יום שבת, 04.05.2024 שעה 12:58

שי ברדה: אני ודראפיץ' נשמח לעבוד שוב ביחד

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם המאמן שפוטר מנתניה: "בשל גם לצאת למסלול עצמאי". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בהחתמות של מכבי תל אביב שצרפה את דן ביטון והאריכה את חוזהו של אייל גולסה, ובאירופה, נדון בתבוסה המשפילה של ברצלונה מול באיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות בסוף השבוע.  

שי ברדה: “בנינו את הקבוצה לא טוב, סגל רצה שינוי”

אחרי 3 שנים מוצלחת, העונה האחרונה והפחות מוצלחת הביאה לסיום דרכם של סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה ממכבי נתניה. שוחחנו עם האחרון, שדיבר על הטעויות בבניית הסגל בעונה שעברה ועל העתיד שלו כמאמן ראשי. 

לא ככה רצית לחגוג יום הולדת 44 כשאתה בבית בלי קבוצה.
”אתה לא בוחר איך יראה יום ההולדת אבל זה בסדר גמור. שנה ראשונה אחרי 10 שנים שאנחנו בבית, צריך לדעת ולהבין שזה חלק מהתחום שאנחנו נמצאים בו. אין לאן לטוס אבל ניקח קצת אוויר ונחכה לאתגר הבא”.

יש לך חוזה לעוד עונה במכבי נתניה, לא שמענו שום הודעה רשמית של המועדון וביום בהיר אחד פיטרו אותך ואת דראפיץ’ אחרי כ”כ הרבה שנים טובות. מה הלך שם?
”בעל המאה הוא בעל הדעה וזו ההחלטה שהוא קיבל, אני כן מנסה לקחת את הדברים הטובים שקרו שם וכמו בכל משפחה טובה יש אי הסכמות כאלה ואחרות. עד עכשיו הוא עומד בהסכם וקיבלנו את המשכורת הראשונה עם הקיצוץ של 30%, אבל זה סוג של בחירה ואני בוחר להסתכל על האנשים האלה בצורה טובה”.

דבר יותר תאכלס, מה קרה?
”לפעמים יש גם גירושים יפים. הם החליטו שהם רוצים לעשות שינוי, זה לגיטימי לחלוטין. הודעה? לא אני זה שאחראי עליה. הייתה שיחה בינינו לבין אייל סגל שבה נאמר שהוא רוצה לעשות שינוי ולהביא צוות אחר. אני ככה מסתכל על החיים, בעל המאה הוא בעל הדעה, אני באמת אומר את מה שאני מרגיש”.

עכשיו אייל סגל משלם משכורות לשלושה מאמנים?
”את כל המו”מ הכספי מנהל עורך הדין שלנו. יש לי חוזה עד סוף יוני 2021”.

מה לא עבד מקצועית?
”אנחנו בעיקר מנסים למצוא תשובות, אני חושב שבכדורגל כמו בכדורגל דברים שעבדו מצוין ב-3 השנים האחרונות הלכו פחות טוב. לא בנינו את הקבוצה בצורה נכונה, הכדורגל השמח שאפיין אותנו בשנים האחרונות לא היה השנה. הקבוצה לא הייתה מאוזנת ואלו דברים שיכולים לקרות. אני גם חושב שאחרי כל השנה הפחות טובה שהייתה היינו משחק אחד מלעלות לפלייאוף העליון, בפלייאוף התחתון ניסינו לבנות את השנה החמישית, דברים לא הסתדרו וזו הסיבה שאני רואה. אייל מכיר את זה מצוין, אתה עושה את הכל נכון ודברים פחות מסתדרים וזה מה שקרה השנה. אנחנו פעם ראשונה אחרי 8 שנים מפוטרים וכנראה שזה היה צריך להגיע גם אלינו וצריך לקבל את זה באהבה”.

אבל אתה מבואס.
”ברור שאני מבואס, אבל אנחנו נבנים גם מרגעים פחות טובים. מאמן הוא מזוכיסט. מאז שאייל עזב פחות היה שיח ביני לבינו, אבל כל ה-4 שנים הייתה מערכת יחסים מצוינת”.

אתה לא מצטער שבזמן שהלך לכם בשיא, קיבלת הצעה מבני יהודה ואמרת להם ‘לא’?
”החיים זה בחירות. היו הרבה הצעות במהלך השנים. לפעמים כשאתה עוזב מקום אתה נוטר טינה ויש לך רגשות לא טובים לאנשים, צריך לבחור איך להסתכל על זה. אני חושב שמי שמאמין ביכולות שלו – ההזדמנות תגיע בקרוב. אם הייתי מרגיש לרגע כמישהו שלא משפיע ולא מחליט הייתי עוזב מזמן. אבל דברים טובים לא עוזבים וזה מה שהחלטתי אז. התקדמתי בהרבה מאוד מובנים”.

הצמד ברדה את דראפיץ’ לא ימשיך ביחד?
”אם יהיו קבוצות יציעו לנו לעבוד ביחד נשמח לעשות זאת. תענוג צרוף לעבוד איתו. אם יבינו את היתרונות שלנו נלך ואם לא אז אלך לדרך עצמאית. אני מוכן ומזומן לאתגר החדש”.

המקצוע שלכם כ”כ נזיל, מה אתה יודע חוץ מספורט?
”יש לי תואר ראשון בחינוך ותואר שני בתקשורת ומערכות מידע. אני מעביר הרצאות למורים שעתידיים להיות מורים לחינוך גופני. הכנתי את עצמי למצב חירום ואני חושב שמאוד חשוב לא להיות תלוי אך ורק במקצוע הזה”.  

שי ברדה (ניסן עייש)שי ברדה (ניסן עייש)

אבי נמני: “פיקה מעבר לשיא, לנגלה לא מתאים לברצלונה”, חזן: “ברצלונה נענשה על כל עיגולי הפינות”

ניסינו לנתח יחד עם סוכן השחקנים ועוזר מאמן נבחרת ישראל את ה-8:2 וההדחה המשפילה של ברצלונה לבאיירן מינכן ברבע גמר האלופות. 

אבי, בוא נדבר על הביקורות שמסי סופג.
“אני לא חשוב שמסי הוא הסיפור בכלל, מתעסקים בו באופן אוטומטי. הסיפור פה הוא ההתנהלות הלא נכונה של ברצלונה לאורך השנים. אין להם הגנה מספיק חזקה, אין להם קשר אחורי דומיננטי ולכן הם לא מצליחים לקחת את ליגת האלופות, הרבה שחקנים מעבר לשיא שלהם. לא הביאו את השחקנים הנכונים ולכן הם כשלו הרגע האמת. מרכז ההגנה מאוד חלש, ג’רארד פיקה כבר הרבה מעבר לשיאו, קלמנט לנגלה לא מתאים להיות שחקן הרכב בברצלונה”.

מה דעתך על המאמן?
”גם אם בארסה הייתה עוברת קיקה סטיין לא היה מתוכנן להמשיך בעונה הבאה. אני חושב שמעבר למסי וללואיס סוארס יש שם עוד כמה שחקנים שאפשר להוציא מהם הרבה לקראת העתיד, אבל אין ספק שצריכים לחזק מאוד את ההגנה. מסי בן 33, אפשר להבין את העייפות ובארסה צריכה להביא מישהו שיוריד קצת מהמעמסה על הכתפיים שלו”.

אלון, איך אתה קיבלת את ה-2:8?
”הייתי בשוק. לא האמנתי לרגע שברצלונה תעבור את באיירן, אבל לא חלמתי שזו תהיה תבוסה בסדר גודל כזה. ברצלונה במשחק הזה נענשה על כל המקומות שבהם היא עיגלה פינות לאורך העונה הזאת”.

התפלאת?
”התפלאתי על התוצאה כי האמנתי שברצלונה יכולה לספוג תבוסה של 1:3, 1:4, אבל לספוג 8 שערים? גם קבוצה כמו ברצלונה שהיא רעה מבחינה הגנתית לא יכולה לקבל”.

אם אתה מאמן ואתה רואה שהקבוצה שלו במצב של 3:0 או 4:1, אתה עושה פסק זמן עם עצמך ואומר ‘אני רוצה לגמור את המשחק ב-4:1’ או לחזור ולעשות 4:4?
”אני ראיתי את קיקה סטיין וזה לא היה בשליטה שלו. ה-2:4 נתן תחושה שאפשר לעשות 3:4 ולהחיות את המשחק הזה, אבל זו הייתה אשליה. מאמן כזה שבא לברצלונה וב-4:2 משחק יותר הגנתי לא מפוטר בסוף המשחק, אלא בדקה 60”.

נמני: “לכולם יזכרו את ההפסד הזה, התוצאה פשוט בלתי נתפסת אבל היו המון פעמים שברצלונה נראתה רע בהגנה לאורך כל העונה. זה מה שיפה בכדורגל, יש הכל ודברים שלא דמיינו שיקרו קורים והופכים למציאות”.

אלון, מה אומרת התוצאות האלה? אנחנו נכנסים לעידן חדש?
”אני לא בטוח, אני חושב שהתקופה הזאת אדירה. ההפתעה הגדולה היא שליון הגיעה מליגה שהסתיימה במרץ, מאז היא לא שיחקה שום משחק רשמי. ראית את השחקנים לא עומדים לרגע, קטונתי מלהעביר ביקורת על פפ גווארדיולה, אבל עצם העובדה שפתח עם 3 בלמים והשאיר על הספסל את כל השחקנים היצירתיים שלו הייתה לא נכונה”.

נמני: “אנחנו מאוד אוהבים את גווארדיולה אבל העונה הזאת היא כישלון מאוד גדול מבחינתו”.

חזן: “יותר חמור מההדחה מליגת האלופות זה שהוא לא היה בתמונה של מאבק האליפות באנגליה”. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */