יום שלישי, 16.04.2024 שעה 15:04

היו לראש: בחרו את איש השנה בספורט הישראלי

לצד הקורונה שפרצה לחיינו, היו השנה גם רגעי קסם של ספורטאי ארצנו. 4 כדורגלנים, כדורסלן, אצנית, ג'ודאי, מתעמל, גולשת וגם יו"ר המנהלת. הצביעו

|
איש השנה בספורט (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
איש השנה בספורט (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

השנה העברית האחרונה הייתה מוזרה ביותר. היא נפתחה בשיאים חדשים, במתח של התחרויות הגדולות ביותר ובדרמה של ממש באצטדיונים - והסתיימה בקול דממה מוחלטת ביציעים, באורות כבויים באולמות ובמאבקים גדולים כדי לאפשר לספורט להימשך.

הספורט הישראלי פרח עד שהגיע וירוס הקורונה לחיינו. משחק העונה בכדורגל הישראלי בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שהסתיים ב-4:3 היה אחד הגדולים בשנים האחרונות, הספורטאים האולימפיים פרחו וזכו בארבע מדליות באליפויות עולם ממש עם הכניסה לשנה האולימפית - אבל לפתע זה נגמר. המגפה התפשטה על העולם ועד היום היא משפיעה על חיינו. דחיית משחקי הכדורגל והכדורסל, דחיית אולימפיאדת טוקיו בשנה וגם יורו 2020 בכדורגל נדחה לקיץ הבא, כאשר במקביל ספורט בלי קהל הפכו למציאות החדשה שלנו.

כעת ONE מסכם את הרגעים הבולטים שהיו בשנת תש”ף ומאפשר לכם לבחור: מיהו איש השנה בספורט הישראלי?

משחק העונה. לפני שהקורונה פרצה בסערה (חגי מיכאלי)משחק העונה. לפני שהקורונה פרצה בסערה (חגי מיכאלי)

בכדורגל ובכדורסל הישראלי נאבקו בציפורניים כדי לחדש את הליגה למרות המגפה. ואכן הליגות הבכירות המשיכו לשחק גם אחרי הסגר, בדומה למקומות שונים בעולם, הרבה בזכות ההתערבות של בכירים בספורט, כמו יו”ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון, שלמרות שחלק מהעסקנים אמרו לו שעדיף לסגור את הליגה, הוא יצא למאבק, היה ממוקד מטרה ולא התפשר עד שהשיג רשת ביטחון שאיפשרה את החזרת הכדורגל הישראלי. בכדורסל אגב כבר הכריזו על סיום העונה, אבל לבסוף לא נותרה להם ברירה אחרי שהכדורגל הצליח להשיג מתווה טוב לחזרה, כך שגם הכדורסל חזר - והליגה סיפקה דרמה של ממש.

ארז כלפון (אורן בן חקון)ארז כלפון (אורן בן חקון)

משחקי היורוליג נעצרו, אבל הליגה נמשכה. אחרי שהפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה, מכבי ראשון לציון ניצחה את האדומים בחצי הגמר של הפיינל פור עם שלשה מטורפת של אדם אריאל על הבאזר, אך זה לא עזר לו לזכות בתואר האליפות שהלך שוב למכבי תל אביב.

את מירב תשומת הלב קיבלו הצהובים במהלך העונה אחרי שאמארה סטודמאייר חתם בקבו למרות שהחזיק במניות בהפועל ירושלים, הכישרון הבא של הכדורסל הישראלי דני אבדיה התפוצץ במדים הצהובים והגיע לדראפט של ה-NBA, כאשר מנגד עומרי כספי חזר מה-NBA לעונה במכבי תל אביב אבל סבל מפציעה שהשביתה אותו.

דני אבדיה מקבל את פרס שחקן העונה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה מקבל את פרס שחקן העונה (רדאד ג'בארה)

על המגרש, מכבי חיפה חזרה לבלוט אבל היא עדיין לא הצליחה לעשות את ההבדל מול מכבי תל אביב שדהרה לתואר אליפות נוסף, תוך שהשוער שלה דניאל טננבאום קבע שיא חדש לאי ספיגה והקשר דן גלזר נבחר לשחקן המצטיין. אחרי העונה הזו, במכבי חיפה הוחלט להיפרד ממרקו בלבול שסיים במקום השני ולמנות את ברק בכר למאמן הקבוצה במטרה להביא אליפות ראשונה אחרי עשור. גם מאמן הצהובים ולדימיר איביץ’ עזב אחרי שתי אליפויות וחתם בווטפורד האנגלית.

במקביל, בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת הודיעה כי היא מפסיקה לעמוד בראש המועדון, אך למרות הכל הקבוצה שלה זכתה בגביע המדינה תחת יוסי אבוקסיס. כמו כן, על הענף העיבה פרשת הקטינות בה היו מעורבים הכדורגלנים דור מיכה ועומר אצילי והשניים שוחררו ממכבי תל אביב ועזבו את הארץ.

דן גלזר עם פרס שחקן העונה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)דן גלזר עם פרס שחקן העונה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

מבין הליגיונרים ערן זהבי הגיע ל-100 שערים בגוואנגז’ו ר.פ ושבר גם את השיא העונתי בליגה הסינית, אבל החליט לעזוב את סין בה פרצה מגיפת הקורונה. בינתיים, החלוץ שון וייסמן התפוצץ במדי וולפסברגר האוסטרית, שבר שיא כיבושים עונתי לליגיונר ישראלי וחתם בוויאדוליד הספרדית. מנור סולומון שוב הוכיח כמה רחוק הוא יכול להגיע כשכבש שני שערים בשלב הבתים של ליגת האלופות (מול מנצ’סטר סיטי ואטאלנטה) והיה חלק בלתי נפרד מההגעה של שחטאר דונייצק לחצי גמר הליגה האירופית והזכייה באליפות אוקראינה. כעת, הוא נמצא על הרדאר של אטאלנטה רומא ומועדונים גדולים נוספים ביבשת.

מגפת הקורונה השפיעה גם על נבחרת ישראל בכדורגל, למרות שהיא עלתה לפלייאוף על ההעפלה ליורו, הרי שהמשחקים הבינלאומיים נדחו מה שהוביל לפרידה מהמאמן אנדי הרצוג ולמינויו של המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר גם לתפקיד המאמן.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

בגלישת רוח, נוי דריהן זכתה במדליית הארד באליפות העולם, אחרי שהובילה לאורך רוב שלבי התחרות והייתה מועמדת למדליית הזהב שהייתה מקנה לה את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו על חשבונה של קטי ספיצ’קוב - אלא שדריהן התלוננה כי ספיצ’קוב לכאורה חסמה אותה עם פתיחת שיוט המדליות ולכן היא סיימה במקום השלישי על הפודיום. אגב, כחודשיים לפני כן, ספיצ’קוב זכתה באליפות ישראל ודריהן ירדה מהפודיום בהפגנתיות אחרי שקודם לכן נחשף הרומן בין ספיצ’קוב למאמן הנבחרת פייר לוקט שפוטר מתפקידו. ספיצ’קוב זכתה בכרטיס לטוקיו כמו גם הגולש שחר צוברי, אך לבסוף בגלל דחיית המשחקים האולימפיים בשנה, נקבע כי המאבק נפתח מחדש.

בהתעמלות, לינוי אשרם אומנם לא השתתפה באף תחרות רשמית בשנה האחרונה, אך ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע באליפות העולם והוכיח שהוא מועמד מוביל למדליה במשחקים האולימפיים. 

ארטיום דולגופיאט (שחר גרוס)ארטיום דולגופיאט (שחר גרוס)

באתלטיקה, לונה סלפטר קבעה במרתון טוקיו היוקרתי את בתוצאה השישית בטיבה בכל הזמנים של 2:17:45 שעות, תוך שזכתה במדליית הזהב ושיפרה את שיא המסלול רגע לפני שהעולם עצר מלכת. אחרי החזרה, האתלטית השתתפה בריצת שעה בליגת היהלום, בה היא סיימה במקום השני תוך שקבעה שיא יסוד ישראלי ושיפרה ב-54 מטר את שיא העולם הקודם.

בנוסף, בלסינג אפירפה בן ה-16 זכה באליפות ישראל בריצות ל-100 ו-200 מטר ורשם פריצה נהדרת. האצנית דיאנה וייסמן קבעה שיא ישראלי חדש בריצה ל-60 מטר באולם עם זמן של 7.31 שניות, אך בגלל פציעה העדיפה להתאושש ולא להתחרות שוב בריצת 100 מטר באליפות ישראל.

באופניים, לראשונה קבוצה ישראלית השתתפה בטור דה פראנס כאשר הרוכב גיא ניב גם הפך לישראלי הראשון שלוקח חלק בתחרות היוקרתית.

גיא ניב (צילום: נועה ארנון)גיא ניב (צילום: נועה ארנון)

בג’ודו המשיכו לקיים את גראנד פרי תל אביב עם עוד אירוע מרשים, בו אורי ששון ופיטר פלצ’יק זכו במדליות הזהב. פלצ’יק היה בכושר טוב וזכה גם במדליית הזהב בגראנד סלאם פאריס היוקרתי. שגיא מוקי, שזכה באליפות העולם שנה קודם, במהלך השנה האחרונה רשם הישג מכובד נוסף ביחד עם טוהר בוטבול כשהשניים זכו במדליית כסף בטורניר המאסטרס, בו הם בחרו שלא לעלות לגמר בגלל פציעות. עכשיו זה הזמן שלכם לבחור.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */