יום חמישי, 02.05.2024 שעה 01:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מג'ואריש למכבי חיפה: הדרך של איהב אל עביד

התחיל לשחק כדורגל רק בגיל 14, גדל בשכונה קשה ברמלה, סירב לחיזורים של מכבי ת"א ושל קבוצה מפורטוגל, ונפצע בתאונה בכנרת. הסיפור המטורף של הרכש

|
איהב אל עביד (אורן בן חקון)
איהב אל עביד (אורן בן חקון)

כששתי הקבוצות הגדולות בישראל נכנסות למאבק על שחקן צעיר, זה ברור שמדובר בכישרון מיוחד. וזה בדיוק מה שקרה עם איהב אל עביד. מכבי תל אביב חיזרה אחריו במשך כשנתיים ואנשיה הציעו הצעות, במכבי חיפה עקבו אחריו מרחוק במשך למעלה משנה עד שהחליטו לעשות מהלך - ובשורה התחתונה, הירוקים ביצעו את המחטף והחתימו אותו אתמול (חמישי) על חוזה לחמש שנים.

זה לא דבר שקרה הרבה בשנים האחרונות אצל שחקנים צעירים כמוהו, בעיקר כי לאחרונה שני המועדונים האלה העדיפו לגדל כישרונות כאלה בעצמם במחלקת הנוער שלהם, אבל בקרב בין האימפריות מכבי חיפה הצליחה לשים את ידה על הקשר הימני בן ה-20 של בית"ר תל אביב/בת ים, שהרשים מאוד בעונה שעברה בליגה הלאומית וגרם להתעניינות כאמור גם מצידה של האלופה.

איהב אל עביד (מכבי חיפה)איהב אל עביד (מכבי חיפה)

"ישבתי עם מכבי תל אביב הרבה זמן בשיחות עליו", סיפר ישראל אברג'יל, שגילה את אל עביד ושימש עד לאחרונה בתור הסוכן שלו. "גם במכבי תל אביב הציעו לו חוזה לחמש שנים, והם לא היו שאננים, הם היו מאוד רציניים לגביו, אבל הוא החליט שלא לקבל את ההצעה שלהם, למרות שלדעתי היא הייתה הוגנת ומכובדת. הוא רצה להשיג יותר ממה שהוצע לו והיו חילוקי דעות גם בינינו. אמרתי לו, 'תחתום במכבי תל אביב, עם הזמן אתה תקבל הזדמנויות לשחק שם ואחר כך תוכל גם לצאת לאירופה', אבל לצערי יותר מידי אנשים מסביב השפיעו עליו ונתנו לו כל מיני עצות אחרות. לא אהבתי את זה ובסוף נפרדנו דרכינו".

מאז דודו דהאן החל לייצג את איהב אל עביד ולפי אנשי בית"ר תל אביב/בת ים הוא היה זה שלחץ להשלים את המעבר שלו למכבי חיפה, כשהפנייה הראשונה לקבוצה מהלאומית נעשתה לפני כשלושה שבועות. אלא שבחיפה טוענים כי השחקן הצעיר היה על הכוונת שלהם במשך למעלה משנה והם החליטו לפעול רק לאחרונה, אחרי שהיו בטוחים שמדובר בכישרון גדול, והציעו לו חוזה לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. על ההעברה שלו הם גם שילמו כ-1.2 מיליון שקל על 70% מהכרטיס שלו. 

דודו דהאן (חגי מיכאלי)דודו דהאן (חגי מיכאלי)

עבור מכבי חיפה מדובר בסכום נמוך יחסית בעידן הכסף הגדול של הכדורגל הישראלי. בשנתיים האחרונות הקבוצה הזו שינתה מדיניות וניסתה למצוא שחקנים עם פוטנציאל כדי שיובילו אותה להצלחות בעתיד, ומאז היא מחפשת בצורה יסודית מציאות בשוק המקומי. היא החתימה בין היתר את גיל יצחק שסיים בשנתיים האחרונות כמלך השערים בליגת המשנה אבל לא השתלב בחיפה, היא ניסתה להחתים את וויליאם אגדה שבסוף בחר בהפועל חיפה, אבל צירפה לשורותיה את דולב חזיזה, יובל אשכנזי, וירדן שועה שכיכבו בבני יהודה.

אמנם יעקב שחר שילם על המעבר של שועה 1.4 מיליון יורו, אבל בחיפה הבינו שיהיה להם קשה להחתים עוד שחקנים צעירים מליגת העל, אחרי שהודבק על מנור סולומון הודבק תג מחיר של חמישה מיליון יורו - ולכן רוב העיניים של אנשי מחלקת הסקאוטינג הופנו בעיקר לליגה הלאומית, שם יש כישרונות נהדרים במחירים זולים יותר. ובאופן טבעי, ניתנה תשומת הלב מיוחדת גם לסגל של בית"ר תל אביב/בת ים שמפתחת שחקנים צעירים בקצב מסחרר. 

מנור סולומון חוגג (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון חוגג (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)

הקבוצה הקטנה והצנועה מהליגה הלאומית, שהפכה בשנים האחרונות לקבוצת הבת של מכבי תל אביב, ידועה כספקית כישרונות מרכזית לליגת העל. הצהובים שלחו אליה את שחקני הנוער שלהם כדי שיוכלו לעשות את הצעד הראשון שלהם במעבר לבוגרים, כפי שנעשה עם דן גלזר, יונתן כהן, שחר פיבן ומקס גרצ'קין, אבל לצד זאת בית"ר תל אביב/בת ים הצליחה לקדם גם כמה שחקנים אחרים, כמו עלי מוחמד שנחת אצלה והגיע עד לבית"ר ירושלים וכמו יוג'ין אנסה, עידן כהן ורז נחמיאס. קבוצה שהיא חממה.

אבל הסיפור של איהב אל עביד הוא קצת שונה. "זה סיפור סינדרלה של ילד שגדל ברחוב ומביא ניצוצות של כדורגל אחר", אמרו בבית"ר תל אביב/בת ים על היהלום שגדל להם בידיים. ואכן, אל עביד הוא בן למשפחה בדואית שגדל בשכונת ג'ואריש ברמלה, שנחשבת לאחת מהקשות והאלימות ביותר בארץ, בין משפחות הפשע של קראג'ה וג'רושי. ילד שעד גיל 14 בכלל לא שיחק כדורגל על דשא.

מופלח שלאעטה חוגג עם יאהב אל עביד (דן יידוב)מופלח שלאעטה חוגג עם יאהב אל עביד (דן יידוב)

"יום אחד קיבלתי מידע שיש איזה ילד עם כישרון שמשחק כדורגל ברמלה. אמרו לי שהוא בכלל שחקן קטרגל ושהוא עושה דברים מטורפים עם כדור", סיפר אברג'יל. "אחי אמר לי 'אתה חייב לראות אותו', אז הלכתי לג'ואריש ובאמת גיליתי שחקן עם הרבה פוטנציאל. מאז התחברנו, לקחתי אותו כפרויקט אישי וליוויתי אותו. גיליתי ילד טוב ושקט שבא ממשפחה טובה ורוצה להצליח, אז עשינו הכל כדי שהוא ישתלב במגרש רגיל על דשא, לעצב אותו כשחקן מקצועני ולהחתים אותו בקבוצה כזאת. בתוך תוכי ידעתי שיש פה משהו מיוחד".

עוד לפני שהעיר רמלה נפרדה מהקבוצה הזו בהחלטה שלקח ראש העיר לפני קצת יותר משנה, באותם ימים עדיין קראו לה בית"ר תל אביב/רמלה, והיא שיחקה באצטדיון המקומי ולא בנס ציונה. זה היה נוח לאל עביד, ששיחק קרוב לבית ומאז נותר למעשה השריד הרמלאי האחרון במועדון. מהר מאוד הוא בלט גם על הדשא ובגיל 17 אברג'יל אפילו הוציא אותו למבחנים של שבועיים בקבוצה בפורטוגל, שהתרשמה ממנו והגישה לו הצעה, אבל הגעגועים הביתה הכריעו אותו והוא סירב לה.  

יהאב אל עביד (חגי מיכאלי)יהאב אל עביד (חגי מיכאלי)

אל עביד חזר לרמלה והוקפץ לקבוצה הבוגרת באמצע עונת 2017/18, אחרי שהבקיע במדיה תשעה שערים בחצי עונה בנוער. בינואר הוא כבר קיבל דקות ראשונות בליגה הלאומית, ועוד לפני שחגג יום הולדת 18 הבקיע צמד שערים בהופעה הראשונה שלו בהרכב, בדרך לניצחון 3:2 על הפועל כפר סבא. 14 שערים היו לו בשתי המסגרות הללו בסיומה של אותה עונה.

שנה לאחר מכן, בעונת 2018/19, הוא שוב כיכב בנוער עם 13 שערים ושוב הוקפץ למעלה אך הפעם פחות הרשים בבוגרים. אלא שהעונה האחרונה הייתה הטובה ביותר שלו ואל עביד הפך לאחד מהכישרונות הצעירים הבולטים בליגת המשנה לאחר שכבש 12 שערים בכל המסגרות, כולל שער אחד מדהים מחצי מגרש נגד בני לוד כשהכדור עבר מעל שוער היריבה.

יאהב אל עביד (דן יידוב)יאהב אל עביד (דן יידוב)

לאורך כל השנתיים האחרונות במכבי תל אביב שמו עין על השחקן הזה, בוודאי כששיחק בקבוצת הבת שלהם ואף התאמן מידי פעם בקריית שלום כשלא היה לה מגרש אימונים פנוי, אבל מהר מאוד קבוצות נוספות נכנסו למרוץ על שירותיו.

"בשיא הכנות, הוא עשה קפיצת מדרגה גדולה", אמר יו"ר הקבוצה ליאור שחטר. "בנינו עליו. איהב עשה שלוש עונות בבוגרים ומאוד רצינו שהוא יתפתח כי ידענו שיש לו את כל היכולות לעשות את זה, וגם כי ידענו שאם זה יקרה אז הוא יתרחק ממקומות מסוכנים ומאזורים בעייתיים. כשמכבי תל אביב ומכבי חיפה התחילו לעקוב אחריו וזה נהיה רציני, אז היה לי ברור שאנחנו לא יכולים להתחרות עם הקבוצות האלה. חלום חייו של איהב היה לשחק במכבי חיפה, הוא נורא רצה את זה, אז כמובן שהחלטנו לא לעמוד בדרכו".

שחקני בית"ר ת"א/בת ים (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ת"א/בת ים (אורן בן חקון)

לאיהב אל עביד יש מהירות מסחררת, יכולת כדרור מרשימה וחוש לשערים. "הוא שחקן מוכשר שעשה התקדמות יפה ובהחלט יכול להצליח בליגת העל", אמר אברג'יל, שציין כי העבודה עם המאמן ריימונד אטוולד בעונה שעברה עזרה לו ושדרגה אותו. "ריימונד היה מאמן נהדר, האימונים שלו היו עם דרישות גבוהות ובקצב גבוה, והוא בעיקר שם דגש על טקטיקה, שזה היה טוב לאיהב בגלל שבצעירותו הוא היה שחקן מפוזר ששיחק בשכונות ולא ידע מה זה טקטיקה. הוא הבין את המשחק יותר טוב בזכותו, הוא התחזק גופנית ואין ספק שריימונד והצוות שלו עזרו לו להתקדם. אומנם עדיין אין לו הרבה ניסיון, אבל אני חושב שהוא לא פחות טוב משחקנים אחרים שמשחקים בליגת העל ובמכבי חיפה".

בקיץ האחרון מכבי חיפה ויתרה על סינטיהו סלליך שסיים חוזה וחתם בהפועל באר שבע, כך שעל הנייר לברק בכר יש מקום בסגל עבורו. אלא שאיהב אל עביד יצטרך עוד לחכות עם אימון הבכורה שלו עם כל הקבוצה בכפר גלים, אחרי שנפצע לאחרונה ונגרם לו שבר באמצע הזרוע השמאלית בתאונה ימית בכנרת. "הוא נפגע כשעשה ספורט ימי, נפל ונחבל ביד", אמרו בסביבתו של השחקן, שיוכל לקחת חלק בינתיים רק באימונים קלים ללא מגע. 

סינטיהו סלליך עם המנכ"ל אסי רחמים במעמד החתימה (הפועל ב"ש)סינטיהו סלליך עם המנכ"ל אסי רחמים במעמד החתימה (הפועל ב"ש)

לפי ההערכות הוא יוכל לחזור לפעילות מלאה רק בעוד כחודשיים, כלומר רק באוקטובר ואחרי שהעונה תיפתח, כך שהוא יצטרך להשלים פערים גדולים יחסית ולהרשים גם את ברק בכר. במובן מסוים, מכבי חיפה לקחה סוג של הימור, הרי שאיהב אל עביד הוא שחקן שעדיין צריך להתפתח ולהוכיח שהוא שווה מקום בסגל של קבוצה גדולה. אחרי שהושלמה העסקה, בקרוב המאמן החדש של הירוקים יצטרך לקבל את ההחלטה לגביו. ייתכן שהוא ישלח אותו לקבוצה אחרת בהשאלה, ייתכן ויישאר בסגל כדי להילחם על מקומו. בכל אופן, רק בעוד כמה שנים יתברר האם זה באמת יהיה סיפור הצלחה.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */