יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"נכשלנו וירדנו ליגה, אבל לא איבדנו את הזהות"

מנכ"ל הפועל רעננה גיל קופר נפרד מליגת העל בראיון מיוחד ל-ONE: הטעויות, השופטים, חילופי המאמנים, עתיד אשר אלון והמטרה - לעלות כבר בעונה הבאה

|
גיל קופר (איתי כהן)
גיל קופר (איתי כהן)

אחרי שכבר ירדה באופן סופי לליגה הלאומית לפני מספר מחזורים, הפועל רעננה תיפרד הערב (רביעי) ב-20:15 באופן סופי מליגת העל כאשר תארח באצטדיון רמת גן את בני יהודה במסגרת המחזור השביעי והאחרון בפלייאוף התחתון.

כעת, רגע לפני הפרידה הרשמית מליגת העל, מנכ״ל המועדון, גיל קופר, התפנה לראיון פרידה מיוחד ל-ONE, בו התייחס לסיבות לירידת הליגה, לטעויות שנעשו בדרך, לטעויות השיפוט, לעתידו של הבעלים אשר אלון במועדון, לחילופי המאמנים, לחרטות, לפרידה מבן בנימין ועדי נמני, לעיכובים בבניית אצטדיון ביתי לקבוצה ברעננה, לציפיות מהעונה הבאה בליגה הלאומית ולבניית הסגל סביב השחקנים הצעירים.

איך אתה מסכם את העונה הזאת?
“כמובן שבמבחן התוצאה נכשלנו בגדול, לא הצלחנו להוות איזה שהוא פקטור אפילו במאבקי התחתית. זה בסופו של דבר מה שמסתכלים בספורט, מבחן התוצאה, ונכשלנו בגדול. אבל כן השגנו יעדים ודרך מסוימת שהצבנו לעצמנו ועל כך אנחנו חושבים שאין מה לעשות, בסופו של דבר המועדון הזה, כדי שהוא יהיה בר קיימא, הוא חייב להישען על שחקנים צעירים ממחלקת הנוער ועליהם אנחנו ניפול ונקום, אנחנו מבינים את זה ומודעים לזה. אם היינו נכשלים בצורה שסוטה מהמטרות והדרך שלנו אז המצב באמת היה הרבה יותר קשה לנו. אבל בגלל שכן בנינו פה בסיס של שחקנים מוכשרים וצעירים לעונות הבאות, אז אמנם נכשלנו במבחן התוצאה, שזה הדבר החשוב ביותר, אבל אנחנו כן לוקחים הרבה דברים טובים שעכשיו אנחנו יכולים לבנות איתם בסיס טוב לשנים הבאות”.

שחקני רעננה מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני רעננה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

מה אתה חושב שגרם לכישלון הזה במבחן התוצאה העונה?
״תראה, יש הרבה דברים תלויים, שמן הסתם האשמה היא עלינו, בהנהלה למעלה ויורדת עד למטה, עד לשחקנים. יש גם דברים בלתי תלויים, שזה שלל התירוצים של שופטים ו-VAR ודברים כאלה, שאני לא רוצה להתייחס אליהם. אבל החלק של הדברים התלויים היו תלויים בנו, גם ברמה המקצועית וגם ברמה הניהולית, שם לא הצלחנו לייצר איזה קידום והמשכיות ברמת תוצאות למרות שכן שאפנו ש-80-85 אחוז מהשחקנים בעונה הקודמת יישארו בעונה הזאת, שם נכשלנו. בסופו של דבר חשבנו על דרך מסוימת של לשמר את כל הסגל הקיים ולהוסיף כמה חיזוקים ביחד עם השחקנים הצעירים והמוכשרים ובסופו של דבר נכשלנו בדברים שהיו תלויים בנו, קיבלנו החלטות בזמנים מסוימים שלא הוכיחו את עצמן ברמת צבירת הנקודות וזה מה שבסופו של דבר גרם לנו לרדת ליגה”.

אתה אומר שאתה לא רוצה להתייחס לטעויות השיפוט, אבל אם מסתכלים בכל מקרה על טעויות השיפוט העונה אני לא יודע אם הייתם נשארים, אבל לפחות הייתם במאבק עד הסוף
״זה נכון, אני חושב שטעויות השיפוט, על אף שיש כל מיני מקומות שמראים שהיו מעט טעויות שיפוט נגד רעננה, זה לא נכון כי מתייחסים רק לדברים בהם הוועדה המקצועית דנה. אבל הוועדה המקצועית לצורך העניין לא דנה בטעות שלא היה אופסייד נגד נס ציונה כי לא הייתה מצלמה שצילמה אם היה אופסייד או לא. אז אני חושב שנייה אם נתייחס רק לעניין השיפוט, ברור שזה קרה בזמנים שהיו מאוד קריטיים לקבוצה בקצב צבירת הנקודות שלה, דבר שגרם אחרי זה לירידת ביטחון ולאיזה שהוא כדור שלג שלא הצלחנו לצאת ממנו”.

שחקני הפועל רעננה. "טעויות שיפוט בזמנים קריטיים" (חגי מיכאלי)שחקני הפועל רעננה. "טעויות שיפוט בזמנים קריטיים" (חגי מיכאלי)

“שוב, בסופו של דבר השופטים לא הורידו אותנו ליגה, הם אומנם היו שותפים ב-10-15-20 אחוז וזה לא משנה כל כך, היינו תלויים בסופו של דבר בעצמנו למרות השופטים ולא הצלחנו לעשות את זה. שופטים זה תירוצים, עוד כמה דברים כמו פציעות ורצועות צולבות זה תירוצים, אבל אני לא אוהב להפיל אחריות על דברים שלא תלויים בי, אני חושב שבדברים שהיו תלויים בנו לא הצלחנו להשיג את התוצאות שבשבילן היינו ראויים להישאר בליגה”.

אתה אומר שאתה לא אוהב להאשים, אבל הבעלים אשר אלון טען באיזה שהוא ראיון שיש הרגשה שפשוט לא רוצים את רעננה בליגת העל, אתה שותף באיזה שהוא מקום לטענה הזאת?
״אני מבין מאיפה אשר דיבר ומרגיש את הכאב שלו כי זה היה שבוע אחרי שבוע שבכל משחק קרה איזה משהו שהוא כבעלים, שבאמת משקיע גם מכספו וגם מזמנו, לא מצליח להבין. אני זוכר סיטואציות שאני מסתכל על אשר ואשר מסתכל עליי ואני אומר ׳זה הגיוני מה שקורה פה? זה אמיתי? זה בכוונה או לא בכוונה?׳. אבל בסופו של יום אני לא חושב ששום דבר נעשה בזדון, אבל אני כן חושב, והסטטיסטיקה מוכיחה את זה, שלשופטים קל יותר לפעול ולשרוד נגד קבוצות קטנות כי עם קבוצות גדולות העליהום התקשורתי שיבוא לאחר מכן והלחץ מהאוהדים יהיה להם הרבה יותר קשה להתמודדות”. “

אני כן חושב שזה נכון, אבל זה לאו דווקא בא נגד רעננה, אלא בכלל נגד כל הקבוצות הקטנות. לנו היה חוסר מזל נוסף בעניין השיפוט, שלא קשור לשופטים עצמם, כמו נגד נס ציונה שפסלו לנו שער מעמדת נבדל והמצלמה בדיוק לא עבדה באותו רגע, אז את מי אני מאשים? את השופט שמסתכל למצלמה ולא יכול לראות כי אין לו את המצלמה הנכונה? את צוות ה-VAR? את מי שהתקין את המצלמות? זה משהו שהיה ידוע מראש. שוב, אני לא חושב שזה משהו אישי נגד הפועל רעננה”.

אשר אלון. "מבין את הכאב שלו" (חגי מיכאלי)אשר אלון. "מבין את הכאב שלו" (חגי מיכאלי)

אם כבר דיברנו על אשר אלון, יש איזה חוסר ודאות לגבי המשך דרכו במועדון. לקראת העונה הבאה, למי אתה כמנכ״ל פונה כרגע? לאשר, לדמיאן רויטמן, מול מי אתה מתנהל לגבי בניית הקבוצה לעונה הבאה?
“כמו שאשר באמת ציין במספר מקומות, הוא אמנם לוקח צעד אחורה ברמה התפעולית, אבל שוב, הוא עדיין מספק את המעטפת, עדיין שומר על הפועל רעננה ולא ייתן לה להתפרק בכל צורה שהיא. לגבי רמת התפעול זה יהיה דמיאן, הוא יתווה את הדרך ואני אפעל לפי הדרך שדמיאן יתווה. אני חושב שעד עכשיו עבדנו בשיתוף פעולה מצוין שלושתנו, אשר באמת הרגיש ומרגיש כבר תקופה ארוכה שזה קצת מעיק עליו בחיים האישיים שלו ואני מבין אותו באיזה שהוא מקום וזאת ההחלטה שלו, אבל רעננה עדיין קרובה לליבו. אני לא חושב שזה שהוא לא יהיה ברמה התפעולית, אלא יותר מלמעלה, יכול לגרום לאיזו שהיא בעיה מבחינת הפועל רעננה”.

דיברת על הטעויות שאתם ביצעתם ברמת ההנהלה, על איזה טעויות מדובר?
“אני לא רוצה להיכנס עכשיו ל׳החתמתי שחקן כזה או אחר במקום שחקן אחר שהיה בשוק׳ או דברים כאלה ספציפיים או אם החתמתי שחקן זר שלא היה טוב, אני חושב שבסוף זה מורכב ממכלול של דברים. הפועל רעננה נמצאת כבר שבע שנים בליגת העל, אז קורה שבעונה אחת בשבע שנים יש עונה רעה שנופלים בה. אני חושב שזה יפה מאוד להחזיק שבע שנים מעמד בליגת העל עם תקציב יחסית נמוך וגם להביא תוצאות ולקדם שחקנים צעירים ושחקנים זרים שנמכרו פה והעונה אנחנו מהקבוצות הבולטות באירופה בשיתוף שחקנים עד גיל 23”.

“הרבה דברים טובים קורים ברעננה, אבל יחד עם זאת, אנחנו מבינים שהקבוצה הזאת די קמה ונופלת על השחקנים הצעירים אז אם אנחנו מצליחים לסייע להם לצבור מהר את הניסיון ולהוכיח את עצמם אז הקבוצה מצליחה, אבל אם יש פער בין זה למה שקורה בפועל אז אנחנו יכולים גם לסכן את עצמנו ברמה התחרותית וזה מה שקרה העונה, היו לנו הכי הרבה שחקנים צעירים ומן הסתם אני מניח שחוסר הניסיון הזה של השחקנים הצעירים הוא קצת פוגע בזמנים קשים בהם המועדון נלחם נגד הירידה, אבל שוב, אנחנו חיים עם זה בשלום כל עוד אנחנו יודעים שאלה המטרות שלנו, לקדם שחקנים צעירים זו הדרך היחידה שלי לפעול כמועדון ולהיות מועדון שמייחד את עצמו ממועדונים אחרים, כי קהל גדול לא יהיה לי בשנים הקרובות ולפגוע בזר כזה או אחר זה דבר שהוא טוב ויכול לקרות, אבל זה לא תמיד קורה”.

שחקני הפועל רעננה. :קבוצה שקמה ונופלת על צעירים" (נעם מורנו)שחקני הפועל רעננה. :קבוצה שקמה ונופלת על צעירים" (נעם מורנו)

“אם אני משווה את עצמי לקבוצות בדרג שלי, אני לא אכנס לשמות, הם אמנם אולי נשארו עוד שנה בליגת העל, אבל האם הם תורמים לכדורגל הישראלי? תורמים למחלקת נוער שלהם? מפתחים ומקדמים שחקנים צעירים? בונים בסיס לשנים קדימה? אני לא יודע, אבל אני חושב שאנחנו עושים את זה בצורה טובה ולפנינו עכשיו הליגה הלאומית ואנחנו רואים את מכבי פתח תקווה ובני סכנין כמודל, שעלו עונה אחת בלבד אחרי הירידה וכשהם ירדו הם עשו את זה עם בסיס טוב מאוד של שחקני בית טובים וחזקים שיכולים להחזיר את הקבוצה תוך שנה לליגת העל. אז אולי בעצם הירידה הזאת היא ירידה לצורך עלייה כי אנחנו נבנה את הקבוצה הזאת בריאה יותר וטובה יותר שמושתת על שחקני בית שיעלו אחרי זה לליגת העל ויהיה לנו הרבה יותר קל לבנות קבוצה שתהיה פה לכמה שנים”.

אז אתם מצהירים בצורה חד משמעית שהמטרה היא לעלות כבר בעונה הבאה בחזרה לליגת העל?
״כן, אין לנו ספק שזאת המטרה שלנו, אנחנו חושבים שאנחנו שייכים לליגת העל, יש לנו בסיס מצוין שיורד איתנו לליגה הלאומית של שחקני בית צעירים שאמנם עברו עונה לא פשוטה, אבל אני בטוח שזה חישל אותם בשביל עונה בליגה הלאומית בה הם יכולים לעשות את הפריצה, לא רק ברמה האישית, אלא פריצה גם חזרה לליגת העל”.

דיברנו על הטעויות שנעשו ברמת ההנהלה וכאחד שצפה מהצד ראיתי שבשנתיים-שלוש האחרונות באיזה שהוא מקום האיזון הופר ונוצר הרבה פעמים כאוס, בעיקר בגזרת המאמן וחילופי המאמנים
“בדיעבד אפשר למצוא הרבה טעויות, בזמן אמת כשאתה פועל אתה חושב שאתה עושה את הדבר הנכון. כשאני מסתכל בדיעבד עשינו טעות כשפיטרנו את מנחם קורצקי, כי אם אחרי מנחם הבאנו עוד מאמן שלא המשיך ואחריו עוד מאמן שלא המשיך, אז זה רק אומר חד משמעית שעשינו טעות והיינו צריכים לתת למנחם את הקרדיט להמשיך ואני יכול רק להגיד על זה שטעיתי וזה נכון. ברגע שיש לך ארבעה מאמנים בעונה, הסיכוי שלך לרדת ליגה הוא משמעותית גדול יותר כי אתה כל הזמן בונה משהו חדש, אז עשינו טעות שהתחילה כשפיטרנו את מנחם קורצקי. אחרי זה כל הזמן ניסינו להציל את מה שראינו, אבל כן, אני מודה שהטעות הראשונית הייתה לפטר את קורצקי, בדיעבד קל להסתכל על זה ולהגיד את זה, אנחנו לא מתביישים בזה”.

מנחם קורצקי. "לפטר אותו - טעות" (חגי מיכאלי)מנחם קורצקי. "לפטר אותו - טעות" (חגי מיכאלי)

מה גרם לכם למנות את אייל לחמן במקום גל כהן לפלייאוף התחתון?
“גל לא נושא תעודה של פרו והייתה בעייתיות גם ככה כי גל לא יכל להיות מאמן ראשי אז רצינו להביא מנג׳ר על, אייל לחמן לצורך העניין שיהיה מעל גל, אבל גל לא רצה מהסיבות שלו להיות בקונסטלציה הזאת ואני מבין אותו וזה בסדר. אז חשבנו שאנחנו מעוררים בפעם האחרונה את המערכת ולהחתים עוד מאמן עם שם יחסית מוכח בליגת העל עם ניסיון ושיכול להבין את חוסר האיזון ברמה המנטלית. שוב, ברמת התוצאה נכשלנו, אבל אי אפשר להגיד מה היה קורה אם גל היה ממשיך, מה היה קורה אם ניסו אביטן היה ממשיך או מה היה קורה אם מנחם היה ממשיך, יכלו להיות הרבה תרחישים אחרים אבל בסופו של דבר מבחן התוצאה היה יכול להיות זהה ואז היו מאשימים ׳למה לא פיטרתם׳. יכול להיות, אבל שוב, בהסתכלות בדיעבד כמובן שאפשר לשאול מה היה קורה אם היינו משאירים כל אחד מהם והתוצאה הייתה יכולה להיות אחרת, אבל לא נדע את זה לעולם. במבחן התוצאה, שוב, נכשלנו”.

אפשר כבר להגיד די בוודאות שהמשחק מול בני יהודה הוא האחרון של לחמן בתפקיד מאמן הפועל רעננה, לפחות בקדנציה הזאת, התחלתם כבר לחפש מאמן לעונה הבאה?
״כן, ברור. אנחנו סוגרים את הדברים האחרונים מבחינת העונה הזאת ומכינים את השחקנים והצוות המקצועי לעונה הבאה. התחלנו דיבורים ופנינו לכמה מאמנים, גם אייל לחמן ביניהם. אני לא אזרוק שמות, אבל התחלנו לדבר עם כמה מאמנים ונראה מה הכי טוב מבחינתנו בימים הקרובים, אני מאמין שתוך כמה ימים תצא כבר הודעה רשמית בנוגע למאמן לעונה הבאה”.

בנוסף ללחמן שככל הנראה לא ממשיך יש גם לא מעט שחקנים שימשיכו הלאה למקומות אחרים ויחפשו את דרכם האישית חזרה לליגת העל
״כן, יש הרבה שחקנים שמסיימים חוזה ועוד שחקנים שהחוזה שלהם נגמר ולא נרצה לממש עליהם את האופציה לשנים הבאות. כרגע מעניין אותנו לבנות את הקבוצה כך שהשחקנים שירדו ליגה הם אלה שיעלו אותנו בחזרה לליגת העל. אם תהיה הצעה נשקול כל הצעה לגופה, אבל כל עוד זה לא קונקרטי אנחנו לא מדברים על הצעות ולא מסתכלים על זה. מה שמעניין אותנו זה שהשחקנים שהורידו אותנו הם אלה שגם יעלו אותנו, נקווה שנצליח להשאיר כמה שיותר, זאת המטרה”.

אייל לחמן באימון הפועל רעננה. "פנינו לכמה מאמנים לגבי העונה הבאה" (רדאד ג'בארה)אייל לחמן באימון הפועל רעננה. "פנינו לכמה מאמנים לגבי העונה הבאה" (רדאד ג'בארה)

אנחנו מדברים על שחקנים צעירים, אבל נראה שהוותיקים לא יותר מדי יישארו, חוץ אולי משניר שוקר שברור שימשיך, עושה רושם שהרוב ינסו למצוא את דרכם חזרה לליגת העל
״כן, חלק מהשחקנים הוותיקים כבר עזבו אותנו לפני (עדי נמני ובן בנימין), אבל עידו לוי מסיים חוזה והצענו לו חוזה להמשיך, אבל מן הסתם הוא רואה את עצמו בליגת העל ואפילו בקבוצה בכירה בליגת העל ומעבר לזה גם דויד מתאוס מועמד לכמה קבוצות. אלה שחקנים שבליגה הלאומית קשה מאוד להשאיר ברמת תקציב פחותה מאוד ביחס לליגת העל. אנחנו מודעים למגבלות שלנו ונחייה ברמת התקציב שלנו בצורה שפויה, במיוחד אחרי הקורונה וננסה למקד את הקבוצה בדרך שלנו. קבוצה צעירה, שמבוססת על שחקני בית שגדלו פה, עולים כמה שחקנים מהנוער שלדעתנו יוכלו לעזור לנו לעלות בחזרה וחלקם גם צברו דקות בתקופה האחרונה, איתי קצב, עידו בן יוסף וגולן בני, כל השחקנים האלה בנוסף לכאלה שצברו כבר ניסיון כמו רועי לוי, עמית כהן וירדן כהן שמוכחים כבר ואסף צור, אור דסה ושחקנים נוספים שיכולים לעזור לנו לחזור לליגת העל בצורה מהירה וזה מה שמעניין אותנו.

“אנחנו רוצים להיות קבוצה תחרותית עם מטרות מאוד ברורות של לשתף כמה שיותר שחקנים צעירים שהם טובים כמובן, לא סתם לשתף שחקנים צעירים, כאלה שאנחנו יכולים לפתח אותם בתקווה להגשים את היעדים של שנינו, לקדם אותם לקבוצות כמה שיותר בכירות ויחד עם זאת, להביא הכנסה למועדון”.

עדי נמני (רדאד ג'בארה)עדי נמני (רדאד ג'בארה)

יש סבירות גבוהה שחלק מהשחקנים שהזכרת ינסו למצוא את דרכם חזרה לליגת העל כבר עכשיו
“אני חושב שמן הסתם יהיו שחקנים שירצו, אבל אנחנו רוצים מאוד שכולם יישארו פה ולעלות בחזרה לליגת העל. אם יהיו הצעות קונקרטיות ורציניות על שחקן כזה או אחר אנחנו לא נאטום את האוזניים, אלא נקשיב, נשמע ונראה מה נכון להפועל רעננה ונמכרו אם צריך”.

דיברת גם על כמה שחקנים ותיקים שכבר לא ברעננה, נקרא בשמם, עדי נמני ובן בנימין, זה היה זעזוע בזמן הכי לא נכון מבחינת המועדון, מה קרה שם?
״זה מאוד מצער אותי מה שקרה עם בן בנימין ועדי נמני, אני חושב שזה נבע הרבה בגלל חוסר תקשורת בין הצדדים כי זה נוהל בין עורכי דין וחבל לי. בסופו של דבר כולם קיבלו את המתווה שלנו, אני מדבר על שחקנים שיצאו לחל״ת, כולם קיבלו את המתווה ולהם הוצע אותו מתווה. בהתחלה הם הסכימו לקחת את זה ולאחר מכן זה התעכב מסיבה כזאת או אחרת, אני חושב שזה התעכב בגלל חוסר תקשורת וחוסר זמן של עורכי דין לטפל בזה, לא מהצד של רעננה ובסופו של דבר הם קיבלו את ההחלטה שלהם שקשה לי איתה, אבל זה זכותם בסופו של דבר”.

“הם לא רצו להיות פה, חלק מאיתנו ולקבל את אותם תנאים כמו החברים שלהם, הם רצו משהו אקסטרה וזו החלטה שלהם. אני לא ויתרתי עליהם מהר, נלחמתי בכל רגע שהם יישארו פה וכל הדרך זה נוהל בצורה מאוד לא פשוטה, אבל אני חושב שברגע שסיכמנו בעל פה שהם מקבלים את המתווה הזה וזה לא קרה אז זה מאוד מצער מבחינתנו”.

בן בנימין (רדאד ג'בארה)בן בנימין (רדאד ג'בארה)

אתם עכשיו יורדים לליגה הלאומית והייתה במשך שנים טענה שלקבוצה בלי אוהדים אין זכות קיום בליגת העל, אתם חושבים על איחוד כלשהו עם קבוצות אחרות מהאזור או שלדעתכם הפועל רעננה צריכה להמשיך באותה המתכונת ולחזור לליגת העל?
״אני חושב שהמדד הזה שאומרים שרק קבוצה שיש לה קהל צריכה להיות בליגת העל הוא בעייתי, אני חושב שהמדד הזה צריך להשתנות. זה לא הדבר היחיד שקובע אם קבוצה צריכה להיות בליגת העל, יש דברים כמו מה התרומה של המועדון לכדורגל הישראלי ולפיתוח של השחקנים הצעירים בכדורגל הישראלי. אם אנחנו בהפועל רעננה הצלחנו השנה להביא חמישה שחקנים לנבחרת האולימפית והצלחנו להיות בין הקבוצות שמשתפות הכי הרבה שחקנים מתחת לגיל 23 באירופה, אז אני חושב שאנחנו בהפועל רעננה ובמחלקת הנוער שלנו, בניהולו של עמי וזאנה, צריכים להסתכל על עצמנו ולהיות גאים במועדון הזה כי אנחנו עוזרים לא רק לרעננה להיות מועדון טוב יותר, אלא עוזרים לכל הכדורגל הישראלי בזה שאנחנו עוזרים לכישרונות האלה להפוך להיות כדורגלנים ולקדם אותם לנבחרת ישראל ואולי גם לקבוצות באירופה בהמשך”.

“אני חושב שזה לא רק נמדד בלמי יש יותר קהל, אלא גם באיכות הדברים שעושים. כמובן, אם אתה מפנה לי את השאלה הזאת אז אני יכול להגיד שבשביל לבסס קהל ולמשוך קהל צריך למצוא מקום בתוך רעננה או באזור רעננה ולבנות אצטדיון כדי ליצור איזו שהיא זיקה למקום בו אתה גר. בישראל יש דבר פסיכולוגי מאוד פשוט, שברגע שאתה מוציא אוהד מהעיר שלו, אז זה קצת בעייתי להביא אותו לעיר אחרת לצפות בכדורגל. אז רעננה עוד התחילה מתחת לזה, בקבוצה שיש לה מעט אוהדים והעיר הזאת לא מזוהה עם הכדורגל”.

שחקני רעננה עם גולן בני. "לבסס קהל דרך בניית אצטדיון בעיר" (נעם מורנו)שחקני רעננה עם גולן בני. "לבסס קהל דרך בניית אצטדיון בעיר" (נעם מורנו)

“אני בטוח שאם יהיה למועדון הזה אצטדיון כדורגל, אני בטוח שאפשר לבנות בסיס אמיתי יחד עם ההיסטוריה שהמועדון הזה כבר 7 שנים בליגת העל וקיים כבר 81 שנה, שהמועדון הזה מביא הישגים בין אם זה זכייה בגביע המדינה לנוער, קידום שחקנים צעירים או הגעה לפלייאוף העליון בליגת העל. אז אני חושב שהמקום הזה ראוי מאוד להיות בליגת העל ואני חושב שהוא גם מוסיף הרבה ברמת הספורטיביות, ההתנהלות והאנשים שיש פה בעיר הזאת. אני חושב שיש לנו ברעננה הרבה מה לתרום לקהילה, לספורט ולכדורגל בכלל”.

אם כבר דיברנו על האצטדיון, אני זוכר שבחגיגות ה-80 למועדון ראש העיר חיים ברוידא הבטיח שהוא יפעל למען קידום הנושא הזה. עברה שנה, אבל מה השתנה מאז?
״אז העניין הוא שאיתור השטחים היה קצת בעייתי, היה שטח שלא היה שייך לרעננה אלא למועצה אזורית אחרת והייתה כוונה לחילופי שטחים, אך לאחר מכן הובן שזה תהליך ארוך מדי ונאלצו למצוא את השטחים בתוך גבולות רעננה ומצאו, ועכשיו זה די תקוע שם באיך הופכים את הקרקע הזאת לקרקע שתהיה עם התנאים הנכונים לבניית אצטדיון. צריך לזכור שבניית אצטדיון זה תהליך ארוך, אבל אני מאוד סומך על חיים ברוידא שיניע את התהליך הזה קדימה”. 

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא (שחר גרוס)ראש עיריית רעננה חיים ברוידא (שחר גרוס)

“אנחנו נפגשים עם ראש העיר מדי פעם ומקבלים עדכונים, במיוחד עכשיו שאנחנו יורדים לליגה הלאומית ועדיין אין לנו אצטדיון כי האצטדיון שנמצא פה ברעננה לא יכול לארח משחקים בליגה הלאומית, זה רק מדגיש את הצורך שיש למועדון הזה באצטדיון ולעיר כמו רעננה, שיש לה אמפיתאטרון מאוד גדול והיכל תרבות נורא יפה, אז חלק מהתרבות זה אצטדיון, אפילו כשאתה מכמת את זה למספרים וזה לא כלכלי. אז מה? אמפיתאטרון זה כלכלי? היכל תרבות זה כלכלי? מגרשי בייסבול זה כלכלי? לא, מה שכלכלי בסוף זה התרבות שהתושב מקבל ואני חושב שאצטדיון זה חלק מזה וזאת קבוצת כדורגל שנמצאת באמת בטופ של הקבוצות במדינת ישראל”.

עידן שמש עם שחקני רעננה. "סומך על ראש העיר בעניין האצטדיון" (איציק בלניצקי)עידן שמש עם שחקני רעננה. "סומך על ראש העיר בעניין האצטדיון" (איציק בלניצקי)

ואיפה האצטדיון המתוכנן אמור לקום? בפארק?
״מה שבפארק זה של מחלקת הנוער ובשביל להפוך את זה לאצטדיון זה כמו לבנות אצטדיון חדש, הכוונה היא באזור התעשייה, לכיוון בצרה שם, יש שם איזה שטח שמיועד לבניית אצטדיון”.

יש חשש לראות את הקבוצה לא מצליחה לעלות בחזרה לליגת העל?
“החשש הגדול הוא לא להישאר בליגה הלאומית, החשש הגדול הוא לאבד את הדרך. שפתאום נתחיל להביא מלא שחקנים מבחוץ ואז כבר נאבד את הזהות שלנו, אני חושב שחשוב מאוד לשמור על הזהות שלנו. אם זה אומר עדיין לא לעלות ליגה ולהמשיך לפתח שחקנים צעירים זה משהו שאנחנו יכולים לחיות איתו, בדיוק כמו שבליגת העל הלכנו בדרך הזאת ואומנם ירדנו ליגה, אבל זה משהו שאנחנו יכולים לחיות איתו כל עוד אנחנו לא מאבדים את הזהות והחזון שלנו וממשיכים להשיג את המטרות שלנו. זה החשש הגדול, להישאר בליגה הלאומית מעבר לשנה אולי זה כישלון בטווח הקצר, אבל אם בסוף נעלה בנויים יותר ומעוצבים יותר אז עשינו את זה נכון ובדרך שלנו, גם אם זה ייקח עוד שנה או שנתיים”.

ראיתי שהרבה אנשים במועדון, שחקנים, אנשי צוות והנהלה לקחו את הירידה הזאת די באדישות
“אני לא חושב שזה הניסוח הנכון, אני חושב שבעקבות כל הקורונה וזה שחזרנו לליגה ומהר מאוד התחלנו לשחק, הקבוצה הייתה גוססת, אז זו לא הפתעה שירדנו. זה לא כמו שקריית שמונה או נס ציונה ירדו במחזור האחרון, הן יהיו שבורות אם הן יירדו ליגה, זה לא כמו ברעננה שבאמת לא היוונו פקטור, אפילו בפלייאוף התחתון, אז בעצם ראינו את הקבוצה גוססת ולכן כשאתה נפרד מליגת העל אתה נפרד בצורה הרבה יותר מכילה, כי זה כבר היה עניין של תהליך ולא קרה בין לילה”.

אשר אלון (רדאד ג'בארה)אשר אלון (רדאד ג'בארה)

הייתה תקופה שדיברו על זה שהליגות לא יחזרו ואז הייתם עשויים להישאר
“אני באמת חושב שגם אם הליגות היו מופסקות בעקבות הקורונה לא היינו נשארים, זאת ההרגשה שלי, אבל שוב, אי אפשר לדעת. זה כבר פחות מעניין כי כבר ירדנו, והכי חשוב שהדברים קרו במגרש ובצורה הכי ספורטיבית שיש, כי בסופו של דבר ברעננה חשוב לנו להיות הכי ספורטיביים כי זה משהו שאנחנו מאוד מאמינים בו”.

באיזה נקודה הבנתם שזה אבוד סופית, היה שלב כזה?
“כשקרו כמה דברים בעונה, קרה עם השופטים, ושני שחקנים שקרעו רצועה צולבת, כולל ביום האחרון של חלון ההעברות כשכבר חתמנו על המכירה של קייס גאנם, אז היה חשש מאוד רציני שהפעם זה יהיה קשה מתמיד להישאר. כשכמה דברים מצטלבים יחד ופתאום כל משחק אתה מוביל ואז איך שהוא מחצי מצב אתה מקבל גול זה כבר התחיל להרגיש לא טוב. התחלנו להבין שהמצב פה מאוד מאוד גרוע. כשחזרנו מהקורונה הובלנו 0:2 באשדוד והם הצליחו לעשות מהפך בדקה ה-91 זאת הייתה באמת מכה מאוד כואבת שדי התחלנו להבין שאמנם יש סיכוי, אבל השחקנים קיבלו מכה מנטלית מאוד מאוד חזקה ויהיה מאוד קשה להוציא אותם מזה”.

המכירה של קייס גאנם והפציעה של אליה סוריאנו הייתה עד כדי כך משמעותית?
“שלושה חלוצים נפצעו לנו כשאני חושב על זה, סוריאנו, קרלוס ריבאס וגם יואב תומר, שגמר את העונה בפברואר ועד עכשיו לא חזר. דברים מתאזנים כמו שאני אומר, שנים לא היו לנו פציעות כאלה והעונה שני שחקנים קרעו רצועה צולבת ועוד שחקן גמר את העונה. בסדר, זה הדברים הבלתי תלויים ואלה התירוצים, בדברים בהם כן יכולתי לשלוט, שם נכשלנו ושם אנחנו צריכים להסיק את המסקנות”.

קייס גאנם. "התחלנו להבין שהמצב פה מאוד גרוע עם הפציעות" (רדאד ג'בארה)קייס גאנם. "התחלנו להבין שהמצב פה מאוד גרוע עם הפציעות" (רדאד ג'בארה)

עם כל השחקנים שצפויים לעזוב תצטרכו לבנות מחדש את הסגל וכמה שזה יפה ורומנטי לדבר על שחקנים צעירים עדיין צריך גם את השחקנים הוותיקים שמתווים את הדרך
“נכון, אני מסכים איתך. אנחנו נהיה בנויים על הצעירים והם הבסיס, אבל חשוב באמת גם לעזור להם להציג את היכולת שלהם בצורה הטובה ביותר ואני חושב שזה באמת על ידי מנטורים או שחקנים ותיקים שעברו הרבה בכדורגל ויודעים. ננסה להמשיך עם רוב השחקנים הצעירים שלנו מהעונה החולפת, ביחד עם שניר שוקר כמובן, ועל זה להלביש עוד כמה שחקנים ותיקים שעברו בכדורגל כמה דברים, אני חושב שזה המתכון לקבוצה בריאה. דמות המנהיג הייתה מאוד חסרה העונה ואנחנו צריכים גם לשים לב לזה, ננסה אולי שיהיה לפחות שחקן אחד כזה שהוא מנהיג וכריזמטי, או בצוות המקצועי, זה משהו שמאוד שמנו לב העונה, להבדיל משנים קודמות, צריך מישהו שיהיה דמות כזאת שמאוד משפיעה על שאר השחקנים הצעירים לטובתם, לעורר אותם כשצריך”.

ביחד עם שוקר מי שנחשב למנהיג של הקבוצה בשנים האחרונות הוא בן בנימין, יש סיכוי להחזיר אותו או שהסיפור הזה התלכלך יותר מדי?
“אם אנחנו רוצים בזה או לא, בן הוא חלק מההיסטוריה של הפועל רעננה ואנחנו מכבדים אותו ותמיד נהיה עם ידיים פתוחות אליו, בחיים לא נגיד לו לא ונשמח אם הוא יחזור ושעדי נמני יחזור, אין לנו בעיה עם שחקנים טובים שנתנו פה המון ואנחנו אוהבים אותם עדיין. מה שקרה הוא אמנם קטע עסקי, אבל הם יודעים את זה ואנחנו יודעים את זה שהם קשורים למועדון הזה לכל חייהם, בין אם רוצים את זה ובין אם לא. לגבי מנהיגים, בן הוא באמת מנהיג, אמנם מנהיג שקט, אבל מנהיג. אולי אנחנו צריכים במועדון הזה מנהיג קצת יותר דעתן או שיותר שומעים אותו, יותר לכיוון הזה הייתי אומר”.

חגיגות העלייה לליגת העל בעיר סכנין
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */