יום שלישי, 18.06.2024 שעה 06:43

אדאמס: הולכים לזכות בטור דה פראנס עם פרום

רגע לפני הזינוק של ישראל סטארט אפ ניישן בניס, איש העסקים בהצהרה בומבסטית. "אני אומר ל-BDS המשוגעים, תמצאו חיים", "גיא ניב הרוויח את מקומו"

|
סילבן אדאמס (חגי מיכאלי)
סילבן אדאמס (חגי מיכאלי)

על נקודת הזינוק של הטור דה פראנס בעיר ניס שבדרום צרפת עומדת היום (שבת) קבוצה ישראלית. קבוצת הרכיבה “ישראל סטארט אפ ניישן” הגיעה לראשונה למעמד היוקרתי, בבמה הגדולה ביותר של עולם האופניים, עם קבוצה כחול לבן בה ישתתף גם הרוכב הישראלי גיא ניב שיעשה היסטוריה בגיל 26 כרוכב הישראלי הראשון אי פעם במעמד, כאשר מי שעומד מאחורי כל הפרויקט הזה הוא המיליארדר סילבן אדאמס.

קבוצת הרכיבה שהקים היא אחת מתוך 22 שישתתפו בתחרות היוקרתית. הם יעברו ב-21 קטעים ברחבי צרפת, לאורך 3,487 קילומטרים, כאשר קו הסיום יהיה בשאנז אליזה שבפאריס. בעתיד, יצטרף לקבוצה הישראלית הרוכב כריס פרום, הבריטי שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס ונחשב לאחד מהרוכבים הגדולים בעולם. רגע לפני אחד שהקבוצה הישראלית תגיע לאחד מאבני הדרך המשמעותיים ביותר בהיסטוריה, סילבן אדאמס התייחס לגודל ההישג בראיון מיוחד ל-ONE מצרפת.

סילבן אדאמס מדבר לפני הטור דה פראנס

סילבן, איך זה מרגיש להיות בצרפת רגע לפני הזינוק?
"זה מרגש. ההתרגשות נבנתה עד להיום, כולם ממש מתלהבים. לראות את הטור דה פראנס שנדחה פעם אחר פעם יוצא לדרך זה רגע נהדר. וסוף סוף הגענו לרגע הזה, אנחנו כאן".

בנימה אישית, איך אתה מרגיש להיות בבמה הגדולה ביותר של עולם האופניים?
"ההשתתפות בטור דה פראנס הייתה השגת המטרה שלי לקבוצה הזו כדי לשקף את הארץ היפה שלנו, לייצג את הכחול והלבן שהם הצבעים הלאומיים שלנו, את שמה של ישראל לקהל גלובלי וכל כך גדול. 3.5 מיליארד צפו בטלוויזיה בטור דה פראנס בשנה שעברה ועם היעדר הצופים לאורך המסלול בגלל הקורונה, השנה אמור להיות רייטינג גדול עוד יותר. המשימה שלנו היא להביא את ישראל שאני מכיר ואוהב וכל כך לא מובנת בעולם, להביא אותה לבמה העולמית ולהראות לכולם שאנחנו מדינה מערבית, דמוקרטית, פלורליסטית ונורמאלית לחלוטין, עם ערכים של סובלנות וגיוון. לשקף את מה שאני קורא לזה ישראל הנורמלית לקהל העצום הזה".

סילבן אדאמס (נעם מורנו)סילבן אדאמס (נעם מורנו)

יש לנו רוכב ישראלי בטור דה פראנס, מה ההתרשמות שלך מגיא ניב?
"גיא הרוויח את מקומו, כל שמונת הרוכבים בקבוצה שלנו הרוויחו את מקומם. היו הרבה פרצופים מאוכזבים בשאר הקבוצה כי כולם רצו להיות בקבוצה, אבל גיא הרוויח את מקומו בקבוצה והוא אמר לי שהוא בכושר הטוב ביותר בחייו. המסלול מתאים לו במיוחד לשבוע הראשון כי זה מסלול קשה מאוד של מטפסים, וגיא בנוי לטיפוסים לפי סוג הרכיבה שלו. אחת המטרות שלנו הייתה לראות את גיא על קו הזינוק היום אבל גם שיגיע לשאנז אליזה לקו הסיום בפאריס".

אתה חושב שגיא מייצג את כל הערכים של ישראל שדיברת עליהם?
"בוודאי. הוא בחור צעיר ונהדר, אינטליגנטי. הסיפור שלו זה שבבר מצווה שלו הוא ביקש ללכת לטור דה פראנס והוא חלם להשתתף בתחרות הזו, וזה מדהים שהחלום שלו מתגשם. הוא מצפה לזה בהתרגשות גדולה והוא רוצה להראות את הלב הגדול שלנו".

סילבן אדאמס וגיא ניב (סייקלינג אקדמי)סילבן אדאמס וגיא ניב (סייקלינג אקדמי)

האם זה חלום שמתגשם גם עבורך?
"אמרתי בעבר, אני לא איש שעובד בחלומות, אני קובע מטרות. המטרה שלנו, כשייסדנו את הקבוצה, הייתה להגיע לטור דה פראנס, אז בשבילי אני בעניין של להציב מטרות שאפתניות ולהשיג אותן. אני גאה. אני לא הייתי אומר שזה חלום שהתגשם, אלא שאני גאה להשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו. לחלום יש גם עניין של מזל ובשבילי הגשמת חלום תהיה שגיא ניב יזכה במקטע מסוים בטור דה פראנס, כי הוא לא מועמד לתפקיד הזה בקבוצה שלנו והוא פה כדי לעזור למובילי הקבוצה, ספציפית לדן מרטין שזכה בעבר בשני מקטעים וסיים באחד מעשרת המקומות הראשונים בקריירה שלו בעבר. גיא עובד בשביל דן מרטין, אבל אם אתה שואל אותי מהו החלום שלי, אז החלום בעזרת כמה ניסים שתלוים בהתפתחות של המירוץ, זה שגיא ניב יחצה את קו הסיום ראשון. זה חלום, זה לא משהו שאני מצפה שיקרה".

כריס פרום יצטרף לקבוצה בשנה הבאה. כמה זה יהיה משמעותי לפרויקט הזה?
"הסיבה שכל כך רציתי להביא את כריס פרום זה כי הוא ווינר. וכולם שמים לב לווינרים. נקבל הרבה יותר תשומת לב אם נהיה מועמדים לזכייה וכמובן שאם אכן נזכה באמת. זה להביא 3.5 מיליארד זוגות עיניים שיסתכלו עלינו ולשים את הזרקור עלינו. בשבילי זה אומר שהישראלים פה לא רק כדי להשתתף, אנחנו פה כדי לנצח כי אנחנו אומה של ווינרים. אנחנו מנצחים בכל תחום שאנחנו משתתפים בו - טכנולוגיה, חקלאות, ניהול מים. כשאנחנו נאלצים להשתתף בהן, אנחנו מנצחים גם בשדה הצבאי. אנחנו ווינרים, ואנחנו יכולים לנצח גם בספורט. והנה, אני מצהיר - עם כריס פרום אנחנו הולכים לזכות בטור דה פראנס. הקבוצה תיבנה סביב המטרה הזו".

כריס פרום (רויטרס)כריס פרום (רויטרס)

אדאמס, בן 61, תורם רבות למען העלאת המודעות לצד הטוב של מדינת ישראל. הוא השקיע בפרויקטים נוספים מלבד הקמת קבוצת הרכיבה הישראלית, שאירחה בשנים האחרונות גם את הג’ירו דה איטליה בארץ, הוא תמך בנהג הפורמולה 1 השאפתני רוי ניסני במטרה שדגל ישראל יופיע על מכונית באחת מהתחרויות הגדולות בעולם, ואף תרם לאירוח תחרויות נוספות שהתקיימו במדינה בענפים שונים. בכך לדבריו הוא "מנסה לפנות לרוב השקט של האנשים שלא מתעסקים בפוליטיקה ולא מתעסקים בישראל, אבל אם תשאל אותם על ישראל ככל הנראה יהיה להם משהו שלילי לומר עלינו".

למה זה תמיד שלילי?
"כי זה סוג הכיסוי התקשורתי שאנחנו מקבלים. מתייחסים אלינו כמדינת קונפליקט והם לא באמת מכירים אותנו. הם לא יודעים שאנחנו שוחרי שלום. חיי היום-יום שלנו הם בכל מדינה אחרת, כפי שאני רואה כרגע בצרפת. בישראל יש אפילו פחות שוטרים ואנשי ביטחון ברחובות מאשר כאן. זו הסיבה שגם הבאתי את הג’ירו לישראל, שהוא פרויקט ענק עם מיליארד צופים בטלוויזיה ונחשב לטור דה פראנס קטן. ומה הם ראו? את המדינה כולה, יום שלם בירושלים בירתנו, ומחיפה בצפון עד אילת בדרום. הראינו את הפנים האמיתיות של ישראל דרך הקהל הנלהב שעודד ברחובות את הקבוצה שלנו וראו את ענף האופניים שבישראל הוא לא כל כך מוכר אבל נהנו ותמכו בו. זה היה רגע מאוד אמוציונלי עבורי".

מעבר לכך, גם הוא היה שותף בפרויקט SpaceIL ששלח את החללית הישראלית לירח, "במה שהביא הרבה תשומת לב אוהדת והפך את ישראל להיות אחת מארבע המדינות שהנחיתו חללית על הירח, למרות שלצערי נחתנו ביותר מידי חלקים (צוחק) אבל זה היה הישג טכנולוגי גדול". הוא הביא את מדונה לאירווזיון אחרי שנטע ברזילי זכתה בתחרות והביאה אותה לישראל, "והסיבה שעמדה מאחורי הבאת מדונה הייתה לקחת את ההזדמנות הזו ולהפוך את האירוזוויון לגדול יותר כי זו תחרות שפונה אך ורק לאירופה ובארצות הברית לא מכירים אותה, אז על ידי הבאת שם בינלאומי ענק של כוכבת אמריקאית שידועה יותר מכל אחת אחרת בהיסטוריה, זכינו לכיסוי תקשורתי אדיר וזה העלה את הרייטינג ב-50 אחוז והפך את זה לתחרות המוצלחת ביותר בתולדות האירוויזיון". כמו כן, הוא מעורב בפעילות צדקה שנקראת 'הצל את לב הילד' שלדבריו "עושה ניתוחי לב מצילי חיים לישראלים ולפלסטינים, הן בישראל והן באפריקה".

רוי ניסני וסילבן אדאמס (רויטרס)רוי ניסני וסילבן אדאמס (רויטרס)

מאיפה זה הגיע?
"אני קורא לעצמי שגריר של ישראל מטעם עצמי, ועשיתי זאת שבועיים אחרי שעשיתי עלייה. אני צוחק על זה שמיניתי את עצמי כך שאי אפשר לפטר אותי. אתם תקועים איתי ואני הולך לשים אותנו על המפה. אנשים שמבקרים בפעם הראשונה בישראל נדהמים ממה שהם רואים, חווים וטועמים כי זה לא דומה בכלל למה שרואים בטלוויזיה. כל מאות האלפים שאני מביא לישראל דרך הפרויקטים האלה - זו הפעם הראשונה שהם רואים את ישראל והם מודים שזה לא דומה למה שהם רואים בטלוויזיה. כל הארגונים האנטי-ישראליים, כמו ה-BDS המשוגעים וארגוני השנאה, אני אומר להם - היי חבר’ה, תמצאו חיים. אתם נמצאים באזור הדימדומים ואנחנו עושים שלום עם העולם. יש דרך להוציא אותי לפנסיה, כשיום אחד ישראל תהיה מקובלת ופופולארית כמו כל מדינה נורמלית. ברגע כזה, לא תצטרכו אותי יותר ואסיים את שירותי. עד אז, אמשיך לעשות את מה שאני עושה".

האם ישראל תארח עוד אירועי ספורט עולמיים?
"כן. אתה רואה? לא אמרתי אולי, אולי נראה. פשוט כן. אני לא יכול לומר מה זה יהיה, אני עובד על כמה פרויקטים במקביל וצריך לראות מה יהיה המצב עם הקורונה כי קשה להביא אירוח בינלאומי במצב שכזה ואם אנחנו עושים משהו כזה אז נעשה אותו כמו שצריך".

אירועים כמו הג’ירו?
"סמוך עליי, אביא עוד כמה אירועים דומים לארץ".

ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)

בכל זאת אנסה. במה מדובר? אירוע בינלאומי של אופניים? כדורסל? ספורט אולימפי?
"כן (צוחק). אני עובד על כל הדברים ובכל התחומים. תצטרכו להישאר קשובים ולהמתין כי כמה דברים עומדים להיסגר. זה מצחיק כי כשרציתי להביא את הג’ירו לישראל הישראלים אמרו לי שזה בלתי אפשרי, אפילו אנשים במשרד התיירות אמרו את זה. כשאני אומר שאני עושה משהו, אז שתדע שיש לי רק שם אחד ורק הזדמנות אחת לשמור עליו. אני אעשה הכל כדי לעמוד במילה שלי".

אסור לפספס
נגןמה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
מה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
נגןבתוך המטבח של רונאלדו: מה CR7 אוהב לאכול
הצצה לתוך המקרר של כריסטיאנו רונאלדו
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */