יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:02
לוח משחקים
  • רומא
  • 1 - 2
  • מילאן
  • אטאלנטה
  • 1 - 0
  • ליברפול
  • מארסיי
  • 0 - 1
  • בנפיקה ליסבון
  • ווסטהאם
  • 1 - 1
  • באייר לברקוזן

בלקמן שוב איכזב: לא הייתה סיבה לשנות מערך

במכבי התאכזבו מה-1:1 מול קרבאח, כשניצחון היה מעלה אותם שלב. שינוי השיטה של דוניס זכה לביקורת כמו הרכבת החלוץ, שפתח במקום פשיץ' הסובל ממתיחה

|
ניק בלקמן מאוכזב (נעם מורנו)
ניק בלקמן מאוכזב (נעם מורנו)

מכבי תל אביב חוזרת מאוכזבת מאוד מטורקיה אחרי ה-1:1 מול קרבאח אגדם אמש (חמישי). אם עד הדקה ה-75 תוצאת התיקו במשחק הזה לא הייתה משנה מדי גם אם הצהובים היו מנצחים, שכן באותן הדקות סיבאספור עוד הייתה ב-0:0 מול ויאריאל, אז הגיע האיתות מהמשחק השני שנערך על אדמת טורקיה שבישר על יתרון ספרדי. המשמעות בסיום הייתה ברורה - מכבי ת"א פספסה את העלייה לשלב 32 האחרונות כבר אמש באצטדיון של איסטנבול בשקשהיר ותצטרך להרוויח אותה במחזור הנעילה, בבלומפילד, מול סיבאס. 

למכבי ת"א היו את כל ההזדמנויות שהיא צריכה כדי לגמור את המשחק הזה מוקדם, אך היא החמיצה פעמיים מרגלי יונתן כהן, שכבש בפנדל, ופעם נוספת ראתה את ניק בלקמן מפספס הזדמנות לרוץ לבד עד הסוף כשהוא הפגין כבדות משמעותית ובאופן כללי לא תרם כלום למשחק ההתקפה של הצהובים. דווקא אחרי הופעות התקפיות טובות עם אלכסנדר פשיץ', הפעם דוניס בחר לא לסכן אותו אחרי שהחלוץ הסרבי התלונן על מתיחה קלה. אולם, הבחירה בבלקמן בהרכב ולא באחד החלוצים האחרים בסגל כמו איתי שכטר, אדוארדו גררו או איילון אלמוג, השפיעה לרעה על הצהובים. 

דוניס ודור פרץ בסיום המשחק מול קרבאח

גררו שעלה מהספסל החמיץ בעצמו הזדמנות אדירה לנצח את המשחק, אך יש תחושה שאם היה פותח במשחק כזה מול ההגנה הכבדה של קרבאח, הוא היה מצליח לתרום הרבה יותר. גם שכטר שקיבל דקות בודדות על הדשא, בפעולה הראשונה שלו הצליח לסדר לדן ביטון מצב הבקעה שהקשר הצליח לבזבז. בשורה התחתונה, הצהובים החמיצו בלי סוף וספגו שער מיותר להחריד ובניגוד גמור למה שקרה על הדשא, ושוב הוכיחו שאין שום יתרון לכך שהם משחקים עם שלושה בלמים שכן הם ממשיכים לקבל גולים דרך מרכז ההגנה גם כשהם משחקים כך וגם כשהם משחקים עם רביעייה. אלא שבשיטה השנייה, לפחות משחק ההתקפה נראה הרבה יותר טוב. 

"לא הייתה שום סיבה לשנות מערך", אמר אחד השחקנים בצהוב בביקורת כאשר חלק מהשחקנים מתקשים להבין מדוע בלקמן ממשיך לקבל יותר קרדיט משחקני התקפה אחרים. בסביבת המועדון הוסיפו: "עד שהקבוצה נכנסה לקצב, נראתה טוב, עשתה דברים נכונים, היא חוזרת לאחור סתם. דוניס שוב אומר דבר אחד ועושה את השני. הוא אמר אחרי כפ"ס שהוא מפסיק לשנות דברים כי הוא מחפש יציבות ואז הוא נדרש לבצע שינויים כפויים בהרכב ובמקום לתת לקבוצה לרוץ ולשדר לה ביטחון שהיא יכולה להסתדר במערך הזה גם בלי שחקנים משמעותיים כמו סבוריט ופשיץ', הוא לוקח אותה לאחור עם בחירות לא נכונות וניהול לא נכון". 

גאורגיוס דוניס "לא הייתה סיבה לשנות מערך" (רויטרס)גאורגיוס דוניס "לא הייתה סיבה לשנות מערך" (רויטרס)

דוניס, ולא בפעם הראשונה באירופה, נתן המון כבוד ליריבה. כך עשה גם במוקדמות מול ריגה וסודובה החלשות מאוד. נראה כי הוא פחות מרגיש בנוח להסתכן במשחקים שבהם הוא נחשב כפייבוריט מובהק ונוטה במשחקים האלה ללכת עם חמישייה אחורית. בפעם היחידה שהוא בא כאנדרדוג באירופה מול ויאריאל בבלומפילד והימר על קו של ארבעה מאחור, הקבוצה הציגה את המשחק הטוב ביותר שלה העונה באירופה. מצד מכבי ת"א נראה כי חבל שלא המשיך לשחק כך חרף ההיעדרות של סבוריט המורחק ופשיץ' שהיה זקוק למנוחה כמו דן גלזר. 

כעת למכבי ת"א מחכה משחק ליגה חשוב מאוד וקשה אף יותר מאשר קרבאח נגד מ.ס. אשדוד ביום שני ולכולם ברור כי הקבוצה חייבת לקחת את כל הנקודות אחרי שהיא הצליחה להתרומם קצת בליגת העל. יחד עם זאת, ישנו חשש גדול בקבוצה כי דוניס שוב יתחיל עם הרוטציות והשינויים הלא טובים שלו ויסבך את הקבוצה באשדוד. כל זאת כאשר ברקע, ביום חמישי בבלומפילד, הצהובים יצטרכו תיקו נגד סיבאספור כדי לעלות לשלב הבא. אם זה לא יקרה, כולם יחזרו לאותו ערב בטורקיה בו הצהובים זרקו לפח הזדמנות נוחה לעלות שלב. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */