יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:16

ברקוביץ' מסר לחסון בווטסאפ על הסרת מועמדותו

חמש דקות לפני שפורסם שברקוביץ' החליט לא להופיע בפני "ועדת הקומבינה", יו"ר ההתאחדות קיבל ממנו הודעה. גורם בכיר: "הוועדה הזו בדיחה". וגם: הסקר

|
אייל ברקוביץ' (עמרי שטיין)
אייל ברקוביץ' (עמרי שטיין)

בסוף השבוע החולף, באירוע בו הוא נכח יחד עם אברהם גרנט, נפל לאייל ברקוביץ' הפור. הוא הבין שמבחינתו, יש בעיה עם הליך בחירת מאמן הנבחרת.

כבר בשבוע החולף ברקוביץ' החל לקבל איתותים שהוא נאיבי. ברקוביץ' הספיק להיפגש לפני כן פעמיים עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, לפגישות ארוכות, מהן הוא למד שחסון באמת רוצה אותו כמאמן הנבחרת. אך ועדת האיתור שמינה חסון למינוי מאמן הנבחרת הכוללת אותו, את אלי אוחנה, אלי כהן ושינו זוארץ, גרמה לברקוביץ' לחשב מסלול מחדש.

וזה לא סתם, אומרים בהתאחדות. במהלך ישיבת ההנהלה אתמול, כאשר חסון דיבר על הוועדה ואמר שהמינוי של כהן היה בידיעתו של זוארץ, האחרון ביקש ממנו לחזור בו, כי זה לא נכון, והוא לא היה שותף לכך. חברי הנהלה מספרים כי הופתעו לצפות בהתרחשות .

שינו זוארץ. לא היה שותף להחלטה (רדאד ג'בארה)שינו זוארץ. לא היה שותף להחלטה (רדאד ג'בארה)

חסון עצמו היה אתמול בערב בדרך חזרה מירושלים מפגישה עם שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כשהוא קיבל בשעה 19:40 הודעת ווטסאפ מברקוביץ בה הוא הודה לו על התהליך, הוסיף שאין לו "כוונה להופיע בפני ועדת קומבינת", וסיים – “אם אתה רוצה אותי, אתה יודע איך לפנות”. זה היה חמש דקות לפני שפרסמנו ב-ONE  על כך שברקוביץ' הסיר את המועמדות שלו מאימון נבחרת ישראל כי אין לו כל אמון בוועדה שחסון הרכיב.

כבר בשבת הרכב הוועדה עורר טענות קשות, וזה המשיך אתמול כאשר ברקוביץ' אמר על הוועדה: “חבר מביא חבר, לא ייתכן שכל מאמן שמועמד מביא חבר לוועדת האיתור. אני מת להיות מאמן נבחרת, אבל יש קומבינות".

גורם בכיר בכדורגל הישראלי אמר על הוועדה: "מה זו הוועדה הזו? זו בדיחה, איך אפשר בכלל להשוות ולשים ביחד את אברהם גרנט עם אבוקסיס? השתגעו פה כולם".

אברם גרנט. איך שמים אותו יחד עם אבוקסיס? (שחר גרוס)אברם גרנט. איך שמים אותו יחד עם אבוקסיס? (שחר גרוס)

הוועדה אמורה להתכנס היום לישיבה ראשונה יחד עם המנהל המקצועי ווילי רוטנשטיינר, שהיה מי שרצה לשלוח אותו הביתה כדי שלא יפריע כנראה למינוי מאמנים. הוועדה אמורה להחליט על דרך הפעלה שלה, מה הקריטריונים לבחירת המאמן, באיזו דרך היא תעשה.

הרי ברור לכל שאין סיכוי שאברהם גרנט יגיע לוועדה כעוד מועמד, וגם ניר קלינגר שיש לו חוזה בהפועל ת"א לעוד עונה, אין סיבה שהוא יגיע לוועדה אם הוא יודע שהסיכויים שלו קטנים ביותר.

ברקוביץ' גם גרם לכל ההליך להראות בעייתי מאוד לאור הדברים שאמר. היו"ר אורן חסון, חייב להצהיר ולהראות שאין אף גורם בכדורגל שלוחץ אותו על מועמד כזה או אחר.

אורן חסון. צריך להתמודד עם הביקורת (נעם מורנו)אורן חסון. צריך להתמודד עם הביקורת (נעם מורנו)

במשך עשרות שנים, הליך מינוי מאמן נבחרת בהתאחדות לכדורגל לא זכה לכזו ביקורת והפך לקרקס. חסון חייב לשאול את עצמו איך הגיע לכזה מצב. רק לאחרונה אנדי הרצוג הודיע לתקשורת האוסטרית שהוא לא ממשיך בנבחרת ישראל, וכך למדה על הדבר ההתאחדות לכדורגל, כעת גם ברקוביץ׳ הודיע לתקשורת על ויתורו והסתפק בהודעת ווצאפ כמה דקות לפני כן. זה כנראה לא קורה סתם, ורצוי שבהתאחדות לכדורגל ישאלו את עצמם איך הגיעו למצב הזה.

אגב, לפי סקר שעשינו אמש ב-ONE לאחר ההודעה של ברקוביץ', 65% סבורים שברקוביץ' נהג נכון כאשר הסיר את מועמדותו ו-74% עדיין חושבים שהוא צריך לאמן את הנבחרת, לידיעת חסון וחבריו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */