יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:17

"באים לנצח את מכבי ת"א, החום מקשה לשחק"

קפטן ברסט, אולג ורטילו, בראיון ל-ONE לקראת המפגש ב-20:00: "מזג האוויר קשה, אבל אין פייבוריטית. לא מפחדים בגלל הקורונה". וגם: מכבי חיפה

|
אולג ורטילו ושחקני מכבי ת
אולג ורטילו ושחקני מכבי ת"א (דינמו ברסט, איציק בלניצקי)

רק משחק אחד מהבטחת שלב בתים אירופי. אחרי שניצחה את ריגה הלטבית ואת סודובה הליטאית, מכבי תל אביב תפגוש הערב (רביעי) ב-20:00 על הדשא באצטדיון בלומפילד את דינמו ברסט הבלארוסית בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. המנצחת תזכה לשחק העונה באירופה כאשר בשלב הבא מחכה מפגש הפלייאוף על העלייה לשלב הבתים בצ’מפיונס והפסד שם יוביל לשלב הבתים בליגה האירופית.

דינמו ברסט אמנם תפגוש בפעם הראשונה יריבה ישראלית במסגרת מפעל אירופי, אך עבור הקפטן שלה, אולג ורטילו, זו לא תהיה זו הפעם הראשונה שהוא מגיע לארץ. לפני עשור, ביולי 2010 מכבי חיפה ניצחה בקריית אליעזר 0:1 את דינמו מינסק אצלה שיחק ורטילו, במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית. בסופו של דבר מינסק הדיחה את מכבי חיפה עם 1:3 בבלארוס.

אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)

לקראת ההתמודדות מול אלופת ישראל ורגע לפני שהוא עולה שוב על דשא ישראלי אחרי עשר שנים, ורטילו, העניק ראיון ל-ONE ובו דיבר על יחסי הכוחות (“אין פייבוריטית”), על השהייה בישראל בתקופת הקורונה (“לא מפחדים”) וגם על החוויות שלו מהמשחקים מול מכבי חיפה לפני עשור.

חששתם להגיע לישראל? אתם יודעים שמדובר במדינה אדומה.
”אנחנו כלל לא מפחדים, ננקוט בכל אמצעי הזהירות ונעשה את כל הדברים שיבקשו מאיתנו והכול יהיה בסדר. אף אחד מהשחקנים לא חושב על זה בכלל, אנחנו חושבים רק על לבוא לישראל ולנצח”.

אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)

איך מתמודדים במדינה שלכם עם הקורונה?
”כיום יש הרבה פחות מקרי הדבקה אצלנו בבלארוס. יש אמצעים רבים, חקירות אפידמיולוגיות בקפידה וכולם עושים כל מה שמבקשים מהם בנושא, גם בבית וגם במקומות הציבוריים. ההקשבה של כולם לאמצעי הזהירות האלו הם גורם מהותי לכך שיש פחות מקרים”.

קפטן ברסט, שחקן הגנה בן ה-32, גדל במחלקת הנוער של מינסק ובהמשך רשם 231 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת. ורטילו גם שיחק בכל שכבות הגיל של נבחרת בלארוס ורשם עד עתה 20 הופעות בבוגרת. לפני שלוש שנים הגיע לברסט ומהר מאוד הפך לדומיננטי במועדון, במה שהעניק לו גם את סרט הקפטן. מדובר בשחקן ורסטילי ששיחק לאורך הקריירה שלו כבלם, מגן שמאלי ומגן ימני. אם תרצו, שרן ייני של הבלארוסית.

אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)אולג ורטילו (באדיבות דינמו ברסט)

מהן התחושות שלך לקראת המשחק?
”שיחקתי בעבר מול מכבי חיפה עם מינסק, אני זוכר שחם מאוד לשחק בישראל, זה מקשה על המשחק, האוויר כבד וזה מאוד קשה לשחק ככה כדורגל. על מכבי תל אביב אני לא כל כך יודע לספר, אנחנו לומדים אותה עכשיו וצופים במשחקים שלה. אני בטוח שהיא קבוצה נהדרת, אנו יודעים שיש לה שחקנים מהירים והגנה טובה, נלמד אותם יותר”.

מה לדעתך יחסי הכוחות במשחק?
”אין פייבוריטית בכלל לדעתי. כמובן שיש לנו סיכוי, כבר הזכרתי שזה הולך להיות משחק קשה אבל הסיכויים של שתי הקבוצות שווים. למרות שאנחנו משחקים בחוץ, המשחק יהיה ללא קהל כך שאין לזה באמת משמעות. אולי העובדה שהם רגילים למזג האוויר תוכל להקל עליהם אבל מדובר בדבר קטן, אנחנו באים כדי לנצח ומאמינים בעצמנו”.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)

הרשימה מול אסטנה, אך נמצאת בעונה לא קלה

ומה לגבי הקבוצה הבלארוסית? ובכן, בעונה שעברה דינמו ברסט זכתה באליפות בלארוס לראשונה בתולדותיה והצליחה לקטוע את השליטה הבלעדית של באטה בוריסוב שהניפה את 13 תארי האליפות האחרונים. בעונה הנוכחית זה הולך עבורה הרבה פחות חלק בזירה המקומית כשהיא נמצאת בחלק התחתון של הטבלה.

האלופה הבלארוסית אמנם לא נוצצת ואינה משופעת בכוכבים, אך הרשימה מאוד בסיבוב הראשון כאשר הביסה 3:6 את אסטנה הקזחית וכמו כן, לאחר שניצחה 1:2 את סראייבו הבוסנית בסיבוב המוקדמות השני, כאשר שני המשחקים עד כה נערכו בבלארוס והיא תצא לראשונה העונה אל מחוץ לגבולות המדינה, וכפי שאמר ורטילו עצמו, החום בוודאי יכול להקשות עליה.

באשר למכבי ת”א, מאז עונת 2017/18 שהיא לא הצליחה לשוב לבמה המכובדת, אז הגיעה לשלב הבתים של הליגה האירופית. ולדימיר איביץ’ הביא לקבוצה מקריית שלום שתי אליפויות רצופות וחד צדדיות, אך לא הצליח לעשות את קפיצת המדרגה בזירה האירופית, וגאורגיוס דוניס ינסה לתקן זאת.

דוניס זועם אחרי ה-2:2 של מכבי ת"א
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */