יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:51

צדק: עברתי מה ששחקנים לא עוברים בכל הקריירה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם בלם הפועל ב"ש: "בטוח שאלונה לא תפקיר את המועדון". התכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נדבר על המצב בכדורגל הישראלי בצל המשבר הכלכלי, ונתייחס כמובן לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה, ונשוחח עם אבי לוזון.

שיר צדק: “אלונה לא תפקיר את הפועל ב”ש”

לרגל הזכייה בגביע המדינה, דיברנו עם בלם הפועל ב”ש על כל הקושי שעבר עליו בשנים האחרונות.

שיר, מברוק.
”תודה רבה, ההרגשה נפלאה”

איך התחושה לחגוג ככה זכייה בגביע?
“האמת שזה טיפה שונה, כל התקופה הזאת בכלל בלי קהל. אתמול כמה דקות לפני הכניסה לבלומפילד הם נתנו לנו דרייב של אדנרלין, זה קריטי למועדון כמו ב”ש. שמחים שהצלחנו לשמח את העיר ולהביא גביע אחרי הרבה זמן, באמת מאושרים”.

חוויתם הרבה דברים העונה. מה עובר על חדר ההלבשה?
”הייתה שנה מאוד מאוד מטלטלת. אני לא הייתי בתוכניות המקצועיות של הקבוצה מספר חודשים, מאוד מאוד קשה באופן אישי לא להיות חלק מהסגל, אבל עובדים קשה ועם הרבה סבלנות, אבל כדורגל זה מקצוע מאוד נזיל לטוב ולרע והפעם זה היה לטובתי”.

מה התחושות שלך לגבי אלונה ברקת ברגע שרצו שתעזוב?
”אני שמח שהצלחתי לעמוד במבחן הזה ושיוסי החליט להחזיר אותי לעניינים. אני נאבק כבר 3 שנים כדי לחזור לרצף של משחקים, הכל תמיד הולך קשה אבל מנסה להתמיד כי אין דרך אחרת, מי שנשבר הולך אחורה. מקווה שאצליח לחזור לדרך שלי, הייתה לי דרך ארוכה מק”ש”.

אתה כועס על ברק בכר?
”לא יודע אם כועס זו המילה. חבל לי שהיחסים בינינו הלכו למקום הזה, אני חושב שהוא אחד המאמנים הטובים בארץ. מעבר לזה אני מאחל לו בהצלחה בקבוצה החדשה ובטוח שהוא יצליח”.

אתה יכול להסביר לי עכשיו מי בעל הבית בהפועל ב”ש?
”שאלה טובה. זו לא סיטואציה הכי נוחה שאף אחד לא יודע מה קורה, במיוחד אני מדבר על נושא הבעלים אבל כפי שהסבירו לנו אלונה עומדת מאחורי הקבוצה כל עוד אין רוכש, היא לא תפקיר את המועדון, זה מפעל החיים שלה. היום במקרה הצטלמנו כמה חבר’ה שזכו בכל התארים ופתאום אתה מבין כמה המועדון הזה עבר”.

איך היחסים שלך עם אלונה, הייתה לכם תקופה של מתיחות?
”היו המון עליות וירידות, אני משתדל כמה שפחות להתעסק בענייני אגו ולראיה גם בעניין הקיצוצים אני הייתי אחד הראשונים שהסכימו לבוא לקראת אלונה וחבל לי שהיא כבר לא פה, זו אבידה לא רק למועדון אלא לכל העיר”.

אתה חושב שהיא עזבה? כי בתחושה היא עדיין נמצאת.
”כרגע אני לא יודע מה הסטטוס שלה, אני כולם נותנים יד כולל השחקנים והצוות הניהולי שעושה עבודת קודש. נצטרך להסתגל למציאות החדשה”.

ומה המצב שלך?
”אני כרגע במסגרת הקיצוצים הסכמתי לחוזה חדש לשנתיים. אני בן 31 וזה גיל טוב, אני רוצה לחזור לרצף שלי, עברתי בכמה שנים האחרונות דברים ששחקנים לא עוברים קריירה שלמה. בסוף כולם רוצים להצליח”.

מה החזיק אותך בכל השנים הקשות האלה שעברו עליך?
”מאז שאני זוכר את עצמי תמיד הייתי עקשן, גם לפני שהגעתי לצמרת של הכדורגל הישראלי. יש לי עקשנות בלתי מוסברת, אין לי יותר מדי מה למכור בפן הכישרוני אבל יש לי דברים בראש שאין בהרבה שחקנים, משתדל לתמוך ולהיות חיובי, לפעמים מהנחיתה הזאת אתה יכול לתפוס גל ולעוף קדימה”.

אם יוסי יהיה מאמן הנבחרת אתה מצפה לקבל זימון?
”קודם כל אני חייב ליוסי הרבה. בתור שחקן ששיחק כמה משחקים בנבחרת אני יודע כמה זה מספק להיות חלק מזה, כל עוד לא יגידו לנו משהו אחר אנחנו בטוחים שיוסי ימשיך בקבוצה”.

שייע פייגנבוים: “אני נתתי להפועל ת”א הכול והיא לא נתנה לי כלום”

שוחחנו עם מלך השערים של המועדון האדום בכל הזמנים על סוגיית התרת החוזים וכל המצב בו מצויה הקבוצה כיום.

מה הולך להיות בהפועל ת”א?
“נראה לי שגם בהפועל ת”א לא יודעים מה הולך להיות. אולי יש להם שפן בכובע. זה נראה לא טוב”.

אתה חושש שהקבוצה תגיע בדרך הזאת שוב לפירוק?
”אני חושב שחוזה זה חוזה. מי שיש לו חוזה ויבקש את כל הכסף יש ברירה אחת רק – להגיד לו ‘אתה יכול ללכת’, או שישב בחוץ. מה זה כוח עליון? שחקן יכול להתחשב, אבל אם רוצים להוריד את החוזה בכלל אז הם מתנהגים בצורה כזאת. זה לא רק בהפועל ת”א, זה בעוד מועדונים”.

אתה חושב שיש מועדונים שמנצלים את המצב?
”ברור, ברוב המועדונים כשרוצים להיפטר משחקנים או מאמנים אז דורשים מהם לקצץ כ”כ הרבה, גם דראפיץ’ וברדה בנתניה, זה דומה מאוד למה שקורה בהפועל ת”א. זה נראה לא טוב”.

איזה הפועל ת”א אתה חושב שאנחנו הולכים לראות בעונה הבאה?
”אי אפשר לדעת. ברור שבוזגלו, דמארי, דגני, כל אלה לא יהיו בקבוצה ובטח עוד חמישה לפחות, אבל תמיד יש את השפנים ואת השחקנים שרוצים לשחק בהפועל ת”א בסכומים פחות גבוהים. כל מה שקורה זה בושה”.

מאיזו בחינה?
”מחממים שחקן 70-80 דקות ובסוף הוא לא נכנס, אם זה היה שפיגלר או אני לא הייתה קבוצה יותר. כל הדברים האחרים שעושים, מביישים את השחקנים מכל הכיוונים ורוצים שהם יביאו הישגים, זה לא הולך. תראי את שועה בחיפה, תני לי אותו בידיים אתם תראו מי השחקן הזה. אני כשאני מסתכל עליו 10 דקות אני יודע שהוא צריך חיבוק”.

אבל הוא איחר לאימונים, זה לא חד צדדי?
”אבל למה הוא איחר? אם תעשה ממני צחוק, אני יבוא לך ראשון לאימון? אבל אם תיתן לו לשחק אתה תראה שיבוא ראשון”.

איך עברה עליך תקופת הקורונה?
”אני יכול להגיד שאני מדבר רק מבפנים. אני עבדתי ברדיו 90FM, בטלוויזיה ובהכול ואני אוהב את המקצוע, אני אוהב את הכדורגל, אני נולדתי על המגרש בבלומפילד ופתאום בינתיים זה מגמגם, אני קצת פה קצת שם, אבל זה עוד לא חזר כמו שצריך. מאוד נפגעתי. אני בהפועל ת”א נוצלתי, אני ברגל אחת נכה וזה לא מעניין אף אחד, אני נתתי להפועל ת”א הכול והם לא נתנו לי כלום. אני שיחקתי, נתתי להם הצגות גדולות ואת ההר געש הזה של בלומפילד, כולל שהייתי מאמן, אבל בואי נגיד שמבחינת כסף – נוצלתי. הציעו לי לעבוד באגד, אני אין לי פנסיה, בגלל האהבה הזאת לכדורגל לא רציתי ללכת לעבוד בשום מקום אחר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */