יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

רק לא שוב: שחקני הגמר מול הפועל ר"ג נזכרים

אופיר חיים, שוקי נגר, רמי אליהו ואלעד בונפלד, הגיבורים הטרגיים של ב"ש בגמר מול הקבוצה מהלאומית ב-2003, נזכרים לפני הגמר מול מכבי פ"ת ב-20:45

|
שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש (שחר גרוס)

גמר גביע המדינה הערב (שני) ב-20:45 מחזיר הפועל באר שבע 17 שנים אחורה. נכון, טבעי לחשוב שגמר גביע יחזיר קודם כל לעונת 1996/97 האגדית עם אלי גוטמן, ג’ובאני רוסו, סיאד חלילוביץ' ועוד, אך כשהקבוצה מבירת הנגב פוגשת בגמר הגביע קבוצה מהליגה הלאומית, הדבר הראשון שעולה הוא גמר 2002/03 נגד הפועל רמת גן.

אין עוררין שזה אחד הרגעים הכי עגומים של הפועל באר שבע בתולדותיה. הטירוף והקרנבל בעיר שהיה ערב המשחק, גרם לתחושה ברורה שהגביע כבר בבאר שבע, לפני השריקה של השופט יעקב בן חמו שזכה לשפוט במעמד הגמר כ"צ'ופר" לפני פרישה. בסוף, אחרי 120 דקות מותחות ודרמת ענק בבעיטות עונשין מ-11 מטרים, הטרגדיה הגדולה של באר שבע נכנסה לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי והפועל רמת גן עד היום היא הקבוצה היחידה שזכתה בגביע המדינה מהליגה הלאומית.

הכתם הזה עדיין יושב חזק מאוד במחשבות אצל אוהדי הפועל באר שבע ושחקני אותה קבוצה, שהייתה אחת הטובות בליגת העל דאז, כמו גם מנכ"ל המועדון בהווה, אסי רחמים, שהיה אז שוער הקבוצה וזוכר היטב את השתלשלות האירועים.

אסי רחמים וגביע המדינה (שחר גרוס)אסי רחמים וגביע המדינה (שחר גרוס)

לרגל גמר הגביע נגד העולה הטרייה מהליגה הלאומית, מכבי פתח תקווה, שנחשבת ליריבה חזקה ומוכחת להבדיל מהפועל רמת גן, שנחשבה לקבוצה בינונית בליגה הלאומית, ONE מחזיר את הגיבורים הטרגיים מאותו משחק לאותם זכרונות. מחמיץ הפנדל הבלתי נשכח, רמי אליהו, כובש שער השוויון אופיר חיים וגם שוקי נגר ואלעד בונפלד נזכרים מה קרה שם ומדברים על מה שחקני הפועל באר שבע בהווה צריכים לעשות כדי לא להפוך ליריבה הנוחה ביותר לקבוצות הלאומית בגמר הגביע.

רמי אליהו: "הייתי מראה לשחקני באר שבע את ההנפה של הפועל רמת גן"

רמי, 17 שנה אחורה, יש עדיין זכרונות מאותו משחק?
"כולם זוכרים איך הגמר התחיל ואיך הוא נגמר. התקופה שאחרי הגמר הייתה מאוד קשה עבור הפועל באר שבע. אני יכול לומר שבאנו לגמר הזה אחרי תצוגה אדירה נגד מכבי חיפה וזה נתן לנו הרבה ביטחון. אני לא חושב שזלזלנו במשחק הזה, אבל הגביע מוכיח כל פעם מחדש שאי אפשר לדעת מה יהיה, הכל פתוח. מבחינה אישית, לצערי אני הייתי זה שהחמיץ את הפנדל המכריע, אבל זה הכדורגל".

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים (שחר גרוס)שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים (שחר גרוס)

רמי יש הבדל בין הגמר הזה לגמר של 2003?
"אני חושב שהגמר הזה שונה מהגמר ב-2003 משתי בחינות. קודם כל הקהל, היום במצב של קורונה אין קהל שמגיע לאצטדיונים וזה הולך להיות מאוד מוזר במעמד של גמר גביע. קהל זה משהו מאוד משמעותי ואני חושב שדווקא זה יכול להתאים להפועל באר שבע כי זה יוריד מהלחץ, לשחק נגד קבוצה מהליגה השנייה זה לא פשוט והקהל יכול להלחיץ. בנוסף לכך, מכבי פתח תקווה קבוצה הרבה יותר טובה ומוכשרת מהפועל רמת גן, היא לדעתי קבוצת פלייאוף עליון. להפועל באר שבע יהיה מאוד קשה".

שחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)

איזה טיפ היית נותן לשחקני הפועל באר שבע?
"אני הייתי מקרין לשחקנים את התקציר מהגמר נגד הפועל רמת גן ומהגמר נגד מכבי תל אביב לפני 5 שנים, או שהייתי מראה להם בווידאו רק את טקס ההנפה. זה אמור להספיק לתת להם מוטיבציה. אסור לשחקנים של הפועל באר שבע לחשוב שיש פער מקצועי בין שתי הקבוצות אחרת זה ייגמר בהפסד כואב שילך איתם הרבה שנים". 

הזיכרונות מהמשחק הזה ומהחמצת הפנדל עדיין מלווים אותך?
"היום זה פחות מלווה אותי, אבל זה עדיין יושב. כמובן שיש אנשים שפוגשים אותי ועדיין מזכירים לי את זה. מבחינה אישית כבר עברתי את זה מזמן".

יכול להיות שעבור הפועל באר שבע שלקחה 3 אליפויות לא מזמן, הגביע עשוי להיות בחשיבות משנית?
"אי אפשר להשוות גביע לאליפות. גביע זה תואר מאוד מיוחד, תואר שהכל יכול להיות בו וקשה להסביר את זה. חבל שלנו לא יצא להניף גביע".

שחקני הפועל ב"ש חוגגים אליפות (אחמד מוררה)שחקני הפועל ב"ש חוגגים אליפות (אחמד מוררה)

אופיר חיים: "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, ההפסד מלווה אותי עד היום"

מה קרה שם באותו גמר? כבשת את שער השוויון ברגע שאמור לשבור את רמת גן, מה התפקשש?
"זה היה גמר שברור לכולם שיש קבוצה שהיא פייבוריטית שיש לה רק מה להפסיד ושיש קבוצה שיכולה רק להרוויח וזה שם לנו הרבה משקל על הכתפיים והרגליים. לצערי לא עמדנו בלחץ, ספגנו שער למרות פתיחה טובה שלנו, הפועל רמת גן אפילו יכלה להגדיל את התוצאה. לבסוף הצלחתי להשוות את המשחק בדקה ה-86, בלסינג קאקו עשה מהלך גדול ומסר לי לתוך הרחבה. אני זוכר מאותו רגע רעש אדיר של 30 אלף איש ופתאום אני לא שומע כלום. אני רואה את השוער של רמת גן מולי ואני יודע שאני הולך לתת צ'יפ והשווינו את התוצאה. נשארו עוד 5-7 דקות לסיום והפועל רמת גן התפללו רק שייגמר המשחק ושנגיע להארכה, התפללו. במקום שאנחנו נבוא עם התלהבות מהגול ונדרוס, שחקנים לא עמדו בלחץ - זה נגרר להארכה ובפנדלים כולם יודעים איך זה נגמר. אחרי ההפסד לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, זה מלווה אותי עד היום".   

אופיר חיים (דן יידוב)אופיר חיים (דן יידוב)

אם הייתה לך הזדמנות לתת טיפ לשחקנים של ב"ש היום? מה היית אומר להם?
"אני אומר להם דבר אחד. קודם כל הגביע המון שנים לא היה בבאר שבע. הגיע זמן שהגביע יחזור בשביל האוהדים. אי אפשר לזלזל בקבוצה שמגיעה לגמר גביע, אף שחקן לא אמור לעלות בזלזול. מה שכן יכול להיות, ברגע ששחקנים לא מתפקדים ולא עומדים בלחץ - זה יראה כזלזול, אבל פשוט הלחץ יכול לגבור על השחקן. אנחנו באנו בטירוף כדי לקחת הגביע, אבל בדיעבד החכמה היא לעמוד בלחץ ולבוא למאני טיים".

מה מיוחד בגביע לדעתך?
"זכיתי לצערי רק פעם אחת בגביע, בזמן שהייתי פצוע ולא יכולתי לשחק. הזכייה בגביע זה משהו שגם זכייה באליפות לא משתווה אליו, אליפות בדרך כלל אתה יכול להבטיח לפני. גביע מביא להתפרצות ולאושר עילאי שאין שום דבר שמשתווה לו, זה הכי כיף בעולם. מצד שני, בעונה כזו יחסית לא טובה של הפועל באר שבע, זה יכול להפוך לעונה טובה מאוד כי לזכות בתואר זה דבר חשוב".

גביע המדינה (איציק בלניצקי)גביע המדינה (איציק בלניצקי)

הפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה ישחקו ללא קהל, לטובת מי זה יכול לשחק?
"הפעם זה יכול לעבוד דווקא להפועל באר שבע. מכבי פתח תקווה רגילה לשחק בלי קהל והפועל באר שבע רגילה להרבה קהל. הרצון להחזיר לקהל דורש עמידה בלחצים. הרבה אומרים שקהל היה עוזר, אני חושב שעם הגיבנת של 23 שנה, עוד פעם נגד קבוצה מהליגה הלאומית, אם ירצו או לא ירצו, עמוק בתוך הראש אתה חושב על זה וזה מאוד מלחיץ. השחקנים יבואו דרוכים ואני מאמין שיעשו את הכל כדי לנצח".

שוקי נגר: "הגמר הזה לימד אותי שבגביע אין פייבוריט לעולם”

אז מה אתה זוכר בתור המגן השמאלי של הפועל באר שבע מאותו גמר?
"האווירה במשחק הזה הייתה מדהימה, אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. עלינו לכר הדשא והתרגשנו, זאת הייתה אחת החוויות המרגשות שלי. אחרי 120 דקות זה היה אכזרי כי היינו חייבים להימנע מלהגיע למצב הזה. זה נגמר מאוד כואב, אבל הקהל והאווירה זה משהו שאני אקח איתי לכל החיים".

שוקי נגר עם עופר טלקר (נעם מורנו)שוקי נגר עם עופר טלקר (נעם מורנו)

מה למדת מהמשחק הזה?
"זה לימד אותו שבגביע אין פייבוריט לעולם. לופא קדוש ז"ל שם אותנו 3 ימים בשפיים כדי להתנתק מהעיר ולהתכונן. אני יכול לומר שלא באנו יהירים, לא זלזלנו, אבל כדורגל זה כדורגל. זה כמו שתגיד ‘איך מכבי פתח תקווה הגיעה לגמר גביע והעיפה את בית”ר ירושלים והפועל תל אביב?’, זה הקסם של הגביע אין מה לעשות".

מה תרצה להגיד לשחקני באר שבע לקראת משחק גמר גביע נגד קבוצה מהליגה הלאומית?
"אני רוצה לאחל מכל הלב ליוסי אבוקסיס, לקהל ולכל הפועל באר שבע שישמחו בסוף המשחק הזה ושהקדוש ברוך הוא ייתן להם להניף את הגביע. זה הולך להיות משחק קשה נגד מכבי פתח תקווה ואי אפשר להקל ראש בה. באר שבע צריכה לתת את הטון במשחק בגלל האיכויות של הזרים שלה. זה אמור לעשות את העבודה, אבל זה לא יספיק אם לא יהיה הרבה לב ונחישות. במשחקים כאלה מי שירצה יותר ינצח. לא כל יום מגיעים לגמר גביע המדינה, הם צריכים להסתכל איך מביאים תואר למועדון ותואר לעצמם".

יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

יש רגעים מאותו גמר שמלווים אותך עד היום?
"האמת שפעם היו, כשאתה בונה משפחה אתה מבין שיש חיים אחרי הכדורגל. בזמנו הייתה לי פגרה קשה, אבל החיים ממשיכים והם יותר חזקים מאתנו. יש הרבה דברים הרבה יותר גרועים מאיבוד של גביע". 

אלעד בונפלד: "הייתי משנה את ההכנה לפני הגמר"

מה לא עבד בגמר ההוא?
זאת הייתה חוויה מאוד קשה ככדורגלן. אני זוכר ששינו לנו את כל ההכנה שהיינו רגילים אליה. לקחו אותנו ל-3 ימים בשפיים והורידו לנו מהעצמה של האימונים, יצא שנחנו בכל הימים וזה כנראה פגע לנו בהכנה. באנו פחות חדים. אני חושב שהייתי משנה את זה בדיעבד, אם היינו עושים הכנה רגילה כמו לכל משחק ולא היו מפרידים אותנו מהמשפחות והסביבה, אז אולי היינו באים יותר מפוקסים.

היה זלזול מול הפועל רמת גן? 
"אני לא חושב שהיה זלזול, אבל כן בתת מודע יש תחושה מטעה שאתה בא למשחק מליגה בכירה אז אתה פייבוריט והניצחון בסוף יגיע. אני חושב שזאת המטרה של הצוות המקצועי היום. כולם צריכים להוריד את השחקנים לקרקע ואין פייבוריט במשחק אחד במצב של גמר גביע".

אלעד בונפלד (שי לוי)אלעד בונפלד (שי לוי)

מה הקבוצה של 2020 צריכה לעשות היום?
"לעומת הקבוצה של היום, יש להם את המקרה שלנו כמקרה בוחן והם צריכים להבין שניצחון לא ביד שלהם. צריך לבוא הכי רעבים שיש כדי לקחת גביע".

איזה טיפ היית נותן לחברים בבאר שבע? 
"אני לא חושב שאפשר להוסיף יותר מדי בגמר גביע, אבל לדעתי הכי חשוב שיאמינו בעצמם. הם יותר טובים, סגל יותר טוב, מאמן יותר טוב, אין שום סיבה שלא ינצחו את המשחק הזה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */