יום שישי, 19.04.2024 שעה 04:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בכירים בספורט: היחס מהממשלה מכאיב ומקומם

חשיפת ONE: ביקורת רחבה בעקבות ההבדלים בין היקף הסיוע שניתן מהמדינה, בהשוואה לזה שהועבר לענפי הספורט במדינות אחרות בעולם: “אנחנו סרח עודף”

|
דן גלזר מוסר (האתר הרשמי של מכבי ת
דן גלזר מוסר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

הבדיקה שביצע מרכז המחקר והמידע של הכנסת על היקף הסיוע הכלכלי שניתן לספורט במדינות שונות בעקבות משבר הקורונה, לבקשתו של יו”ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח”כ רם שפע, עורר הדים בספורט הישראלי. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, מהבדיקה שנעשתה בכנסת התגלה כי מדינת ישראל נותרה מאחור בסיוע הכלכלי לספורט וחילקה כספים רק לכדורגל ולכדורסל, בעוד שמדינות אחרות בעולם דאגו גם לענפים האולימפיים ולספורט העממי במענקים או הלוואות בהיקפים גדולים יותר.

רבים בספורט הישראלי מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה כלפי תחומי התרבות והספורט, שלדעתם לא זוכים לתמיכה ראויה מספיק מטעם המדינה בעת משבר, בטח ההשוואה למדינות אחרות בעולם. רבים מהם פנו למשרד התרבות והספורט וקיימו ישיבות בנושא, אך אלה לא הולידו תוצאות אמיתיות בשטח עד כה. בקרוב הנושא יובא גם לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, אבל עוד קודם לכן בכירים ומנהלים בספורט הישראלי כבר מגיבים לממצאי הבדיקה שנעשתה על ידי הכנסת.

יו”ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, הגיב: “במדינת ישראל הספורט נמצא בתחתית סדר העדיפויות, מספיק לראות את צמצום שעות חנ”ג בבתי הספר כדי להבין את עומק הבעיה. אנו רואים את התמיכה של מדינות העולם בספורט, שם מבינים את החשיבות, הספורט הינו חלק בלתי נפרד מהמדינה ומערכיה. פה בישראל עד כה קיבלנו 50% בלבד מהכספים אשר מגיעים לנו בתקציב הספורט השנתי, ובקרוב נקבל כנראה עוד 20% מהכספים, אבל, וזה אבל גדול מבחינתי, זהו הרגע להשלים ל-100% ואף יותר מכך. למה? כדי שנוכל לטפל בבעיות הקיימות באגודות הספורט, בספורטאים והספורטאיות אשר עליהם מתבסס הספורט בארץ”.

מדוע זו טעות להחתים את מנדז'ק במכבי חיפה

עוד הוסיף ברן: “יחס ראוי לספורט והבנת חשיבותו יתרום רבות למדינת ישראל, אם זה בבריאות הציבור, חברתיות,הגשמה עצמית ועוד. כן, אנחנו בתקופה קשה, כזאת שצריך להדק בה את החגורה, אך הספורט הוא חלק בלתי נפרד מהתאוששות המדינה ואזרחיה. אנו רואים כיצד מדינות העולם מבינות זאת. כולי תקווה שיבינו זאת גם אצלנו, לא רק בתיאוריה ובמחשבות האזרחים אלא גם במעשים של מקבלי ההחלטות”.

מנכ”ל מרכז מכבי, נאור גלילי, שמייצג קבוצות ואגודות רבות בארץ, התייחס לרפורמה בספורט שהעבירה את ההכנסות של הטוטו לקופת המדינה כאשר במקביל המדינה רק מקשה על הקבוצות בתקופה האחרונה: “הספורט והתרבות בישראל זה סרח עודף וכך ההתייחסות של המדינה אליהם. הספורט בישראל חייב לעמוד על הרגליים האחוריות לביטול הרפורמה בטוטו ששדדה את העוגן והביטחון הכלכלי של עולם הספורט על כל ענפיו. הלאמת כספי הטוטו זה מחדל יום הכיפורים של הספורט”.

מ”מ יו”ר איגוד הכדוריד, אבי כחלון, אמר: “הייתי שמח להיות חלק מהספורט באירופה, כי שם מבינים כנראה את מה שבישראל לא מבינים. ספורט זה דרך חיים וחינוך, ולצערי כנראה שכל הזמן נמשיך רק לדבר על ספורט ולא נעשה ספורט באמת. ההוכחה הכי טובה לאיך צריך להתנהל היא ההשקעה המטורפת שהמדינות האחרות משקיעות בכל ענפי הספורט שלהן בעת משבר. העולם לא מתחלק רק לכדורגל ולכדורסל. אני מקווה שהממשלה תקרא את המחקר, תפנים, תכניס את היד לכיס ותעשה את מה שהיא צריכה לעשות”.

נאור גלילי: "הספורט והתרבות בישראל זה סרח עודף וכך ההתייחסות של המדינה אליהם" (רדאד ג'בארה)נאור גלילי: "הספורט והתרבות בישראל זה סרח עודף וכך ההתייחסות של המדינה אליהם" (רדאד ג'בארה)

לטענתו, המצב הנוכחי בספורט הישראלי “מאוד כואב ומקומם”, לדבריו. “בישראל תמיד מקצצים מהספורט במקום לעזור ברגעים הקשים. יותר מזה, הטוטו נועד לקדם את הספורט בישראל אבל משרדי הממשלה שתו ממנו את הכספים והפכו לריבון בספורט. הם לוקחים את הכסף שמגיע לנו ומשתמשים בו לדברים אחרים על חשבון הספורט, וזה פשוט מכעיס. ה-110 מיליון שקל שהלכו לכדורסל ולכדורגל הלכו בעצם כהשקעה בקבוצות פרטיות. למה? המדינה צריכה להשקיע בספורט העממי ובספורט המקצועני ביחד, ולחזק את החלשים. המצב מאוד קשה בכדוריד הישראלי, יש קבוצות שנתמכות על ידי עיריות שהקיצוצים שהן עשו לא הגיעו לשומן של האגודות אלא לעצמות. מחלקות הנוער נאלצו להחזיר כספים וסיימו בגירעון. בחודש מרץ אמרו לנו שיש קרן לפיצויי קורונה ושכדאי להגיש טפסים, אבל לאחרונה אמרו שלא נקבל כספים והכל היה לחינם”.

בנוסף, בכיר באיגוד של ענף אולימפי מוביל תיאר את המצב: “מעבר לזה שלא קיבלנו פיצוי, הדבר שהכי מרגיז במשבר הזה זו התחושה שהמדינה מעדיפה גם לא לתת לנו את הכסף שמגיע לנו בשגרה. מבקשים מאיתנו להוכיח שהוצאנו כסף, ואם לא הוצאנו את הסכום שצריך אז לא נקבל את כל התקציב שמגיע לנו - ולא אכפת למדינה שיש פרויקטים שעובדים עליהם ושיש ספורטאים שצריכים להתכונן בשקט למשחקים האולימפיים אבל לחלקם אין מספיק כסף כדי שנוכל להחזיק את המאמן שלהם. מבחינתי, שיתנו לי רק את התקציב המלא שמגיע לי לשנה הזו בלתי שום תנאי וזהו, אנחנו כבר נסתדר. העיקר זה שמשרד הספורט והאוצר יפסיקו לנהל איתנו את כל הוויכוחים האלה על השקל הקטן ויאפשרו לנו לעבוד, בלי לשאול כמה הוצאנו ואיך הוצאנו בזמן שאין בכלל תחרויות. הבעיה שגם את זה לא עושים טוב, אז מי בכלל מדבר על פיצוי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */