יום חמישי, 25.04.2024 שעה 17:50
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
55%1750-181022הפועל חולון
50%1859-181922עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
23%1950-180722הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 32 - 45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

רגע לפני הבכורה: אנטה ז'יז'יץ' מדבר על הכל

הרכש הנוצץ של מכבי ת"א על הציפיות ("לזכות ביורוליג"), ההברזה לריאל ("מכבי רצו יותר") ולברון ("בחור נהדר"). וגם: משחק האסוציאציות. צפו בראיון

|
אנטה ז'יז'ץ' (גרפיקה: קרולינה אירכמן) (רדאד ג'בארה)
אנטה ז'יז'ץ' (גרפיקה: קרולינה אירכמן) (רדאד ג'בארה)

העונה האחרונה של מכבי תל אביב ביורוליג הסתיימה מוקדם מהצפוי בשל משבר הקורונה. לצד האכזבה המובנת מאליה, היכולת הותירה ללא ספק טעם של עוד עבור אוהדי הקבוצה וגם לחובבי הכדורסל האירופי.

הצהובים נראו טוב, אפילו טוב מאוד וזאת לצד לא מעט חוסר מזל שפקד אותם עם שלל פציעות ושינויים כפויים בסגל. בתחילת חודש אוקטובר הצהובים יארחו את אלבה ברלין למחזור הראשון של המפעל ומעבר ליכולת הקבוצתית, השם הכי מסקרן שהגיע להיכל הוא אנטה ז’יז’יץ’.

בראיון ל-ONE הסנטר, שנחשב לאחת ההחתמות הגדולות של המועדון בשנים האחרונות, מספר על ההכרעה בין הצהובים למועדון הפאר הספרדי ריאל מדריד, ההחלטה לעזוב את ה-NBA והחזרה לאירופה, האימונים במדי מכבי בגיל 15 וגם היחסים עם לברון ג'יימס בחדר ההלבשה של קליבלנד.

בשנה האחרונה שלו ב-NBA נראה כי זי'ז'יץ' בן ה-23 (2.08 מ') קצת נשכח בקבוצתו, מיעט לשחק ולקבל קרדיט. לצד זה גם חווה פציעה בכף הרגל שהשביתה אותו לתקופה ולאחר מכן סבל מוורטיגו בחודש ינואר כשחזרתו למגרשים הייתה בחודש מרץ אז הופסקה העונה בארה”ב.

ריאל מדריד הייתה נחושה לצרף את הסנטר אך כפי שנחשף ב-ONE מכבי ת”א זכתה בשירותיו, הרבה בזכות שילוב של חברות טובה עם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', העבר של האח הגדול אנדריאה, האמון של המאמן יאניס ספרופולוס ותאמינו או לא, אוהדי מכבי. "היה להם חלק גדול בהחלטה", לדבריו. יש שיגידו כי הקרואטי חוזר אל אזור הנוחות, מקום בו ייתנו לו להוביל, מקום שיחזיר אותו לתודעה ואולי ביום מן הימים גם לליגה הטובה בעולם. דבר אחד בטוח – אנטה ז'יז'יץ' מגיע רעב מתמיד.

הרכש החדש של מכבי: אנטה ז'יז'יץ' בראיון

“סופו הוא אחד האנשים הגדולים ביותר שראיתי בחיי”

אנטה ברוך הבא לישראל, מה שלומך בימי קורונה אלה קודם כל?
“אני מרגיש טוב. אני מרגיש בטוח כאן בישראל למרות שאני גם לא מסתובב הרבה כי בעיקרון אני נע בין האימונים לבית וזהו”.

נתחיל מההתחלה. אחרי תקופה של התלבטויות, החלטת לבסוף להגיד "לא" לריאל מדריד והגעת למכבי תל אביב. תוכל לספר קצת על מה שהוביל אותך להחלטה?
"כל הסיטואציה עם המצב ועם הליגה, זו הייתה סיטואציה לא פשוטה כי הפכתי לשחקן חופשי. העונה שלי הסתיימה במרץ אז היה לי זמן להחליט. בסוף ההחלטה שלי הייתה קלה, דיברתי עם המאמן (ספרופולוס, ע.ק), דיברתי עם ניקולה (וויצ׳יץ', ע.ק) אז כמו שאמרתי בסופו של דבר ההחלטה שלי הייתה פשוטה״.

חוץ מניקולה, מה היו הדברים הנוספים שהביאו אותך להגיע להחלטה הזו?
“כמובן שהמאמן, דיברתי איתו בטלפון. שיחקתי בעבר נגד אולימפיאקוס כשהוא אימן, אני מתחבר לסגנון המשחק שלו. בנוסף יש פה סביבה טובה ויש קהל מדהים אז ידעתי שזו תהיה ההחלטה הנכונה בשבילי”.

יכול להיות שגם הרגשת שמכבי תל אביב רוצה אותך יותר מריאל מדריד?
“בדיוק. בכל יום קיבלתי אלפי הודעות מאוהדים ויש להם חלק גדול מאוד בזה. כמו שאמרת, אני הרגשתי יותר רצוי כאן״.

לאסו. פיספס את ז'יז'יץ' (רויטרס)לאסו. פיספס את ז'יז'יץ' (רויטרס)

אחרי שלוש שנים ב-NBA, מה הביא אותך חזרה לאירופה?
“הייתי שלוש שנים בNBA, זו הייתה חוויה נהדרת עבורי. בשנה הראשונה שיחקתי עם שישה שחקני אולסטאר, בשנה השנייה שיחקתי הרבה אבל היינו בתהליך בנייה ובעונה השלישית שלי כבר לא שיחקתי הרבה וזה לא משהו שרציתי. אני רוצה לשחק, להתחרות, להילחם על תארים וב-NBA זה קשה. אם אתה לא בקבוצת פלייאוף, אתה לא נלחם על כלום לצד הקצב הגבוה,  אז מבחינתי זו הייתה אחת הסיבות שבגללן חזרתי”.

לעובדה שאחיך הגדול, אנדריאה, שיחק במכבי, הייתה השפעה על ההחלטה שלך?
״כן. אני מכיר את מכבי בגלל שהוא שיחק פה ב-2014, הוא זכה ביורוליג עם מכבי, זה היה ה”כתר” של הקריירה שלו אז למכבי תמיד היה מקום בלב שלי”.

אנדריאה ז'יז'יץ' בנתב"ג. גם האח הקטן פה (חגי ניזרי)אנדריאה ז'יז'יץ' בנתב"ג. גם האח הקטן פה (חגי ניזרי)

כמו שאמרת, אחיך זכה ביורוליג עם הקבוצה, אתה מגיע לאותו מועדון בגיל צעיר יותר. אתה יכול להשיג יותר ממנו כי יש לך יותר זמן?
״אחי הגיע לפה בסוף הקריירה שלו וכמובן שאני צעיר יותר אז יש לי יותר… לזכות ביורוליג זה הישג גדול כמובן. אנחנו כולנו רוצים את זה וננסה לעשות הכל למען זה אבל אני חושב שזה עוד שלב מוקדם לדבר על זה״.

אתה עדיין בקשר עם דייויד בלאט?
״אני לא דיברתי איתו לאחרונה אבל אני חושב שהוא אדם נהדר ומאמן בלתי ייאמן. אני מכבד אותו, במיוחד כי הוא נתן לי הזדמנות מדהימה כשהייתי בן 18, הוא שם אותי כמו שאומרים “באש” והייתי צריך להתמודד כי הוא האמין בי. אני ממש מוקיר לו תודה על זה״.

בלאט. "אדם נהדר" (איציק בלניצקי)בלאט. "אדם נהדר" (איציק בלניצקי)

מה אתה זוכר מהאימונים בישראל בגיל 15 תחת בלאט? מעבר לכך שהיית צריך לשמור על סופוקליס שחורציאניטיס במהלך אותם האימונים.
״בקיץ הזה, אם אני זוכר נכון הייתה אליפות אירופה, אז היו חסרים למכבי הרבה שחקנים לאימונים שלה. איכשהו הביאו אותי ואת דראגן בנדר לפה, היינו בני 15-16, ניסינו להשתלב עם השחקנים באימונים. לא היה מישהו בממדים של סופו, אני הייתי הכי גבוה אבל גם הייתי צעיר ודי רזה וסופו הוא אחד האנשים הגדולים ביותר שראיתי בחיי, זה לא היה קל אבל זו הייתה חוויה מעצימה בשבילי להתחרות מול מישהו כמוהו”.

אנטה ז'יזיץ' עם אחיו אנדריאה ודראגן בנדר בהיכל (רדאד ג'בארה)אנטה ז'יזיץ' עם אחיו אנדריאה ודראגן בנדר בהיכל (רדאד ג'בארה)

אתה חושב שזה משהו שעזר לך בהמשך הקריירה?
״כמובן, כשאתה בן 15 ומשחק נגד סופו כשהיה בשנים הכי טובות שלו, זה לא משהו שכל אחד זוכה לו, זה שווה הרבה. אין כמעט שחקנים שהם גדולים וחזקים כמו סופו".

שחורציאניטיס. "לא משהו שכל אחד זוכה לו" (רדאד ג'בארה)שחורציאניטיס. "לא משהו שכל אחד זוכה לו" (רדאד ג'בארה)

האיחוד עם ווילבקין

ממה שהצלחת לחוות, לראות ולהבין עד עכשיו, מה אתה חושב על הקבוצה? על צוות האימון, על החברים שלך לקבוצה.
“קודם כל, כל המועדון הוא כמו משפחה וככה גם אני מרגיש. יש פה אנשים נהדרים, כימיה טובה, השחקנים כולם הם חבר’ה טובים. אני ממש נהנה לשהות לצידם גם מחוץ למגרש וכמובן שהם גם שחקנים טובים. הצוות פה הוא מאוד מנוסה, הם יודעים בדיוק מה צריך לעשות, אני אסיר תודה בכל יום כי אני לומד הרבה מהם, אני שואב מהם סגנונות שונים של משחק”.

איפה אתה חושב שמכבי צריכה להיות בסוף העונה?
“קודם כל אני חושב שצריכים לשים את המטרות שלנו מאוד גבוה, לשאוף הכי גבוה שאנחנו יכולים בכל המסגרות אם זה באירופה, בגביע ובאליפות. להסתכל על המטרות שלנו ביורוליג באופן הכי רחוק שאנחנו יכולים, פלייאוף, פיינל פור וכמובן לזכות אבל כמו שאמרתי מקודם, זה עוד מוקדם, הכל זה צעד אחר צעד״.

ספרופולוס. ז'יז'יץ' מכוון גבוה (רדאד ג'בארה)ספרופולוס. ז'יז'יץ' מכוון גבוה (רדאד ג'בארה)

אחרי משחק ההכנה הראשון, מה אתה יכול להגיד על היכולת של הקבוצה ושלך באופן אישי?
״שיחקנו בסדר, זה היה משחק ההכנה הראשון, זה לא היה קל. זו הייתה הפעם הראשונה שלי על המגרש אחרי תקופה, אני צריך עוד להכיר את השיטה, את השחקנים, את התיאום עם שחקנים חדשים כי זה מקום חדש. אני חושב שיש לנו הרבה דברים לשפר אבל מיום ליום אנחנו ניראה טוב יותר בוודאות ונחזק את הקבוצתיות שלנו״.

ספר לנו קצת על היחסים שלך עם סקוטי ווילבקין.
״סקוטי הוא אדם מדהים, שיחקנו ביחד בדרושפאקה והוא עזר לי הרבה כשהגעתי לשם כי זו הייתה הפעם הראשונה שלי מחוץ לקרואטיה. יש לנו יחסים מצוינים על המגרש וכמובן שגם מחוץ למגרש, אני מקווה מאוד שנשמור על זה ונעשה במכבי את מה שעשינו שם”.

ווילבקין. שוב עם ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)ווילבקין. שוב עם ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)

בשנה הראשונה של סקוטי במכבי היו לו קצת בעיות עם הקהל ולא הלך לו בפן המקצועי, בעונה שעברה הוא כבר היה אחד המנהיגים של הקבוצה, ממה שראית עד עכשיו איך הוא העונה בחדר ההלבשה?
״כמו שאמרתי סקוטי הוא אדם טוב ולא ידעתי שהיו לו בעיות אבל הוא היה הרבה זמן בטורקיה וזה בטח לא היה לו קל לעבור מקום. הוא בחור מאוד חיובי, חבר לקבוצה מעולה”.

“כשיש לך אלפי אנשים ביציעים שדוחפים אותך, אתה משחק טוב יותר”

מהשיחות שהיו לך עם צוות האימון, מה הם מצפים ממך?
“אני שחקן מקצוען ומתי שהם יצטרכו אותי אני אהיה מוכן. אני בא לכל אימון ולכל משחק מוכן, אם זה מנטלית או פיזית, אני לא צריך אקסטרה מוטיבציה לשחק אז הם רק רוצים שאני אעשה על המגרש את מה שאני יודע לעשות”.

מכבי התחילה את ההכנות שלה מאוחר יותר משאר קבוצות היורוליג, אתה חושב שזה עלול להשפיע על המשחק הראשון?
״אני לא חושב כי הליגה הסתיימה די מאוחר אז השחקנים עדיין בכושר משחק. הסגל נשאר ברובו, הצטרפו עוד שני שחקנים חדשים חוץ ממני אז קל יותר מהבחינה שנשארה פחות או יותר אותה מערכת, אותו מאמן, אותו הצוות אז הם יודעים מה לעשות ואנחנו החדשים נשתלב הכי מהר שאנחנו יכולים. מעבר לזה אני חושב שיש לנו עוד מספיק זמן בשביל לעבוד, להשתפר ולהיות טובים יותר״.

ז'יז'יץ' בהיכל. מחכה כבר לג'אמפ בול הראשון (רדאד ג'בארה)ז'יז'יץ' בהיכל. מחכה כבר לג'אמפ בול הראשון (רדאד ג'בארה)

מה שמעת על הליגה הישראלית?
“לא שמעתי הרבה, מה שאני יודע זה מאחי ששיחק פה. אני לא יודע למה לצפות לגבי הליגה הישראלית, שיחקתי רק נגד חולון במשחק ההכנה ויש להם קבוצה חזקה עם שחקנים טובים ואתלטים. אני לא יודע הרבה אבל נראה מה יהיה כשתתחיל הליגה. הדרבי? כן שמעתי על זה אבל אני גם לא יודע הרבה על זה, רק שמעתי על דרבי באופן כללי באירופה. שמעתי מהאוהדים שאסור לי ללבוש אדום. זה בסדר, אני מכבד את זה״.

עד כמה יהיה מאכזב לשחק בלי הקהל של מכבי?
“למכבי יש קהל מדהים, אוהדים טובים, אחד הטובים בכל אירופה. ברור שזה יותר קל לשחק כשיש לך את התמיכה שלהם. אתה ישר משחק טוב יותר כשיש לך אלפי אנשים ביציעים שדוחפים אותך, זה יהיה שונה. אני לא יודע איך זה יהיה כי מעולם לא יצא לי לשחק בלי קהל ביציעים, רק אולי משחקי ידידות. אנחנו מקצוענים והמוטיבציה שלנו צריכה להיות גבוהה בכל משחק״.

אוהדי מכבי ת"א. יהיו חסרים (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי ת"א. יהיו חסרים (רדאד ג'בארה)

מה אתה חושב על הבועה של ה-NBA?
״ה-NBA זה הארגון הגדול ביותר בעולם והם הוכיחו את זה עם הפתרון שלהם לאיך לסיים את העונה. עד עכשיו כל הארגון של זה עובד ממש טוב, זה כמובן לא כמו שכולם רגילים לראות בשלבים האלה אבל אני חושב שעד עכשיו זה נראה טוב. מי תזכה? קשה להגיד אבל אני חושב שהלייקרס ייזכו, בזכות לברון שהוא רמה מעל כולם”.

אם הזכרת את לברון ג׳יימס, איך היו היחסים שלך איתו בקליבלנד?
“שיחקתי איתו והוא בחור נהדר, אני חושב שהוא משחק מצוין. הוא מגה סטאר אבל בחדר ההלבשה הוא אדם רגיל, חבר לקבוצה כמו כל אחד. אפשר ללמוד ממנו הרבה בכל יום, הוא מאוד מקצועי, אני באמת מודה על ההזדמנות שהייתה לי לבלות זמן וללמוד ממנו”.

אנטה ז'יזיץ' ולברון ג'יימס (רויטרס)אנטה ז'יזיץ' ולברון ג'יימס (רויטרס)

אתה חושב שהתקופה שלך ב-NBA שיפרה אותך בתור שחקן?
“כמובן. קודם כל, אני אדם בוגר יותר מזה שהגיע לפני שלוש שנים לשם אבל השתפרתי בכל מיני פרמטרים. אתם גם תראו שאני שחקן טוב יותר מזה שהייתי״.

“מרגיש בבית, זה מאוד דומה לקרואטיה”

אני מניחה ששמעת על דני אבדיה, מה אתה חושב עליו ואילו עצות אתה יכול לתת לו?
“אני מעולם לא שיחקתי מולו אבל ראיתי כמה משחקים שלו והוא שחקן טוב עם מבנה גוף מאוד טוב, יש לו הכל בשביל ה-NBA. אני חושב שהדבר הכי חשוב בשבילו זה להיבחר על ידי קבוצה שרוצה לתת לו הזדמנות ולתמוך בו, זה הדבר הכי חשוב בשבילו כי את כל השאר יש לו״.

דני אבדיה. "יש לו הכול בשביל ה-NBA" (רדאד ג'בארה)דני אבדיה. "יש לו הכול בשביל ה-NBA" (רדאד ג'בארה)

אתה חושב על חזרה לשם בעתיד?
“אני לא חושב על זה עכשיו. אני רק מרוכז כולי בהווה, מה שקורה ויקרה פה במכבי, בשנה הזו או הבאה ואחרי זה נראה מה יהיה״.

איך החיים בישראל עד עכשיו?
״עד עכשיו הכל טוב. בעיקרון לא ראיתי הרבה בגלל המצב עם הקורונה אבל אני מכיר את תל אביב, הייתי פה כששיחקתי נגד מכבי, הייתי פה כמה פעמים. זו עיר נחמדה, מזג אוויר בסדר, האוכל טוב ויש אנשים חברותיים”.

ז'יז'יץ'. "עיר נחמדה" (רדאד ג'בארה)ז'יז'יץ'. "עיר נחמדה" (רדאד ג'בארה)

אתה רואה דמיון באופי הבלקני לזה של הישראלים?
״המנטליות די דומה, זה גורם לי להרגיש יותר בנוח, אני מרגיש בבית. בשלוש השנים האחרונות, הייתי בארצות הברית וזה מנטליות שונה לחלוטין אבל עכשיו אני מרגיש שזה מאוד דומה לקרואטיה״.

יש משהו שאנשים לא יודעים עליך?
“אני לא חושב שיש משהו מיוחד, אני סתם בחור רגיל. זה לא משהו שאנשים לא רואים, אני בחור רגיל לחלוטין”.

מה המטרה הכי גדולה שלך?
“בכדורסל אני רוצה להצליח בכל מה שאני מתחרה בו, לזכות בכל תואר שאני מכוון אליו. בחיים האישיים, אני רוצה להקים משפחה ולהיות בריא”.

בסוף העונה אנחנו ננהל עוד ראיון אחרי שמכבי תל אביב תזכה ביורוליג?
“אני מאוד מקווה. זה לא יהיה קל אבל זה לא משהו שהוא בלתי אפשרי, יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים וכימיה טובה בינינו אז אי אפשר לדעת”.

משחק האסוציאציות

NBA – “הליגה הטובה בעולם”

מכבי – “אחת הקבוצות הטובות באירופה”

יאניס ספרופולוס – “מאמן ואדם נהדר”

האח הגדול אנדריאה – “הוא כל העולם שלי”

ניקולה וויצ׳יץ' – “מנטור, חבר טוב והיה שחקן מדהים”

הקהל של מכבי – “אחד הקהלים הטובים באירופה ואפילו בעולם”

נגיף הקורונה – “אין לי שום דבר חכם להגיד על הקורונה”

אנטה ז’יז’יץ’ – “קרואטי צעיר שמחכה ומצפה כבר לשחק במדי מכבי תל אביב”

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */