יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:49

אתה כבר לא ילד: כיצד לרדת במשקל אחרי גיל 40

ירידה במשקל בעשור החמישי לחייכים איננה זהה לתקופה בה הייתם יכולים לאכול מגש פיצה באחת בלילה מבלי לתת דין וחשבון. 5 טיפים שבהחלט ייעזרו לכם

|
שמרו על עצמכם גם אחרי גיל 40 (victorious_fit)
שמרו על עצמכם גם אחרי גיל 40 (victorious_fit)

כאשר הייתם בגיל הנערות או בשנות העשרים שלכם, הייתם יכולים בקלות לאכול פיצה בכל ערב לאורך שבוע שלם מבלי להעלות יותר מדיי במשקל. בגיל 40 הסיפור כבר שונה, ולעיתים גם אם תאכלו יותר בריא מבעבר, לא תצליחו לרדת במשקל או לשמור על משקלכם הנוכחי.

חשוב לציין כי לא מדובר רק בירידה במסת השריר החל משנות השלושים לחייכם – יש מספר מרכיבים אשר משפיעים על משקלכם בעשור החמישי לחייכם: אורח החיים שלכם, התזונה שלכם, הגנטיקה שלכם והרגלי השינה שלכם. החדשות הטובות הן שיש מספר דרכים בהן  תוכלו לשמור על משקלכם או אף לרזות, ועליכם רק להתמיד בדרך המתאימה עבורכם.

ומה החדשות הרעות? גברים מעל גיל 40 אשר סובלים מעודף משקל יכולים לחוות גם ירידה ברמת הטסטוסטרון שלהם, מה שעלול להוביל לירידה באנרגיה ולאגירה מוגברת של שומן.

כדי להימנע מתופעה זו, או כל תופעה שלילית אחרת שהנובעת מעליה במשקל, מגאזין הבריאות האמריקאי Men’sHealth נותן לגברים מעל גיל 40 חמישה טיפים לשמירה על משקל תקין ואפילו לירידה במשקל.

אל תגבילו את עצמכם לדיאטה הפופולרית ביותר

יש לא מעט דיאטות אופנתיות הקשורות בירידה במשקל דוגמת: קיטו, פלאו, הים תיכונית, הטבעונית וכו’, אך לאת מדי ברורה יעילותם עבור גברים בגיל המדובר. עקב כך, יכול להיות שהפיתרון הנכון הוא דווקא הגבלת שעות האכילה לשמונה שעות ביום לדוגמא, או הפסקת האכילה אחרי שש בערב – דרכים שהתגלו לא פעם כיעילות (תזונאית אמריקאית מעידה כי לקוח שלה ירד כ-70 קילו לאחר שהפסיק לאכול אחרי שש בערב).

מכל מקום, עליכם למצוא דיאטה שתתאים ללוח הזמנים הצפוף שלכם בגיל זה (עבודה, משפחה, כושר ולעיתים לימודים מתקדמים) ולכן ניתנו כדוגמא השיטות הקשורות בתזמון. בדיאטה טבעונית למשל, ייתכן ויהיו כאלו אשר יתקשו להתמיד בה עקב חוסר זמינות של אוכל מזין מסוג זה כשהם בדרכים. כנ”ל אגב לגבי דיאטות הקיטו או הפלאו, אשר מצומצמות מאוד מפחמימות ואינן מתאימות למי שאינו מסוגל לעמוד ב”מחסור” הזה.

בחרו בתזונה המתאימה לאורח חייכם (zuzyusa)בחרו בתזונה המתאימה לאורח חייכם (zuzyusa)

יותר מכך, היות ואתם כבר בגיל בו הנכם נוטים להשמין, עליכם לבחור בדיאטה שאיננה מוקדת מטרה בטווח הקצר, אלא בכזאת שתוכלו להחזיק בה לכל אורך חייכם. זה אולי נשמע לא קל, אבל זו מתמטיקה פשוטה בגילאים המאוחרים.

חשוב לציין בנקודה זו כי ספירת קלוריות איננה העיקר: חשוב לצרוך אוכל מזין כמו חלבון רזה, דגנים מלאים, פירות וירקות. לא משנה עד כמה תחום התזונה משתנה לאורך השנים, האחרונים תמיד נשארים בראש רשימת ההמלצות.

זה הזמן שלכם להיות חזקים יותר

ציינו כבר קודם לכן שמסת השריר שלכם יורדת החל מהעשור הרביעי לחייכם, אך הדבר תלוי גם בכם. כל עוד תישארו פעילים מבחינה גופנית אתם בהחלט יכולים לתת לשנים שחולפות פייט ראוי. הבעיה כמובן בגיל זה שיש לכם פחות זמן מבעבר, אבל בהחלט שווה להשקיע זמן בלמצוא פיתרון בלו”ז.

מסת השריר שלכם חיונית לשמירה על משקלכם (רויטרס)מסת השריר שלכם חיונית לשמירה על משקלכם (רויטרס)

אם נצטרך לתת לכם פיתרון אצבע נציע את הפעילות הבאה: אימון “גוף מלא” 3-2 בשבוע, שלא רק ימנע ממסת השריר לרדת, אלא אף יוכל להעלות אותה. זכרו, ככל שיש לכם יותר מסת שריר אחוז השומן שלכם נמוך יותר ובמקביל אתם שורפים יותר קלוריות (חישוב הקלוריות היומי אינו כולל בחשבון את השומן שאינו זקוק לאנרגיה – הוא סתם כמו תיק על גבכם).

חשוב לציין בנקודה זו שאין להזניח את הפעילות האירובית, באם אתם אוהבים אותה, למרות שהיא איננה תורמת למסת השריר שלה. יש לה השפעות אחרות ונהדרות על חייכם דוגמת שיפור בריאותכם הכללית וכמובן שיפור מצב הרוח שלכם.

בדקו את התרופות שלכם

לעיתים תרופות קבועות שאתם נוטלים עלולים להשפיע על משקלכם או אף למנוע מכם לרדת במשקל.

רק שתרופות שלכם לא עושות לכם צרות... (stevepb)רק שתרופות שלכם לא עושות לכם צרות... (stevepb)

במקרה זה עליכם לבדוק האם אכן הן מונעות מכם לרדת במשקל, אם כן, לבדוק אם הן אכן הכרחיות או שיש להן תחליפים שאינם מובילים לאותה תוצאה. 

שימו לב שאתם ישנים כמו שצריך

קצב החיים המהיר של ימינו, בשילוב הצורך לבהות במסכים עד השעות הקטנות של הלילה, מונעים מאיתנו לישון כמו שצריך, מה שמוביל לא פעם לעליה במשקל.

זו למשל, לא דרך לצבור שעות שינה (Engin_Akyurt)זו למשל, לא דרך לצבור שעות שינה (Engin_Akyurt)

אם אינכם ישנים מספיק עקב תכנון לקוי של זמנכם מומלץ כי תיקחו את העניינים לידיים, ואם אתם ישנים מספיק אך בכל זאת מרגישים עייפים כל העת, עליכם לגשת לרופא המשפחה ולבדוק זאת. זה אולי נראה לכם כטיפ זניח, אך יש לו השפעה על כל הרבדים של חייכם שכן אף אחד לא אוהב לתפקד כשהוא מותש.

זה הזמן שלכם להיות פיכחים

כדי שלא נטעה, לא התכוונו לפיקחים (נבונים), אלא לאדם שהוא קצת פחות שיכור ממה שהוא התרגל אליו. תזונאים מעידים על כך שאנשים אשר צמצמו את צריכת האלכוהול שלהם הצליחו לרדת במשקל בצורה טובה יותר מאלו אשר נמנעו מלעשות כן.

בואו נקצץ מזה קצת (Free-Photos)בואו נקצץ מזה קצת (Free-Photos)

הסיבה לכך היא ברורה: מעבר לעובדה שאלכוהול טומן בחובו לא מעט קלוריות (7 קלוריות לגרם, כמעט כמו שומן), הוא גם קשור באופן ישיר להישארות עד שעה מאוחרת, לצריכת חטיפים ולשאר ההרגלים ה”רעים”. לא חבל?

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */