יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

לידור כהן, דנינו וגיגי עזבו, גינזבורג מתנדנד

מכבי פ"ת נפרדה מהשחקנים אחרי הגמר. דור חברון בכה בסיום: "שוער מצוין שיוכיח את עצמו בעתיד". עומר גולן: "יש לנו עתיד ורוד בזכות הילדים האלה"

|
גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)
גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

העונה הנהדרת של מכבי פתח תקווה הגיעה לסיומה אמש (שני) עם ההפסד הכואב 2:0 להפועל באר שבע בגמר גביע המדינה. הפיינליסטית מהליגה הלאומית רצתה לסמן מבחינתה "וי" גדול על העונה הנוכחית אחרי שחזרה לליגת העל אבל נקלעה במשוכה בדמות חניכיו של יוסי אבוקסיס. במועדון גיבו את ההחלטה לשבץ את דור חברון ועודדו את השוער הצעיר. בימים הקרובים ישבו במועדון על בניית הסגל לקראת פתיחת העונה החדשה ביום שלישי הקרוב. לידור כהן נפרד, כמו גם, עומר דנינו וצחי גיגי, יוסי גינזבורג מתנדנד. 

"תבוא אנחנו מחכים לך יותר מידי שנים", זה המסר שהשאירו אוהדי מכבי פתח תקווה באצטדיון שלא זכו לראות את קבוצתם במעמד המרגש בשל מגבלות הקורונה, בתקווה להחזיר את הגביע למועדון בו לא זכו מעונת 52'. אחרי העונה המרשימה שעשו חניכיו של גיא לוזון הייתה גם תקווה חדשה ברחבי העיר כי אחרי שהיו "הכבשה השחורה" של קבוצות ליגת העל בשלבים המוקדמים לגמר, הפעם גם הגביע הוא בר השגה, יכול וצריך להיות שלהם אבל למציאות-תוכניות אחרות. מעונת 2000 לא הגיעו המלאבסים למעמד היוקרתי, כמעט 20 שנים חיכו בקבוצה לרגע הזה כשבמהלך כל השבוע השחקנים רק חיכו שתישרק שריקת הפתיחה. 

ז'וסוואה לאחר הזכייה בגביע המדינה

תחילה זה באמת היה נראה כמו משחק שיכול להוליד הפתעה, החבורה בכחול עלתה נחושה במיוחד, יצרה מצבים וניצלה את המהירות של שחקניה בחלק הקדמי. אור אינברום, דור חוגי וארד בר היו מרחק נגיעה מכיבוש היעד אך פגשו בשוער באר שבע או בעמודי השער. החצי השני כבר היה סינריו אחר לחלוטין, הקבוצה של לוזון עלתה כבויה, עייפה ולחוצה כשהשער הראשון של האדומים היה באוויר כך שלא היה זה פלא שלבסוף בדקה ה-49 הוא גם הגיע והוציא את האוויר מהמפרשים של שחקני פתח תקווה ואז החליט המאמן לשלוח לקרב את אחד ממצטייני העונה שלו, לידור כהן. השער השני שהגיע עשר דקות בלבד לאחר מכן, כבר דיי סגר את הסיפור מבחינת הכחולים והצליחו להשאיר את יו"ר המועדון, אבי לוזון במין הלם ובניגוד לדמות המוכרת לכולם, אבי לוזון לא זז ממקומו. 

עד לדקות הסיום על אף הניסיונות ללחוץ על היריבה, נראה היה שפתח תקווה הבינה את רוע הגזרה מבחינתה ורק רק רצתה לשמוע את שריקת הסיום. גרינפלד שרק ונתן את האות לפתיחת החגיגות של הקבוצה מבירת הנגב בעוד, המלאבסים נותרו מאוכזבים וכאובים על כר הדשא. לוזון נשאר במקומו דקות ארוכות בטרם ירד למטה לתמוך בשחקניו כשעבר אחד אחד על מנת לחזק בעוד הוא עצמו נראה שבור לב. השוער הצעיר דור חברון שהצליח לגרום ללא מעט גבות להיות מורמות כשנבחר על ידי המאמן לפתוח במשחק, נחת על כר הדשא ולא הצליח לעצור את הדמעות. השחקנים כיבדו את טקס ההנפה עד לסיומו ומיד לאחר מכן נכנסו אל חדר ההלבשה כאובים ומאוכזבים, "אנשים לא יזכרו לנו את הדרך אבל ידענו שזה יכול לקרות כי זה חלק מהכדורגל, בטח במשחקים מהסוג הזה", התאכזב אחד השחקנים. המאמן מצידו ניסה לעודד מעט ואמר לחניכיו כי הוא גאה בהם על הדרך שעשו ועל העונה הטובה ומיד לאחר מכן יצא מתחומי האצטדיון. 

בן שהר מקפיץ מעל דור חברון בדרך לרשת. קיבל גיבוי מחבריו (חגי מיכאלי)בן שהר מקפיץ מעל דור חברון בדרך לרשת. קיבל גיבוי מחבריו (חגי מיכאלי)

על אף הביקורות שספג המאמן בעיקר בתקשורת על ההחלטה לפתוח עם השוער הצעיר במקומו של יוסי גינזבורג מי ששימש כשוער הראשון לאורך רוב העונה, במועדון גיבו את השניים הן את המאמן על ההחלטה והן את חברון עצמו, "כולם חכמים בדיעבד. הוא עוד חסר ניסיון זה נכון אבל שוער מצוין שהוכיח ועוד יוכיח את עצמו בעתיד", טענו. גם הקפטן אלי בבייב שלא שותף במשחק, יצא להגנתו של חברון בחשבון האינסטגרם שלו וטען כי הביקורות ששמע מוגזמות, "כבודו של כל אחד מונח במקומו אבל יש דברים שלא אומרים ולא עושים! בסופו של דבר כולנו בני אדם, כולנו אנשים עם משפחות שיושבות בבית וצופות בנו. תרים את הראש ילד העתיד עוד לפניך, אוהבים אותך וכולנו מאחוריך".

בלי קשר למשחק הספציפי הזה, עמדת השוער של הקבוצה נמצאת בסימן שאלה לקראת העונה הבאה, צחי גיגי לא ימשיך אך באשר לשניים שנותרו יש עוד מחשבות איך ומה יהיה נכון לעשות בליגת העל. ההחלטה להתחזק בעוד שוער כבר נקבעה אך בימים הקרובים ידונו האם יהיה נכון להביא שוער בכיר שיתפוס את מקומו של גינזבורג שיכול להשתחרר מהחוזה שלו במידה ואינו שוער ראשון. אופציה נוספת שעלתה על הפרק היא השאלתו של דור חברון הצעיר לצבירת דקות משחק בקבוצה בלאומית והבאת שוער לגיבוי עבור גינזבורג שיישאר כשוער הראשון.

עומר גולן עם אבי לוזון. "יש לנו עתיד ורוד בזכות הילדים האלה" (אחמד מוררה)עומר גולן עם אבי לוזון. "יש לנו עתיד ורוד בזכות הילדים האלה" (אחמד מוררה)

המנהל המקצועי של המועדון, עומר גולן סיכם בשיחה עם ONE: ״הדבר היחיד שאני לוקח מהמשחק הזה זה את העתיד הוורוד שיש לנו מהילדים האלה המדהימים שהביאו אותנו עד לפה. זה מאוד מאכזב, בעיקר בשבילם שנגעו כבר בגביע ולא לקחנו אבל אנחנו מעודדים מאוד מעצם הדרך. אני מודה לשחקנים ולצוות על עונה מהנה, כיפית אחרי הרבה הרבה שנים חזר לנו הניצוץ לעיניים והשמחה ללחיים. אנחנו גאים בהם אבל רוצים להמשיך, לא רוצים להיות תופעה חולפת זה אחד הדברים שאנחנו מסמנים כמטרה עבורנו, להמשיך לצמוח ולגדול. הצבנו רף? אנחנו אוהבים להציב מטרות גבוהות ולעמוד בהן, הוכחנו שאנחנו שווים לליגה הזאת במשחקי הגביע. נדע כמובן לעשות את החיזוקים המתאימים ולשפר את מה שצריך לשפר. הילדים האלה בסך הכל רק התחילו את דרכם ויש להם הרבה רעב ותשוקה אז אנחנו מצפים מהם באמת לגדולות. אם להגיד את האמת אחרי המשחק הזה אני כבר מצפה לפתוח את העונה הבאה, להשכיח את הטעם המר ולהתחיל במשהו מתוק״.

בקבוצה שצירפה בינתיים שחקן אחד לסגל המחודש, את המגן ינון אליהו, שיחקו לאורך רוב העונה ללא זרים כלל וכעת ינסו "לפגוע" בבחירת זרים טובים שיוכלו לחזק את הסגל הקיים במאבקים של ליגת העל. המטרה היא להביא לפחות בלם קשר אחורי וחלוץ, בעוד הקשר הברזיאלי, רנאן אריאס ממ.ס אשדוד הוצע כמועמד. זאת וחיזוק באופן כללי, תלוי לפי גולן כמו בכל קבוצות הליגה, במה שיאפשר התקציב מבחינתם, ״יש לנו ערפל כלכלי כמו כל המדינה שלנו. אני יודע שאבי וכל הסובבים יעשו את כל המאמצים להעמיד פה קבוצה טובה וראויה, לא ניפגע בצעירים האלה אבל נדע להתחזק במקומות הנכונים. זה לא יפגע במה שיש לנו, ראינו כבר שכשירדנו ליגה, אחד הדברים הבולטים שהיו זה שפחות האמנו בשחקנים שלנו וניסינו להביא מבחוץ ובחוץ לא תמיד נוצץ״.

ארד בר ואור בלוריאן (נעם מורנו)ארד בר ואור בלוריאן (נעם מורנו)

כמו שיהיו החתמות וחיזוקים גם העזיבות הן חלק מהעניין כשנגמר עונה, אחד השחקנים הבולטים ביותר שנפרד מהמלאבסים הקיץ הוא החלוץ לידור כהן. מי שחתום אינספור שערים וניצחונות בכחול לבן ומי שבעונה הנוכחית היה עוד סיבה דיי מרכזית בחזרה לליגת העל. כהן שעלה כאמור כמחליף אמש, סיים את חוזהו בפתח תקווה עם סיום העונה ועל כן הוא שחקן חופשי שרשאי לחתום בכל קבוצה שלא תהיה כשהמועמדת המובילה לקלוט אותו היא הפועל תל אביב כשגם אופציית היציאה לאירופה עומדת על הפרק.  

"אני מסיים תקופה של שלוש וחצי שנים בקדנציה השנייה שלי במכבי פתח תקווה", אמר החלוץ בשיחה עם ONE, "אני רוצה להודות לשחקנים, לצוות, להנהלה וכמובן לאוהדים על הכל. מכבי פתח תקווה תמיד הייתה ותישאר הבית שלי. אני אנוח קצת, אנקה את הראש מהעונה המתישה, מהבידוד, מחודש מרץ ואז כבר הפנים יהיו לגמרי לאתגר הבא". על העונה הנוכחית: "אני חושב שהייתה לנו עונה מדהימה, הבטחנו את העלייה בסטייל שזאת הייתה המטרה שלנו העונה. הגענו לגמר הגביע, בזמן שהוכחנו לכולם שאנחנו יכולים להסתכל ומסתכלים לכל קבוצה בלבן של העיניים, הסוף מאכזב כי לא הצלחנו להביא תואר אבל בסך הכל הייתה עונה באמת מדהימה".

לידור כהן: "הסוף מאכזב אבל הייתה עונה מדהימה" (איציק בלניצקי)לידור כהן: "הסוף מאכזב אבל הייתה עונה מדהימה" (איציק בלניצקי)

פרט לכהן ולגיגי, הרשימה של עוזבי פתח תקווה דיי ארוכה בעוד זה בלי שנכניס לשם את המתנדנדים. מי שהיה עד לא מזמן, קפטן הקבוצה הבלם עומר דנינו מסיים גם הוא את החוזה בקבוצה ויצא לדרך חדשה בעוד, אור אינברום המושאל מגנט, שב אוטומטית אליה ובעונתו האחרונה בחוזה תחשוב הקבוצה הבלגית מה יהיה עתידו. דניאל בוסי, ישראל זגורי, עידו דוידוב ודניאל פלשר צפויים לעזוב גם הם, בעוד באשר לאחרון המושאל מבני יהודה יש עדיין סימן שאלה בשל הרצון של הצוות המקצועי לראותו ממשיך אך בידיעה כי הדברים אינם בשליטתם. גם עתידו של הקפטן בבייב לא ברור לאחר שלא הרבה לקבל קרדיט העונה וכך גם של עידן אדהנני. 

במועדון רוצים המשך התקשרות עם דור חוגי שצפוי גם להמשיך, כמו גם תאי בריבו, ארד בר, תומר לוי, גיא חדידה ואושר אבו שמחזיקים בחוזים לעוד עונה. הקבוצה שתיפתח את אימוניה לעונה החדשה כבר ביום שלישי הבא, תצטרך לצרף פנים חדשות כשמבין הבטוחים שנשארים בסגל יש בעיקר שחקנים צעירים שיצטרכו חיזוקים לליגת העל. במועדון לא מתכוונים לוותר על ליאל עבדה על אף ההתעניינות בו בקרב קבוצות הליגה הבכירה.  

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */