יום חמישי, 25.04.2024 שעה 07:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בין צפון לדרום: סלליך מחשב שוב מסלול מחדש

קשר הפועל ב"ש בראיון על עזיבת מכבי חיפה ("זה לא הסתדר"), ההפסדים למכבי ת"א ("מאכזב"), השבתת טרנר ("סיר לחץ אדיר") והציפיות ("לקחת תארים")

|
סינטיהו סלליך (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
סינטיהו סלליך (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

לפני כשנה וחצי עבר סינטיהו סלליך פציעה קשה, קרע ברצועה הצולבת בברכו, שגרמה לו להיעדר זמן רב מהמגרשים. אחרי שיקום ארוך הצליח הקשר לחזור לעניינים ובתום פגרת הקורונה כבש חמישה שערים בארבעה משחקים רצופים בפלייאוף העליון במדי מכבי חיפה.

חוזה חדש הוצע לסלליך אצל הירוקים, אך בסופו של דבר הוא החליט לחשב מסלול מחדש וחתם בהפועל באר שבע. אחרי שלוש שנים בקדנציה השנייה בחיפה, סלליך מדרים לנגב ויוצא לדרך חדשה ואתגר מסקרן במיוחד אצל מחזיקת הגביע. הפועל ב”ש של 2020, עם תקציב נמוך משמעותית ממה שהתרגלו, רואה בסלליך כרכש הישראלי הכי משמעותי של הקיץ. האם הוא יצליח לעמוד בציפיות? בראיון ל-ONE סלליך בן ה-29 מדבר על הכול בראיון ראשון כשחקן ב”ש. 

סלליך. דף חלק בב"ש (רדאד ג'בארה)סלליך. דף חלק בב"ש (רדאד ג'בארה)

איך התחילו המגעים עם הפועל באר שבע?
"אני יודע מהסוכן שלי שסיפר לי על ההצעה. כשסיימנו את העונה היו גישושים וככל שעבר הזמן זה נהיה יותר רציני. לשמחתי זה הסתדר על הצד הטוב ביותר. אני בבאר שבע היום, רעב להצליח ואני רוצה לעשות עונה טובה עם הפועל באר שבע. ברור לי שהגעתי למקום חם ואוהב. קיבלו אותי מאוד יפה, ככה שהפרק שלי מתחיל בכיליון עיניים ואני מאוד מצפה לזה".

ממה שאני יודע, הפועל באר שבע גיששו לגביך כששיחקת במאריבור. מה קרה שזה לא יצא לפועל אז?
"אני יודע שהיו פה ושם דיבורים מהצד של באר שבע, אבל הייתי במקום טוב מבחינת הקריירה ומבחינה מקצועית. זה היה מאוד מחמיא לקבל התעניינות ממועדון כזה גדול בתקופה הזאת של הקריירה, אבל בחרתי להמשיך את הקריירה האירופית שלי במאריבור".

סלליך מתקל את הזאר בליגת האלופות (רויטרס)סלליך מתקל את הזאר בליגת האלופות (רויטרס)

אפרופו מאריבור, אתה מאחד כוחות עם מרואן קבהא. זה מזכיר לך את התקופה בסלובניה?
"בטח, נשארנו חברים טובים מאז. דיברנו על בסיס קבוע וזה מאוד טוב להגיע לבאר שבע ולחזור לשחק עם מרואן באותה הקבוצה. הוא חבר מאוד קרוב, היינו תמיד ביחד מן הסתם כי היינו הישראלים היחידים שם וזה חיבר בינינו. כל פעם כשאנחנו נפגשים מחדש תמיד אנחנו מעלים זיכרונות ממאריבור כי היינו בליגת האלופות, זכינו בתארים, אבל היום אנחנו נמצאים בפרק אחר ורוצים לעשות דברים דומים בבאר שבע".

קבהא. חבר חדש-ישן (רדאד ג'בארה)קבהא. חבר חדש-ישן (רדאד ג'בארה)

מה שכנע אותך לחתום בהפועל באר שבע? אבוקסיס? שחקנים? התייעצת עם מישהו?
"אין יותר מדי מה להתייעץ לגבי הפועל באר שבע. כשאתה מקבל הצעה מהפועל באר שבע שנמצאת בצמרת של הכדורגל בשנים האחרונות אין מה לבדוק יותר מדי. אני יודע שאני מגיע למקום הישגי בכל שנה ושנה ולקחתי את ההחלטה הזאת בלב שלם. הפרק של מכבי חיפה אצלי הסתיים. עזבתי בית ואני מגיע לבאר שבע שזה מועדון עם שאיפות לא פחות ממכבי חיפה".

איך הייתה קבלת הפנים בבאר שבע? הופתעת ממשהו כשהגעת לחתום?
"כפי שבאר שבע הציגה את עצמה בשנים האחרונות. דווקא כשאתה מגיע למועדון אתה רואה את העוצמות. מתקנים ברמה הכי גבוהה, לא הופתעתי שיש את כל התנאים לשחקנים כדי להצליח. קבלת הפנים הייתה מאוד חמה, שחקנים וצוות מקצועי. לא היה לי שום חשש במעבר הזה לבאר שבע".

סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)

אחת הסיבות שעברת לשחק באדום זה בגלל שקיבלת הבטחה להיות שחקן דומיננטי יותר לעומת מכבי חיפה?
"אני את הדקות שלי אני ארוויח בזכות ולא בחסד. המטרה שלי היא לבוא ולהשתלב בבאר שבע ולהיות שחקן דומיננטי ולעזור לקבוצה להצליח להביא את האיכויות שלי למגרש".

איפה סינטיהו סלליך אוהב לשחק הכי הרבה?
"אני משחק איפה שהמאמן יגיד לי, אבל בסופו של דבר, בשנים האחרונות, כולם רואים שאני משחק גם בקו וגם באמצע, כלומר בכמה עמדות התקפה על המגרש ואני מאמין שיוסי אבוקסיס ישים אותי בעמדה שהכי תעזור לקבוצה".

אבוקסיס. "אשחק איפה שהמאמן יגיד לי" (רדאד ג'בארה)אבוקסיס. "אשחק איפה שהמאמן יגיד לי" (רדאד ג'בארה)

אין ספק שהפועל באר שבע של היום זה לא אותו מועדון שהיה בשנים האחרונות. זה קצת מאכזב אותך שאתה מגיע אחרי השנים ה”עשירות” תחת אלונה ברקת כבעלים?
"אין ערובה להצלחה אם משקיעים הרבה כסף. יש מועדונים שמשקיעים הרבה כסף. אני רואה את ההגעה שלי לבאר שבע בתקופה הזאת כמועדון יציב וחזק שרוצה לעשות את המקסימום ולעמוד במטרה והיא להיות בצמרת של הכדורגל הישראלי”.

למה חתמת רק לעונה אחת בלי אופציה?
"חתמתי רק לעונה אחת כי אנחנו חיים בכדורגל ואי אפשר לדעת מה יהיה. היום אתה פה, מחר אתה שם. הגעתי לבאר שבע לשנה הקרובה ואם הדברים ילכו כמו שצריך וכמו שבאר שבע מצפה אז אני אהיה בשנים הקרובות בהפועל באר שבע ואני רוצה לשמח את הקהל". 

סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)

מה המטרות שלך עם הפועל באר שבע? אתה חושב שתוכל לעשות יחד עם הקבוצה עונה טובה יותר?
"המטרה האישית שלי היא לעזור לקבוצה כמה שיותר, כדורגל זה לא מקצועי-אישי אבל אני חלק ממועדון גדול ויחד עם השחקנים, הצוות וההנהלה לעמוד במטרות של המועדון וזה להיות בצמרת ולנסות לקחת תארים. בעזרת השם אני מאמין שנעמוד במטרות האלו".

הכוח הכי אולי הכי גדול של הפועל באר שבע, ואתה בטח יודע, זה אצטדיון טרנר. לא מבאס אותך שכנראה לא תוכל ליהנות מזה העונה?
"אני מאוד מקווה שלקראת אמצע העונה נוכל לחזור לטרנר, למבצר של באר שבע וליהנות מהמתקן. כולם יודעים מה טרנר מסמל להפועל באר שבע ככה שזה מאוד מאכזב לא לפתוח את העונה שם. זה שאין קהל פוגע בכל האנרגיות ויצא לי לחוות את זה בטרנר וכשאתה מגיע לאצטדיון הזה זה סיר לחץ אדיר. אני מאמין שכולם יעשו את המקסימום כדי שהאצטדיון יהיה מוכן ואנחנו נעשה את המקסימום שלנו בטדי או בכל מגרש אחר".

האבוקות בטרנר. זיכרון רחוק (רדאד ג'בארה)האבוקות בטרנר. זיכרון רחוק (רדאד ג'בארה)

האוהדים של הפועל באר שבע מכירים אותך היטב כי כבשת בשנים האחרונות לא מעט שערים נגדם. מה תבטיח להם עכשיו כשאתה משחק בשבילם?
"אני יכול להבטיח לאוהדים שאבקיע עכשיו שערים עבורם ועבור המועדון שנקרא הפועל באר שבע. יש הרבה אוהדים לקבוצה והדבר היחידי שעומד לנגד עיני זה לשמח אותם ולעשות להם טוב על הלב. אני יכול להבטיח שכל שנייה שאהיה על הדשא אעשה הכול כדי לנצח. מאכזב שעכשיו בגלל הקורונה לא נוכל להרגיש אותם אבל נקווה שגם בבית נשמח אותם כמה שיותר".

“יש דברים שאשאיר ביני לבין המועדון”

נלחמת כדי להישאר במכבי חיפה. מתי הבנת לראשונה שמכבי חיפה מוותרת עלייך ולא נלחמת להשאיר אותך?
"היה משא ומתן עם מכבי חיפה וזה לא הסתדר. אני עוזב את מכבי חיפה בלב שלם. אני מודה להם על השנים שלי שם, שהיו לצידי ברגעים הלא טובים והעתיד שלי הוא בהפועל באר שבע".

סינטיהו סלליך (עמרי שטיין)סינטיהו סלליך (עמרי שטיין)

בחיפה יש מי שטוען ששחקן שופטים לפי עונה שלמה ולא רק לפי היכולת בפלייאוף, שם חזרת לעצמך. מה קרה שלא הרשמת?
"חזרתי באמצע העונה מפציעה קשה מאוד. לכל שחקן לוקח זמן עד שהוא חוזר לעצמו ועד שמגיע ליכולת שלו לפני הפציעה. זה בדיוק מה שקרה במכבי חיפה. דאגו לחלק לי את העומסים וההתאקלמות שלי הייתה בצורה איטית אבל בטוחה. הזמן עשה את שלו ואכן סיימתי בצורה טובה את העונה".

סלליך עם שחקני חיפה. חמישה שערים בפלייאוף העליון (שחר גרוס)סלליך עם שחקני חיפה. חמישה שערים בפלייאוף העליון (שחר גרוס)

במכבי חיפה טוענים שבתקופות בהן היית פצוע הושקעו עליך כספים רבים לשיקום בארץ ובחו”ל והיית צריך להיות גמיש יותר ולא לעזוב.
"מכבי חיפה טיפלה בי בצורה הכי טובה שיכולה להיות, נתנה לי את כל התנאים ששחקן יכול לקבל בזמן שיקום. אני יכול להגיד רק דברים טובים על מכבי חיפה. על העניינים אם יכולתי לבוא לקראת, יש דברים שאני אשאיר ביני לבין המועדון. כולנו מבינים שאנחנו בתקופה קשה של הקורונה ולקחתי את החלטה הכי טובה בשבילי".

איך אתה מסכם את שלוש השנים האחרונות בחיפה?
"תקופה מאוד מאתגרת. התחלנו לא טוב כל כך בשנה הראשונה שלי בחיפה, היינו בעונה מאוד קשה וניסינו לייצב את הספינה. בעונה השנייה שלי סיימנו כבר במקום השני. הקהל חזר ליהנות מהקבוצה, זאת הייתה תקופה לא פשוטה, אבל משמחת ואני אקח ממנה רק את הדברים הטובים".

סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)

כאחד כזה שהיה במועדון בשנים האחרונות בהן מכבי חיפה סיימה במקום השני, מול מכבי תל אביב קיבלתם פיק ברכיים כל פעם מחדש. מה חסר למועדון הזה כדי לזכות בתואר האליפות?
"עובדתית לא ניצחנו את מכבי תל אביב וזה בא בעוכרינו. מכבי חיפה עלתה כל משחק בשביל לנצח ולא משנה נגד מי, לא עשינו את זה נגד מכבי תל אביב שזכתה באליפות. זה היה מאוד מאכזב מבחינת השחקנים והמועדון, עשינו את המקסימום. הלוואי והייתי יודע מה מכבי חיפה הייתה צריכה לעשות בדיוק. זה לא מתפקידי להתייחס מה חסר לה ומה לא".

סלליך מול סבוריט. (עמרי שטיין)סלליך מול סבוריט. (עמרי שטיין)

ההחלטה שלך לחזור לארץ לא הייתה מוטעית? התחושה היא שמיהרת לוותר על החלום האירופי.
"לא חושב שזאת הייתה טעות. בסופו של דבר להגיד ‘לא’ למכבי חיפה, כמו להגיד ‘לא’ להפועל באר שבע, זה קצת לא שפוי. חזרתי למכבי חיפה בדלת הראשית, חזרתי בוגר יותר, בשל יותר והייתי דומיננטי ככה שההחלטה לחזור ולהרגיש את העוצמות של מכבי חיפה הייתה טובה עבורי ואני לא מצטער על החזרה לישראל".

אתה רואה את עצמך חוזר לשחק בעתיד באירופה או שהחלום הסתיים?
"אי אפשר לדעת מה יהיה. מבחינה אישית אני מאוד מחובר למכבי חיפה וזה לא עוד מועדון בשבילי. כרגע אני בישראל ומשחק במועדון כמו הפועל באר שבע וזה כמו אירופה עבורי".

אתה רואה את ברק בכר עושה טוב יותר ממרקו בלבול שנתן לך גב?
"אני יכול לדבר רק על מרקו בלבול, כי לא עברתי יום אחד עם ברק בכר ככה שאני לא יכול לדעת מה ברק בכר יכול לעשות שמרקו בלבול לא. אני יכול לומר שמרקו בלבול עשה דברים טובים מאוד במכבי חיפה, ולברק בכר אני רק יכול לאחל בהצלחה".

בלבול. "עשה דברים טובים" (רדאד ג'בארה)בלבול. "עשה דברים טובים" (רדאד ג'בארה)

מה יעשה לך מפגש מול קבוצת נעוריך?
"זה יהיה קצת מוזר לפגוש את החברים ששיחקתי איתם לא מזמן, אבל אני מאמין שמהרגע שהמשחק יתחיל אני אהיה מרוכז אך ורק בלנצח במשחק עם הפועל באר שבע".

השנה החלטת לקחת כסוכן את גלעד קצב אחרי ש”האב הרוחני” שלך דורון ישראלי היה מלווה אותך לאורך שנים. מה הסיבה?
"גלעד קצב הוא אחד הסוכנים הכי טובים בארץ, אם לא הכי טוב. ההחלטה להגיע אליו הייתה החלטה ארוכה ודיברנו גם לפני, ההעברה שלי אליו היא לשים מסביבי את האנשים הכי טובים ואני שמח שהוא עשה עבודה טובה בזמן איתי ואני רק יכול להודות לו על כך".

סלליך עם סוכנו גלעד קצב והמנכ"ל אסי רחמים (הפועל ב"ש)סלליך עם סוכנו גלעד קצב והמנכ"ל אסי רחמים (הפועל ב"ש)

עוד חצי שנה מהיום איזה סינטיהו סלליך נראה?
"אני מקווה להמשיך את המומנטום של העונה שעברה ואני מאמין שנעמוד במטרות שלנו, להיות קבוצת צמרת כמו שאנחנו רגילים לראות בשנים האחרונות. אני חושב שזה הדבר הכי חשוב וגם שהקהל ישמח כמה שיותר".

סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)סינטיהו סלליך (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */