יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:08
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

"לא נשארנו חודשיים נעולים בדירה כדי להפסיד"

סערת ווילבקין, ההתעלות של דורסי ואבדיה ומה קורה כאשר יאניס מוריד את הז'קט. מכבי ת"א מחכה לפיינל פור: "גם אם זה יהיה מכוער, נמצא דרך לנצח"

|
דני אבדיה חוגג עם שחקני מכבי ת
דני אבדיה חוגג עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב העפילה אמש (חמישי) לפיינל פור של ליגת העל לאחר ניצחון 68:83 במשחק הדרבי השלישי בתוך פחות משבוע, אליו הגיעו בהרכב חסר ובאכזבה מכך שבית הדין של האיגוד קבע כי סקוטי ווילבקין לא יוכל לקחת חלק במשחק, אך האכזבה והכאב התחלפו להם באושר צרוף עם סיום המשחק בו נראה כי חניכיו של יאניס ספרופולוס חזרו לעצמם.

סערת ווילבקין שעות ספורות לפני המשחק הכתה גלים ברחבי היבשת, גלים שלא בדיוק נרגעו ככל שנקפו הדקות ובקבוצה, כמו גם מעבר לים, המתינו בציפייה להחלטה בנוגע לערעור שהייתה אמורה להינתן בשעה 20:00 כפי שנאמר לקבוצה אך במכבי שידרו עסקים כרגיל והעולם לא עצר מלכת. כבר כאשר השעון הראה 19:08, ג'ייק כהן החל את חימום הזריקות, אחריו עלה סנדי כהן. על לוח התוצאות שמו של סקוטי לא הופיע ועל מסכי הלד החל להתנגן לו סרטון תמיכה בשחקן שניצח לא מעט משחקים עבור קבוצתו כשהמסר בסוף הסרטון "הפעם זה עלינו".

בסוף זה קרה: מכבי ניצחה את הפועל ועלתה

מפגן התמיכה בשחקן שאפילו לו עלה לחימום בזמן שדנו בערעור הקבוצה המשיך כאשר חלק מאנשי המועדון היו עם חולצה של השחקן. רגעים לאחר שהמשחק התחיל, המסר היה ברור. יאניס ספרופולוס הוריד את הז'קט לראשונה העונה, כאילו היה מוכן למלחמה. בסביבת הקבוצה דיברו על כך שבמשחק השלישי הקבוצה תצטרך להרביץ ונראה שהמסר חלחל.

סקוטי יחד עם ניקולה וויצ'יץ' עודדו, תמכו וקפצו כמו אחרוני האוהדים במהלך המשחק, כשראו את המפגן של דני אבדיה ושל טיילר דורסי עם סיום המשחק כשהחיוכים על פניהם של כלל אנשי הקבוצה. בהיעדר מוביל כדור, בהתחלה ביקש יאניס להוריד את הקצב ולא למהר, רק שהשניים התחילו חזק ורק הגבירו את הקצב. במכבי אמרו לאחר מכן "כשאחד נופל, אחר מתעלה".

ספרופולוס: "שיחקנו בשביל ווילבקין"

לאחר המשחק אמר יאניס ספרופולוס: "אני רוצה לברך את השחקנים שלנו. באנו עם רוח לחימה, נלחמנו חזק מאוד, למרות כל השחקנים שלא שיחקו, הראינו את האופי שלנו, הגיע לנו לנצח. ברוב שלבי המשחק שלטנו במשחק. כשאין לך מובילי כדור, כשאין לך הרבה גארדים, לא קל לשחק, עם כל הסיטואציה זה חיבר אותנו ושיחקנו כקבוצה, היינו טובים בהגנה, ובהתקפה היינו חכמים יותר. כולם היו מוכנים להילחם, כולל אני, נלחמנו והגיע לנו לנצח. הפועל היו במומנטום, הייתי חייב להרגיע אותם, החזרנו את הריכוז, כשאיבדנו את הריכוז והתחלנו להילחץ. היו לנו בעיות. בלי הרבה מובילי כדור, זה לא פשוט”.

“טיילר לא התאמן במשך עשרה ימים, זה נורמלי לשחקן לא להיות בכושר טוב מהבחינה הזאת. הוא עשה עבודה גדולה, הוא הופיע כשהיינו צריכים אותו, אני לא רוצה לבודד שחקנים, ניצחנו כקבוצה, כמו שלטיילר היה משחק גדול, גם לאחרים היה משחק גדול, כולל אלה ששיחקו 4 שניות, בגלל זה אני גאה באיך שהשחקנים הופיעו. לא עשינו שום דבר שונה מהמשחק השני, היינו יותר מפוקסים בתוכנית המשחק. היינו בלי סקוטי וזוסמן, שיחקנו בהרכבים גדולים. ההבדל היה הנחישות והרצון לשחק הגנה טובה”.

יאניס ספרופולוס "חוגג" בסיום (רדאד ג'בארה)יאניס ספרופולוס "חוגג" בסיום (רדאד ג'בארה)

“זה לא קל לכל הקבוצות לשחק בתנאים האלה. אנשים לא מבינים איך זה לשחק בבידוד, תראו מה קרה לריאל מדריד, ברצלונה ובאיירן מינכן. זה לא קל, במיוחד לקבוצות שהיו בצמרת. זה הצעד האחרון, הסיבוב האחרון במרתון, זה עונה של 12 חודשים כמעט, זה לא קל לשחקנים להישאר חזקים מנטאלית. לא תרגלתי את ההרכב הזה אף פעם, ולא היה לי את הסגל המלא אף פעם. אם מסתכלים על הסגל של תחילת העונה, שמונה שחקנים לא הגיעו לכאן. סקוטי היה מאוד מאוכזב מהרגע הרע שלו, הוא רצה מאוד לעזור לנו, הוא שמח שניצחנו את המשחק הזה”.

טיילר דורסי הוסיף: "היו כמה שחקנים חסרים, ידעתי שיש לי לחץ על הכתפיים, אני אוהב את הלחץ. כל מי ששיחק פה תרם את שלו. הפועל שיחקו חזק, הגנה שלא ראיתי בחיים שלי, הם בלבלו אותנו בשני המשחקים הראשונים, אני לא יודע אם הרבה אנשים ראו הגנה כזאת. השאלה סביב סקוטי לא השפיעה עלינו, ידענו שזה יכול להיות המשחק הראשון, ידענו שאנחנו צריכים לנצח, נקודה או שתיים, זה לא משנה. שיחקתי חזק, מה ששינה היה רק לקלוע, לא טקטיקה מיוחדת או משהו כזה”.

טיילר דורסי מוסר. "הפועל שיחקו הגנה שלא ראיתי בחיים שלי" (רדאד ג'בארה)טיילר דורסי מוסר. "הפועל שיחקו הגנה שלא ראיתי בחיים שלי" (רדאד ג'בארה)

“לדעתי ההגנה ניצחה לנו את המשחק. למכבי יש את האוהדים הכי טובים בישראל, אנחנו רצינו לשלוט בעיר, יש לנו עוד משחק גדול ביום ראשון. מכבי זכתה באליפויות הרבה פעמים, לא חזרנו חודשיים והיינו נעולים בדירה כדי להפסיד, גם אם זה יהיה מכוער, אנחנו נמצא את הדרך לנצח".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */