יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:56

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד ההתאחדות

לאחר שלטענתה זו סירבה להעביר דו”ח ביקורת פנימי על ההתנהלות באיגוד השופטים, נעשתה פנייה לביהמ”ש. ההתאחדות: “נעביר בחפץ לב, אין מה להסתיר”

|
ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)
ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)

התנועה לאיכות השלטון הגישה לבית המשפט עתירה בדרישה לקבל את דו”ח הביקורת הפנימי של ההתאחדות לכדורגל שהוגש להנהלת הארגון בדצמבר 2017 על ההתנהלות באיגוד השופטים. הפנייה לבית המשפט נעשתה לאחר שההתאחדות סירבה להעביר לידי התנועה את הדו”ח המלא, על קיומו פורסם ב-ONE. בהתאחדות מנגד הגיבו לאחר הגשת העתירה: “נעביר את הדו”ח בחפץ לב”.

כזכור, בשל חשש לעבירות שנעשו לכאורה באיגוד השופטים, התנועה לאיכות השלטון החלה בבדיקה באשר להתנהלות באיגוד וכעת פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לקבל לידה את דו”ח הביקורת הפנימי שנכתב בשנת 2017, לאחר שלטענתה ההתאחדות סירבה להעבירו לידיה. “התופעה לפיה גוף ציבורי הממומן מכספי ציבור מתעלם מחובותיו ומסרב למסור מידע מהווה פגיעה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין ובאמון הציבור”, כך נכתב בעתירה.  

כך נראה בית של כוכב צעיר של היונייטד

לפי הודעת התנועה לאיכות השלטון: “ב-2019 התקבלו בתנועה מספר פניות מחברי איגוד שופטי הכדורגל, המלינות על התנהלות מנכ”ל האיגוד, עו”ד יריב טפר. מהפניות עולה חשש להתנהלות חריגה העשויה אף לעלות לכדי עבירות פליליות. לכן, פנתה התנועה באפריל 2020 למשטרת ישראל בבקשה שתפתח בחקירה פלילית בגין החשש לביצוע עבירות על ידי גורמים בהתאחדות לכדורגל. בתשובתה ציינה המשטרה כי מאחר ועיקר החשדות נוגעים לעבירות בתחום המסים, הוחלט להעביר את הפנייה להמשך טיפול ברשות המסים”.

בין היתר, התנועה טענה בעתירה כי לכאורה נעשו העברות כספים במזומן וללא רישום ראוי ליועץ איגוד השופטים יו דאלאס, כפי שנחשף ב-ONE. לאחר מכן, בפניותיה למשטרה ולרשות המסים, פרטה התנועה על מידע נוסף שקיבלה, לפיו “הועברו כספים בין מנהלי האזורים בהתאחדות הכדורגל, ללא רישום והוצאת תדפיס ניהול כספים שנתי, כך שעולה החשד שהכספים לא הועברו לרשויות המס כנדרש”. כמו כן, פרטה התנועה כי נודע לה על כך שתקנון האיגוד שונה ללא אישור ועדת התקנון, כפי שפורסם ב-ONE, ואף כי הגיע לידיה מידע לפיו איגוד השופטים פעל בניגוד לתקנון ו”העביר תשלום לבעלי תפקידים באיגוד בניגוד למשרות המעוגנות בתקנון, כך שבתוך איגוד שופטי הכדורגל התנהל מערך שלם של הרצאות מפוברקות על ידי שופטים החברים באיגוד, שזכו לתשלום מהקופה הציבורית אף שהתבצע דיווח כוזב בנוגע לכמות ההרצאות שהתקיימו”.  

יו דאלאס (עמרי שטיין)יו דאלאס (עמרי שטיין)

בעתירה נכתב כי לטענת איגוד השופטים, הטענות הללו “נבחנו כבר על ידי מבקר הפנים של ההתאחדות לכדורגל ומפורטים בדו”ח שהגיש להנהלת ההתאחדות לכדורגל בדצמבר 2017”. בשל כך, פנתה התנועה בינואר 2020 להתאחדות בדרישה לקבל לידה את הדו”ח במסגרת חוק חופש המידע. אלא שלטענת התנועה לאיכות השלטון, “לאחר חודשיים של פניות התקבלה החלטת איגוד השופטים שלא להעביר לידי התנועה את המידע, ללא כל פירוט או הנמקה. לאור סירובם לחשוף את הדו”ח, עתרה התנועה לבית המשפט בבקשה שיחייב את ההתאחדות למסור לידה את המידע המבוקש אותו היא מנסה להסתיר”.

בעתירה לבית המשפט ביקשה התנועה לאיכות השלטון לקיים דיון דחוף בעתירה: “לאור חשיבות המידע הנחוץ לשם ביקורת ופיקוח על התנהלות ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים באשר לחשש לפגיעה במנהל התקין וסטייה מחובת הנאמנות של עובדי הציבור, ובהגנתה על האינטרס הציבורי של תושבי המדינה, תבקש העותרת כי יקבע את העתירה לדיון דחוף”.   

מההתאחדות לכדורגל נמסר: “חרף העובדה שאין לטעמנו הצדקה משפטית על בסיס חוק חופש המידע להעברת דו”ח פנימי, תעביר ההתאחדות לרשות התנועה בחפץ לב את הדו”ח למען הסר כל ספק. הדו”ח, משנת 2017, על ההערות שבו, הדיון שהתקיים בנושא בהנהלת ההתאחדות ודו”ח התיקונים בעקבות הערות מבקר הפנים, ידברו בעד עצמם. הדברים המופיעים בדו”ח כבר הוצגו לא פעם בכלי התקשורת ובדיונים משפטיים שמצאו את טענות המאשימים בחשד לעבירות כלא יותר מהאשמות סרק. להתאחדות אין מה להסתיר ומעולם לא ניסתה להסתיר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */