יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:25
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

אייסי ובראיינט לא בסגל מכבי תל אביב לירושלים

הצהובים ינסו להסתדר ללא השניים וגם בלי דורסי המבודד ב-21:15. האדומים יצטרכו להתגבר על חוסר הפירגון בסגל לאחר פגרת הקורונה, וגם: פארגו ואמארה

|
אלייז'ה בראיינט עם קווינסי אייסי (שחר גרוס)
אלייז'ה בראיינט עם קווינסי אייסי (שחר גרוס)

המפגשים בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים תמיד הלכו יד ביד עם יוקרה, היריבות ארוכת השנים סיפקה לא מעט רגעים נהדרים, ואם להסתמך על המשחקים העונה בלבד גם לא מעט מתח, אך דבר אחד הוא ודאי - והוא היוקרה שמלווה את המשחקים בין הקבוצות. המשחק הערב (חמישי) ב-21:15 ייערך על רקע העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה, אך למשך 40 דקות של כדורסל וכאשר המטרה היא הבטחת המקום הראשון בבית העליון לקראת הפלייאוף, המשחק יתקיים ומדובר בלא פחות ממסר. מי שלא ימעדו לרשותם של הצהובים הם קווינסי אייסי ואלייז’ה בראיינט.

הפועל ירושלים כבר גברה על מכבי תל אביב במסגרת רבע גמר גביע המדינה, וגמר גביע ווינר, שני המשחקים המדוברים הוכרעו ממש לקראת סופם. ובדיוק מהסיבה הזו המפגש בפיס ארנה יכול להיות בעל חשיבות בפן הפסיכולוגי דווקא. ניצחון של מחזיקת הגביע יהיה בגדר איתות שלמרות השינויים בסגלי הקבוצות הם כאן להילחם עד הסוף.

אבדיה להט, ניצחון ענק למכבי על חולון

ניצחון של אלופת המדינה לעומת זאת, מקבע אפילו יותר את העובדה שבליגה המקומית חניכיו של יאניס ספרופולוס היו טובים יותר מאלו של עודד קטש, במבחן התוצאה הם ניצחו יותר משחקים, ולשלבים המכריעים של העונה הם מגיעים בתור הקבוצה שאותה צריך לנצח, היות והם סיימו את טרום עידן הקורונה במקום הראשון וגם בתום הבית העליון הם עדיין שם.   

יאניס ספרופולוס עם עודד קטש (נעם מורנו)יאניס ספרופולוס עם עודד קטש (נעם מורנו)

היתרונות והחסרונות לקראת ההתמודדות נמדדים דווקא לאור ההתרחשויות בימים האחרונים ולאור המפגש הקודם בין הקבוצות. במשחק שנערך בהיכל מנורה מבטחים היו שני רגעים מכוננים בדרך לקאמבק של מכבי תל אביב - הדומיננטיות של אמארה סטודמאייר לצד כניסתו של סנדי כהן למשחק. סנדי אמנם שיחק רק 5 דקות, אך כבר כשנכנס היה אחראי לפוזשנים הגנתיים נהדרים, מה גם שבדקות שלו על הפרקט מדד הפלוס מינוס שלו היה 9, יש מי שיסייגו תחילה את המדד המדובר בכך ששחקן יכול להיות עם מדד 9+ רק שבדקות שלו על הפרקט שחקן אחר פשוט להט וקלע שלוש שלשות רצופות. יחד עם זאת מדד +/- של 9+ או 18+ במקרה של אמארה במשחק שמסתיים בניצחון בשש נקודות הפרש, אכן יכולים ללמד דבר או שניים.

סנדי כהן (רדאד ג'בארה)סנדי כהן (רדאד ג'בארה)

ואם במשחקים קודמים עסקינן הרי שבמשחקה הקודם של הפועל ירושלים מול הפועל חולון, ניכר כי הייתה בעיה של שיתוף פעולה בין שחקני הקבוצה, חוסר שביעות הרצון בלט ומאמן הקבוצה עודד קטש הודה לאחר המשחק כי אכן הייתה בעיה. העניין הוא שכאשר קבוצה לא מתמסרת מספיק או לא "חולקת את הכדור" מספיק או בדרך הנכונה היא יותר מלגיטימית לחלוטין כאשר ישנו רכז חדש בקבוצה, וזה בדיוק הסיפור, בלא מעט מובנים ג’רמי פארגו עולה על ג'ייקובן בראון – שעד כה הוביל את ירושלים לעונה נהדרת. הבעיה היחידה בעניינו של פארגו, שבפרק הזמן הקצר במיוחד שעומד לרשותו הוא צריך ללמוד ולהריץ את הקבוצה כמה שיותר מהר, הדבר כמובן אמור להשתפר, והקרדיט לו הוא צפוי הפעם אמור להיות נרחב יותר.   

ג'רמי פארגו מאוכזב (רדאד ג'בארה)ג'רמי פארגו מאוכזב (רדאד ג'בארה)

הקבוצה שסבלה ממעט חריקות (וכאלו שמובנות לחלוטין) על הפרקט מגיעה בסגל מלא למשחק, מה שיאפשר לקטש לעקוב אחר תוכנית המשחק הרגילה בתוספת מספר התאמות. מנגד, במכבי תוכנית המשחק חייבת בהתאמות לאור החוסרים שנכפו. טיילר דורסי אמנם היה מחוץ לקצב נגד ירושלים ומול ראשון לציון, אך יכולת הקליעה מבחוץ, כמו גם ההגעה לטבעת, תצטרך לבוא ממקום אחר, מה שאומר כי התלות בשחקן הפרנצ'ייז של המועדון, סקוטי ווילבקין, צפויה לגדול.

סקוטי ווילבקין (רדאד ג'בארה)סקוטי ווילבקין (רדאד ג'בארה)

בגזרתו של קווינסי אייסי, שעל מעלותיו ההגנתיות ובמשחק הקודם נגד האדומים מהבירה גם ההתקפיות נכתב לא אחת, נמצא אמנם בספק למשחק, אך גם במקרה בו יראה פרקט עדיין יהיה מדובר בשחקן שבתקופה קריטית יצא מעט מהשטף לאחר שלא יכול היה לשחק בשני המשחקים האחרונים של הקבוצה. 

קווינסי אייסי (איציק בלניצקי)קווינסי אייסי (איציק בלניצקי)

סיפור המחצית השנייה 45.6:35.3

חזרה למספרים והמספרים מעלה אמנם יכולים לבלבל כל אדם שיראה אותם ויתהה לעצמו למה התכוון המשורר או כותב שורות אלו. המספרים המדוברים אולי לא ידירו שינה מעיניהם של אנשים רבים, אבל בהחלט ייתכן כי הם ידירו שינה מעיניהם של אנשי הפועל ירושלים היות וזהו הפער הממוצע בו הפסידה הקבוצה במחצית השנייה בכל אחת משלושת המפגשים הקודמים (בהפרשים של 17, 9, 15), את המחצית הראשונה בכל אחד משלושת המפגשים הראשונים חניכיו של עודד קטש סיימו ביתרון (בהפרשים של 1, 20, 9).

שתי הקבוצות, ובעצם כל קבוצות הליגה, נאלצו ללמוד ולבצע התאמות תוך כדי תנועה בעקבות מגפת הקורונה, וכל עוד הקורונה כאן ובמידה והעונה הבאה תיפתח כמתוכנן, הרי שמקריהם של טיילר דורסי, אוריאל טרוצקי וכמו גם זה של קנת ‘ספידי’ סמית' בכוחם להביא את הליגה הישראלית, כמו גם ליגות נוספות לבצע התאמות תוך כדי תנועה. 

טיילר דורסי (איציק בלניצקי)טיילר דורסי (איציק בלניצקי)

חשוב לומר שכל עוד שחקנים נכנסים לבידוד, נפגעת הספורטיביות שכן הקבוצות לא עולות לשחק בהרכב הכי חזק שלהן, קל וחומר כאשר מגיעים לשלבים המכריעים של העונה. איזה טעם יהיה למשחק פלייאוף מכריע, משחק גמר, או אפילו למשחק שבכוחו לקבוע אם קבוצה תרד ליגה במידה ושחקן חמישייה או רוטציה לא יוכל לקחת חלק כי נאלץ להיכנס לבידוד? 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */