יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:47
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

בשקט בשקט: ריאל מציגה - הכי רחוק מברצלונה

בניגוד למהומה אצל היריבה, הבלאנקוס עברו קיץ רגוע, ויתרו על מסע השופינג ובונים על חומר השחקנים הקיים. ב-22:00: סוסיאדד (שידור חי בערוץ ONE)

|
זידאן והשחקנים. ריאל מאמינה בקיים (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
זידאן והשחקנים. ריאל מאמינה בקיים (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

מאז שהסתיימה לה עונת 2019/20 בליגה הספרדית, שתי השליטות ריאל מדריד וברצלונה עברו מסלול שונה לגמרי. בזמן שאצל הקטאלונים הרוחות סוערות באחד הקיצים היותר הזויים שלהם, בבירת ספרד שורר שקט תעשייתי מוחלט. הבלאנקוס, שהחזירו אליהם את תואר האליפות אחרי שלוש שנים, מציגים תקופת הכנה שונה משהיינו רגילים בעבר ועושה רושם שהמועדון שינה את פניו והציפייה היא לשמור על הקיים, ולקבל עוד מאותו הדבר.

משחקי הליגה הספרדית משודרים בערוץ ONE למנויי yes ,HOT, סלקום TV ופרטנר TV.

ברצלונה נמצאת בעיצומה של מהפכה, שחרור של ותיקים והזרמת דם חדש, וכל זאת כשבכל התקופה האחרונה עתידו של ליאו מסי במועדון לא היה ברור. גם כאשר הודיע שנשאר, הוא לא חסך בביקורת כלפי ההנהלה במה שגרם לטלטלה אצל סגנית האלופה. לעומת זאת, האווירה אצל ריאל משדרת רוגע, ביטחון, בנייה חכמה של הדור הבא תוך הישענות על החומר הקיים. על הנייר, ערב פתיחת העונה בלה ליגה ריאל נראית מוכנה יותר ובעיקר בוגרת ומאמינה בעצמה יותר. הפאניקה אצל היריבה יכולה לשחק לטובתה אך גם היא זוכרת היטב כיצד בעטה בדלי בעבר.

ריאל מדריד פותחת עונה מול סוסיאדד

הכדורגל, כמו החיים, מציב אותך פעם למעלה ופעם למטה. לפני שנה בדיוק ריאל מדריד נערכה לעונה חדשה אחרי שעברה שנה מסויטת בממדים שלה ובה פיטרה שני מאמנים בתקופה קצרה. שנה אחרי והתחושות במועדון הלבן שונות לגמרי. אחרי שזכה באליפות והצליח להחזיר למועדון את החיוך, זינדין זידאן מתכונן לעוד עונה על הקווים ובתקווה לסיים אותה עם בק-טו-בק. כפי שהוכיח שהוא יודע לעשות מצוין בליגת האלופות.

השקט שעובר על ריאל מדריד הקיץ הגיע גם בעל כורחו יש לומר. ייתכן מאוד שלולא מגפת הקורונה היינו רואים את המועדון שופך סכומי כסף גדולים על רכש, מביא את קיליאן אמבפה אחריו המרדף נמשך כבר כמה שנים ואולי מצרף עוד כמה שחקנים צעירים בראייה עתידית. המכה הכלכלית שהגיעה בעקבות הנגיף חייבה את הקבוצות לחשב מסלול מחדש, ונדמה שאצל ריאל הבחירה נעשתה – הסגל הקיים יצעיד את המועדון קדימה, כשתהליך הבנייה מחדש שהחל לפני כמה שנים כבר נושא פרי.

פלורנטינו פרס. הנשיא שינה גישה (רויטרס)פלורנטינו פרס. הנשיא שינה גישה (רויטרס)

המחשה לכך ניתן למצוא בסיפור הבא. דוני ואן דה בייק מאייאקס, שהיה על סף מעבר לריאל, חתם במנצ’סטר יונייטד. סוכנו הסביר מדוע לא הגיע לקבוצה הלבנה: “הכול כבר היה סגור ומוכן לקראת מעבר לריאל מדריד, אבל אז הגיעה מגפת הקורונה ששיבשה הכול. ריאל עצרה את המשא ומתן ובסופו של דבר בחרה שלא להמשיך”. ייתכן שהבחירה לא להזרים דם חדש תהיה בסופו של דבר בעוכרה של ריאל, שכן גם היא יודעת שסגל שבע עלול להיות מתכון לאסון, אך היא מקווה כי התוצר המקומי שלה יגיע לשיאו ב-2020/21 ואם אכן זה יקרה, הרי שהרכש הטוב ביותר של הלבנים נמצא להם מתחת לאף.

ואן דה בייק. ריאל בחרה לחסוך את הכסף (רויטרס)ואן דה בייק. ריאל בחרה לחסוך את הכסף (רויטרס)

האיש הנכון, בזמן הנכון: ריאל חזרה לפרוח עם זידאן

“מה שהשגנו הוא בלתי נתפס ועדיין יש האומרים שזה בגלל מזל. לא מעניקים לזידאן את ההערכה שמגיעה לו, אבל הוא לא צריך את זה. התוצאות שלו מדברות בעד עצמן”. את המחמאות למאמן הצרפתי חילק לוקה מודריץ’, שגם הוא כמו יתר חבריו פרח מחדש מאז הקאמבק של זיזו. הצרפתי הגיע לקבוצה שהייתה במשבר וידע להביא אותה לשיא בדיוק בזמן – רצף 10 הניצחונות לאחר הפגרה הוא זה שהביא את האליפות. נדמה שעם עזיבתו של הצרפתי ב-2018 גם הווינריות והתשוקה יצאו יחד איתו לשבתון, וכמה שהיו חסרים לקבוצה בתקופה בה הוא לא היה.

עונת 2018/19 הייתה מסויטת עבור ריאל וחייבה את פלורנטינו פרס לחזור למקורות. הנשיא החתים את זידאן ומרגע זה הרכבת הלבנה דהרה קדימה בניסיון להחזיר עטרה ליושנה. רגע השיא בקאמבק של המאמן למועדון הגיע בתום העונה שעברה עם הזכייה בתואר. כעת זיזו מתחיל עונה חדשה ועם השחקנים שהוא כבר מכיר היטב ינסה לשחזר את מה שעשה בליגה ואולי גם להחזיר את גביע האלופות.

זינדין זידאן. קבוצה של מאמן (רויטרס)זינדין זידאן. קבוצה של מאמן (רויטרס)

הבלאנקוס חזרו מפגרת הקורונה הכפויה ישירות למאני טיים של העונה וכשהם במקום השני בטבלה. “כל משחק הוא גמר”, כך אמר בעצמו המאמן וחניכיו יישרו קו בהתאם. את כל הגמרים שלו הוא עבר בהצלחה עד שהבטיח סופית את תואר האליפות. בזמן שברצלונה איבדה נקודות חשובות ונראה היה שנותרה בפגרה, הצרפתי וחניכיו לא הביטו יותר לאחור וכבשו את המקום הראשון. המעמד של זידאן בריאל כבר היה עוד לפני כן יציב וחזק, אך הזכייה באליפות חיזקה אותו עוד יותר. לקראת סוף העונה החלו העיתונאים בספרד לשאול באשר לעתידו, ואחרי כמה תשובות זהות וחד משמעיות בנושא הוא הצהיר: “אני פה, תפסיקו לשאול את זה”.

פרס אמר על המאמן שלו רגע אחרי הנפת התואר. “אנשים מבקרים אותו? שימשיכו, הוא ימשיך לזכות בתארים”. ואכן, בזמן קצר כל כך הפך זידאן לאחד המאמנים הגדולים בעולם ושורת התארים בהם זכה בזמן קצר הם חסרי תקדים. בקדנציה הראשונה שלו בסנטיאגו ברנבאו, מינואר 2016 ועד מאי 2018, זכה זידאן בלא פחות מתשעה תארים (שלוש זכיות בליגת האלופות, אליפות ספרד, פעמיים סופרקאפ אירופי, סופרקאפ ספרדי ופעמיים גביע העולם למועדונים). מאז 2016 ועד היום זידאן מחזיק ב-11 תארים ומקדים את פפ גווארדיולה (10), מסימיליאנו אלגרי (8), אונאי אמרי (8), תומאס טוכל (5), יורגן קלופ (4) וז’וזה מוריניו (3) בפרק זמן זה. אגב, כל זאת כשהצרפתי היה בשבתון של תשעה חודשים. מדהים.

זינדין זידאן. הביא את התואר בחזרה (רויטרס)זינדין זידאן. הביא את התואר בחזרה (רויטרס)

הפעם אין הנחות: הזאר צריך למלא את החלל

בקיץ 2019 הגיע אדן הזאר הבלגי מצ’לסי בקול תרועה רמה ובמטרה ברורה למלא את חסרונו של כריסטיאנו רונאלדו, שעזב שנה אחת קודם. הזאר אמור היה להיות הגלאקטיקו הגדול הבא. עשרות אלפי אוהדים הגיעו להצגתו בסנטיאגו ברנבאו (וכמה שזה חסר היום), הוא קיבל את המספר המחייב על הגב – 7. נראה שהכול היה מוכן והנה, באיחור של שנה אמנם, נמצא מי שעתיד לרשת את CR7.

בפועל – הזאר (EH7 נשמע פחות טוב) עבר עונת בכורה שיקווה לשכוח. פציעה שהשביתה אותו לזמן ממושך ושער ליגה בודד ב-16 הופעותיו זו בוודאי לא התפוקה לה ציפה בבירת ספרד. בנוסף עלו שוב הטענות על עודף המשקל שלו. למרות זאת, עדיין מדובר בשחקן נהדר שסיפק עונות נפלאות באנגליה ונשאר על תקן הכוכב של ריאל גם ערב פתיחת העונה החדשה בספרד. גם הוא בעצמו יודע שחייב לבוא שינוי.

הזאר. צריך לספק קבלות (רויטרס)הזאר. צריך לספק קבלות (רויטרס)

“העונה האחרונה הייתה הגרועה ביותר בקריירה שלי, אבל ישפטו אותי לפני השנה השנייה”, כך אמר בעצמו הזאר כשגם הוא יודע שהמועדון הלבן חסר סבלנות ומקווה לקבל ממנו את התפוקה. בעבר שורה של שחקנים שהגיעו כדי לככב מצאו את עצמם נדחקים הצידה בשל היכולת וגם כעת ניתן לראות את גארת’ בייל וחאמס רודריגס שלא נספרו בעונה האחרונה תחת זידאן וכבר עזבו את בירת ספרד. במועדון מאמינים בבלגי ושהחדות המוכרת תחזור, ולמי ששכח, עדיין מדובר בשחקן ברמה עולמית והוא נשאר דמות המפתח בריאל. “אני מכיר אותו ושיחקתי איתו בצ’לסי, הזאר הוא ברמה של מסי”, כך אמר רק לאחרונה סמואל אטו בכנס פתיחת העונה של לה ליגה.

הרבה יותר הכנסות מהוצאות

ריאל הרגילה אותנו בשנים האחרונות למסעות שופינג בקיץ עם מיליונים שנשפכים על חיזוק, אך הפעם שינתה גישה לחלוטין. נכון לרגע זה הבלאנקוס לא הביאו רכש ודווקא הכניסו לקופת המועדון עוד כמה מיליונים. אשרף חכימי שסיים עונת השאלה בדורטמונד נמכר לאינטר תמורת 40 מיליון אירו, חאמס רודריגס עבר לאברטון תמורת 22 מיליון אירו וגם אוסקר רודריגס שהיה בהשאלה בלגאנס עבר לסביליה בעבור 13.5 מיליון אירו. בנוסף, ריאל הוציאה להשאלה נוספת את טאקה קובו, שאחרי שהרשים במיורקה עשה קפיצת מדרגה לוויאריאל, ובנוסף העבירה לעונה אחת את רינייר הברזילאי לדורטמונד, את ברהים דיאס למילאן וגם סרחיו רגילון ימשיך עונה נוספת מחוץ למועדון.

אשרף חכימי. הכניס למועדון כסף (רויטרס)אשרף חכימי. הכניס למועדון כסף (רויטרס)

רק שלושה שחקנים שהיו בהשאלה בעונה שעברה חזרו לסגל של זידאן, שלפי הדיווחים בספרד עקב ובחר בקפידה אילו שחקנים יכולים לסייע לו בסגל לקראת המטרות הבאות – החלוץ בורחה מיוראל, המגן אלברו אודריוסולה והקשר מרטין אודגור. לגבי האחרון, הוא לדעת רבים חלק מהשלד אותו רוצים לבנות בריאל לשנים הבאות, כשיחד איתו בקישור יש את פדריקו ואלוורדה שכבר עבר עונת חפיפה נהדרת תחת הדרכתם של מודריץ’, קאסמירו וטוני קרוס. בשורה התחתונה, נכון לכרגע, הבלאנקוס לא הוציאו סנט אחד על רכש מתוך אמונה בקיים בשילוב הצעירים. עם זאת, חלון ההעברות ייסגר רק בתחילת חודש אוקטובר כך שיהיה זמן למקצה שיפורים גם לאחר תחילת הליגה.

ה”רכש” היחיד

כבר חמש שנים וחצי שאודגור שייך לריאל מדריד. הנורבגי שסומן כבר מגיל צעיר כ”ילד פלא” שיחק תחילה בקבוצת המילואים של ריאל ובהמשך הושאל להירנביין ו-ויטסה ההולנדיות ולאחר מכן שב לליגה הספרדית לעונת השאלה בריאל סוסיאדד. בכל קבוצה בה שיחק הקשר הצעיר הראה את הכישרון והפוטנציאל הטמון בו, ובעונה האחרונה אצל הבאסקים הוא כבר אחד לאחד מכוכבי הקבוצה. 31 הופעות, ארבעה שערים ועוד שישה בישולים הפכו את אודגור מילד צעיר מלא בכישרון לשחקן איכותי לכל דבר וגם זידאן ראה את זה, וביקש להחזירו שנה לפני תום תקופת ההשאלה.

אודגור. אחרי חמש שנים, בונים עליו (La Liga)אודגור. אחרי חמש שנים, בונים עליו (La Liga)

“קשה לגרום לנו להיקשר כל כך לשחקן בתקופה כה קצרה, אבל אתה הצלחת”, נכתב בהודעת הפרידה של סוסיאדד מהקשר כשזו הודיעה על חזרתו לריאל. “לא נשכח את מה שהוא עשה כאן בעונה אחת. השערים שלו, הכדורגל, האישיות, המאמץ והצניעות הותירו חותם על כולנו”. אודגור, רק בן 21, הוביל את הקבוצה הבאסקית למקום השישי המוביל לליגה האירופית ולגמר הגביע הספרדי ובעקבות כך זכה לקידום לו ייחל כבר מעל חמש שנים – מקום באחד הסגלים הגדולים בעולם הכדורגל.

למרות שכבר היה במועדון מדובר בשחקן חיזוק לכל דבר והגעתו של אודגור בהחלט יכולה לתת למועדון את הרענון לו הוא זקוק – וב”חינם”. הנורבגי צבר ניסיון בליגה הספרדית, שיחק מול הגדולות ואחרי שזידאן באופן אישי עקב אחרי ההתקדמות שלו, הוא בהחלט יכול עם הזמן לקבל את מקומו בקבוצה שכבר חושבת על הדור הבא שלה. ניתן לשים לב אצל הבלאנקוס שכמעט לכל שחקן הרכב מעל גיל 30 נמצא בסגל אחד צעיר שעתיד למלא את החלל במקומו בעתיד. אודגור, אם תרצו, המודריץ’ הבא במשוואה הזו.

מרטין אודגור ב-2015. כבר לא ילד (רויטרס)מרטין אודגור ב-2015. כבר לא ילד (רויטרס)

בסיס חזק: הוותיקים עושים את ההבדל

בסופו של דבר, העונה של ריאל מדריד תקום ותיפול על שחקני המפתח המנוסים שלה. הקבוצות הגדולות בעולם, אלו שכבר שינו גישה והחלו להצעיר את הסגל, זקוקים בשורה התחתונה לאלו המנוסים שיובילו את המועדון ויאפשרו כניסה חלקה לדור הבא. השלד החזק של הבלאנקוס מתחיל בסרחיו ראמוס בהגנה, קישור ותיק שרץ כבר שנים וזכה בשלל תארים ביחד עם קאסמירו, מודריץ’ וקרוס ובחוד קארים בנזמה.

לגבי החלוץ, עושה רושם שלא משנה התפוקה שהוא ייתן, הוא לא יזכה למספיק הערכה הראויה לו. נכון, יש מהירים, פיזיים וחדים יותר מבנזמה, אך הוא מציג כבר עשור מספרים מרשימים משל שחקני התקפה מקבילים בקבוצות אחרות. בעונה הקודמת היה ממנהיגי הקבוצה ונדמה שהתבגר והחל לקחת על עצמו יותר. לא בכדי הוא קטף את פרס שחקן העונה על ידי האוהדים. בכל המסגרות בעונה שעברה רשם בנזמה 48 הופעות ומתוכן כבש 27 שערים ובישל עוד 11. מספרים מצוינים בכל קנה מידה. 

קארים בנזמה. מוביל, מנהיג (רויטרס)קארים בנזמה. מוביל, מנהיג (רויטרס)

הכוח האמיתי של ריאל נמצא בקישור ואל השלישייה שאספה תארים רבים בשנים האחרונות, קאסמירו-מודריץ’-קרוס, הצטרף בעונה שעברה גם פדה ואלוורדה הצעיר שעתיד לרשת את אחת העמדות בקישור. לגבי הברזילאי בן ה-28, הוא בשיא יכולתו ולו עוד שנים להנהיג את הקישור האחורי, אך לגבי הקרואטי (34) ייתכן שזו העונה האחרונה כשגם הגרמני (30) לא נעשה צעיר יותר. שילובו של ואלוורדה, יחד עם הגעתו לסגל של אודגור, הם מתוך מטרה ברורה של ריאל לגרום לחילופי הדורות להיעשות בצורה חכמה ומדורגת.

טוני קרוס ולוקה מודריץ'. יעשו חפיפה לדור הבא (רויטרס)טוני קרוס ולוקה מודריץ'. יעשו חפיפה לדור הבא (רויטרס)

נחזור להגנה, שם נמצא מי אם לא הווינר הגדול ביותר של ריאל, אולי של הכדורגל האירופי כולו. אם יש שחקן אחד שאפשר להעניק לו את תואר “שחקן העונה שאחרי פגרת הקורונה”, הרי שזהו ראמוס. הקפטן לקח על עצמו ב-11 המשחקים מאז החזרה מפעילות והוביל את הבלאנקוס לעשרה ניצחונות רצופים כשהוא עצמו כובש לא פחות מחמישה שערים ב-10 משחקים, נתון פשוט משוגע כשמדובר בבלם. ההשפעה שלו באה לידי ביטוי בגומלין ליגת האלופות מול מנצ’סטר סיטי, שם חסרונו הורגש ולבסוף ריאל הודחה מהמפעל, כשהייתה זו גם ההדחה הראשונה של זידאן כמאמן כשבשלוש השנים הקודמות הוביל לזכייה בתואר.

בשער ממשיך טיבו קורטואה שנתן עונה גדולה, פרלאן מנדי שהוכיח שיש על מי לסמוך ביום שאחרי מרסלו, מרקו אסנסיו שחזר מפציעה ואם יהיה כשיר ריאל תרוויח את אחד הטובים בעולם בעמדתו וכמובן הברזילאים הצעירים שהולכים ומתפתחים מעונה לעונה – ויניסיוס ג’וניור ורודריגו בהתקפה ואדר מיליטאו בהגנה. 

הברזילאים של ריאל מדריד. רינייר יקווה לחזור בעונה הבאה (רויטרס)הברזילאים של ריאל מדריד. רינייר יקווה לחזור בעונה הבאה (רויטרס)

בסופו של דבר, בריאל מדריד כמו בריאל מדריד, המספרים והתארים הם המטרה העליונה. הסגל שלא עבר שינוי מהותי יקווה לשחזר את העונה שעברה עם אליפות נוספת ולחזור למעמד המוכר בליגת האלופות, שם הלבנים הם מלכי המפעל. רגע לפני שהעונה יוצאת לדרך, השקט התעשייתי משדר ביטחון ורוגע במועדון, אך אנחנו יודעים, בכדורגל הכול הפכפך.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */