יום רביעי, 08.05.2024 שעה 22:06
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • חמישי, 09/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

המחטף הצהוב: כך מכבי ארבה לאנטה ז'יז'יץ'

השיחות החשאיות, ההמתנה הסבלנית, הקשר של וויצ'יץ' והסדק בריאל מדריד שסייע לאלופה. כפי שנחשף ב-ONE - זו הדרך שמובילה את הסנטר הקרואטי לסיכום

|
ז'יז'יץ'. היה בהיכל בגיל 17 (רויטרס)
ז'יז'יץ'. היה בהיכל בגיל 17 (רויטרס)

אנטה ז'יז’יץ' סיכם במכבי תל אביב, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, ובאירופה עדיין תוהים כיצד בוצע המחטף על הסנטר הקרואטי שעוד מלכתחילה נראה היה בדרכו הבטוחה לשורותיה של אלופת המדינה. ז'יז’יץ' (23, 2.08) כבר היה על הרדאר של הצהובים שנים קודם לכן. למעשה, הוא הגיע ארצה יחד עם דראגן בנדר כשבמכבי הייתה שאיפה שיצליחו להשאיר את השניים שנחשבו כפרוספקטים מבטיחים בדרכם לליגה הטובה בעולם, אך בסופו של דבר את אנטה לא הצליחו להשאיר. 

ז'יז’יץ', שכבר מגיל 16 שיחק בקרואטיה כשהצטרף לציבונה, משם עבר לדרושפאקה של סקוטי ווילבקין ודיוויד בלאט, שהעריך אותו מאוד עוד מימיו כמאמנה של מכבי. במדי הירוקים של "דאצ'קה" ז'יז'יץ' הראה לעולם מדוע ההייפ סביבו רציני, ומטורקיה המשיך ישירות לדראפט ה-NBA שם נבחר על ידי בוסטון סלטיקס שהעבירה אותו בטרייד לקליבלנד קבאלירס, שאת מדיה לבש בשלוש השנים האחרונות. 

ספרופולוס: "העונה הקשה בקריירה"

מעבר זריז לדצמבר 2019, ימים בהם הקורונה ביבשת הישנה לא הייתה אפילו בתחילת דרכה בטח שמבחינה תקשורתית, ובמכבי שלרגע לא הסירו את עיניהם מאנטה לא רק שסימנו אותו אלא החלו כבר לחזר אחריו כאשר הם היו בשיחות שוטפות עמו ועם מקורביו כדי לשכנעו להגיע ארצה. מסכת השכנועים שכללה גם את אחיו של אנטה, אנדריאה, אשר שיחק בשורות הצהובים בעונת הזכייה, נשאו פרי ונראה היה כי השידוך בין הצדדים כמעט בלתי נמנע שהשחקן הקרואטי הראה נכונות להצטרף למכבי.

אנטה ז'יז'יץ' עם אחיו אנדריאה ודראגן בנדר בהיכל ב-2014 (רדאד ג'בארה)אנטה ז'יז'יץ' עם אחיו אנדריאה ודראגן בנדר בהיכל ב-2014 (רדאד ג'בארה)

בשירו "ילד יפה" אומר ג'ון לנון כי החיים קורים בזמן שאתה עסוק בלתכנן תוכניות, וכך בדיוק קרה עם אנטה – במכבי בנו על הסנטר הקרואטי, אך הקורונה הגיעה, ואם לא די בכך גם עצירת הליגות באירופה וחידוש הליגות בספרד, גרמניה וישראל. במדריד חזרו לא בכושר מהפגרה והיה ברור שיהיה להם קשה לזכות באליפות ספרד, אך ההדחה בשלב הבתים הראשון הייתה קשה מנשוא, תכנונים היו אך החיים קרו, והשאר? כמעט והפך להיסטוריה. 

אנטה ז'יז'יץ' (רויטרס)אנטה ז'יז'יץ' (רויטרס)

כזכור, בריאל נכנסו לסוג של פאניקה ואנטה שלא בדיוק היה בתוכניות, פתאום נכנס אליהן ובגדול ובאופן כה מדרידאי, כאשר הבלאנקוס נכנסו לתמונה וביצעו מחטף משלהם, וכולם חיכו לחתימה הרשמית שעקרונית אמורה הייתה להפוך אפשרית רק לאחר תקופת הפרי אייג'נסי. 

הסיבה המרכזית בגינה הקרואטי רצה לחזור לאירופה היא כי "אנטה רצה לשחק", ולכן אם הכישרון הצעיר רוצה לשחק, על הנייר מבחינת ריאל היה היגיון, הבאתו לצד קבלת אזרחותו של גבריאל דק תפנה להם מקום במכסת הזרים המותרת כשלקבוצה היה אחד יותר מדי עם דק, טריי תומפקינס וג'ורדן מיקי שהיה צפוי לעזוב, המשמעות ברורה – הגעתו של ז'יז’י'ץ' שווה מקום נוסף לשחקן אמריקני. 

אנטה ז'יז'יץ' (רויטרס)אנטה ז'יז'יץ' (רויטרס)

התהיות לא איחרו להגיע. למרות שחרורו של מיקי, ועם רצונו של אנטה בדקות משחק, מדוע ריאל? היו את מי שאמרו כי התשובה בסופו של דבר מסתכמת בכסף, באי ודאות ובכך שריאל (בטח בסגל הזה) נחשבת כבר לטוענת לכתר, אך עדיין השאלה הדהדה, למה לו להגיע לקבוצה שמחזיקה בקו קדמי עמוס במיוחד – "אדי" טבארס, אנתוני רנדולף, תומפקינס, עוסמאן גרובה הצעיר שיקבל יותר דקות משחק ואפילו את פליפה רייס שחידש את חוזהו. הרי כל אלו יכולים לשחק בעמדת הסנטר, בהתאם להרכבים אותם יבחר להעמיד פאבלו לאסו.

ואז זה קרה. החיים קורים בזמן שאתה עסוק בלתכנן תוכניות. מסתבר שלג'ון לנון תפקיד רציני בסיפור הזה, שכן כאילו משום מקום צץ לו הסדק הראשון בשריון המדרידאי המעוטר, סדק שיצר הדים ברחבי העולם, אך לא הסיר את עיניה של אלופת המדינה מאנטה, על אף האכזבה, בקבוצה לא איבדו תקווה ובאירופה סיפרו כי אם יש אדם אחד אשר יהיה מסוגל ליצור את היש מאין במקרה הוא לא אחר מאשר ניקולה וויצ'יץ' שעשה כל שביכולתו כדי לבצע את מה שנתפס לבלתי יאומן. 

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

לסדק הראשון יש שם וקוראים לו פקונדו קמפאצו. השחקן שפשוט ליהטט כל הדרך לזכייה בגביע אירופה ורשם עונות מדהימות במדי הבלאנקוס זכה לעניין מהליגה הטובה בעולם, המכשול? סעיף הבאיי אאוט שעמד על 6 מיליון יורו, מה שעורר דיון שלם ברחבי היבשת הישנה. המשמעות הייתה אבסולוטית, בסגל מתבגר, ועם סרחיו יואי שחזר מהקרע בצולבת כשהוא עדיין קטלני אך לא כתמול שלשום, המערכת נכנסה לסחרור נוסף. 

הסדק, כך מתברר, הפך לשבר של ממש כשכעת צצו דיווחים על השהיית המשא ומתן מול גבריאל דק על הארכת החוזה, שהבין את שוויו כשחקן מקומי בהתחשב בנסיבות, ומבחינתה של ריאל צרה רודפת צרה שכן פתאום החלו להסס בגזרתו של ניקולאס לאפרוביטולה ממנו רצו בכלל להיפרד, וכעת השחקן כבר מחפש לעבור לפנאתינייקוס כפי שדיווחו ביוון, שם דאגו גם להזכיר כי ריאל מדריד רצתה להחתים את ברנדון דיוויס בקיץ שעבר רק שברגע האחרון ברצלונה נכנסה לתמונה וביצעה מחטף משל עצמה.

במדריד אולי בנו על הטריו של קרלוס אלוסן (שכיכב בקיץ האחרון במדי נבחרת העתודה של ספרד בתל אביב) שחזר מהשאלה, דק וז'יז'יץ', ומכבי? אצל אלופת המדינה לא איבדו תקווה, עקבו וארבו ובגדול חיכו לשעת הכושר הרי הקשר האדוק עם משפחת ז'יז'יץ' נשמר, וכך קרה שהעניינים תפסו תאוצה אם כי חשאית במיוחד בשבועיים האחרונים ואנטה שמלכתחילה רצה לבוא למכבי תל אביב סיכם עם הקבוצה. 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */