יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בלבול: למה שיצרתי בחיפה צריך כריזמה והנהגה

מאמן הירוקים לשעבר בראיון בלעדי ל-ONE לאחר העזיבה, מדבר על השינוי שעבר: "התוצאות קובעות, לא הראיונות", "רציתי לקטוף את הפירות וזה מאכזב"

|
מרקו בלבול (עמרי שטיין)
מרקו בלבול (עמרי שטיין)

שבועיים וחצי לאחר סיום הליגה, מרקו בלבול מרגיש שלם עם כל מה שהוא עשה בעונה החולפת עם מכבי חיפה אותה הוביל למקום השני עם ההתקפה הטובה בליגה.

בלבול לאחר שנח ונרגע, מנתח את העונה וחצי שעבר במכבי חיפה בה הוא כל כך רצה להמשיך, אך לא קיבל את המשך ההובלה מבעל הבית, יענק'לה שחר, ומשוכנע שמה שהוא עשה עם הירוקים זו הצלחה גדולה.

בלבול מבין שהתשתית שהוא השאיר במכבי חיפה, עם חיזוק נכון, יכולה להוביל את הקבוצה למאבק על האליפות עד הרגע האחרון וגם לזכות בה, וחש שלפעמים לא בוחנים את העבודה שלו עם עובדות אלא עם סטיגמות. כעת בראיון בלעדי ל-ONE, בלבול מדבר על הכול, כולל התדמית שיצרו לו שהוא לא כריזמטי, על מה שקרה עם ירדן שועה, מדוע הוא לא ממשיך, על השינוי שעבר, האמירות שלו בחודש האחרון של העונה, מה הוא צופה למכבי חיפה בעידן ברק בכר, על שם המשפחה, הביקורת של האחיות שלו, ועל התכניות שלו אחרי מכבי חיפה.

מרקו, קודם כל, איך פתאום לקראת סוף העונה קיבלנו מרקו בלבול אחר, משוחרר ומדבר. הפצצת כותרות, מאיפה זה בא?
”ככל שהעונה הסתיימה סיכמתי את הדברים ואמרתי מה שעשיתי, נשארתי אותו מרקו כל העונה. מה שקובע זה התוצאות ולא איך אתה מתראיין, אם זה עבר טוב אז סבבה. כשהגעתי למכבי חיפה, גם מי שסיקר אותי בעבר אמר שאני שונה, כל פעם אומרים את זה. אני לא מתעסק בדברים האלה, רק במה שמקצועי”.

מרקו בלבול. מה שקובע זה התוצאות (רדאד ג'בארה)מרקו בלבול. מה שקובע זה התוצאות (רדאד ג'בארה)

אומרים שאתה אפור ולא כריזמטי, זה לא מעצבן אותך?
”אני כל הזמן אומר שצריכים להתעסק במה שמסתתר עמוק ולא בצד החיצוני, אם ניקח את מה שיצרתי במכבי חיפה, בכימיה, בזרים ויצירת ההרמוניה בצוות המקצועי, בשביל זה צריך כריזמה והנהגה, בתוך הצוות יצרתי דברים שעבדו ביחד. ריגש אותי לקבל את ההודעות מהשחקנים אחרי התקופה ביחד, שחקנים שחלקם כבר בנבחרת ועושים את מה שמבקשים מהם – זה אומר שהייתה מנהיגות. אז אם יש תדמית מסוימת ויש עובדות, אז אולי התדמית היא לא נכונה”. 

בטח, ירדן שועה הוא לא חלק מהמברכים?
”חלק בירכו וחלק לא, אבל הרוב כן עשו את זה”.

ירדן שועה. "חלק בירכו וחלק לא" (עמרי שטיין)ירדן שועה. "חלק בירכו וחלק לא" (עמרי שטיין)

למה אתה חושב שהבעלים יענקל’ה שחר לא נתן לך את המפתחות לעונה נוספת?
”זו שאלה שצריך לשאול את מכבי חיפה, לפני שקיבלתי את הקבוצה היא הייתה בפער משמעותי מתחת להפועל באר שבע, בית”ר ירושלים, הפועל חיפה ובני יהודה, וסיימנו את העונה הזו מעליהן. הגענו מהתחתית למקום שמוביל לאירופה, כל הצוות עשה עבודה טובה, פגענו בול בישראלים והבאנו זרים מצוינים, גם ניהול האנשים היה טוב”. 

מתי הבנת שאתה לא ממשיך במועדון?
”באחת השיחות, משהו כמו באמצע מאי נאמר לי שאני לא ממשיך. אני אף פעם לא מתייחס למה שכתוב ולכותרות שהיו, ברגע שזה נאמר לי אז הבנתי שלא אמשיך”.

יעקב שחר (נעם מורנו)יעקב שחר (נעם מורנו)

מה היו הטעויות שלך?
”אני אף פעם לא מסתכל לאחור, רואה את העובדות ומה שעשינו, שיחקנו כדורגל מצוין והתקפי, החזרנו את הקהל והשמחה לעיר. 4 פעמיים סמי עופר היה סולד אאוט”.

כל ההתעסקות בירדן שועה, לא ידעת “לאכול” את זה, הוא לקח את הפוקוס ואולי בגללו אתה לא ממשיך במכבי חיפה?
”הוא שחקן מוכשר מאוד, כאב לי שהוא לא מממש את הפוטנציאל שלו, אם נסתכל על הנתונים הוא הפסיד מעל 60 אימונים בגלל פציעות, איחורים וסיבות אחרות. מי שמבין את המשמעות של אימונים, מבין מה ההפסד המקצועי. הייתה לו תחרות קשה עם שחקנים מצוינים כמו ניקיטה רוקאביצה וצ’ירון שרי, שעשו עונה מצוינת. הייתה לנו את ההתקפה הכי טובה בליגה, אם ניקח את האימונים והתחרות, אז אלו הן הסיבות שבעקבותיהם ירדן לא שיחק מספיק".

ירדן שועה מחליף את ניקיטה רוקאביצה (עמית מצפה)ירדן שועה מחליף את ניקיטה רוקאביצה (עמית מצפה)

אמרת לו את זה?
"השיחות בינינו? מה שאמרתי לו יישאר בינינו. כל ההחלטות שאני מקבל כמאמן הן מקצועיות נטו, לא עושה חשבון. הקבוצה הייתה מרוכזת, שיחקנו כדורגל מצוין ועד הקורונה היינו ראש בראש מול מכבי תל אביב, קבוצה חזקה. עובדה שגם אני וגם השחקנים היינו מרוכזים בלשחק כדורגל טוב וזה מה שעשינו”.

דווקא מול מכבי תל אביב נראיתם קבוצה מפוחדת, באתם כאנדרדוג ונראה שעשית טעויות מול הקבוצה הזו
“אם תיקח את ההפסד 4:3, מוחמד עוואד היה יכול לכבוש בדקה ה-90 ובצד השני ספגנו מיונתן כהן והפסדנו, אבל מכבי ת”א הייתה טובה יותר מאתנו. אם ניקח את כל העונה, שיחקנו הכי התקפי בארץ ואי אפשר להתווכח עם זה, עלינו באותו סגנון מולם. הם היו יותר טובים במשחקים בינינו וניצחו בצדק למרות שבתחילת העונה הכול היה צמוד, לצערי זה לא הלך לכיוון שלנו”.

יונתן כהן חוגג עם שחקני מכבי ת"א בסמי עופר (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם שחקני מכבי ת"א בסמי עופר (רדאד ג'בארה)

ההתקפה הייתה מצוינת אבל מה עם ההגנה שלא הייתה מספיק טובה בקרב על האליפות? נפלת עם טרנט סיינסבורי?
“המאמן המודרני צריך להיצמד לעובדות, מכבי חיפה החזיקה בהגנה הכי טובה אחרי מכבי תל אביב ואצלי כולם עושים הגנה. לחצנו את היריבה מאוד גבוה מהפס הראשון, אז לפעמים נדמה שאין הגנה. ברור שהייתי רוצה להמשיך ולשפר דברים”.

למה מכבי ת”א חזרה טוב מהקורונה ואתם הייתם קבוצה אחרת?
“היה לנו מומנטום מטורף ואחרי הקורונה היו פציעות של שחקנים משמעותיים, בוא נגיד שהקורונה פגעה בנו".

טרנט סיינסבורי (עמרי שטיין)טרנט סיינסבורי (עמרי שטיין)

אולי טעית שלא חיכית עם הניתוחים של דולב חזיזה ויובל אשכנזי?
"אני תמיד שם את הקבוצה מעל כל דבר אחר, גם מעל הטובה האישית שלי. החלטתי שדולב חזיזה ויובל אשכנזי ייצאו לניתוחים באותו הזמן כדי לא לפגוע בעונה הבאה, בסופו של דבר זו הייתה החלטה אישית עבורי שהיא פחות טובה”. 

כמה טעית שלא עמדת על זה שיהיה ספסל כמו שצריך, שחררתם שחקנים ולא הבאתם מחליפים?
“יש דינמיקה, לפעמים קשה לשלוט בדברים. עשינו מאמצים גדולים להתחזק בינואר, כבר היה שחקן שנחת פה ותכף היה סוגר הכול, לצערי העניינים לא התבשלו לעסקה. מכבי חיפה לאורך כל השנים מתנהלת בצורה סופר מקצוענית, ברמות הכי גבוהות שיש. הדברים היו סגורים, מרטין האשק כבר היה פה אבל שינה את העמדה שלו מולנו”. 

דולב חזיזה על הדשא (עמרי שטיין)דולב חזיזה על הדשא (עמרי שטיין)

הייתה ביקורת שהלכת עם אותם שחקנים כל העונה ולא ספרת את הספסלמוחמד עוואד היה מחליף בעיקר, אותו סיפור עם שועה. אולי טעית והיית צריך לחלק את הכוחות?
“צריך להסתכל על עובדות. מכבי חיפה בין הקבוצות ששיתפו הכי הרבה שחקנים בליגה. אם מדברים על הפציעות, היו חבלות ולא פציעות שריר. אם שחקן עובד מצוין ומבקיע שערים אז צריך לתת לו להמשיך לשחק”.

אתה בקשר עם אברהם גרנט, מה הוא אמר לך בשיחות ביניכם במהלך העונה?
“אני בקשר טוב איתו ועם הרבה חברים בתחום הכדורגל, אני מתייעץ איתם. לא התעסקנו ברעשים שהיו מסביב למועדון, ידענו להתרכז במה שחשוב והשחקנים עלו למגרש וידעו מבחינה מנטלית לא לחשוב על מה שמסביב”.

אברהם גרנט (שחר גרוס)אברהם גרנט (שחר גרוס)

כמה אתה מאוכזב מזה שאתה לא ממשיך לעונה נוספת במכבי חיפה?
“זה ברור שאני מאוכזב, רציתי להיות מאמן מכבי חיפה וכל אחד כמעט בכדורגל הישראלי רוצה את התפקיד הזה, אבל זהו, זה חלק מהעניין בכדורגל”.

כמה האשמה עליך על זה שאתה לא ממשיך בעונה הבאה?
“זו העובדה ואני לא מתעסק בזה, מה שמעניין אותי זה מה שעשיתי, לקחתי את הקבוצה הזו מהתחתית להתחרות על האליפות. זה לא רק אני, יש צוות נפלא ובעלים מדהימים. היחסים שלי עם יענקל’ה שחר מצוינים וזה התחיל כבר כשהייתי שחקן, מה שהוא עשה למועדון נכנס לספרי ההיסטוריה של מכבי חיפה בכדורגל הישראלי. ציפיתי להמשיך ואמרתי שאני באמצע הדרך ולא בסוף, בנינו בסיס נהדר. רציתי לקטוף את הפירות וזה מאכזב”.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

האם מכבי חיפה הנוכחית, עם חיזוק נכון, צריכה לקחת אליפות בעונה הבאה?
“מאוד מקווה שכן, יש תשתית מצוינת ושחקנים מצוינים, קבוצה מאוזנת עם חומר אנושי יוצא מן הכלל. לא יהיה מאושר ממני אם מכבי חיפה תזכה באליפות”.

נפגשת עם ברק בכר, דיברתם על ירדן שועה
“את תוכן השיחה אני אשמור בינינו. אני חושב שהוא מאמן מצוין, ישראלי עם הישגים ואי אפשר להתווכח על זה, אדם מקסים ואני מאחל לו בהצלחה”.

מרקו בלבול וברק בכר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)מרקו בלבול וברק בכר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

אין לך קבוצה ואתם מוצא את עצמך בבית אחרי עונה כזו, מה עובר עליך
“זה קצת קשה, אני רגיל לאדרנלין אבל מצד שני זה חלק מהמקצוע וצריך לקחת את זה לצד החיובי, יש לי קצת זמן למשפחה ולחברים הקרובים. נחכה בסבלנות ואז לחזור לאמן קבוצה גדולה. כדורגל זה משהו דינמי, משתנה מאוד, לא יודע לאן הדברים יכולים ללכת אבל אני כן מתכוון לאמן מועדון גדול”.

ביקרו אותך שאתה חושש לתת לצעירים לשחק – ירדן שועה, סתיו נחמני מלך השערים של הקבוצה בנוער וסוף פודגוראנו שעבר לרומא אבל שיחק רק לקראת סוף העונה
“קשה מאוד להתווכח כשאתה מצביע על עובדות, קיבלתי את מכבי חיפה כקבוצת תחתית ונתתי לעופרי ארד לשחק, הפכתי את נטע לביא למנהיג ולקפטן של הקבוצה וגם רז מאיר שיחק, עאיד חבשי אותו דבר. שון וייסמן פרץ אצלי והם שיחקו בתקופה הכי לחוצה שיש, במשחק באשדוד שהפסד היה מוריד אותנו מתחת לקו האדום. הם החזירו בגדול ומגיע להם שאפו ענק על ההתמודדות שלהם עם הלחצים”.

שון וייסמן (רויטרס)שון וייסמן (רויטרס)

הבאת צוות אנגלי, אומרים שפול גרובס, עוזר המאמן, מאוד דומיננטי ושעשית לו יותר מדי חשבון. יכול להיות שהוא השפיע עליך בקבלת החלטות לא נכונות?
“היה לנו צוות יוצא מן הכלל. ראינו קבוצה שעולה בכושר הגופני על כמעט כל יריבה וזה תודות לצוות המקצועי, גם ג’וש כהן הפך לאחד השוערים הטובים בליגה בעזרת מאמן השוערים גיורא אנטמן. אני אוהב צוות דומיננטי שמראה מעורבות, זה חשוב לי. שמח בשביל הצוות הזה שממשיך לעונה נוספת”.

איך אתה מבחינת האוהדים, איך הם רואים את העזיבה של מרקו בלבול
“אני הרבה שנים מכיר את הקהל של מכבי חיפה, יש כאלה שאני אפילו מכיר באופן אישי, הרגשתי את ההערכה. ברור שיש כאלה יותר מרוצים וכאלה פחות. אבל בסך הכול הרגשתי מוערך”.

נייאל קלארק ופול גרובס (עמרי שטיין)נייאל קלארק ופול גרובס (עמרי שטיין)

השוות את עצמך ליורגן קלופ באחד הפעמים, אמרו שאתה חוצפן
“בתור אנשי מקצוע לפעמים אנחנו מביאים דוגמאות מחו”ל, אז השתמשתי בעניין של ליברפול. דיברתי על זה שזה תהליך, ואין פה משהו שלוחצים על כפתור והכל קורה ברגע. אפשר גם לקחת כדוגמא למכבי חיפה את מנצ’סטר יונייטד. הקבוצה עברה תהליך מצוין, נמצאת במקום טוב. הדרך היחידה לשפוט מאמן זה להסתכל מאיפה הוא לקח את הקבוצה, והיכן שם אותה”.

אחרי הניצחון על הפועל תל אביב, אמרת שמכבי חיפה משחקת את הכדורגל הכי טוב בישראל, ספגת ביקורת על כך, מה עם מכבי תל אביב?
”אמרתי שמכבי חיפה משחקת את הכדורגל הכי יפה, הקהל הצביע ברגליים. כל משחק שלנו היה חוויה לקהל, הבקענו הכי הרבה גולים. מאז שאני ילד ידעתי שה-DNA של הקבוצה הזו התקפי ושיחקנו ככה”.

יורגן קלופ עם גביע האליפות (רויטרס)יורגן קלופ עם גביע האליפות (רויטרס)

בראיון אחרי התיקו מול בית”ר ירושלים אמרת שיש כמעט קונצנזוס בקרב האוהדים שאתה צריך להישאר ושאם אתה יענקל’ה שחר, לדעתך צריך להאריך לך את החוזה
“הרבה אוהדים ראו את העבודה ואת העומק, אהבו את זה ושמחתי. בסופו של דבר זה לא רלוונטי ואני כן חשבתי שאני צריך להמשיך, אמרתי את זה כמעט בכל ראיון שלי בסוף העונה”.

בפעם שעברה כשעזבת את מכבי חיפה, לא פסלת חזרה למועדון בראיון שערכתי איתך. מה יהיה הפעם
”הכדורגל דינמי, הכול יכול להשתנות. הייתי בהסכם על הארכת חוזה בנבחרת הצעירה, פתאום קיבלתי טלפון מיענקל’ה שחר בזמנו. בכל מקום שעבדתי יש לי דלת פתוחה ואתה יכול לבדוק את זה, גם למכבי חיפה. כרגע אני מתעסק בלנוח, יותר בצד האישי ונראה מה יהיה בעתיד. יצאתי מהעונה הזו הרבה יותר טוב ממה שנכנסתי, מודה למועדון על הצ’אנס והכלים, לבעלים יש הרבה דרישות אבל הוא נותן לך את הכלים. זה נותן לך סיכוי להצליח והפכתי למאמן טוב יותר”.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)

ואיך אתה מתמודד עם מי שטוען כלפיך שאתה לפעמים מרחף ....
“היו לי שיחות עם אריאל אברהם, שהוא חבר טוב שלי עוד מהימים שלו במכבי ת”א והוא אמר לי, איך אחד שלקח אליפויות וגביעים כשחקן וכמאמן, לקח את מכבי חיפה ועשה מה שעשה איתה בשנה וחצי האחרונות יכול להיות עם תדמית כזו או אחרת. מה שאתה מראה זה נחישות, רצינות ויסודיות. אני לא מתעסק בדברים האלה”. 

בטח שמעת שהיו סביב מכבי חיפה מי שאמרו והעבירו ביקורת שאתה לא יכול להוביל לקפיצת המדרגה הזו ולקחת אליפות עם הקבוצה
“לא מתעסק בדברים האלה וזה לא מעניין אותי. מסתכל על עובדות ואיזה כדורגל שיחקנו. אם הצלחנו להחזיר שמחה לאוהדים או לא. פגענו בול בזרים כמו שהרבה זמן לא פגעו, שרי אולי הזר הכי טוב בליגה. עופרי ארד ודולב חזיזה הפכו לשחקני נבחרת ישראל. תמיד רוצה להתקדם ולשפר דברים. בחלק גדול מהמשחקים במחציות ה-2 ניצחנו, זה היה בזכות הכושר הגופני, לחצנו לאורך 90 דקות והבקענו גם בגלל החילופים והשינויים, הביקורות לא נכונות בנושא החילופים כי יש עובדות שאי אפשר להתווכח איתן, שהמבקרים יביאו עובדות”. 

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

פעם יניב קטן אמר שאם היה לך שם משפחה אחר, אז היית זוכה להתייחסות אחרת, יותר מכבדת ...
“אני חושב שכל מאמן בצורה כזו או אחרת סופג ביקורת, אי אפשר תמיד לנצח. לא חשבתי לשנות את שם המשפחה שלי, כל מי שראה את מכבי חיפה יודע להעריך את הדרך שעשיתי מגיל 8, נערים, נוער, בוגרים ולהצליח כמאמן מכבי חיפה. זו דרך ארוכה, אנשים יודעים להעריך אותה ואני מאוד שמח מהקריירה שלי”.

פתאום האחיות שלך עלו להתקפה נגד מכבי חיפה, איך זה קרה? לא ידעת שהן מתכוונות לעשות את זה?
“הן אמרו את מה שיש להן על הלב, אין לי רשתות חברתיות, מה שהיה לי להגיד אמרתי ליענקל’ה שחר באופן אישי. האחיות שלי הפתיעו אותי במה שאמרו. מה שאמרתי להן, יישאר בתוך המשפחה. אלו שתקפו אחת מהן גרה באוסטרליה ואחת בישראל”. 

מרקו לסיום, כשאתה תחזור לאמן, נשמע את מרקו בלבול של סוף העונה או את הישן?
“תמיד תשמעו את אותו מרקו, אבל זה נכון שיש לי קצת יותר ניסיון עכשיו. אני תמיד שואף להשתפר, תמיד תראו אותי מתעדכן”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */