יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שמחה גדולה בב"ש: סיום מתוק מאוד לעונה הזויה

האדומים חגגו תואר וסימנו את ז'וסוואה ושהר. אבוקסיס יעזוב לנבחרת עם מענק גביע בסך 50 אלף שקלים, שחקנים: "מגיע לנו גם". אלונה ברקת לא תחזור

|
שחקני הפועל באר שבע מניפים גביע (חגי מיכאלי)
שחקני הפועל באר שבע מניפים גביע (חגי מיכאלי)

שמחה גדולה בהפועל באר שבע לאחר הזכייה בגביע המדינה אחרי בצורת של 23 שנים. החבורה של יוסי אבוקסיס, שככל הנראה עמד על הקווים כמאמן באר שבע בפעם האחרונה, גברה 0:2 באצטדיון בלומפילד על מכבי פתח תקווה בגמר גביע המדינה וחגגה עד השעות הקטנות של הלילה בשיירה שהתחילה מחוץ לאצטדיון ועד לבאר שבע.

"מגיע לנו בעונה כזאת, אי אפשר לתאר את השמחה שיש בקבוצה", אמרו בהתרגשות במועדון. "זה אושר עצום וסיום מתוק מאוד לעונה הזויה. גם ברק בכר עזב אחרי 5 שנים מוצלחות, גם מאור מליקסון פרש, גם אלונה ברקת עזבה וזה היה נראה כאילו הצרות לא הולכות להיעלם. אף אחד לא חלם שנסיים עונה כזאת קשה עם תואר, אבל זה קרה. באנו למשחק הזה מוכנים, כבר חודש שהשחקנים מקבלים קטעי וידאו ומצגות כדי ללמוד עד כמה שאפשר את מכבי פתח תקווה. מגיע לקהל שלנו שעבר איתנו עונה קשה, שימחנו אותו עם תואר רביעי ב-5 שנים וזה מבחינתו סופר חשוב מבחינת המיתוג של המועדון. פשוט כיף".

ז'וסוואה לאחר הזכייה בגביע המדינה

בחדרי חדרים, בבאר שבע הרגישו שהעונה הגביע יחזור לנגב אחרי יותר משני עשורים ולראיה הכינו מבעוד מועד צעיפים וחולצות זכייה שחולקו לשחקנים, דבר שבדרך כלל מטעמי “נאחס” לא היה מתקבל על הדעת. בכלל, כל הדרך אל הגביע, באר שבע עברה משוכות קשות וכולן בחוץ – מכבי נתניה, מ.ס. אשדוד ומכבי חיפה. "אל תשכחו איזה דרך עשינו, כל משחק נגמר בדרמה. זה אולי חכם בדיעבד להגיד את זה עכשיו, אבל הפנדל ששטקוס עצר באשדוד בדקה ה-96 גרם לנו להרגיש שהעונה זה שלנו והמהפך בנתניה בכלל היה אדיר", אמרו שחקנים.

חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)

אבוקסיס יעזוב לנבחרת ישראל עם מענק גביע בסך 50 אלף שקלים, שחקנים: "מגיע לנו גם"

המנצח על הלהקה, יוסי אבוקסיס, מתבסס כמאמן גביע לאחר שהוא מניף אותו בפעם השנייה ברציפות. בהנהלת המועדון שנתנו גב בחישובים של המאמן מאז ההעפלה לגמר הגביע, החמיאו על ניהול המשחק וניהול השחקנים לקראת הגמר. "היה ליוסי פלייאוף גרוע והוא בעצמו השתגע מזה. בסוף הוא פגע בינגו ויצא גדול בזה שהצליח להביא את כולם מוכנים למאני טיים", אמר גורם במועדון.

יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

אבוקסיס שחושק במשרת נבחרת ישראל, ידע שזכייה בגביע תקרב אותו משמעותית לכך ובנגב כבר הבינו שזהו משחקו האחרון. המאמן שהחליף את ברק בכר, הכניס בחוזהו מענק גביע שיכניס לכיסו כ-50 אלף שקלים. רוב שחקני הסגל לא מחזיקים במענק גביע כמו אבוקסיס ולמרות המצוקה הכלכלית שיש במועדון בעידן פוסט אלונה, המנכ"ל אסי רחמים ינסה למצוא פתרון ולהעניק בכל זאת גמול לשחקני הקבוצה, שמבחינתם רוצים ליהנות מהעניין: "אחרי ששברנו בצורת של 23 שנה בלי גביע, מגיע לנו גם".

בבאר שבע הרעיפו שבחים לכל השחקנים, ז'וסוואה ושהר הצטיינו

מי שסחט את רוב המחמאות, איך לא ופעם המי יודע כמה הוא הפנומן ז'וסוואה שכיכב עם שער ובישול ושוב הוכיח כמה הוא משמעותי כשהוא על כר הדשא. אחת ההשוואות של ז'וסוואה היא לבוסני סיאד חלילוביץ' שבישל את שער הניצחון לג'ובאני רוסו ב-1997. "אין שחקנים כאלה, ענק", אמרו בקבוצה. "הוא דאג שכולם יבואו ויתנו את הכל, חילק הוראות ועשה שני מהלכי כדורגל גדולים אחרי מחצית לא טובה שלו. מקווים שהוא יישאר פה כמה שיותר כי אנחנו אוהבים אותו והוא מאוד נהנה פה". בקבוצה התמוגגו מההצהרה של ז'וסוואה: "רוצה לשחק איפה שכיף לי. בארץ אשחק רק בהפועל באר שבע".

ז'וסוואה, מיגל ויטור ודויד סימאו (חגי מיכאלי)ז'וסוואה, מיגל ויטור ודויד סימאו (חגי מיכאלי)

גם החלוץ בן שהר זכה לשבחים על השער הראשון שהוריד את מפלס הלחץ על הספסל והוכיח שהוא אחד השחקנים הכי משפיעים של באר שבע בעידן אלונה ברקת ואולי בתולדות המועדון. שהר, קוטף תואר רביעי במדים האדומים אחרי שכבש גם את שער הניצחון בשמינית הגמר נגד מכבי נתניה וגם את שער הניצחון על מכבי חיפה ברבע הגמר. "בן שהר מוכיח כל פעם מחדש כמה הוא משמעותי להפועל באר שבע והוא לא מקבל מספיק הערכה", סיפרו חבריו בקבוצה.

הצוות המקצועי יצא מהמשחק שבע רצון מהיכולת של שחקני ההגנה שהצליחו לשמור על רשת נקייה. אוהד לויטה רשם משחק שקט בין הקורות, כמו כן צמד הבלמים מיגל ויטור ולואי טאהא. בן ביטון שהועדף על פניו של אור דדיה בעיקר בגלל הניסיון, רשם משחק טוב והתחיל את המהלך בשער הראשון של בן שהר. תומר יוספי שקיבל זריקה בקרסול סיפק משחק טוב. בכלל בקבוצה היו גאים במחויבות של השחקנים. "לא פשוט לשחק נגד קבוצה צעירה וכל כך מוכשרת, הבדלי הליגות לא שיחקו תפקיד במגרש. הייתה הרבה עבודה מנטלית של יוסי, אליניב ומאור, יחד עם כל הצוות לגרום לשחקנים להגיע למשחק בלי שאננות וזחיחות ואמרנו שזה המפתח למשחק", אמרו בבאר שבע.

חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)

למרות השמועות, אלונה ברקת לא תחזור

אחת הספקולציות המרכזיות מאז ההעפלה לגמר הגביע, היא חזרת אלונה ברקת למועדון במצב של זכייה בגביע. בבאר שבע מפנטזים שגביע 'יחזיר את הרעב לבעלים’ (שעדיין לא העבירה את זכויות הניהול בהתאחדות) שבתקציב רזה אולי תמשיך להחזיק בקבוצה ולחזור בה מהחלטתה. כמו כן, ברקת לוקחת חלק פעיל במיוחד במנהלת הליגות ובהתאחדות בכדורגל, למרות שהכריזה כי היא שמה את הקבוצה על המדף.

לפחות בסביבתה של ברקת, דוחים על הסף את העניין וגם בתוך המועדון לא מאמינים כלל שדבר כזה יכול לקרות. "אלונה החליטה שהיא ממשיכה הלאה וגביע זה לא משהו שיגרום לה לחזור". גם היו"ר שמונה על ידה, איתי בן זאב, אמר בסיום: "ההחלטה של אלונה היא סופית. היא לא תחזור להפועל באר שבע וכולם צריכים להסתכל קדימה". בן זאב ויתר אנשי ההנהלה מקווים שהגביע יסייע למציאת ספונסרים ואולי אולי רוכש פוטנציאלי.

חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)חגיגות באר שבע (מרטין גוטדאמק)

ברקת שנמצאת בבידוד בגלל ששהתה לפני כשבוע וחצי לצד חולי קורונה מאומתים, מן הסתם לא יכלה להגיע למשחק 'קל"ב' באצטדיון בלומפילד, אבל היא צפתה במשחק עם בני משפחתה וחגגה מביתה בסיום המשחק. ברקת צייצה בסיום: "כמה אושר! שאפו ותודה לצוות, לשחקנים ולאוהדים המדהימים שלנו! הגביע אדום! חלום!".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */