יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:01

השחיינית ענבל פיזרו הודיעה על פרישה

השחיינית הפראלימפית, שזכתה ב-9 מדליות פראלימפיות נפרדה מהבריכה בגיל 33: "במים הרגשתי שאני יכולה לעוף". שר הספורט, טרופר: "סמל למצוינות"

|
ענבל פיזרו דומעת (קרן איזקסון)
ענבל פיזרו דומעת (קרן איזקסון)

כשהיא נרגשת מאוד, מלווה במנכ"ל הוועד הפראלימפי ניסים סספורטס, המנהל המקצועי ד'ר רון בולוטין, מתאמת היחידה לספורט הישגי יעל לנדר, ואביה פיטר פיזרו, הודיעה הבוקר השחיינית הפראלימפית ענבל פיזרו על פרישתה מנבחרת השחייה, למרות שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפים בטוקיו  2021.


פיזרו התרגשה במסיבת העיתונאים ואמרה: "השחייה הייתה החיים שלי, במים הרגשתי שאני יכולה לעוף, ככל שהיה יותר קשה אהבתי את זה יותר. תמיד היה יחס ישיר בין מה שנתתי מעצמי למה שהשגתי. זה כבר לא כך. כבר אין ביכולתי להיות הספורטאית שהצבתי לעצמי להיות, כדי להיות נאמנה לספורטאית שהייתי, מתוך כבוד לספורטאית שהייתי ולספורט בכלל – היום אני מסיימת”.

ענבל פיזרו מודיעה על פרישה

ענבל בת ה-33 נולדה משותקת בשתי גפיים תחתונות בשל סיבוך בעת הלידה. היא הגיעה לבריכת השחייה באיל"ן חיפה בגיל חמש, ובגיל 12 כבר השתתפה בתחרויות בינלאומיות. בנוסף ייצגה את ישראל בארבעה משחקים פראלימפים בהם זכתה ב-9 מדליות. לאתונה (2004) הגיעה כשהייתה בת 16, ומשם חזרה עם מדלית כסף ומדלית ארד, מבייג'ין (2008) חזרה עם שלוש מדליות כסף, ומלונדון (2012) עם שלוש מדליות ארד. בריו (2016) זכתה במדליית ארד אחת. בנוסף לענבל שלוש מדליות זהב, שבע כסף ושתי ארד מאליפויות עולם, ושלוש מדליות זהב, שתיים כסף וארבע ארד מאליפויות אירופה.

מאמנה של ענבל, יעקב ביננסון, התקשה להיפרד מהספורטאית הבכירה: "אם לא הייתה ענבל לא הייתה נבחרת שחייה. 20 שנה אנחנו יחד. את היום הזה אזכור כל החיים. קשה לקבל את ההחלטה שלה, אבל אני רואה את ענבל שמחה ואני מתרגש איתה".

ענבל פיזרו ויעקב ביננסון (קרן איזקסון)ענבל פיזרו ויעקב ביננסון (קרן איזקסון)



ענבל בת קיבוץ יזרעאל, התנדבה לשרת בצה"ל כמדריכת שחייה ובמקביל לאימוני השחייה והתחרויות בארץ ובעולם היא מסיימת לימודי פסיכולוגיה ומנהל עסקים בבינתחומי בהרצליה.

יו"ר הועד הפראלימפי, ד"ר שוקי דקל אמר הבקר: "ענבל היא ספורטאית למופת, ואישיות מיוחדת במינה. נחושה, חרוצה, שאפתנית ונבונה, ובעיקר משמשת דוגמה ומופת לספורטאים צעירים, שחיינים ואחרים, שנושאים אליה עיניים והולכים בדרכה. ענבל מייצגת את הספורטאים בהנהלת הוועד הפראלימפי הישראלי ומייצגת אותנו גם בוועד הבינלאומי. היא נרתמה לסייע בסוגיות שונות בארץ ובעולם, ואת ההצלחה של ביטול אליפות העולם בשחייה במלזיה לאחר הדרת נבחרת ישראל, יש לזקוף גם לזכותה. אני עם כל משפחת הספורט הפראלימפי, מצר מאוד על פרישתה, אך עם יכולות ושאיפות כמו של ענבל, אני בטוח שעוד נשמע עליה רבות, ואני מקווה מאוד שהעשייה העתידית שלה תהייה קשורה בקידום הספורט פראלימפי. בהצלחה ענבל יקרה”.

ענבל פיזרו (הוועד הפראלימפי)ענבל פיזרו (הוועד הפראלימפי)



יו"ר איל"ן רו"ח אהוד רצאבי אמר: "כבר כשפגשתי את ענבל, לפני 14 שנה, הבנתי שניצבת לפני בחורה יוצאת דופן. ענבל, אז אולי בת 18  בקשה לפגוש אותי, את היו"ר החדש של איל"ן. השחיינית הצעירה באה לדבר איתי בביטחון ובנחישות על החשיבות של הקצאת משאבים לטובת הספורטאים. היא לא בקשה דבר לעצמה, אלא רק דאגה לחבריה הספורטאים הנכים. בזכותה הקמנו את הקרן לחלוקת מלגות לספורטאי אילן, וכל שנה, בהתייעצות עם ענבל, אנחנו מקצים משאבים למטרה זו. לאורך השנים הקפדנו להיפגש, לא כיו"ר ושחיינית אלא כשני חברים. תענוג להקשיב לה, לייעץ לה ולהתייעץ איתה. ענבל היא תחרותית והישגית, היא נחושה והיא מאוד מאוד חכמה. זוהי לא פרידה ממנה, כי בהכירי את ענבל ואת היכולות שלה אני בטוח שתמצא את עצמה משתלבת בעתיד במערכת הספורט של איל”ן ומסייעת לבנות את המדליסטים הבאים של ישראל”.

אהוד רצאבי (אורן בן חקון)אהוד רצאבי (אורן בן חקון)



אלי בירנבאום, יו"ר ההתאחדות הישראלית לספורט נכים, אמר: "אני נמצא בתפקיד חודשים לא רבים, אך שמה של ענבל הגיע אליי עוד לפני שהגעתי להיות חלק מההתאחדות לספורט נכים. השחיינית המצטיינת הביאה לאורך השנים כבוד וגאווה למדינת ישראל, וביכולות המופלאות שלה, הכישרון, הנחישות וההישגים האדירים היא שמה את ספורט הנכים על סדר היום הציבורי והעלתה את המודעות לספורט הפראלימפי. אני מאחל לענבל הצלחה רבה בדרכה החדשה”.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר מסר: "ענבל פיזרו היא סמל למצוינות ומודל לחיקוי עבור רבים. ענבל הקדישה את כל חייה לשחייה והצליחה להפוך לשחיינית מובילה עם הישגים עצומים, בהם 9 מדליות פראלימפיות. אני מאחל לענבל הצלחה רבה הדרכה החדשה. זו גם הזדמנות להודות לאביה של ענבל, פיטר, שמלווה את ענבל ואת הענף במשך שנים”.

ענבל פיזרו (קרן איזיקסון)ענבל פיזרו (קרן איזיקסון)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */