יום רביעי, 17.04.2024 שעה 02:39
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

"התקציב ירד משמעותית, ננסה להיות תחרותיים"

מאמן חולון, דדאס, אישר שיחזור לארץ באוגוסט בראיון ל-ONE: "העונה לא הייתה כישלון, אולי היינו עושים יותר אם הייתי עם שרף". וגם: דעתו על אבדיה

|
סטפאנוס דדאס (איתי כהן)
סטפאנוס דדאס (איתי כהן)

כשסטפנוס דדאס הגיע להפועל חולון, הוא בטח לא חזה את כל המהמורות שעונת 2019/20 תספק. המאמן היווני לא חזר לישראל אחרי פגרת הקורונה וקיבל אישור מהנהלת הקבוצה להישאר בביתו ועוזרו עמית שרף סיים את העונה המוזרה הזו עם הדחה ברבע הגמר מול הפועל גלבוע/גליל. 

כעת, כשההכנות לקראת העונה החדשה בתחילתן ולאחר שהיה עסוק בטקס הטבילה של בתו, מספר דדאס בראיון ל-ONE מביתו שביוון, על התקופה בבית, חוזהו במועדון, העזיבה של שלמה אייזיק, הסגל שירצה לבנות, ההשתתפות בליגת האלופות של פיב"א, השחרור של שלומי הרוש, מי השחקנים שירצה להביא, והתקציב שיעמוד לרשותו. 

סטפאנוס דדאס (שחר גרוס)סטפאנוס דדאס (שחר גרוס)

סטפנוס, מה שלומך בימים אלה כשאתה נמצא בביתך ביוון?
”הכול בסדר, היה לי קיץ ארוך, תקופה ארוכה מאז חודש מרץ שהכול נעצר והתגעגעתי לאקשן, מצד שני זו הייתה הזדמנות טובה לבלות עם המשפחה, הכי חשוב זה לחזור לאט ובזהירות לפעולה”.

עקבת אחרי ההתנהלות של הקבוצה לאחר שהודעת כי לא תחזור העונה?
”עקבתי, דיברתי עם הבחורים ועם עמית שרף וגוני יזרעאלי, ניסיתי להגיד להם מה אני חושב, לא התערבתי יותר מדי. דיברתי עם המאמן, אבל בעיקר צפיתי כמו אוהד של חולון ורק חשבתי על היום שאחרי”. 

עמית שרף (רדאד ג'בארה)עמית שרף (רדאד ג'בארה)

מתי אתה אמור לשוב לישראל?
”אני חושב על העונה הבאה וכבר סיכמנו שאחזור לקראת אמצע אוגוסט. אני אחזור, אבל זה לא יהיה קל ואני מקווה שיוון תהפוך למדינה ירוקה. אני מדבר עם השגרירות הישראלית ומקבל מהם את המידע על אזהרות המסע, לא משנה מה, אני אהיה עוד כמה ימים בישראל, בסביבות ה-10 או ה-12 לאוגוסט”.

יצא לך לשמוע שישראל נכנסה לרשימת המדינות האדומות, שהתחלואה עלתה מאוד?
”עקבתי אחרי החדשות ואני לא מודאג מהתחלואה, כי ישראל מדינה מאורגנת מאוד ואני סומך על הרשויות. אני חושב שהארגונים מספקים יותר משנה זהירות ופועלים באחריות. אני מקווה שהכול יסתדר, כמו בכל עבודה על כדור הארץ, דברים צריכים להיעשות בכל סיטואציה. אנחנו רוצים לבנות קבוצה תחרותית לשנה הבאה, זה לא פשוט, אבל נעשה הכול ונבנה קבוצה חזקה, על זה אני חושב כמקצוען”.

סטפאנוס דדאס (שחר גרוס)סטפאנוס דדאס (שחר גרוס)

מה דעתך על עזיבתו של שלמה אייזיק? בכל זאת, אחד האנשים החשובים בקבוצה. 
”הוא בחור חשוב בקבוצה, הוא היה אחד האנשים ביחד עם איתן לנציאנו שהיו בראש הקבוצה שהביאו אותי לכאן. שלמה היה חלק מהסיטואציה הזו כשקיבלתי את המשרה בחולון, אני יודע מה הוא עשה בקבוצה הזו בעבר, שמעתי היטב על כך, וכולנו מודים לו על הכול. עבורי להגיע לישראל ולקבל עזרה זה היה דבר מרגש מאוד”.

מה אתה חושב על העונה המשוגעת הזו? אתה חושב שהיא מוצלחת?
”הקבוצה סיימה רביעית את העונה הסדירה, העונה התחילה רע ובתקופה שלי היא השתפרה מאוד ועלתה בטבלה. עד הקורונה שהתחילה במרץ, היינו על המסלול הנכון לעשות דברים גדולים והייתי בטוח בקבוצה שלנו, אבל המצב חייב אותנו לעשות דברים, כשלא רצינו לחזור לשחק”. 

שחקני הפועל חולון וסטפאנוס דדאס מודים לקהל (איתי כהן)שחקני הפועל חולון וסטפאנוס דדאס מודים לקהל (איתי כהן)

חזרה קבוצה חלשה מאוד וסגל דל אחרי הקורונה.
“לא שמחנו לחזור, אבל התחרינו, ידענו שהמאזן יירד כי שיחקנו פעמיים מול הפועל ירושלים ופעמיים מול מכבי ת”א. אנחנו ראויים להיות בחלק העליון, אבל ברור שזה פגע בנו. היו כמה משחקים טובים מול גלבוע/גליל, ניסינו להלחם, היה משחק אחד שהובסנו, בכללי אני חושב שהיו גם דברים יפים”.

איבדתם את כל הנכסים שלכם, גם מבחינת הזרים וגם הישראלים או המתאזרחים.
”ההחלטה של ההנהלה נבעה מכך שהליגה הסתיימה, כולנו האמנו שלא נחזור והחלטנו לסגור הכל מול השחקנים ולשלם את מה שמגיע להם. הכיוון היה סגירה ורצינו לתכנן את העונה הבאה, הם נתנו לשחקנים אפילו יותר כסף ממה שהגיע להם כדי שילכו בהרגשה טובה. כשהליגה חזרה הקבוצה לא הייתה מוכנה וההנהלה לא רצתה להשקיע עוד כסף ובצדק אני חושב. שחקנים לא רצו לחזור והשחקנים הבכירים לא רצו להסתכן בפציעות לעונה הבאה. אני חושב שהעונה הזו לא הייתה הכי טובה, אבל היא לא כישלון, היו לנו ימים יפים. אף אחד לא ייקח מה שעשינו, כי המטרה הייתה לסיים לפחות במקום הרביעי”. 

אוהדי הפועל חולון (שחר גרוס)אוהדי הפועל חולון (שחר גרוס)

כרגע בשל העזיבה של שלמה אייזיק, גם שלומי הרוש אחד מסמלי הקבוצה עוזב. האם ישראלים נוספים בדרך לעזוב?
”מהיום הראשון שהגעתי, אמרתי שכל מה שצריך לעשות עם השחקנים הישראלים אני רוצה לתת להם אור ירוק לטפל בזה. כזר, אני נותן את כל המרחב להנהלה לטפל בעניין השחקנים המקומיים ובדברים הפנימיים. מה שאני עושה כמאמן זה לעזור לקבוצה לעבוד על כימיה וליצור קבוצה לוחמת בתקציב שיש לי. השחקנים הישראלים הם רק של ההנהלה”.

התקציב עתיד לרדת משמעותית, הסגל שאתה מתחיל איתו דל, מה המחשבות שלך עם הכניסה לעונה החדשה?
”אנחנו לא קבענו עדיין מטרות לעונה הבאה, אבל יש עובדות. התקציב יירד משמעותית, אנחנו בבית קשה מאוד בליגת האלופות והמשימה תהיה קשה, ההגרלה לא הייתה טובה לנו ויש לנו יריבות קשות מאוד. עוד עובדה, היא שחולון תמיד תהיה קבוצה לוחמת ותנסה לנצח עם או בלי אוהדים. ננסה ליצור קבוצה שהאוהדים יאהבו גם בטלוויזיה, זה לא פשוט”. 

שחקני הפועל חולון (שחר גרוס)שחקני הפועל חולון (שחר גרוס)

אתה מדבר על הקהל, כמה החיסרון יהיה משמעותי?
“לא תהיה אווירה משוגעת שזה מה שאפיין את הקבוצה, אבל לא אכפת לי מהתקציב או המטרות, הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא יודע אם יהיו לנו אוהדים איתנו. כל קבוצה צריכה אוהדים ולחולון זה אפילו יותר חשוב, אני צריך אותם בכל מקום. אני מקווה שמה שנעשה יספיק כדי לספק אותם”.

אתה חושב שאם אתה היית על הקווים, עם הניסיון שלך והידע, חולון הייתה מצליחה יותר מאשר בלעדייך?
”אי אפשר לענות על זה, אולי הייתי מפסיד פעמיים לגלבוע/גליל? אבל אני יודע שלעמית הייתה עבודה קשה ולא היה לו זמן להרכיב סגל כמו שהוא רצה. הוא נכנס לסיטואציה קשה, הפסדנו הרבה משחקים צמודים, היו משחקים מול הפועל ירושלים, מכבי ת”א וראשל”צ ששמרו על הסגלים שלהן. הקבוצה שלנו הסתדרה ללא אמריקאים שהיו וזה לא הוגן לשפוט את עמית, אני חושב שאנחנו יחד ואולי היינו עושים יותר אם היינו יחד”.

סטפאנוס דדאס (אורן בן חקון)סטפאנוס דדאס (אורן בן חקון)

ראית את הפיינל פור?
”ראיתי את כל המשחקים. אני חושב שהיו חצאי גמר קשים וצמודים מאוד, הרבה קאמבקים, מכבי לא ניצחה בקלות את ראשל”צ. הקבוצות ידעו שזה נוקאאוט וידעו גם לחזור מפיגור של 20 נקודות ולהקטין את הפער. היה קשה מאוד בחצאי הגמר והגמר, בשני החצאים היו קאמבקים גדולים וזריקות גדולות שניצחו את המשחקים, שלושת המשחקים היו זהים. בגמר רק צריכים לנצח, למכבי היו בעיות וידעו להסתדר עם זה. להפועל ת”א היה מאצ’אפ שהביך את מכבי ת”א וגרם להם להיראות חלשים יותר. אבל יאניס ספרופולוס והשחקנים שלו הם האלופים הראויים”.

ראית את העונה של דני אבדיה, הוא מועמד להיבחר בטופ 5 בדראפט ה-NBA, מה ההתרשמות שלך ממנו כאחד שפגש אותו?
”בליגה הזו, במיוחד במשחקים מול הפועל ת”א כשהוא שיחק כרכז, הוא איבד כמה כדורים חשובים, אבל הוא הראה שהוא מאוד מוכשר ומיוחד. הוא צריך עוד להשתפר והרבה, יש לו כישרון וגודל, יכולת קליעה והוא היה נהדר כל העונה, אני חושב שהטעויות שעשה במשחקים האחרונים יחזקו אותו ויורידו אותו לקרקע. הוא מצוין, אבל יש לו מה לשפר. הוא שיחק היטב ברוב המשחקים העונה ואם הוא יהיה יותר עקבי בקליעות שלו מרחוק, הוא יצליח. הוא עדיין צעיר, אבל יש לו עתיד ורוד כי יש לו שפע של כישרון, הוא בדרך הנכונה. הוא יגיע לליגה אמריקאית באוריינטציה שלה, גם ים מדר ויפתח זיו הוכיחו כמה הם מצוינים, הם הראו משחקים גדולים. אבדיה הוא פרויקט ל-NBA, השניים הנוספים יתנו את הטון בשנים הבאות בישראלים, כיף לצפות”. 

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

היו לך היסוסים האם לתת את האישור שאתה חוזר?
”כל שנה היא שונה, כל יום בחיי מאמן הוא שונה, כל משחק הוא שונה. זה מה שעושה את העבודה מעניינת. אני אנסה להשלים את המטרות, אף אחד לא זוכר מה עשינו בהתחלה, כולם מצפים לשנה הבאה, אני מתרכז בשנה הבאה. יודע שיהיה קשה מאוד, אבל אני מתכנן לעשות אותה פשוטה יותר לצפייה בכך שהסגל יהיה טוב”.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */