יום חמישי, 23.05.2024 שעה 15:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

היהלום שמעבר לגדר: עוויסאת בדרך לליגת העל

מכבי ת"א שילמה עליו 300 אלף שקל כדי שישחק בבלומפילד, כיכב כשזכה באליפות הליגה הפלסטינית ואפילו הגיע לנבחרת שם. כעת, החלוץ ממזרח ירושלים חוזר

|
עוויסאת חוגג במדי הילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)
עוויסאת חוגג במדי הילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)

כבר בגיל 17 התגשם אחד מהחלומות של מחמוד עוויסאת, כשמכבי תל אביב הניחה צ'ק על שולחנה של הפועל ירושלים ודרשה להחתים את החלוץ הצעיר באופן מיידי. מאז שהתחיל לשחק בתור ילד בשכונות של מזרח ירושלים הוא רק חלם לקבל הזדמנות שכזאת, בוודאי כשמדובר באחד מהמועדונים הגדולים בישראל שזיהה את הפוטנציאל שלו ועוד הסכים לשלם תג מחיר של כ-300 אלף שקל רק כדי לצרף אותו לקבוצת הנוער שלו.

הוא שיחק במשך שנתיים בצהוב, כשלצידו שיחקו שמות מוכרים כמו חביב אוחיון, תומר אלטמן, דן גלזר, מקס גרצ'קין, אור דסה, גבי קניקובסקי, איילון אלמוג ועדן קארצב. באחת מהשבתות הוא אפילו זומן יחד עם שישה מהם לסגל הבוגרים על ידי המאמן סלבישה יוקאנוביץ' שרצה לראות את הדור הבא בגביע הטוטו מול בני יהודה, ועוויסאת גם זכה לעלות מהספסל לדשא באצטדיון בלומפילד בדקות הסיום. "זה היה משהו וואו", נזכר עוויסאת. "הם שילמו כדי להעביר אותי אליהם, קיבלתי משכורת טובה, נתנו לי דירה לגור בה וגם שיחקתי בבלומפילד. הרגשתי משהו מיוחד".

אצילי בהקלטה: מאמין ש-99% שאנחנו בחוץ

באותם ימים מכבי תל אביב חיפשה כישרונות כדי לבנות את הפרויקט השאפתני של ג'ורדי קרויף לפתח שחקנים עבור הקבוצה הבוגרת. תוך כדי, המועדון שלח שחקנים לקבוצות אחרות בהשאלה או העביר חלק מהם עם אופציית רכישה חוזרת, אבל על עוויסאת הם ויתרו בסופו של דבר, כך שהוא חזר לירושלים וחתם בהפועל קטמון מהליגה הלאומית.

אלא שאחרי עונה אחת בליגת המשנה, מסתבר שמעבר לגדר היו עיניים אחרות שראו את הכישרון הבלתי רגיל שיש לו ברגליים והחליטו לשלוח אליו הצעה עם חוזה מנופח. זו הייתה הצעה מפתה מהילאל אל-קודס, אלופת הליגה הפלסטינית, שרצתה את עוויסאת בכל מחיר וגם הציעה הרבה כסף עבור ילד בן 20.

מחמוד עוויסאת במעמד החתימה בהילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)מחמוד עוויסאת במעמד החתימה בהילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)

מחמוד התלבט, אבל בסוף הסכים ללכת על זה. "המעבר מהנוער לבוגרים בליגה הישראלית לא היה טוב מבחינתי, הרגשתי שלא קיבלתי מספיק הזדמנויות טובות להוכיח את עצמי ושלא קיבלתי ביטחון וזמן להוכיח מה אני שווה. בתקופה שלי לא נתנו הרבה הזדמנויות לשחקני נוער כמו שעושים עכשיו. אז הייתה לי הצעה טובה ביד, חתמתי בהילאל אל-קודס והלך לי טוב שם כי הם האמינו בי ורצו אותי", סיפר.

הוא לא היחיד שעשה מעבר כזה. בשנים האחרונות הליגה הפלסטינית, זו שמתנהלת בשטחי יהודה ושומרון, חיפשה איך לפתות שחקנים ערבים-ישראלים שיגיעו כחיזוק, בעיקר בגלל שהם הצליחו להרים את הרמה של הליגה, ובהילאל אל-קודס עשו כמה וכמה החתמות שכאלה. עלי חטיב, מוחמד דרוויש, עבדאללה ג'אבר, רמי חמאדה ואפילו אחמד סבע - כל אלה עזבו את הכדורגל הישראלי בשביל לשחק בקבוצה שהמגרש הביתי שלה ממוקם בא-ראם שמחוץ לגדר ההפרדה.

הילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)הילאל אל-קודס (הילאל אל-קודס)

"הייתי שם כמו כוכב", תיאר מחמוד עוויסאת, שלא פעם מצא עצמו בכותרות העיתונים המקומיים. בעונה הראשונה שלו בהילאל אל-קודס נוצר מאבק צמוד על תואר האליפות של הליגה הפלסטינית והוא נמשך עד למחזור הסיום המותחים. משחק אחד לסיום העונה, הקבוצה שלו הובילה בנקודה על שבאב אל חליל, המועדון שמייצג את העיר חברון ונחשב לאחד מהגדולים והבולטים ברשות הפלסטינית, אלא שבמשחק האחרון של העונה הילאל אל-קודס פגשה את ג'בל מוכאבר לדרבי של אזור ירושלים וכולם ידעו שזה לא יהיה פשוט לצאת עם תואר ממשחק כזה.

זה היה מפגש מלא אמוציות וג'בל מוכאבר הצליחה למצוא את הרשת פעמיים, אבל שלושער שהבקיע מנגד מחמוד עוויסאת קבע 3:2 גדול לאלופה, ששמרה על התואר שלה וסיימה עונה נוספת במקום הראשון עם תצוגת שיא של עוויסאת. "היינו חייבים לנצח בשביל להיות אלופים וזה היה משחק שהייתי חייב לעשות בו הכל למען הקבוצה, אז הבקעתי שלושה שערים ולקחנו אליפות. זה היה כיף. הקהל שם הוא קהל חם, אין הרגשה יותר טובה מההרגשה הזאת", אמר החלוץ שזכה גם בגביע עם הקבוצה ויצא איתה לסבב משחקים בגביע האלופות הערבי.

מחמוד עוויסאת עם סוכנו עידו קרן (הילאל אל-קודס)מחמוד עוויסאת עם סוכנו עידו קרן (הילאל אל-קודס)

מהר מאוד הוא זומן גם לנבחרת הפלסטינית הצעירה, שם הבקיע שער כבר בתוך זמן קצר והוקפץ לאחר מכן גם לסגל הנבחרת הבוגרת. אלא שבדיוק באמצע עונתו השנייה התפרצה מגיפת הקורונה, הווירוס השבית את הליגה, הקבוצות נקלעו לקשיים - ועוויסאת, כוכב כדורגל שהכל בא לו די בקלות, קיבל פרופורציות והרגיש דווקא תחושת החמצה. "הרגשתי שחזרתי לעצמי, אבל אני גם רוצה להתקדם. אני רוצה להגיע לאירופה", אמר החלוץ לסוכנו עידו קרן, וזה מיד התייצב לצידו.

עוד לפני שיצאו לחפש לו קבוצה בישראל, השמועה כבר פרשה כנפיים אחרי שכמה וכמה שחקנים בעלי תעודת זהות כחולה החליטו לחזור חזרה משטחי הרשות, כמו עבדאללה ג'אבר שחתם בהפועל חדרה וכפי שעשה גם השוער רמי חמאדה שעבר לבני סכנין, דווקא אחרי שעבר ממכבי נתניה להילאל אל-קודס והפך לשוער הטוב ביותר בשטחי הרשות הפלסטינית עד כדי כך שהפך לכוכב בנבחרת שלה. כשזה קרה, הקבוצות הישראליות החלו להתעניין בכישרונות של הליגה הפלסטינית ובמיוחד במי ששיחק אצל האלופה.

מחמוד עוויסאת (הילאל אל-קודס)מחמוד עוויסאת (הילאל אל-קודס)

הטלפון של הסוכן עידו קרן, שמחזיק בארסנל של שחקנים מוכשרים, לא הפסיק לצלצל, עוויסאת זכה להתעניינות מצד שלוש קבוצות בליגת העל, כשאחת מהן היא העולה החדשה בני סכנין שאנשיה בוודאי מכירים את היכולות של עוויסאת מהליגה הפלסטינית.

"זה לגיטימי שיקבל הצעות מליגת העל", אמר סוכנו של החלוץ. "זה שחקן שהוא עדיין רק בן 21 והוא מאוד מוכשר. שחקן שיש לו מקום בליגת העל והוא יכול לעניין כל קבוצה כי מדובר ביהלום אמיתי. הוא כיכב בליגה הפלסטינית ועכשיו מרגיש שהוא בשל לליגת העל כדי להגשים את החלום הבא שלו, והוא להתקדם מבחינה מקצועית ולהגיע לאירופה".

ראמי חמאדה וסוכנו עידו קרן (מערכת ONE)ראמי חמאדה וסוכנו עידו קרן (מערכת ONE)

ככל הנראה, בשבוע הקרוב עוויסאת צפוי למצוא את הקבוצה הבאה שלו. "אני מוכן לחזור בכל הכוח ולהוכיח שאני שחקן מצוין גם בשביל ליגת העל הישראלית", אמר מחמוד עוויסאת שנחשב כעת לשחקן חופשי. "שיחקתי בבלומפילד ושיחקתי בנבחרת פלסטין, אז אין סיבה שלא אשחק בקבוצה טובה. אני רוצה להוכיח את עצמי בכל מגרש, לא משנה אם זה בליגה הישראלית או הפלסטינית. אני מרגיש בבית בשני הצדדים של הגדר, בשניהם המגרש נראה אותו דבר".

אסור לפספס
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */