יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

דמעות, דם רע ופרישה: הקרב בין אבוקסיס ללוזון

אל תקנו את החיוכים: בין המאמנים שייפגשו ב-20:45 בגמר הגביע עם ב"ש ופ"ת קיימת מתיחות כבר 13 שנה. הדמעות וחילופי ההאשמות - מבט לפיצוץ של 2007

|
אבוקסיס ולוזון (ההתאחדות לכדורגל, גבע תלם)
אבוקסיס ולוזון (ההתאחדות לכדורגל, גבע תלם)

אל תאמינו לפרצופים המחייכים הנ"ל של יוסי אבוקסיס וגיא לוזון במסיבת העיתונאים לקראת גמר גביע המדינה הערב (שני, 20:45) בבלומפילד בין הפועל באר שבע למכבי פתח תקווה. בין השניים שוררת מתיחות מסוימת בלשון המעטה במשך למעלה מ-13 שנה, אז נפער ביניהם קרע שאולי ייפתח מחדש באצטדיון ביפו, שם עשויה להירשם נקמה מתוקה במיוחד, עבור מי מהם.

תולדות הסכסוך, כזכור, נטועות באותו יום חמים במתחם חודורוב בחודש יוני 2007, שהפך לערב לוהט ורווי אמוציות. לוזון, המאמן החדש של הפועל תל אביב באותם ימים, העיף אז את אבוקסיס, הקפטן, הסמל והאליל של האדומים שלא מכבר הניף את גביע המדינה ורצה לשחק כדורגל לפחות עוד עונה אחת.  

אבוקסיס בסערת רגשות (גבע תלם)אבוקסיס בסערת רגשות (גבע תלם)

זה קרה ב-5 ביוני ליתר דיוק. את הערב הזה אבוקסיס לא ישכח לעולם, כערב שבו סיים את הקריירה אחרי שכבר הוצג במסיבת העיתונאים ביחד עם גיא לוזון והבעלים דאז מוני הראל כסקאוט החדש של המועדון. ואם בחצי הגמר הוא פגש את בני יהודה והחבר הטוב ברק אברמוב במפגש פיקנטי עם עקיצות ובדיחות משאר החברים בשכונת התקווה, המפגש הזה הוא חריף אש ואין מאחוריו שום זיכרונות מצחיקים וחבריים.

נחזור להתחלה. לוזון, שהגיע להפועל ת"א כמאמן צעיר ומבטיח אחרי שנים נהדרות במכבי פ"ת עם סגנות בליגת העל ושלב הבתים של גביע אופ"א, הגיע לוולפסון ומיד קרא אליו לשיחה את שני כוכבי הקבוצה: אבוקסיס הקפטן הדומיננטי ויקיר האוהדים והווירטואוז הארגנטינאי לוסיאנו דה ברונו. את שניהם הוא שחרר מהקבוצה ביומו הראשון בתפקיד בטענה שהם לא מתאימים לסגנון המשחק שלו. 

גיא לוזון (ניר בוקסנבאום)גיא לוזון (ניר בוקסנבאום)

הראל גיבה את לוזון למרות שלא היה שלם עם הצעד והמשיך לממן את חוזהו של אבוקסיס כשחקן, בזמן שהיה סקאוט, אחרי שהבטיח לו כי לא ייפגע מהצעד מבחינה כלכלית. כל זאת, לאחר שבמועדון רצו לראות את הקפטן ממשיך לשחק, ואם לא אז כעוזר ובטח שלא בעמדה שולית יחסית של צייד כישרונות ומי שאמור לעזור במוכנות הקבוצה לקראת היריבות, כשאין ספק שהוא נדחק הצידה בצעד ואמירה ברורה מצדו של לוזון.

האוהדים זעמו נוכח השחרור הצפוי של השחקן אשר עזב וחזר אל הקבוצה, כשבכך הסתיימה הקדנציה השלישית שלו באדום, אבל בפועל רק כמה מהם הגיעו למתחם חודורוב באותו ערב שנכפה על אבוקסיס, לאכזבתו הרבה. אחרי המסע"ת, זכורות אותן תמונות של אבוקסיס ממרר בבכי בתוך רכבו, כשהאוהדים מקיפים אותו ומנסים לעודד. זה לא ממש עבד. הדמעות של אבוקסיס לא יישכחו, וגם אם הוא לא יודה בכך הוא כנראה לא יסלח לעולם ללוזון על מה שאירע ביניהם. 

אבוקסיס ממרר בבכי (גבע תלם)אבוקסיס ממרר בבכי (גבע תלם)

למחרת, הם כבר היו על המטוס יחדיו בדרך לברזיל רק כדי להחתים את הזרים שמאז מככבים בכותרות כשחקנים שתבעו את המועדון בפיפ"א, אלו שהחוזים שלהם יהוו לימים את החובות הראשונים בדרך לגלגל המסוכן שמתגלגל עד היום בצעדי ענק לוולפסון, אבדג'י וגבריאל דוס סנטוס. עוד לפני ששיחקו בהפועל, ולפני שלוזון עקב אחריהם ביחד עם רפי כהן עוזרו, המתיחות הגיעה לשיא.

"על השיחה ביני לבין יוסי, לא תדעו כי זה אני והוא", אמר אז לוזון לכלי התקשורת. "אנחנו טסים ביחד לברזיל, לראות שחקנים. אין מאושר ממני שיוסי איתי בצוות והוא חלק מהפועל תל אביב. כשדיברנו אמרנו שכל החלטה תילקח מאהבה, מרצון ומשמחה. יוסי הוא אדם וזה טבעי שיתרגש. יוסי נשאר בהפועל והוא לא ילך לשום מקום. ברור שהאוהדים לא שלמים עם מה קרה, זה לגיטימי ואני מבין אותם. 

"אבוקסיס הוא גבר, עשינו החלטה משותפת ואתם יכולים לשאול אותו. אם היה לו צל של ספק לגבי המהלך הזה, לא הייתי מביא אותו לצוות כי מי שהולך איתי הוא כמו אח ומשפחה, וככה זה יהיה. אבוקסיס הוא זה שירגל לפני משחקים חשובים וזה שיעקוב אחרי יריבות באירופה. אנחנו נהיה צוות מאוחד". אז שיתוף פעולה פורה לא בדיוק היה, גם לא החלטה משותפת, והיא לא נלקחה באהבה, ברצון וממש לא בשמחה. והם לא גם לא אחים ולא משפחה.  

גיא לוזון ויוסי אבוקסיס. "עבודה משותפת" (עמית מצפה)גיא לוזון ויוסי אבוקסיס. "עבודה משותפת" (עמית מצפה)

זה התחיל עם אותו מסע מתוח לארץ הסמבה, כשבהפועל מספרים על נתק בין הצדדים ואף ניתוק פיזי במהלך השהות שם, כך ששיתוף פעולה לא ממש היה ביניהם בחצי השנה של לוזון בקדנציה הלא מוצלחת ההיא וגם אבוקסיס לא ממש התנהל מול המאמן בתפקיד שנכפה עליו. לימים, לוזון התפטר נוכח אי ההצלחה בוולפסון ובמשפחתו ייצאו נגד מאמן הפועל ב"ש כיום, ויאשימו אותו בפרידה.

"חבל שגיא לוזון לא העיף את יוסי אבוקסיס מהמערכת דקה אחרי שהוא התמנה, אסור היה לו להשאיר את המסית הזה במערכת", גרס בזמנו עמוס לוזון, דודו של גיא, בראיון ל-ONE. "אבוקסיס הסית את השחקנים נגד גיא...קומבינה נגד גיא, פתחו חזית נגדו". 

עמוס לוזון. "היה צריך להעיף את המסית הזה" (שחר גרוס)עמוס לוזון. "היה צריך להעיף את המסית הזה" (שחר גרוס)

יש לציין, כי לפני התפטרותו של לוזון ואחרי אותו מסע לברזיל, היחסים הלכו ונהיו עכורים יותר ויותר, כשניכרו היטב מחנות בצוות המקצועי בין אבוקסיס ורון ציבלין, מאמן הכושר לשעבר, לבין לוזון ועוזרו כהן, ברמה שכל זוג היה יושב בנפרד בטיסות למשחקים באירופה ובכל הזדמנות אחרת, כולל עקיצות כאלה ואחרות במתחם בעונה מתוחה (2007/08) שבתוכה הצטרף אלי גוטמן, מינה את אבוקסיס לעוזרו, השאיר את הקבוצה בליגה והמשיך לשנים הבלתי נשכחות שלו בוולפסון ביחד עם הקפטן שהפך לסקאוט בעל כורחו והפך לעוזרו הנאמן, בהפועל ובנבחרת ישראל. 

גם כעת מדובר בסוג של דלת מסתובבת עבור אבוקסיס, לפני שהוא מתמודד עם הפועל ב"ש בפעם האחרונה לעונה הנוכחית, ואולי בכלל נוכח ההתעניינות ההולכת וגוברת של ההתאחדות לכדורגל בו כמאמן הנבחרת הבא. כזכור, מי שחתום על הגעתו למועדון מבירת הנגב הוא יו”ר מכבי פ”ת אבי לוזון ומעניין יהיה לראות הערב האם הוא וקבוצתו ישמשו כ”שושבינים” של אבוקסיס בדרך למשרה הנשחקת ביותר בכדורגל הישראלי.

גוטמן ולוזון (רדאד ג'בארה)גוטמן ולוזון (רדאד ג'בארה)

רגע לפני סגירת המעגל שלו, אם וכאשר, כמאמן הלאומי, הוא "לא יתנגד" לזכייה שנייה ברציפות בגביע אחרי שעשה זאת אשתקד עם בני יהודה. וגם על הדרך, להחזיר ללוזון על הרגע ההוא לפני 13 שנה. על פניו, השניים מדברים באירועים חברתיים ולא מתעלמים האחד מהשני, אבל אהבה לא הייתה ביניהם וגם לא תהיה, יצרים יש גם יש, ואולי נראה אותם באים לידי ביטוי על כר הדשא בבלומפילד, שיזכיר נשכחות לשניים מהתקופה ההיא.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */