יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:34

קטאר רוצה לארח את אולימפיאדת 2032

המדינה העשירה מהמפרץ הפרסי מעוניינת להגיש הצעה לאירוח המשחקים האולימפיים, עשור אחרי שתארח את המונדיאל ב-2022. תתחרה באוסטרלים ובסינים?

|
המשחקים האולימפיים (רויטרס)
המשחקים האולימפיים (רויטרס)

קטאר מעוניינת לארח את המשחקים האולימפיים בקיץ 2032. המדינה מהמפרץ הפרסי פנתה במכתב רשמי על מנת להיכנס לדיאלוג מול הוועד האולימפי הבינלאומי בנוגע לאפשרות של הגשת הצעה לאירוח של אירוע הספורט הגדול בעולם, לצד ערים ממדינות נוספות.

לפי ההערכות, קטאר תתמודד מול מדינת קווינסלנד מאוסטרליה, העיר שנחאי שבסין וייתכן שתהיה אפילו אפשרות להצעה משותפת של אירוח בצפון ובדרום קוריאה, אם כי הסיכוי לכך הוא קלוש לאור המתיחות הקיימת בין שתי המדינות. נציג הוועד האולימפי הקטארי, שייח’ ג’וואן בן חאמד בן חליפה אל-תאני, אישר כי מדינתו שלחה מכתב לוועד האולימפי שיושב בלוזאן: “פתחנו בדיאלוג עם הוועדה הרלוונטית לאירוח בוועד האולימפי הבינלאומי”.

בעבר קטאר התעניינה באירוח המשחקים האולימפיים ב-2016 וב-2020, אך זה לא יצא אל הפועל בסופו של דבר משום שהיא לא עמדה בתנאי הסף שנקבעו. כזכור, ב-2019 המדינה אירחה את אליפות העולם באתלטיקה, במהלכה נרשמו תלונות רבות על תנאי החום הקשים שמגיעים עד ל-50 מעלות צלזיוס בגלל אזור מדברי, כאשר גם ריצת המרתון בה השתתפה לונה סלפטר הסתיימה עם פרישות רבות, כולל מצידה של האתלטית הישראלית שחום גופה עלה למרות שהריצה נערכה בשעות הלילה.

אצטדיון קטאר (מערכת ONE)אצטדיון קטאר (מערכת ONE)

באשר לתנאים הללו, בקטאר טוענים כי גם אולימפיאדת טוקיו 2020 - שנדחתה לקיץ 2021 בגלל וירוס הקורונה - אמורה להתקיים תחת תנאי חום קיצוניים ולכן הוועדה המארגנת שלה דחתה חלק מהתחרויות לשעות בהן התנאים נוחים יותר. ובמילא, קטאר צפויה לארח גם את הגביע העולמי בכדורגל ב-2022 והפכה ליעד לקיום תחרויות ספורט מהרמה הגבוהה ביותר, כך שהקטארים בטוחים כי הצעתם תתקבל.

יחד עם זאת, קטאר גם זכתה לביקורת גדולה על תנאי העבודה בהקמת האצטדיונים לקראת אירוח המונדיאל והיחס שלה לעובדים, כמו גם באשר לדרך שבה היא זכתה באירוח המונדיאל ב-2010. כזכור, במסגרת פרשת השחיתות בפיפ”א שהתפוצצה חמש שנים לאחר מכן, התגלה כי קטאר “קנתה” את אירוח הטורניר לכאורה באמצעות שוחד לבכירים בארגון הכדורגל העולמי.

מלבד אולימפיאדת טוקיו 2020 שאמורה להתקיים כאמור בקיץ הבא, המשחקים האולימפיים הבאים ב-2024 יהיו בפאריס שבצרפת וב-2028 הם יתקיימו בלוס אנג’לס שבארצות הברית. כעת מתחילה ההיערכות לקראת המכרז לאירוח אולימפיאדת 2032 ונדמה שקטאר מתכוונת לקחת את הפרויקט הזה ברצינות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */