות ביחד לתחרויות ומראות פרגון אדיר האחת לשנייה. על אמת, לא בכאילו. במונחים של ספורט בכלל והתעמלות אמנותית בפרט, אין ספק שזה דבר נדיר ואפילו מוזר, אבל רק כך הן מאמינות שאפשר להביא תוצאות טובות יותר. ביחד, בשקט ובהרמוניה.

הימים שאחרי אליפות אירופה, הצילומים, הראיונות והתמונות הם ימים לא קלים. נפילת מתח קוראים לזה, אבל הן ממשיכות לעבוד במלוא המרץ לקראת המטרה הבאה. לא עוצרות לרגע אפילו לחשוב על מה שהיה, רק ממשיכות הלאה לעבר התחרויות הבאות בדרך לאולימפיאדת טוקיו. בין לבין, אלה סמופלוב ואיילת זוסמן מסכימות לעצור את האימונים כדי לדבר על מה שיושב להן על הלב בראיון מיוחד ל-ONE: ההצלחה האדירה, העבודה המשותפת והייחודית, המקום של ישראל בעולם ההתעמלות האמנותית, והכרת התודה לכל מי שמלווה אותן ודואג להן בדרך למדליות. ולא, רק אל תגידו להן שהן אימפריה.

“כולם רוצים שנצליח”

"זו התקופה הכי יפה בקריירה שלנו. לא היה דבר כזה אצלנו", אומרת איילת זוסמן כשיוצאים לרגע לקחת אוויר מחוץ לאוהל שחזר לפעילות. אלה סמופלוב מסכימה איתה: "לא היה מצב כזה. אני כבר 30 שנה בענף הזה ומעולם לא היינו במקום שאנחנו נמצאות בו עכשיו. אנחנו לא אימפריה, כי אימפריה זו לא המילה המתאימה לדעתי, אבל אנחנו כן במקום טוב עכשיו. מקום טוב מאוד".

למה את מתכוונת?
סמופלוב: "תראה מה קורה פה. יש לנו את האוהל המדהים הזה למתעמלות האישיות, יש אולם לנבחרת ההתעמלות האמנותית, גם לנבחרת המכשירים שיפצו ובנו אולם משלהם בווינגייט. כל אחד תפס את המקום שלו, אף אחד לא מקנא לשני, לכל אחד יש תוכנית מקצועית משלו והכל עובד בלי שום בעיה. פעם הייתי מגיעה לאימון ומבינה שאין לי אולם להתאמן בו כי פתאום החליטו לעשות שם איזה חוג אחר. הייתי עומדת בחוץ בגשם עם המתעמלות ואומרת לעצמי 'לאן אני אלך עכשיו כדי לעשות אימון?'. והיום, יש לנו את הבית שלנו, את האולם שלנו. אני יכולה לבוא בבוקר ולשבת פה עד עשר בלילה. ואם יש בעיה, אני מרימה טלפון ופותרים לי את הכל בדקה. האיגוד החדש זה דבר מדהים, זה משהו שלא היה. יו"ר האיגוד כנרת צדף רצה ודואגת לנו להכל, המנכ"לית שרית שנער תמיד זמינה בשבילנו וכל מה שאנחנו מבקשות אנחנו מקבלות".

המתעמלות באימון באוהל. מרגישות בבית (חגי מיכאלי)המתעמלות באימון באוהל. מרגישות בבית (חגי מיכאלי)

גם את מרגישה ככה, איילת?
זוסמן: "ברור. ההצלחות שלנו זה לא רק אנחנו והספורטאיות, זה גם כל מה שמסביב. הוועד האולימפי שתומך, היחידה לספורט הישגי שדואגת, מכון וינגייט שעוזר, האיגוד שמשיג כל מה שצריך בשבילנו. כולם מסביבנו כל הזמן וחשוב לנו שהאנשים האלה יבינו שאנחנו מודות להם על הכל מכל הלב, כי גם להם יש חלק בזה. כולם רוצים שנצליח ואנחנו מרגישות את זה".

ימי מגפת הקורונה הם ימים לא קלים, אבל הספורט האולימפי לא הפסיק להתאמן. זה היה התנאי הראשון של הוועד האולימפי בשיחות מול המדינה, אותן הוביל המנכ"ל גילי לוסטיג, וכעת מתברר כי זה היה אחד מהמפתחות להצלחה האחרונה באליפויות אירופה, שם המדינה גרפה 13 מדליות, כולל אחת מזהב של לינוי אשרם. גם במהלך הסגר המתעמלות המשיכו לקבל את כל התנאים שהיו צריכות לקבל מהוועד האולימפי, כולל מעטפת רפואית ועזרה, ואשרם אף הודתה כי זה מה שעזר לה לנצח בקייב.

דאגו לספורטאים. יעל ארד, יגאל כרמי, חילי טרופר וגילי לוסטיג (הוועד האולימפי בישראל)דאגו לספורטאים. יעל ארד, יגאל כרמי, חילי טרופר וגילי לוסטיג (הוועד האולימפי בישראל)

עם חידוש התחרויות באיגוד ההתעמלות דאגו להעמיד מטוס מיוחד רק עבור המתעמלות שיצאו לתחרות באוקראינה. כל המשלחת טסה עם אותם בגדים, אותן נעליים, אותם תיקים, אותן מסכות עם סמל האיגוד הישראלי - וזה עשה את שלו. עבורן אלה היו ימים מיוחדים שגרמו לגאוות יחידה והביאו את המתעמלות עד לקצה גבול היכולת, כי הן הרגישו שיש מי שמשקיע בהן ומאמין בהן.

"האמת שחזרתי מאליפות אירופה והלכתי לרופאת שיניים שאמרה לי 'אלה, איזה איזה תוצאות מדהימות יש לכן, אבל אתן כאלה מסכנות', ואני אומרת לה 'למה את אומרת את זה?', אז היא עונה לי 'כי שמעתי שלא נותנים לכן משכורת ואוכל כמו שצריך'. התעצבנתי מזה. אמרתי לה 'על מה את מדברת? אני מקבלת תנאים מדהימים. אם אני רק מבקשת לפני אימון שיביאו לי איזה בקבוק מים, ישר רצים ומביאים לי ארגז'. לא היה דבר לנו כזה מעולם", אומרת סמופלוב.

יחידה אחת. המתעמלות שיצאו לאליפות אירופה (איגוד ההתעמלות)יחידה אחת. המתעמלות שיצאו לאליפות אירופה (איגוד ההתעמלות)

"כשנכנסתי לאולם בקייב הבנתי שאני במעמד אחר", מספרת זוסמן. "נכנסנו פנימה וכולם אמרו שם 'וואו, איזה בגדים. ככה נראית נבחרת'. מצפים לראות אותנו בעולם, כשאנחנו באות לתחרות מזהים אותנו מרחוק ומבינים שיש פה רמה אחרת. זה מתחיל בדברים הקטנים האלה, בלבוש, במטוס המיוחד, באוטובוס הצמוד, באוהל שהרימו במיוחד בשביל שנצליח ונעבוד בראש שקט, ובכל התנאים שאנחנו מקבלות. אז כמובן שגם התוצאות ברמה גבוהה".

האמת, די מוזר לשמוע את זה מהן. עד לפני שלוש שנים סמופלוב לא קיבלה בכלל משכורת מהאיגוד וזוסמן דיברה על כך שאין למאמנת ברמתה שכר מתגמל - אבל מאז, הכל השתנה. ומעבר לכסף, עכשיו כל בקשה שלהן נענית בחיוב והן באמת מרגישות שיש שינוי אמיתי בהתעמלות הישראלית. הכל יותר מקצועני.

מתעמלות מתחרות - שמתאמנות ביחד

סמופלוב: "ביום שבת ביקרתי באולם הישן שבו התאמנו מידי פעם. הסתכלתי על המקום, ראיתי את המשטח הישן שהיה שם ואמרתי לעצמי 'אלוהים, איך מהמקום הזה גידלנו כאלה מתעמלות איכותיות שהביאו מדליות?'. עכשיו אנחנו בעולם אחר לגמרי. מה כנרת עשתה יפה? היא פיתחה קשרים טובים עם כל הגורמים המקצועיים בשביל לייצג אותנו שם ולדאוג לנו. יש קשר טוב עם משרד הספורט והוועד האולימפי, והכל זז קדימה. הכל מתקתק".

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות. "הכל מתקתק" (נעם מורנו)כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות. "הכל מתקתק" (נעם מורנו)

כל התנאים שאתן מקבלות באו בעקבות ההצלחה של לינוי וניקול?
זוסמן: "לא, זה בא ביחד. השדרוג בתנאים וההצלחה השתלבו ביחד. יש דור צעיר בהנהלת האיגוד ואם פעם היינו צריכות כל הזמן להתחנן ולבקש דברים, אז עכשיו יש באיגוד אנשים שמגדילים ראש ויוזמים דברים. זה משהו שלא היה קודם וזה שינוי מאוד גדול. קיבלנו הרבה עזרה וככה הרבה יותר נוח לעבוד בראש שקט ולהתרכז רק בהצלחה".

איך קרה ששתיכן עובדות ביחד באופן כל כך צמוד?
סמופלוב: "זה התחיל כשאיילת חיברה תרגילים לנטע ריבקין שהייתה המתעמלת שלי בזמן שלינוי אשרם הייתה המתעמלת שלה. זה היה אולי מוזר כי איילת באה מהפועל ואני ממכבי, ובאיגוד הישן היה את העניינים האלה של הפוליטיקה של הפועל ומכבי, אבל זה לא פגע בנו. המשכנו בשלנו. רצו שלא נעבוד ביחד, כל הזמן ניסו להפריד בנינו עם כל מיני שמועות ושטויות, אבל העדפנו להתעלם מזה ולהמשיך בדרך שלנו. זה מה שאנחנו עושות הכי טוב וזה מה שעובד הכי טוב. לשמחתי, אנחנו מקבלות הרבה אהבה גם ממאמנות אחרות, כמו אירה וינר שתמיד מברכת את לינוי ומאמנות נוספות שרוצות לבוא להתאמן איתנו".

לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן בעבודה באוהל (חגי מיכאלי)לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן בעבודה באוהל (חגי מיכאלי)

למי שבא מבחוץ, זה די מוזר לראות שיתוף פעולה בין שתי מאמנות שהמתעמלות שלהן כביכול מתחרות אחת בשנייה. הרי מאמן כדורגל לא יבוא למאמן יריב ויגיד לו 'תשמע, תעזור לי רגע לסדר את הטקטיקה שלי'. אין פה ניגודיות?
זוסמן: "זה משהו שקרה עוד הרבה לפני שניקול ולינוי פרצו. במשך הזמן, ולפי התוצאות, החלטנו לעזור אחת לשנייה כדי להשיג את המטרה שלה. ללינוי הייתה מטרה להתברג בשלישייה העולמית ולניקול הייתה מטרה להגיע כמה שיותר קרוב לשם, וכשאנחנו עובדות ביחד שתיהן משתפרות. האמת? גם אם שתיהן היו מועמדות למדליה, שום דבר לא היה משתנה. אנחנו אוהבות את הבנות האלה, אנחנו נמצאות איתן מבוקר עד ערב, ומה שהן עושות על המשטח כבר תלוי ביכולת שלהן".

ואתן רוצות להגיד לי שלינוי וניקול גם מתנהלות ככה? עוזרות אחת לשנייה בכל דבר, למרות שבפועל הן מתחרות באותה תחרות?
סמופלוב: "כן. המתעמלות האלה הן מדהימות ואנחנו בנינו אותן לפעול ככה. הן רואות איך אנחנו מתנהגות כמאמנות וזה מחלחל אליהן. היחסים ביני לבין איילת הם טובים וטבעיים, אותו דבר קורה גם בין לינוי לניקול, אז למה לא לעזור אחת לשנייה?".

אשרם, זוסמן, זליקמן וסמופלוב. עובדות ביחד ומצליחות ביחד (אחמד מוררה)אשרם, זוסמן, זליקמן וסמופלוב. עובדות ביחד ומצליחות ביחד (אחמד מוררה)

פעם לא היו יחסים כאלה בין המאמנות בהתעמלות האמנותית. איך זה קורה?
סמופלוב: "פעם לא היה דבר כזה בענף שלנו, אבל היום זה אחרת. אין בנינו שום קנאה. אני גאה שקיבלתי חברה כמו איילת. אני יודעת שגם אם אני אצטרך משהו באמצע הלילה, אני אתקשר לאיילת והיא תבוא לעזור לי בכל שעה. יש אנשים שאני לא אסמוך עליהם, אבל אני יודעת שממנה אני אקבל עזרה במאה אחוז בכל מצב. זו חברות של הרבה שנים".

את אומרת שאין ביניכן קנאה, אבל אני אקשה עלייך. בסוף כל הפוקוס הולך על לינוי אשרם, כי מה לעשות, היא זו שתמיד זוכה במדליות. לא בא לך לבוא ולהגיד 'הלו, יש לי פה גם מתעמלת שעושה דברים מדהימים ומגיע לה להיות בפרונט'?
סמופלוב: "כשנטע ריבקין הייתה מתעמלת מצליחה איילת בחיים לא אמרה עליה מילה רעה, אז למה שאני אגיד עכשיו משהו כזה על לינוי ואסתכל על הדברים בצורה הזו? לאיילת יש מתעמלת מדהימה ואני מרגישה שכולנו מתקדמות ביחד איתה. אני מאושרת כשהיא מאושרת. גם ניקול אוהבת את ההצלחה והיחס, אבל תאמין לי שהיא לא מרגישה שהיא נשארת מאחור. היא עובדת קשה כדי לתת שואו והיא גם עושה היסטוריה בדרך שלה".

ואיך היחסים ביניכן בתחרות עצמה?
סמופלוב: "כשלינוי עלתה למכשיר האחרון בגמר הקרב רב באליפות אירופה, הרגשתי שאני עוד שנייה מתה. התרגשתי מלינוי ואני נהנית ממנה בדיוק כמו שאני נהנית מניקול. חוץ מזה, כשהיינו באליפות העולם ורצינו להשיג מדליה מדינתית, ראיתי איך לינוי כל הזמן הלכה ודאגה לניקול, למרות שהייתה ללינוי תחרות קשה שם, וראיתי גם כמה שלינוי הייתה מאושרת מזה שהשגנו מדליה משותפת למדינה אחרי שכולנו הצלחנו ביחד להגיע לזה. היא רצתה שגם לחברות שלה תהיה מדליה ונתנה הכל בשביל זה. בעיניי, זה הכי טבעי שיש. כיף לי להיות שותפה גם להצלחה של לינוי ואיילת וגם להצלחה עם ניקול באותה מידה".

יוליאנה טלגין, ניקול וורונקוב, לינוי אשרם וניקול זליקמן עם המדליה המדינתית (חגי מיכאלי)יוליאנה טלגין, ניקול וורונקוב, לינוי אשרם וניקול זליקמן עם המדליה המדינתית (חגי מיכאלי)

איילת, את גם מרגישה שברגע שלינוי מצליחה אז אלה סמופלוב וניקול זליקמן שותפות לזה?
זוסמן: "בטח. בגלל שהן מתאמנות ביחד, הן מתקדמות ביחד. אחת מושכת את השנייה למעלה, יש תחרות טובה ביניהן בדרך להצלחה וזה משהו שקורה גם אצל המתעמלות הצעירות שמתאמנות לידן. כיף לנו גם לנסוע ביחד לתחרויות, כי תמיד יש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ. הרבה יותר נעים שיש שותפים לשמחה, לכאב ולקושי. מה עדיף, להסתובב לבד בעולם? זה לא שהכל דבש, הרי הן מתעמלות צעירות שמתמודדות עם קשיים ולחצים שאנשים בגיל 40 לא מתמודדים איתן. אז אנחנו קודם כל חברות. בהתעמלות הכל מתחיל ונגמר באגו. לפעמים יש אנשים כאלה שעוד לא השכילו לשים את האגו בצד וליהנות מהדרך, אבל אנחנו עושות את זה כבר שנים. אנחנו עובדות בכיף".

“התחרות נהייתה מטורפת”

לאחרונה איגוד ההתעמלות הביא את מריאנה ואסילבה כמנהלת מקצועית שתייעץ לו. איך אתן רואות את זה?
זוסמן: "זה בסדר. זה כמו נניח שיקחו את אלה ויגידו לה 'אנחנו רוצים שתלכי לייעץ לנבחרת אחרת כי יש לה עניינים פנימיים בתוך המדינה'. כנראה שאנחנו צריכים מישהו אובייקטיבי וניטרלי שיסתכל על הדברים מנקודת מבטו המקצועית וזה מה שעשו באיגוד. היא תבוא, תייעץ מה לעשות במקרים מסוימים, ידונו בזה, ישמעו גם את דעתנו ואז יקבלו החלטה בהנהלת האיגוד. אני עוד לא יודעת מה יהיה ואיך זה יעבוד בדיוק, אבל היא באה כדי לעזור בסוגיות מקצועיות, ואנחנו מקבלות את זה ומעריכות את המחשבה על זה. מריאנה מקצועית מאוד, יש לה ראש ארגוני טוב והיא לא באה כדי לפגוע בנו. באיגוד לא היו עושים משהו שיפגע בנבחרת ישראל, אני בטוחה בזה".

מריאנה ואסילבה. היועצת המקצועית החדשה של האיגוד (צילום פרטי)מריאנה ואסילבה. היועצת המקצועית החדשה של האיגוד (צילום פרטי)

כן אבל אם היא עובדת באזרבייג'אן, אז איך היא יכולה לבוא ולייעץ לישראל כיריבה?
סמופלוב: "עד עכשיו היא לא החליטה או הפריעה בשום דבר שקשור לעבודה שלנו עם לינוי או ניקול. בשורה התחתונה, אם המתעמלות שלנו יעשו תרגילים טובים, מי יוכל לבוא אלינו בטענות או ירצה לשנות משהו? אז אפשר להסתכל על זה בכמה דרכים. לדעתי יש גם יתרון לנוכחות שלה, כי למשל בתחרויות של המתעמלות הצעירות אף אחת מהמאמנות לא יודעת מי יהיו השופטות, היא מארגנת שופטות מחו"ל כדי שזה יהיה ניטרלי ושווה לכולן, וזה עוד משהו טוב שקורה בזכות זה. חוץ מזה, אולי היא באמת תביא לנו עזרה מקצועית מבחוץ. מבחינתנו, יש רק אהבה, עבודה וחברות".

מצד אחד אין כמעט תחרויות, אבל מצד שני הרמה עלתה פלאים עד כדי ציון של 100.900 נקודות בקרב רב באליפות אירופה. כמה קשה לאמן בתקופת הקורונה?
זוסמן: "אם קודם חשבנו שהתחרות הזו קשה? זה נהיה מטורף. זה קופץ במלא נקודות. כל המתעמלות בעולם התקדמו באיכות התרגילים שלהן. באליפות העולם הציון הכי גבוה שלנו היה באזור 24.600 נקודות, עכשיו זה קפץ ל-26.400 נקודות בתוך כמה חודשים. זה נורא קשה".

אשרם וזליקמן עובדות קשה (חגי מיכאלי)אשרם וזליקמן עובדות קשה (חגי מיכאלי)

הבאתן הישגים ועשיתן היסטוריה. מה התוכניות לעתיד?
סמופלוב: "שהקורונה תיגמר ושיתנו לנו לעשות אולימפיאדה בשקט. אחר כך נארח אליפות אירופה בארץ ואני רוצה שניקול ולינוי ימשיכו להופיע גם שם. עד אז, אנחנו חושבות על האולימפיאדה. זה יהיה משהו מיוחד".

אתן כבר מצליחות לדמיין את זה?
זוסמן בוהה הצידה: "הנה, פתאום התחלתי לדמיין את זה. אלוהים, אני כבר עם צמרמורת".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */