יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הליגיונר המפתיע של העונה קורע רשתות בשווייץ

אנאס מחאמיד מככב במדי ווינטרטור: "חסר שער מול באזל, רוצה לזכות בגביע. הייתי צריך להיות סבלני בהפועל ת"א". וגם: חלום הנבחרת והחבר/מודל דאבור

|
מחאמיד. מככב בשווייץ (רדאד ג'בארה)
מחאמיד. מככב בשווייץ (רדאד ג'בארה)

בעוד גביע הטוטו יזניק היום (שבת) לדרך את עונת 2020/21 בכדורגל הישראלי, ובלי קשר לערן זהבי, דיא סבע וגדי קינדה שמשחקים מעבר לים, יש ליגיונר ישראלי שעדיין משחק במסגרת עונת 2019/20 וזה אנאס מחאמיד, חלוץ וינטרטור בן ה-22, שעדיין לא סיים עונת הבכורה שלו באירופה וכבר חולם על הגביע השווייצרי.

מחאמיד, שכבש חמישה שערים בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות בשווייץ כולל צמד מול גראסהופרס ושער מול בבואה ברבע הגמר, עזר לקבוצתו להעפיל לחצי הגמר, שייערך ב-25.8, הוא וקבוצתו יצאו לפגרה קצרה עד ה-14 בחודש, אז יחלו להתכונן למשחק החשוב ביותר שלהם העונה, לא לפני שחגגו בטירוף עם האוהדים את ההעפלה המרגשת. 

דגני הוא הפתרון לבעיות ההגנה של בית"ר?

העונה בשווייץ טרם הסתיימה, אך אפשר כבר לומר שעם שבעה שערים ושני בישולים בכל המסגרות, מחאמיד הוא הליגיונר הכי מפתיע של העונה שמבחינתו עוד לא הסתיימה. הכל התחיל בקיץ שעבר. לווינטרטור, שבמדיה שיחק בעבר משה אוחיון, הגיעו להתרשמות מחאמיד, מידו בדארנה ורז יצחק, באמצעות סוכן השחקנים אדם קידן. בעוד יצחק לא התקבל לקבוצה, השניים הראשונים הוחתמו. בדארנה הוחתם אך שיחק בקבוצה תקופה די קצרה ואילו מחאמיד הטביע חותם החל מהאימון הראשון, כשהמנהל המקצועי של וינטרטור אמר מיד: “אנאס בולט יותר מכולם, הוא יצליח”. 

בעוד השהייה של בדארנה לצדו עשתה לו טוב, ברוב שלבי העונה מחאמיד גר לבד בשווייץ בגיל 22 וגם זה עשה לו שירות מצוין. הוא התבגר מאוד ועדיין עובר תהליך חיובי שגם נותן את אותותיו באצטדיונים בשווייץ, תהליך שיסתיים, בתקווה, במעבר לקבוצה גדולה יותר באירופה. לוצרן מהליגה הראשונה כבר שמה עליו עין לאחרונה, כששיחק במדי קבוצתו מול יאנג בויז, וביצעה פנייה לא רשמית לגביו. 

אנאס מחמיד ואדם קידן (מערכת ONE)אנאס מחמיד ואדם קידן (מערכת ONE)

"זה היה החלום שלי מאז שהייתי ילד קטן, שאני מקבל הצעה מחו"ל ולא חושב פעמיים, ראיתי הזמנה להתרשמות וידעתי שזאת ההזדמנות לאתגר את עצמי", אמר מחאמיד בראיון ל-ONE, כאשר הוא נמצא עם אביו נאסר ואחיו האדי מחאמיד, שבאו לבקר אותו, בעודם מטיילים בשווייץ היפה במסגרת שבוע החופש שקיבל. 

"הייתי באזור הנוחות ליד המשפחה והבית. חיפשתי את זה ואין שמח ממני לסיים עם עונה עם שבעה שערים ושני בישולים, עם חצי גמר בשווייץ, זה הישג לעונה ראשונה באירופה. עכשיו אני עם המשפחה כאן ויותר נוח לי להקדיש להם שלושה שערים ובישול שהם ראו אותי עושה בזמן שהם כאן. מגיע להם מילה טובה כי הם עוזרים לי המון כל הזמן, וכמובן גם לאדם, תמיד דואג ומתקשר, לפני ואחרי משחקים, אני אוהב אותו מאוד". 

מחאמיד (רדאד ג'בארה)מחאמיד (רדאד ג'בארה)

עשית מספרים שהרבה ליגיונרים אחרים לא עושים בליגות פחות טובות, ועדיין שומעים עליהם יותר. איך זה יכול להיות?
"אני עושה את העבודה שלי בסך הכל, אני לא מחפש תקשורת וזה לא התפקיד שלי אפילו לדבר על זה. אני רוצה לכבוש כמה שיותר שערים, כל מה שמסביב לא מעניין אותי". 

אחרי כל זה, יש מצב שנראה אותך מתקדם לקבוצה גדולה יותר או שתישאר לעוד עונה בווינטרטור?
"כרגע אני פה, יש לי חוזה בעוד עונה, אני מקווה שהשערים שלי יעשו רעש בליגה הראשונה ובעוד מקומות באירופה, המטרה כמובן היא לא ליגה שנייה בשווייץ. אני רוצה לשחק בליגה ראשונה במועדון מכובד וטוב, אני מקווה ומאמין שזה יקרה לי". 

אני מניח שחזרה לישראל זה משהו שאתה בכלל לא חושב עליו.
"לא בדקתי את זה בכלל. אני שמח פה ורוצה להישאר כמה שיותר באירופה, רוצה לשחק בליגה יותר מאתגרת ומעניינת, רוצה כמה שיותר שנים באירופה". 

מחאמיד חוגג (אורן בן חקון)מחאמיד חוגג (אורן בן חקון)

עשית קפיצה מעניינת, מהליגה הלאומית ישר לאירופה, כי בליגת העל אמנם שיחקת אבל לא ממש התבססת.
"נכון, לא התבססתי בליגת העל, אבל ירדתי ללאומית כדי לצבור דקות משחק ולצבור ניסיון. אחרי חצי עונה מצוינת בבית"ר ת"א/רמלה, הגעתי למבחנים כאן והרשמתי. רוב העונה הכדורים לא נכנסו לי עד עכשיו, לא יודע להסביר למה, לאחרונה הכל הולך לי בכל הניסיונות. ברוך השם".

מה קרה לך אז בתקופה ההיא בארץ, גם אז קפצת נורא מהר וזה קצת פגע בך בהפועל תל אביב ובקריית שמונה.
"נכון, אבל רק חיזק אותי. רק מחשל. מה שלא הורג מחשל. כל מה שעברתי עשה אותי מי שאני עכשיו. כשיש נוחות ומצבים טובים ואווירה טובה אז כולם שמחים, אבל כולם יכולים להיות שמחים ככה, זה קל. מכשולים לא כל אחד יכול לעבור. הכל אתגר אותי, אני בן אדם שהכול הולך לו קשה, אבל מאמין שהכול כתוב משמיים. אני אוהב כשזה קשה, ככה הסוף יותר שמח". 

אנאס מחאמיד (הפועל ת"א)אנאס מחאמיד (הפועל ת"א)

בהפועל ת"א הכל הלך הפוך באותם ימים. איך זה קרה דרך העיניים שלך?
"קנו אותי אז בכלל לקבוצת הנוער. סזאר מנדיונדו ראה אותי כובש שלושער במשחק השני שלי בנוער וישר העלה אותי לבוגרים. אחרי שני אימונים הוא שם אותי בסגל, הייתי בהלם. לא חלמתי להיות בסגל בגיל 16.5. התחלתי להתאמן טוב, נתן לי הופעת בכורה כבר בפעם הראשונה בסגל, אבל אחרי המשחק הזה הוא כבר הלך הביתה. וואליד באדיר החליף אותו לתקופה קצרה ונתן לי קרדיט, אהב אותי ואני רוצה להגיד לו היום תודה, מילה טובה על כל מה שעשה בשבילי. ואז הגיע הפירוק. כל הסיטואציה הזאת הייתה קשה, לא הסתדרנו עם ההנהלה החדשה". 

אחר כך הלכת למבחנים בבנפיקה ליסבון, עברת לק"ש ואז ללאומית. מה קרה לך בעצם?
"הלכתי למבחנים בבנפיקה, חזרתי לחוזה לארבע שנים בקריית שמונה, גם שם לא הצלחתי ואחרי שנה ירדתי ללאומית. העונה בק"ש לא עשתה לי טוב. אנשים התחילו לפקפק 'מה יש לאנאס?' וכאלה, בלאומית ברוך השם הייתי מצוין במשך עונה וחצי, בגלל זה יצאתי לפה, זה בזכות". 

אנס מחמיד, אמנון זוהר ומאמן הנוער של בנפיקה (מערכת ONE)אנס מחמיד, אמנון זוהר ומאמן הנוער של בנפיקה (מערכת ONE)

אתה חושב שאולי יש דברים שהיית צריך לעשות אחרת בהתנהלות שלך?
"בטח. בהפועל ת"א הייתי צריך לחכות קצת אחרי הפירוק ולראות איך אני מסתדר שם. הפועל זה המועדון האהוב עליי, מאוד יקר ללבי ותמיד אשאר אוהד, אולי בעזרת השם אחזור לשם בעתיד. אולי ויתרתי מהר מדי".

ומה לגבי בנפיקה?
"בנפיקה רצתה לשאול אותי לחצי עונה עם השאלת משנה לקבוצה אחרת ואופציה לקנייה. אבא שלי לא רצה בגלל שהייתי עדיין תלמיד בבית ספר. רצינו, אם כבר, חוזה לשלוש שנים ולא קיבלנו. אני שמח על זה כי הכל כתוב מלמעלה".

מה לא הסתדר לך בק"ש?
"שמע, בדיעבד הכל נכון. אבל אחרי שאתה מלך השערים בנוער, כובש בכל נבחרות הצעירות וישר הגעתי שם לספסל ולא קיבלתי הזדמנויות, זה לא נעים. משם הלכתי לקטמון ואז לרמלה. אולי הייתי צריך לחכות בהפועל, אולי עזבתי את ק"ש מוקדם מדי, אבל אין מה לעשות כבר. זה לא מעניין". 

אנס מחמיד (הפועל קטמון)אנס מחמיד (הפועל קטמון)

איך עשית את הסוויץ' לכדורגל האירופאי? בטח לא פשוט אחרי כל מה שעברת.
"גם בתחילת העונה בשוויץ הייתי משחק עשר דקות ורבע שעה. אבא שלי אמר לי 'בוא נחזור לארץ'. אמרתי לו 'לא, אני רוצה לקחת את ההזדמנות הזאת ולא לוותר הפעם'. כשאנשים סבלניים ומאמנים בעצמם, הם יכולים לקצור את הפירות, אני מאמין בזה מאוד".

מה עשית אחרת בפועל?
"למדתי מהטעויות שלי בעבר, הייתי צריך לנשוך שפתיים ולא עשיתי את זה. אמרתי לעצמי כאן 'הכל בסדר אנאס, יש פה אנשי מקצוע, אם אתה לא משחק אז אתה לא מספיק טוב'. צעד אחרי צעד התחלתי להבין את הליגה, את הצוות, את ההגנות, התחלתי לעקוב אחרי היריבות לפני המשחקים, ככה השתפרתי כל פעם".

מה שינה לך את העונה בעצם? איך פתאום זה נפתח לך עם השערים?
"בתחילת העונה כבשתי פעמיים ואז קיבלתי אדום בדרבי שלנו מול שפהאוזן, וזה תקע אותי קצת. מה קרה? אמרתי דברים לא נעימים לשופט אחרי שהוא פסל לי שער בנבדל שלא היה. זה מאוד הפריע לי, הזיק לי מאוד. עד שחזרתי לכושר ושהמאמן האמין בי מחדש, זה לקח חודשיים. אם לא זה, אני עם 10 שערים לפחות”.  

אנאס מחמיד (מוחמד מוררה)אנאס מחמיד (מוחמד מוררה)

"הייתי בתקופה מצוינת, אבל זה לא משנה כבר. אחרי שחזרתי הייתי בדילמות, פחדתי לעשות פאולים, לא רציתי לפנות לשופטים וכל זה. אבל אז הקורונה עזרה לי מאוד. עבדתי חזק בבית בישראל, חזרתי אחרי זה אש. כבשתי מול לוזאן, צמד מול גראסהופרס, מול סנט גאלן במקום השני, מול יאנג בויז במשחק אימון. כבשתי נגד כל הקבוצות הגדולות כבשתי, עכשיו נשארה לי באזל. הלוואי".

חוץ משער מול באזל שאתה מאחל לעצמך, אתם מדברים גם על זכייה בגביע?
"רוצים לזכות בגביע, בטח. האוהדים שלנו מטורפים, רקדנו עם האוהדים באצטדיון הביתי אחרי שהגענו כי אנחנו משחקים בציריך בגלל השיפוץ אצלנו. שרו שירים, 'קדימה לנצח את באזל', 'קדימה אנאס מחאמיד', רקדנו איתם לפחות שעה".

מעבר לזירת המועדונים, מה לגבי נבחרת ישראל? את השם שלך בנית בעיקר במדים הלאומיים.
"וואו, נבחרת ישראל. בנבחרת הנוער הייתי קפטן שני. ב-23 הופעות יש לי שם 20 שערים. התחלתי עם אלי אוחנה בשנתון מעליי ואז עם אלון חזן בגיל שלי. אין כמו הנבחרת בעולם".

חזן ורוטנשטיינר (שחר גרוס)חזן ורוטנשטיינר (שחר גרוס)

זה החלום?
"בטח, זה החלום שלי לשחק בנבחרת ישראל. אחרי המשחק האחרון אמרתי לאבא שלי 'איך אני רוצה לשחק בנבחרת ישראל, אני יכול לחזור לנבחרת האולימפית'. מגיל קטן הייתי בכל הנבחרות, 16, 17, 18, 19 ורק באולימפית לא. הוא אמר לי 'למה אולימפית, למה לא בוגרת? יש ערן זהבי, דיא סבא, מונס דאבור, שון וייסמן ולעוד הרבה שחקנם נותנים זימונים וכולם יכולים לשחק, גם אתה יכול לשחק בנבחרת. גם עומרי בן הרוש היה בליגה השנייה בבלגיה וזומן כל פעם. אז מה אם אתה בליגה השנייה בשווייץ? זאת לא בעיה בשבילך, אחרי חודשיים ומומנטום מצוין אתה יכול לחשוב על זה'. אני אעבוד קשה ולא אוותר על זה בחיים, בעזרת השם איך שהגשמתי הרבה חלומות אני אגשים גם את זה". 

מונס דאבור חוגג (רויטרס)מונס דאבור חוגג (רויטרס)

הזכרת את דאבור, הוא בטח מודל בשביל שחקן כמוך, כחלוץ צעיר באירופה, ובכלל לשחקנים מהמגזר הערבי.
"את מונס אני מכיר כבן אדם, נפגשנו כמה פעמים, אני אוהב אותו כאדם קודם כל ולא רק כשחקן. הקריירה של מונס מאוד עוצמתית וגדולה. הלוואי שאוכל להגיע למקומות האלה שהוא הגיע אליהם. אבל מבלי לפגוע בו, אני לא משווה את עצמי לאף אחד אחר. גם הוא בגיל שלי היה בשווייץ וכבש, וגם אנאס מחאמיד יכול לעשות את הדברים האלה, אני מאמין בזה". 

אתה מתייעץ איתו, עם שחקנים אחרים בחו"ל?
"אני לא בקשר עם הליגיונרים האחרים, בעיקר אני מתייעץ עם הסוכן שלי אדם ועם אבא, עם זאביק זלצר שמכיר אותי מבית"ר טוברוק ועוזר לי בהרבה דברים, עם אלון חזן שאימן אותי בנבחרת הנוער גם כמובן, וגם עם אמנון זוהר שליווה אותי בטוברוק ובמכבי ברקאי". 

זאביק זלצר (שחר גרוס)זאביק זלצר (שחר גרוס)

איך אתה משווה את עצמך אליו בכל זאת, כי אתה עושה דרך דומה לשלו פחות או יותר.
"בהשוואה למונס הייתי רוצה להגיע גם לבונדסליגה בעזרת השם, זאת הליגה שאני הכי אוהב. זה נשמע גדול, קשה לומר את זה כרגע, אבל אוהב את באיירן מינכן, דורטמונד, שאלקה, בורוסיה מנשנגלדבאך או וולפסבורג. אני חולם על הבונדסליגה, לא יכול להגיד כרגע שאני רוצה לשחק בבאיירן, אבל הליגה הגרמנית זה החלום שלי".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */