יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:41

כמה מיליארדים יש למייסד טסלה אילון מאסק?

מייסד חברת המכוניות החשמליות חלף על פני מייסד מייקרוסופט ביל גייטס במצעד העשירים והוא כעת במקום השני. וגם: כמה חסר לו כדי לעקוף את ג'ף בזוס?

|
אילון מאסק. יכול לחייך (רויטרס)
אילון מאסק. יכול לחייך (רויטרס)

אין ספק שאחת הדמויות המשפיעות ביותר על הכלכלה בשנות ה-2000 היא אילון מאסק, מייסד חברת שירות העברת הכספים PayPal (שווי של 230 מיליארד דולר) וחברת המכוניות החשמליות Tesla (הגיעה לאחרונה לשווי של 500 מיליארד דולר) וזו עוד רק חלק מהרשימה…

כעת מסתבר כי הייזם הקנדי/אמריקאי שנולד בדרום אפריקה לפני 49 שנים חלף לאחרונה על פני מייסד מייקרוסופט ו”חוזה הקורונה” ביל גייטס, בדרך להיות האדם השני הכי עשיר בתבל.

ביל גייטס. תמשיכו לקרוא כדי להבין למה הוא "רק" שלישי... (רויטרס)ביל גייטס. תמשיכו לקרוא כדי להבין למה הוא "רק" שלישי... (רויטרס)

לפי אינדקס דירוג האנשים העשירים בתבל של Bloomberg, הונו של מאסק עומד כעת על 136 מליארד דולר, בעוד הונו של גייטס עומד על 129 מיליארד דולר “בלבד”. יש לציין כי בעת שהסיפור על “העקיפה” פורסם בארה”ב לפני מספר ימים, ההבדל בין השניים עמד על 200 מיליון דולר בלבד.

הקפיצה בהונו של מאסק קשורה בעיקר בחברת Tesla, אשר שווי השוק שלה קפץ עם הכרזתו של טראמפ על תחילת תקופת המעבר בהקשרו של הנשיא הדמוקרטי הנבחר ג’ו ביידן. האחרון ידוע כתומך נלהב של אנרגיה ירוקה, ומי כמו בעלי המניות של Tesla יכולים ליהנות מהבשורה הנהדרת הזו?

יש לציין בנקודה זו כי הונו של מאסק נסק בכ-100 מיליארד דולר רק בשנת 2020, זאת כאמור הודות ל-20 אחוז בעלות על חברת Tesla ועוד 54 אחוז בעלות על חברת שירותי השיגור לחלל וייצור החלליות Spacex.

טסלה. הקפיצה את מאסק לשחקים (רויטרס)טסלה. הקפיצה את מאסק לשחקים (רויטרס)

לפני מספר חודשים הודיע היזם כי הוא מתכוון למכור את רוב רכושו הפיזי ו”לא להחזיק בבית”, שכן הוא אינו רוצה להיות מותקף עקב היותו מיליארדר: “בשנים האחרונות זה כאילו דבר רע להיות מיליארדר”, אמר בראיון, “יש לי כמה בתים פרטיים אבל אני לא מבלה הרבה זמן ברובם. זה לא נראה כמו שימוש טוב בנכסים, שכן מישהו אחר יכול ליהנות מהם בצורה הרבה יותר טובה ממני”.

וכעת לשלב הגילוי הנאות. מאסק לא היה מצליח לעקוף את גייטס לולא הפעילות הפילנטרופית של האחרון, שתרם יחד עם אשתו מלינדה כ-50 מיליארד דולר ב-25 השנים האחרונות. מאסק תרם בעצמו 100 מיליון דולר, אך זהו כאמור לא “גיים צ’יינג’ר” באותו דירוג העשירים המפורסם של Bloomberg.

ג'ף בזוס. לעבור אותו בדירוג? הצחקתם אותו? (רויטרס)ג'ף בזוס. לעבור אותו בדירוג? הצחקתם אותו? (רויטרס)

ומה לגבי המקום הראשון בדירוג? שם ניצב לו בביטחה מייסד ומנכ”ל אמזון ג’ף בזוס עם 183 מיליון דולר (הוא דחק את גייטס למקום השני ב-2017), אך ייתכן שגם הוא צריך לבדוק אם הוא יושב בנוח בכיסא – זאת עקב כניסתה של Tesla למדד S&P 500.

לכניסה זו השפעה כפולה על מניות Tesla: ראשית, עצם ההודעה על הכניסה הקפיצה את שווי המניות של החברה, ובנוסף, מדובר בשוק משקיעים פוטנציאליים של 11 טריליון דולר (1000 מליארד דולר). 

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגן הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */