יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:33

הרצוג: לא עוזב בכעס, מגיע לאוהדים להיות ביורו

המאמן היוצא ל-ONE: "לא החלטה קלה, היו יותר מדי סימני שאלה לגביי", "הצלחה בנבחרת אפשרית בעתיד הקרוב". וגם: האכזבה בסלובניה, הפלייאוף ודור פרץ

|
אנדי הרצוג (שחר גרוס)
אנדי הרצוג (שחר גרוס)

בתום פחות משנתיים בתפקיד, בהן המאמן בן ה-51 ערך שני קמפיינים (ליגת האומות ומוקדמות היורו) והצליח להפעיל לפלייאוף של ליגת האומות, אנדי הרצוג סיים אתמול (רביעי) את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל כשעדכן את המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר כי הוא עובר לאתגר הבא.

זאת, לאחר תקופה מתוחה בינו לבין ההתאחדות לכדורגל נוכח הקיצוצים בעקבות מגפת הקורונה והכישלון במוקדמות יורו 2020. במהלכה, הוא אף התנה את הישארותו בהישארותו של רוטנשטיינר, כשגם הוא מתנדנד נוכח אי הסכמות לגבי הקיצוצים והעובדה שנדחק לפינה בחודשים האחרונים, גם לגבי רצונו לראות את הרצוג ממשיך ולא רק בנושא תנאי שכרו והגדרות תפקידו.

את המשימה שלו הוא כבר לא ישלים, אבל הרצוג כבר מאחל בהצלחה למאמן הבא של נבחרת ישראל, בתקווה מבחינתו שיוכל לסיים את העבודה ולהפתיע את כל אירופה עם העפלה ליורו. קודם כל הוא יצטרך לעבור את סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף ההעפלה ולאחר מכן לפגוש את סרביה או נורבגיה בחוץ, כך שזה לא הולך להיות קל בלשון המעטה.

אנדי הרצוג (איציק בלניצקי)אנדי הרצוג (איציק בלניצקי)

"זאת לא הייתה החלטה קלה עבורי", אמר הרצוג ל-ONE אחרי הצעד שביצע. "בגלל כל הדברים שקרו, לא ידענו אם נמשיך או לא, אם נשחק ומתי נשחק, היו יותר מדי סימני שאלה לגביי ואני חושב שזה פייר כלפי ההתאחדות לכדורגל וכלפיי להגיע להחלטה. אני לא עוזב בכעס, אני ביחסים טובים מאוד עם כולם. בגלל מגפת הקורונה שעצרה הכל נוצרו הרבה בעיות גדולות. העבודה שלנו כולה נעצרה למשך כמה חודשים ועדיין לא חזרה ממש. זה חשוב שההתאחדות תקבל כבר את ההחלטות הבאות שלה".

"הייתי גאה מאוד להיות מאמן נבחרת ישראל, היה לי את העונג והכבוד, היה נהדר לעבוד עם השחקנים ועם ההתאחדות", נפרד האוסטרי, שדיבר גם על הסיכוי שהנבחרת תעפיל ליורו בלעדיו. "אני אוהב את האוהדים ואת האנשים בישראל, הם נתנו לי הרבה תשוקה, הרגשתי נוח להיות המאמן הלאומי בישראל. אני מאחל בהצלחה למאמן החדש במשחקים הקרובים, קודם כל בפלייאוף, כמובן שאעודד את נבחרת ישראל. תמיד אזכור את המדינה הזאת לטובה.

"רצינו להעפיל ליורו, אבל בסופו של דבר בשניים-שלושה משחקים האחרונים של המוקדמות לא היינו מספיק טובים וזאת הייתה אכזבה, זה בטוח, כי חשבתי שיהיה לנו סיכוי להעפיל עד סיום הקמפיין. חצי גמר הפלייאוף מול סקוטלנד הוא צ'אנס גדול ואני מקווה שישראל תעפיל ליורו. זה מגיע לאוהדים, שגרמו לי לחוות ימים טובים ורגשיים".

דור פרץ ואנדי הרצוג באימון הנבחרת (מאור רחמני)דור פרץ ואנדי הרצוג באימון הנבחרת (מאור רחמני)

“היו לנו משחקים טובים מאוד, היו לנו גם משחקים שבהם הייתה לנו האפשרות לעשות נקודות יקרות בשביל ההעפלה ולא הצלחנו, כמו בסלובניה, שהפסדנו במקום לנצח", השיב הרצוג לשאלה מה הפספוס הגדול שלו כמאמן הנבחרת. "עם ניצחון בסלובניה אני חושב שזה היה משנה הכל ומשאיר את הקרב צמוד עד לסיום המוקדמות".

"יש לנבחרת ישראל שחקנים צעירים ומוכשרים שפורצים, הם צריכים עכשיו לעבוד הרבה יותר קשה מאשר בעבר כדי לעשות את הצעד הבא לקראת אירופה", סיכם המאמן הלאומי לשעבר. "שחקנים כמו דור פרץ למשל ואחרים, יש הרבה שחקנים טובים בגיל טוב. ההצלחה בנבחרת אפשרית בעתיד הקרוב".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */