יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

עם אבא דוחף ועניין מחיפה: חלאילה בא לנבחרת

הוביל את סכנין לליגת העל, גרם למכבי חיפה להתעניין בו וזומן לסגל הלאומי. אביו נחשב ל"יעקב בוזגלו משודרג" ובטוח שיגיע לאירופה. שימו לב לחלוץ

|
אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)
אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)

עונת 2020/2021 בכדורגל הישראלי אמורה להיות זו שבה יבצעו לא מעט כישרונות צעירים את קפיצת המדרגה בקריירה שלהם. מגפת הקורונה גרמה לצורך בסגלים מורחבים יותר וגם לקשיים כלכליים שמביאים להסתמכות על שחקנים צעירים מבית על פני שחקני רכש והקבוצות מבינות שקידומם יכול לתרום לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם להשתלם כלכלית בהמשך הדרך.

הדוגמה הטובה מכולם היא זו של מנור סולומון שהוקפץ לקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה בגיל מוקדם, וכעבור תקופה קצרה כבר הכניס לקופת המועדון 6 מיליון אירו (ונראה שזו רק ההתחלה) וכבר מצא את עצמו כובש בליגת האלופות מול ריאל מדריד. אז נכון, כישרונות כמו קשר שחטאר דונייצק דיי נדירים במחוזותינו, אבל זה לא אומר שלצעירי הליגה אין מה למכור וב-ONE החלטנו לסמן את הכוכבים הבאים, שעשויים להוות את “האקזיט הבא” עבור הקבוצות שלהם. והפעם – אוסאמה חלאילה מבני סכנין.

הגדולות כבר לוטשות עיניים

אי שם בתחילת העונה, במשחקי גביע הטוטו, חלאילה שלח איתות לקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, אחרי שהכריע את המשחק נגד מכבי חיפה עם שער בנגיחה שהעניק ניצחון יוקרתי של 0:1 לבני סכנין. בעקבות זאת, בקבוצה של ברק בכר סימנו את החלוץ כאופציה לרכש, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, והשבוע הוא אפילו קיבל זימן לנבחרת הבוגרת של ישראל.

במקביל לזימון, נדמה שהקריירה של חלאילה הגיעה לפרשת דרכים - לעבור לירוק של מכבי חיפה או להישאר באדום של בני סכנין. אומנם הוא זכה להתעניינות מאחת מהקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי בחודשים האחרונים, אבל החותמת לכך שמדובר בחלוץ עם פוטנציאל הגיעה עם הזימון שלו לנבחרת של וילי רוטנשטיינר למשחק מול צ'כיה במקומו של מונס דאבור שחלה בקורונה.

אוסאמה חלאילה. ניצחון על מכבי חיפה כבר יש לו (עמרי שטיין)אוסאמה חלאילה. ניצחון על מכבי חיפה כבר יש לו (עמרי שטיין)

החלוץ הזה גורם לכאבי ראש במשחקים מול המועדונים הגדולים בארץ עוד כשהיה נער. כל אנשי המקצוע הכירו אותו כבר מזמן, הוא הצליח להוכיח את עצמו בעיקר במשחקים החשובים בנוער וגם רשם עונה נהדרת בליגה הלאומית בעונה שעברה, כך שייתכן מאוד שבקרוב הוא יהיה האקזיט הבא בכדורגל הישראלי, בין אם יעשה את המעבר לחיפה או לקבוצה גדולה אחרת.

“שחקן של מאני טיים”

למעשה, הפריצה האמיתית שלו הגיעה בעונה שעברה, אחרי שבני סכנין ירדה ליגה והחליטה לבנות עליו בהתקפה. 16 שערים חלאילה הבקיע בכל המסגרות, והחלוץ בלט במיוחד בסיום העונה עם שערים חשובים נגד הפועל ראשון לציון ומכבי פתח תקווה, היריבות שהתמודדו עם קבוצתו בצמרת בקרב על שני הכרטיסים הבודדים לליגת העל. את המלאבסים, שהעפילו לליגה הבכירה מהמקום הראשון, הוא ניצח פעמיים, כאשר פעם אחת אוסאמה הכריע את המשחק כשקבע 1:2 בדקה ה-84 ופעם אחרת כבש שער נוסף בדרך לניצחון של 0:1 במושבה במחזורי הסיום.

"הוא שחקן של מאני טיים", אומר מאמן בכיר בארץ שמכיר אותו מקרוב. "הוא חלוץ טוב שגם חזר מפציעת בקע לא פשוטה אחרי שהיה מושבת לתקופה מסוימת, אבל חזר ורשם סיום עונה נהדר. הוא בנוי טוב, הוא חזק, יש לו טכניקה טובה, משחק ראש מצוין וחוש לשערים". גם במחלקות הנוער של מכבי תל אביב, שהוזכרה כמי שהתעניינה בשירותיו בעבר, סיפרו אנשי המקצוע: "כמובן ששמענו עליו, הוא היה עושה צרות לנוער שלנו כמעט בכל משחק נגדנו".

"שחקן של מאני טיים". אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)"שחקן של מאני טיים". אוסאמה חלאילה (רדאד ג'בארה)

לפני כמה שנים השם שלו עלה גם על הכוונת של מכבי תל אביב, אבל במועדון חשבו שהוא לא מספיק כישרוני והתלבטו אם להחתים אותו. ובכל זאת, לפי גורמים שונים בסכנין, בשלב מסוים הצהובים שלחו נציגים לביתו כדי לדון באפשרות שיעשה את המעבר למרכז הארץ ביחד עם אחיו מוחמד, אלא שאביהם התנגד לכך.

במכבי תל אביב אמנם טוענים כי ההתעניינות בו לא הגיעה לכדי הצעה רשמית, אבל בסכנין גם טוענים מנגד כי מוחמד אבו יונס דחה הצעות על צמד האחים מקבוצות ליגת העל עוד כשהיה בנוער. בכל אופן, סכנין לא רצתה למכור אותו וגם אביו לא הסכים שיעבור למכבי תל אביב, לעירוני קריית שמונה או למכבי נתניה שהתעניינו בו, והוא נשאר בקבוצה הבולטת ביותר במגזר.

"הייתי בפגישה כזאת בבית של משפחת חלאילה כשנציג של מכבי תל אביב היה שם", סיפר שאדי זבידאת מסכנין. "האבא רצה שאוסאמה ומוחמד ישחקו ויתפתחו בסכנין, במקום שילכו לקבוצה גדולה ויהיה להם קשה יותר להשתלב שם. בדרך כלל לא מסרבים להצעות כאלה, אבל הוא אמר להם את מה שאחרים לא אומרים, ועובדה שזה השתלם לו כי הילד שלו פורח. לדעתי במחלקות נוער קטנות קל יותר להצליח ועובדה שזה מה שקורה לאוסאמה".

זבידאת מנהל את בית הספר לכדורגל של בני סכנין, שמונה כיום כ-700 ילדים ונערים שחולמים להגיע להרכב של הקבוצה הבוגרת ולשחק בליגת העל. במשך שנים הוא ואנשי בני סכנין ביקשו מאביו של אוסאמה, מימון, שיביא את בנו להתאמן במחלקת הנוער של בני סכנין, אך לשווא. אוסאמה התחיל לשחק בכלל בהפועל משגב, אצל השכנים של סכנין, לשם החלוץ הגיע בגיל 7. אחר כך יצא לשחק במכבי נתניה ובסניף של מכבי חיפה בנהלל, וחורר רשתות כשהיה נער, אבל לא נשאר שם בסופו של דבר.

אוסאמה חלאילה חוגג. יעזוב את דוחא? (איציק בלניצקי)אוסאמה חלאילה חוגג. יעזוב את דוחא? (איציק בלניצקי)

רק לאחר מכן הוא הגיע לבני סכנין והפך לשחקן בולט במיוחד, אחרי שיחות שכנוע מצד אנשי העיר בה גדל ופגישה מכרעת עם המנכ"ל חאלד דוכי. מהר מאוד אוסאמה הרגיש בנוח במועדון הביתי והחמים, והפך גם למלך השערים של הליגה לנוער, אחרי שכבש 24 שערים מתוך ה-55 שהבקיעה הקבוצה כולה בעונת 2016/17. באחד מהמשחקים שלו בנוער הוא כבש שלושער נגד בית"ר ירושלים וניצח אותה 2:3, שלושער נוסף שכבש על מכבי חיפה הביא ניצחון דומה של 2:3, ולא פעם החלוץ מסכנין הפך למטרד עבור ההגנות של היריבות הגדולות. "הוא בא אלינו בגיל נוער אחרי שאבא שלו הבין שכדי להגשים חלום הוא חייב לחזור לשחק בסכנין. הוא שחקן מצוין ואני שמח שהתעקשנו שיבוא", הסביר שאדי זבידאת.

אבא קובע

אביו, מימון, שיחק בהפועל סכנין, בימים שקדמו לאיחוד הקבוצות של העיר. "הוא היה חלוץ תותח", מספרים במועדון, "וגם הבן שלו הופך להיות חלוץ כזה". בסגל הבוגרים של בני סכנין יש גם את אחיו שקטן ממנו בשנה, מוחמד, שנחשב בעצמו לשחקן התקפה לא רע בכלל, ונדמה שהאווירה המשפחתית גורמת להם לפרוח.

מימון חלאילה, אביהם של אוסאמה ומוחמד, נחשב במגזר ל"יעקב בוזגלו משודרג", כלומר בגרסה מעודנת יותר וצנועה יותר, כאחד שזוכה להרבה כבוד מאנשי הקבוצה ויודע בדיוק מה הילדים שלו צריכים לעשות כדי להצליח. "הוא רואה בהצלחה של הילדים שלו חלום אישי", סיפר עבאס סואן שמכיר את המשפחה ברמה האישית. "שניהם שחקנים טובים מאוד ומימון עבד קשה כדי שהם יצליחו. הוא נותן להם הכול ומשקיע בהם הרבה, כולל אימונים אישיים מגיל צעיר, העיקר כדי שיהפכו לשחקנים מובילים".

עבאס סואן. "האבא נותן הכול ומשקיע" (רדאד ג'בארה)עבאס סואן. "האבא נותן הכול ומשקיע" (רדאד ג'בארה)

כאמור, על שניהם הוא כבר קיבל הצעות וסירב לאורך השנים. "זה בסדר שיש הצעות והתעניינות אבל אני לא מחפש כסף. מבחינתי שיישארו בסכנין ולבנות אותם כדי שיגיעו משם ישר לאירופה", אמר האב מימון חלאילה לפני כמה שבועות, אחרי שהבן ניצח את מכבי חיפה בגביע הטוטו. "אני מאוד מעורב בגידול שלהם, זה נכון, ואני חושב שזה משהו טוב כי אני יודע מה זה כדורגל וכמה צריך להשקיע. אני יושב עם אוסאמה ומנתח איתו כל משחק, אנחנו עוברים על הטעויות שלו ביחד ואני עושה כל מה שצריך כדי שילמד וישתדרג. הלכתי איתו לרופאים בכל הארץ כשנפצע, הבאתי לו מאמן אישי כדי שימשיך להשתפר באלמנטים ספציפיים במשחק שלו, ואני כל הזמן רואה איך הוא מתקדם. זו ההנאה שלי".

בסכנין יודעים כי אם הקבוצה תקבל הצעה טובה על אוסאמה חלאילה, הוא צפוי יהיה לעזוב, למרות שסירבו לא פעם להצעות שהונחו על השולחן. בעבר בני סכנין פספסה הזדמנות למכור את אמיר חלאילה כשהיה בן 17 בסכום גבוה, ובמקום זאת הוא נמכר להפועל באר שבע בסכום נמוך יותר לאחר מכן, כך שהקבוצה רוצה גם לנצל הזדמנויות ולרשום הכנסה גבוהה משחקניה הצעירים על מנת לקדם את המועדון - ואם זה יסתדר מבחינה כספית, אז כמובן גם להעניק להם אפשרות להתקדם הלאה בקריירה. אוסאמה הוא לא סתם שחקן, הרי שהוא שיחק בנבחרת הנערים, נבחרת הנוער ומשחק בנבחרת הצעירה של ניר לוין, בהן רשם 19 הופעות ביחד.

ייתן לו ללכת? יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס (אחמד מוררה)ייתן לו ללכת? יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס (אחמד מוררה)

וכאן מגיעה הדילמה הגדולה לגבי המשך הקריירה שלו. אם אוסאמה יעבור בקרוב לקבוצה גדולה כמו מכבי חיפה, הוא יצטרך להוכיח את עצמו מחדש, על אף שהוא כדורגלן שעובד קשה. אם יישאר, סיכוי סביר יותר שיקבל מקום בהרכב של ניסו וימשיך לנסות להוכיח את עצמו בסכנין בדקות משחק משמעותיות יותר.

ללכת או להישאר?

בסכנין מספרים שאוסאמה פותח את הבוקר בריצה, הולך לחדר כושר, מגיע לאימון עם הקבוצה ובערב עושה אימון אישי נוסף. "לא ראיתי דבר כזה, הוא שחקן שכל הזמן עובד", העיד עבאס סואן. "מה שמייחד אותו זה שהוא לא מוותר אפילו לשנייה אחת. פעם היינו במחנה אימון, הוא נפצע תוך כדי משחק הכנה, אבל הוא לא רצה לצאת. הוא רצה לסיים את המשחק למרות הכול. לא ראיתי הרבה שחקנים עם כוח רצון אדיר כמו שלו, שעושים את מה שהוא עושה באימונים".

לדעתו של סואן, לחלאילה לא כדאי לעזוב את סכנין בשלב כזה. "אני ממליץ לו להישאר עוד שנה-שנתיים בסכנין ורק אז לצאת החוצה כי רק ככה הוא ימשיך להתקדם", אמר הקשר לשעבר שהוביל את בני סכנין כקפטן ולאחר מכן שיחק גם במכבי חיפה ובנבחרת ישראל. "זה שחקן שכל הזמן היו סביבו דיבורים ושמועות, אבל לדעתי הוא עדיין צריך להישאר בקבוצה כחלוץ מוביל ולשחק. רק בסכנין הוא יקבל דקות משחק רבות ויוכל להמשיך להתפתח. הוא עשה צעד ראשון אדיר, עכשיו צריך להמשיך להתקדם בצעד נוסף".

רמי גרשון מול אוסאמה חלאילה. "עניין של זמן עד שיגיע לקבוצה גדולה" (עמרי שטיין)רמי גרשון מול אוסאמה חלאילה. "עניין של זמן עד שיגיע לקבוצה גדולה" (עמרי שטיין)

עד לרגע שהתפטר, בסכנין אהבו את העבודה של אלדד שביט שנתן לצעירים כמו אוסאמה את ההזדמנויות לשחק ולהתפתח. בהנהלה נתנו לו תמיכה רחבה בעקבות זאת וגם האוהדים היו מרוצים מזה כי היה להם עם מי להזדהות כאשר בני עירם עלו על הדשא באצטדיון דוחא.

לכן, גם גורמים בצוות המקצועי מתמוגגים מהאפשרות שיישאר למרות הכל, אך בעקבות הזימון לנבחרת הבוגרת של רוטנשטיינר נדמה כי שעון החול באמת התהפך וזה עניין של זמן עד שקבוצה גדולה תשים עליו את היד. "הוא ילד מוכשר וחרוץ מאוד", אמרו בסכנין. "מה שנותן לו יתרון זו ההתמדה שלו, ביחד עם זה שהוא הפך לחלוץ מגוון כי יש לו בעיטות בשתי הרגליים, הוא אחד שיודע לעשות דריבל ברחבה ויש לו חוש לשערים. אם יישאר זה יעזור לנו מאוד בליגת העל, אבל ברור שזה עניין של זמן עד שיעבור למועדון גדול יותר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */