יום שישי, 29.03.2024 שעה 04:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"איילון אלמוג רק התחיל": האס שפרח בדרבי

בפעם השנייה העונה, חלוץ מכבי ת"א כבש מול הפועל ואף הוסיף בישול ל"שחקן של המשחקים הגדולים", אבי ריקן. הצהובים מסכמים 0:2 ואליפות נוספת בדרך

|
אילון אלמוג חוגג (רדאד ג'בארה)
אילון אלמוג חוגג (רדאד ג'בארה)

כאשר העונה החלה להתקרב לשלב החידוש שלה מפגרת הקורונה, היה קונצנזוס אחד: אם מכבי תל אביב תעשה שוב פלייאוף גדול שסוגר סיפור מהר, זה יקרה בזכות הסגל שלה והעומק. סיבוב ראשון נגמר והאליפות מרחק צעד אחד מהידיים של הצהובים. עם 15 נקודות בקופה ויתרון של 12 נקודות מהמקום השני, הקבוצה של ולדימיר איביץ' רק צריכה להחליט מתי היא רוצה לחגוג את הזכייה בתואר באופן רשמי. זה אולי יקרה ביום שלישי מול הפועל חיפה, אולי בדרבי הבא ביום שבת. לעת עתה, לכמה שעות בודדות, יוכלו השחקנים של האלופה המכהנת וזו שבדרך, ליהנות מכך שהשלימו 3 מ-3 עונתי על היריבה העירונית. 

הסגל של מכבי ת"א ניצח גם אמש (שבת). פלייאוף שהחל עם כוכב מפתיע בשם מתן חוזז, המשיך עם פציעה שלו, והסיבוב נסגר עם אס חדש - איילון אלמוג. כבר כמה שנים טובות שהוא מסומן כדבר הבא של הצהובים ושל הכדורגל הישראלי. שחקן התקפה מרשים, בנוי היטב, עוצמתי מאוד ועם יכולות סיום שבלטו במיוחד בקבוצת הנוער ובהמשך גם כאשר שיחק בבית"ר ת"א ובהפועל חדרה. העונה הוא נשאר חלק מהסגל של ולדימיר איביץ' ובדרבי הראשון שלו בקבוצה הבוגרת, מצא את הרשת ב-0:3 הראשון של העונה. אמש הוא עלה בהפסקה, אחרי מחצית חלשה מאוד של מכבי ת"א, וברגעי ההכרעה של המשחק סיפק בישול יפה לאבי ריקן וקינח בעצמו עם גולאסו לרשת של אריק ינקו. 0:2 בסימן המחליפים של איביץ' והסגל העמוק שממנו נשלף אבי ריקן, אחרי ששיחק פחות מתחילת הפלייאוף ובדרבי פתח בהרכב. 

מעצר ובלאגן ברחובות לקראת הדרבי של ת"א

"איילון הוא אחד השחקנים שלנו שלא שיחק הרבה העונה אבל בשיטה הזו אנחנו יכולים להשתמש בו כחלוץ או כווינגר (היכן שפתחו קנדיל או סבוריט)", ציין ולדימיר איביץ' כשהוא מתייחס למצטיין המשחק. "בשיטות אחרות יש לנו ארבעה שחקנים בעמדה שלו והתחרות היא קשה. הוא עבד קשה ואני שמח עבורו, אבל הוא צריך להמשיך, הוא צעיר, זוהי רק ההתחלה עבורו". איביץ', מסתבר, סבור כי בהתחשב בהיעדרויות שיש לו בסגל, השיטה הכי נכונה עבורו למשחקים כעת היא עם שלושה בלמים, שיטה בה הוא יכול לנצל את יכולת ניהול המשחק של שרן ייני בחלק האחורי ואף לייצר רווחים במשחק דרך שחקני הכנף. זה חרק נגד הפועל באר שבע, וזה היה רחוק מלהרשים גם בדרבי, אבל נראה כי הסרבי לא יוותר כל כך מהר. 

אלמוג, שנכנס כמחליף במחצית במקום יונתן כהן, עשוי בהחלט להרוויח מכך כבר במשחק הקרוב כאשר גם ניק בלקמן שנכנס ועשה דברים טובים במערך שני חלוצים, המערך בו הוא היה טוב גם תחת ג'ורדי קרויף, מועמד לקבל את המקום מול הפועל חיפה. המערך הזה יכול להפיק דברים טובים בפן ההתקפי גם מאבי ריקן, אם כי הוא הוכיח שאף בשיטה הרגילה של הצהובים, הוא יודע למצוא את הרשת. שלושה שערים יש לריקן העונה בליגה, שניים מהם היו הראשונים במשחקי דרבי, אחד פתח את מסכת הכיבושים ב-3:4 על מכבי חיפה. במכבי כבר מדביקים לו את הטייטל "שחקן של משחקים גדולים". איביץ' אמר על כך: "אבי ריקן כבש בפעם השנייה העונה את השער הראשון בדרבי, הוא שחקן טוב וחכם, הוא יודע לעשות עבודה טקטית בצורה מאוד טובה הגנתית והתקפית". 

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

ריקן עצמו הוסיף: "יש עוד דרבי אחד לנצח. שמחים כמובן כי כיף לנצח דרבי וכי לקחנו נקודות. יכולת פחות טובה שלנו אבל זה אופייני לדרבי, צריך לדעת לנצח גם כשאתה פחות איכותי. כיף לשמוע שאומרים שאני שחקן של משחקים גדולים, אבל היו גם משחקים במרכאות פחות גדולים שגם הופעתי ועזרתי לקבוצה, אני שמח לעזור לקבוצה ולמועדון הזה ותמיד שיצטרכו אותי אני אהיה פה לדקה או לעשר דקות". איילון אלמוג סיכם: אחרי תקופה שאני נכנס מחליף, קיבלתי הזדמנות להיכנס ליותר דקות ואני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח. כולנו עובדים קשה לאורך כל העונה ומנסים להוכיח למאמן בכל אימון, עכשיו יש לו הזדמנות לתת ליותר שחקנים לשחק. אנחנו עובדים מאוד קשה כל העונה בשביל לשחק משחקים מהסוג הזה (משחק אליפות אפשרי מול הפועל חיפה), ואני מקווה שביום שלישי נעשה את זה". 

כעת העיניים נשואות לעבר שני המשחקים הקרובים, אשר באחד מהם סביר להניח, תזכה מכבי ת"א באופן רשמי באליפות. לאחר מכן, תוכל הקבוצה להתמקד בהכנות לעונה הבאה ובתקווה כי ניתן יהיה להעלות הילוך ולהתחיל לסכם מול שחקנים אשר מסיימים חוזים. בשלב הזה, אין עוד התקדמות כי לא נעשו מהלכים מעבר להבעת רצון להמשך ההתקשרות, אך השחקנים ממתינים להצעות הרשמיות וכמובן נותנים עדיפות למכבי ת"א במו"מ ולא מוכנים לדון מול מועדונים אחרים. בכל הנוגע לאיביץ', אין כרגע שינוי בעמדתו. סוכנו פדרו פריירה ממשיך לחפש לו מועדון באירופה וכתוצאה מכך, גם הצהובים עובדים על איתור מאמן חדש. רק תפנית מאוד קיצונית תוביל לשינוי סטטוס בו הסרבי יחליט לדחות את השאיפות שלו בעונה אחת לטובת הישארות בישראל. 

ולדימיר איביץ' (אורן בן חקון)ולדימיר איביץ' (אורן בן חקון)

בגזרת החלוץ טל בן חיים, שהתיר את החוזה שלו מספרטה פראג, בסביבת המועדון מעריכים כי יציעו לו חוזה בקרוב מאוד, ברגע בו יגיע אישור לכך מקנדה. בעניין ערן זהבי, מכבי ת"א מחכה ממנו לאור ירוק כפי שפורסם ב-ONE ואם יבשר כי הוא חוזר לישראל, הצהובים כמובן יגישו לו הצעה רשמית כדי להחתימו. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */