יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:46
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

פרנקל: לא מאמין שמכבי תעזוב אי פעם את הליגה

יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל בראיון מיוחד ל-ONE לקראת החזרה: "אני לא חושב שחולה קורונה יעצור את הליגה", "על פי התוצאות, אני כנראה מנווט טוב"

|
שמואל פרנקל (תמונה: רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
שמואל פרנקל (תמונה: רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

הכדורסל הישראלי כבר התקפל, ולכולם היה ברור שהעונה הזו לא תחזור. רוב הזרים כבר נשלחו הביתה, הדירות השכורות הוחזרו, והקבוצות הפסיקו את האימונים. אך אז בכדורגל, שם כל הזמן הבטיחו שהם עוד ימשיכו את העונה, עשו זאת רשמית, ואז אנשי הכדורסל הבינו שאין להם ברירה.

כעת לפני חידוש העונה, יו"ר דירקטוריון המנהלת שמואל פרנקל בראיון מיוחד ל-ONE, מדבר על הביקורת שהוטחה בו, על ההבדל בין הכדורגל והכדורסל, על הביקורת של מכבי תל אביב נגדו ונגד המנהלת, על העליהום שיש נגד המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו,  על הליגה שחוזרת, על העליה בחולי הקורונה והאם יש חשש שזה יכול לעצור את החזרה או העונה.   

84:86 להפועל תל אביב על חולון במשחק הכנה

שמואל, הליגה חוזרת, אבל בוא נודה על האמת, אתם כבר סגרתם את הליגה ואלמלא הכדורגל וההתעקשות שלו, לא היינו מחדשים את עונת הכדורסל
”בוא נגיד את העובדות, העובדות הן שבישיבת הדירקטוריון שהוחלט מה עושים עם הליגה, החלטנו לא לסגור את הליגה, זאת העובדה. קודם כל, הכדורגל עשה עבודה נהדרת ואני מצדיע לארז כלפון ולכל מי שעשה שם עבודה, אנחנו, בשונה מהכדורגל, היינו צריכים לקבל גם את המתווה הרפואי וגם אישור לזרים לחזור. בכדורגל לא הייתה להם את הבעיה הזו כי הזרים היו פה ולכן אנחנו אמרנו כל הזמן, רוצים, אבל לא יכולים בתנאים האלה”.

אבל בכדורגל לא שלחו את הזרים, אמרו לקבוצות ‘תתכוננו, אנחנו מחדשים את העונה בכל מצב. אצלכם אמרתם לקבוצות ‘רוב הסיכויים שהעונה נגמרה’ וככה הקבוצות גם התייחסו לזה
”לא, עוד פעם אני חוזר. לא אמרנו שהעונה נגמרה, להפך. אמרנו שאנחנו לא סוגרים את העונה ואת הליגה, אנחנו ישבנו מיד אחרי זה בוועדת מנהלת והחלטנו שאנחנו שולחים בקשה למתווה רפואי ומתווה לזרים למשרד הבריאות ולמשרד הספורט. עבדנו על זה כל הזמן איתם ביום יום וביום שני שלחתי לדירקטוריון מייל ואמרתי להם ‘חברים, ברגע שהכדורגל יקבל את מתווה הבריאות, אנחנו נקבל יום אחרי וזה מה שקרה. ברגע שקיבלנו את המתווה הזה ואת המתווה להחזרת הזרים, יום אחרי זה, ביום שישי, כינסנו דירקטוריון מורחב של כולם בהילטון ואנחנו למעשה קיבלנו החלטה לחזור”.

ג'ייקובן בראון (חגי מיכאלי)ג'ייקובן בראון (חגי מיכאלי)

הייתה לכם אז ישיבה סוערת ביותר
“הייתה לנו ישיבה מצוינת לדעתי, ישיבה שלקחה חמש שעות ונתנה לכל אחד אפשרות להתבטא ולהגיד את דעתו. נתנו אפילו בזום ליו”ר הפועל אילת טל פנחס לדבר”.

מכבי תל אביב איימה שהיא לא תחזור לליגה אם יהיה לה את היורוליג, איך אתה רואה את ההתנהלות הזו עם כל הכותרות אחרי שבכדורגל היה שקט ואצלכם בלאגן והאשמות, איך אתה רואה את כל זה כמי שמנווט את הספינה הזו?
”בוא נגיד שלפי התוצאות כנראה מנווט בסדר גמור ואולי אפילו טוב”.

שמואל פרנקל מגיע לישיבה (צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה)שמואל פרנקל מגיע לישיבה (צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

למרות הביקורות עליך?
”תמיד יש ביקורות. על מי שעושה תמיד יש ביקורת, אבל אני חושב שאם אתה שואל אותי, יש לי תמיכה רחבה במנהלת של כל הדירקטורים או רובם המוחלט. אני מקבל כל הזמן הודעות ומיילים מהדירקטורים על העבודה שהמנהלת עושה ושאני עושה. אני בסך הכל מרגיש מצוין ברוח הגבית שאני מקבל. לגבי מכבי, בוא נדבר רגע על מכבי”.

רגע, רק נחזור אליך, ואז נעבור למכבי. ספגת לא מעט אש כל התקופה האחרונה
”בסדר, מי שעושה סופג אש, לא כולם מסכימים עם כל מה שאתה עושה, אבל אני יושב ראש של 12 קבוצות, לא של קבוצה אחת. אני צריך להסתכל מה טובת הליגה ולמזלי הטוב, יש לנו היום גם שלושה דירקטורים חיצוניים שהראייה שלהם היא לא של הקבוצה, אלא של טובת הליגה. בניגוד לכדורגל, ששם לא הייתה אף קבוצה שהייתה צריכה לשחק באירופה, קבוצת מכבי תל אביב הייתה אמורה לשחק ביורוליג. עכשיו, מה שהפתיע אותי זה שאנחנו שלחנו מתווה, שאושר בוועדת מנהלת שנציג מכבי היה בה וזה התקבל פה אחד לשלוח את המתווה. אנחנו קיבלנו אישור למתווה וגם בישיבת הדירקטוריון המדוברת, נציג מכבי לא התנגד לחזרה למשחקים”.

שמואל פרנקל ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

אתה מדבר על שמעון מזרחי, בוא נגיד גם את השמות
“בסדר. ביום ראשון קיימנו ישיבת ועדת מנהלת על מתווה המשחקים להמשך הליגה. הצגנו 3 אלטרנטיבות וסיכמנו על דעת כולם כולל נציגות מכבי על מתווה מוסכם. נציג מכבי עבד על מתווה המשחקים בחזרה יחד עם ניקולה וויצ’יץ’. אחרי שעתיים, הגיע מכתב שמאוד הפתיע אותנו שביום משחק ביורוליג הם לא ישחקו בליגה הישראלית”. 

אז איך אתה מסביר את זה? מכבי לא סופרת את הליגה?
”אני לא חושב, אני חושב שמכבי תל אביב מבינה שהלחם והחמאה זאת הליגה הישראלית, יש לה פה שלושה גביעים בשנה לקחת ואני חושב שהיא מאוד חפצה לקחת את הגביעים האלה. היא משקיעה הרבה כסף להצליח גם בליגה הישראלית. אני ישבתי עם יאניס ספרופולוס, המאמן של מכבי, שאני חושב שהוא מצוין, ישבתי איתו וראיתי את החשיבות של הליגה הישראלית. ראינו את זה אפילו בצורה בולטת במשחק נגד גלבוע/גליל, שבהארכות הוא שם את השחקנים הכי טובים שלו כי הוא רצה לנצח את המשחק”.

אבל אז דייויד פדרמן, ניקולה וויצ’יץ’, כל מי שקשור למכבי עולה ותוקף את הליגה והמנהלת
”הנושא של הבידוד הוא נושא לא קל, השחקנים נאלצו להיכנס לבידוד. דבר אחד אני אספר לך, רבע שעה לפני ישיבת הדירקטוריון ביום שישי צלצלתי ליוסי שרעבי, המנכ”ל היוצא של משרד הספורט, ואמרתי לו ‘יוסי, השחקנים שמגיעים מארצות הברית לא יהיו במלונית, אם לא תסדרו תוך רבע שעה שהם הולכים לדירות שלהם, אני למעשה לא פותח את הישיבה’. הוא דיבר עם איתמר גרוטו ובוא נגיד שכשנכנסתי לישיבה כבר קיבלתי את ה-SMS והאישור ממשרד הבריאות”.

שמעון מזרחי ודייויד פדרמן (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי ודייויד פדרמן (חגי מיכאלי)

אבל פרנקל, כל זה היסטוריה, בסוף מכבי תל אביב יצאה במתקפה
”רגע, תן לי, אני עונה לך בצורה רחבה, תן לי להמשיך. עכשיו השחקנים שהגיעו, למרות שהם ידעו וקיבלו את כל ההנחיות על הבידוד, זה קשה להם, חלקם גם בלי משפחות ואחר כך קיבלנו אישור להביא את כל המשפחות. חלקם היו בלי משפחות וזה היה קשה להם והם רצו הקלות. רק מה? הטעות הגדולה שלהם זה שהם התקיפו את המנהלת כאשר למעשה, הם היו צריכים להפנות את הבקשות למשרד הבריאות. לכן לא הבנתי את כל ההתקפות האלה ולכן אנחנו התקפנו בחזרה והסברנו להם את העניין. אנחנו סידרנו שיחת זום אחרי שפרופסור גרוטו היה גם איתי ביחד באימון של מכבי והסביר לשחקנים את כל נושא הבידוד וההנחיות. הייתה פגישת זום שאנחנו ארגנו עם 40 שחקנים ואני חושב שהוא הסביר להם עוד פעם וגם שמע אותם, עובדה שקיבלנו מאז השיחה הזאת שתי הקלות. א. להחזיר את המשפחות לארץ וב. הקלות שביקשו השחקנים כמו להוציא את הכלב ולהביא את הילדים לגן וכדומה”.

סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)

אגב, איך אתה רואה את המתקפות שיש כעת על המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו?
”תשמע, גם אני וגם ארז כלפון למעשה תמכנו בגרוטו וחושבים שהוא היה איתנו בקשר מצוין ותמיד ענה לטלפונים שלנו ולבקשות שלנו, ואנחנו בסך הכל חושבים שזו מעידה קטנה ומקווים שהוא ימשיך בתפקידו”.

עושים עליו עליהום לא בצדק לדעתך?
”אני לא מנהל את משרד הבריאות או את התקשורת בנושא הזה. אם אתה שואל אותי מהזווית של הכדורגל והכדורסל, ואני פה בדעה אחת עם ארז, אנחנו חושבים שהעבודה של גרוטו עם הספורט המקצועני היא טובה מאוד ואפילו מצוינת. הקשר איתו הוא בהחלט יום יומי, אתו ועם העוזר שלו, עם אביחי. יש כל מיני בקשות קטנות כמו שחקנים שרוצים להגיע לרופא או כל מיני תקלות נוספות ואנחנו תמיד זוכים לאוזן קשבת”.

איתמר גרוטו עם שחקני מכבי תל אביב (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)איתמר גרוטו עם שחקני מכבי תל אביב (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)

יש טענה שרמי כהן וגיא הראל הם אלה שהיום משפיעים הכי הרבה במנהלת. זה מה שטוענים במכבי ת”א אגב
“בסדר, פעם טענו שמכבי היא המשפיעה. בוא נגיד שאני לא חושב שזה נכון או שזה נכון, יש לנו היום 12 קבוצות ואנחנו בסך הכל מסתכלים על טובת הליגה ובסך הכל יש החלטות שחלק לא מרוצים מהן ויש החלטות שאחרים לא מרוצים מהן. אני בסך הכל חושב שהתקדמנו בשנים האלה התקדמות אדירה ואני גם חושב שיש הרבה החלטות שמכבי חיכתה להן ודווקא הן עברו בתקופה האחרונה”.

“לדוגמה, מכבי רצתה סדרות ואני מהיום הראשון שלי בתפקיד, לפני 7 שנים, חשבתי שאנחנו לא יכולים להיות הליגה היחידה במדינת ישראל שתהיה בלי סדרות ושאפתי כל הזמן לסדרות. בכל העולם יש סדרות, רק לא בישראל. מכיוון שחיזקנו את הקבוצות, אנחנו היום נותנים פי 3 כסף לקבוצות, אז הקבוצות היום הרבה יותר חזקות ויש לנו היום 4-5 קבוצות שמשחקות באירופה ולכן, אני שמח שבעונה הבאה הדירקטוריון החליט שאנחנו חוזרים לסדרות”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

“היה גם עוד דבר שמכבי התלוננה עליו וזה נושא החוק הרוסי. אנחנו ישבנו עם 12 מאמנים שאמרו לנו כולם, פה אחד ‘אנחנו לא יכולים לנהל משחק עם חוק רוסי, לא יכול להיות שאנחנו חייבים לשתף שחקנים רק כי הם ישראלים, חשוב לנו שהשחקנים הטובים ישחקו, זה לא הליגה למקומות עבודה’. אנחנו הסרנו את החוק הרוסי במחיר של שביתה ובוא נגיד, אני חושב במכבי לא יכולה לטעון על קבוצות אחרות שהן מנהלות את המנהלת. בסך הכל, הליגה הזאת הולכת הרבה לקראת מכבי, כולל במשחקים הרבים שעכשיו היא נאלצת לשחק בגלל שהיורוליג עלה ל-18 קבוצות ואנחנו מאוד מתחשבים בהם ומקלים עליהם”.

אז מכבי סתם בכיינים? הם מתלוננים סתם?
”אני לא מגדיר אף אחד כבכיין, אני חושב שבסך הכל לכל אחד יש חופש דיבור וכל אחד יכול לבוא ולהגיד מה מפריע לו”.

אתה חושב שיכול להיות שמכבי תל אביב תעזוב את הליגה?
”אני לא מאמין שמכבי תל אביב תעזוב אי פעם את הליגה, אני חושב שמכבי מבינה שפה האוהדים שלה ופה הלחם והחמאה שלה, פה האתגר שלה לזכות בשלושה תארים בכל עונה”.

סקוטי ווילבקין חוגג עם שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)סקוטי ווילבקין חוגג עם שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)

כמה המצב הכלכלי יכול להשפיע על קבוצות לא לפתוח את העונה הבאה? אתה חושש שתהיה פה קריסה של קבוצות לנוכח כל מה שקורה?
”אני כרגע, מהשיחות שלי עם הקבוצות, אני חושב שכולן, כולל בני הרצליה שעולה, אני חושב שכולן ישחקו בעונה הבאה. עכשיו, יש פה שני מצבים, אם לא יהיה קהל, אז אנחנו והכדורגל הודענו שבעונה הבאה אנחנו לא נשחק, אלא אם נקבל פיצוי מלא ורשת ביטחון מהמדינה. הייתה לי פגישה עם שר הספורט החדש חילי טרופר, אגב, איש כדורסל וספורט מובהק ואני שמח ומברך אותו על כך והוא מבין, וגם האנשים שלו במשרד מבינים את הנושא”.

אבל מי שקובע זה פקידי האוצר, עם כל הכבוד לח”כ חילי טרופר
“אנחנו בשיחות עם אנשי האוצר, גם אנחנו וגם הכדורגל, והגשנו סופית את המספרים הסופיים שאומרים כמה כסף יצטרכו בכדי להפעיל את הכדורסל במצב שכזה”.

חילי טרופר (באדיבות אתר הכנסת)חילי טרופר (באדיבות אתר הכנסת)

כמה כסף זה?
”זה פלוס-מינוס 65 מיליון ש”ח בשביל שהליגה תוכל לחזור בלי קהל בעונה הבאה”.

וכמה הנזק העונה?
“העונה עוד לא הערכנו, אבל הוא בערך 15-20 מיליון ש”ח נזק”.

מה בנוגע לעולות מהליגה הלאומית? איגוד הכדורסל קבע שיש שתי עולות, מה קורה עם זה? 
“טוב, תשמע אותי בהרחבה. דירקטוריון הליגה מינה בזמנו ועדה לנושא הזה, הוועדה המליצה לדירקטוריון על עולה אחת ויורדת אחת והתקבלה החלטה בדירקטוריון המנהלת על עולה אחת ויורדת אחת. עכשיו, אנחנו גם הסתכלנו על מה שהיה בשנים הקודמות וראינו שגם בשנים שהייתה אפשרות לשתי עולות, בדרך כלל עלתה רק קבוצה אחת ואם עלו פעם שתי קבוצות אז בדרך כלל הקבוצה השנייה גם נשרה עונה לאחר מכן. יש גם בעיה להעלות יותר מקבוצה אחת כי עולים למעשה מתקציב נמוך מאוד לתקציב שונה לגמרי”.

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב (באדיבות מנהלת הלאומית)יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב (באדיבות מנהלת הלאומית)

אבל זה ליגה מצחיקה ולא רצינית כשיש רק יורדת אחת
”אני חושב שהליגה מאוד רצינית, אני חושב שיש גם בעיה בליגה הלאומית. אם תסתכל על גודל האולמות ברוב הקבוצות בלאומית תראה שלמעשה זה מגרשים קטנים מדי”.

אבל העולה השנייה צריכה להיות הפועל חיפה ויש לה מגרש תקני, אין לה שום בעיה
”בסדר, כרגע המצב הוא שאנחנו באנו וביקשנו אחרי 18 שנה לעשות הסכם חדש עם איגוד הכדורסל. אני חושב שב-18 שנה השתנו הרבה דברים. אנחנו הקמנו צוות יחד עם צוות של האיגוד ויש שם עשרה נושאים”.

אבל בנושא של שתי העולות הם הגיעו להסכמה
”זה לא מוסכם לגמרי, אבל בוא נגיד שיש בהחלט קווים שיכולים להגיע להסכמה. אבל הכל צריך להיכנס לתוקף וצריך לסיים את כל עשרת הנושאים”.

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

האם יש סיכוי שבעונה הבאה יהיו שתי עולות לליגת העל והליגה תגדל ל-13 קבוצות?
“קודם כל ככה, ההחלטה על מספר הקבוצות בליגה, לפי ההסכם מ-2002 עם האיגוד, היא צריכה להיות בהסכמה פה אחד של האיגוד והמנהלת, זה מכשול אחד לעניין. ב. התקנון של המנהלת אומר שלא יהיה מספר אי זוגי של קבוצות. לכן, אני אומר שבנושא הזה אנחנו בהחלט באים בנפש חפצה לשיחות עם האיגוד, אבל כרגע, למעשה, הצוותים לא התקדמו מעבר לנושא אחד”.

איך היחסים שלך עם יו”ר האיגוד עמירם הלוי כיום?
”יחסית בסדר גמור. אני בהחלט חושב שאנחנו רואים באיגוד את הריבון ובסך הכל חושבים שאנחנו עושים לאיגוד כבוד ובסך הכל, זה שהליגה הגיעה לגבהים שהיא הגיעה אליהם זה דבר שהוא לטובת הכדורסל ולטובת האיגוד ועובדה שאפילו הגיע הזמן שהליגה הלאומית מבקשת להעלות שתי קבוצות, דבר שלא היה כבר שנים”.

עמירם הלוי (שחר גרוס)עמירם הלוי (שחר גרוס)

איזה ליגה תהיה לנו עכשיו עם החזרה למגרשים? ראינו שקבוצות החליפו חלק מהזרים והביאו זרים בזול מאוד רק כדי לחסוך בכסף. חלק עשו המון שינויים וחלק שמרו על הסגלים, איזה ליגה לדעתך תהיה?
”קודם כל, הייתה פה כמיהה אדירה לכדורסל וגם זה נכון לגבי הכדורגל. אני יכול להגיד לך שמיולי הכדורגל מסיים ואנחנו נהיה למעשה הליגה היחידה שקיימת ומשודרת. יש לי גם תקווה שאולי בעקבות הקלות שיינתנו תהיה אפשרות גם להחזיר את הקהל”.

איזה הקלות? יש קרוב ל-300 חולים בכל יום. עוד מעט לא תהיה ליגה, איזה הקלות יתנו לך?
”אתה מרשה לי להיות אופטימי? אני מקווה שיתנו לנו הקלות, אבל בלי קשר, אנחנו נהיה היחידים ביולי שמשחקים ומשודרים ואני גם מרוצה מזה שבגלל המצב החדש יש לנו 24 שחקנים חדשים מהליגה הלאומית והארצית שיצטרפו לליגה, רובם מתחת לגיל 24 וזו הזדמנות בשביל השחקנים האלה להוכיח את עצמם. אני לא חושב שבמצב אחר הייתה הזדמנות לשחקנים האלה להוכיח את עצמם. אני מקווה שיהיו לנו משחקים מעניינים, יש לנו בית עליון של ארבע קבוצות שיהיה מאוד מעניין ובית תחתון שיהיו שם מלחמות מי עולה לפיינל פור ומי יורדת. אני חושב שבהחלט יהיו קרבות מעניינים. ברור שליגה בלי קהל זה לא אותו דבר, אבל אנחנו עושים את הטוב ביותר במצב הקיים”.

יאניס ספרופולוס בבדיקת קורונה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)יאניס ספרופולוס בבדיקת קורונה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כעת יש את המקרה של מאמן אשדוד עמית תמיר שאתם מחכים לתוצאות בדיקת הקורונה שלו, כמה יש עליך לחץ או חשש שזה יפגע בפתיחת העונה או בהמשך העונה?
"אין לי שום לחץ. אני חושב שהעונה תפתח והכול יהיה בסדר. אני לא חושש מכך".

אבל אין לך חשש שאיזה שחקן, בעל קבוצה או איש צוות בקבוצה יחלה ואז כל הליגה תלך? השחקנים כבר חוששים מזה, איך אתה רואה את זה?
”קודם כל, אני מקווה שזה לא יקרה, אבל אם יקרה, יש מצב שיבודדו את השחקן או שהקבוצה תידרש לבידוד של 14 יום. אני לא חושב שזה יעצור את הליגה”.

זה מטריד אותך כל הנושא הזה? מדיר שינה מעיניך? אנחנו רואים שיש עלייה שלא עוצרת בכמות החולים
”אני לא רוצה להישמע כמו פרופסור יורם לס, אבל בכל הקורונה הזאת, אם תסתכל מה קרה, אז עד גיל 40 יש לנו ארבעה אנשים שמתו מהקורונה, כולם עם מחלות רקע קשות, כך שצריך לראות את הדברים בפרופורציה. אנחנו גם עכשיו, עם כל ההדבקות, רואים שבסך הכל מספר המונשמים כמעט לא משתנה ואני חושב שאסור להיות בפאניקה. אני חושב שמה שהיה צריך לעשות זה לבודד את הזקנים והיה צריך לפתוח את המשק, אסור היה לעשות את הסגר שעשו ואני מסתכל על אירופה, שפותחת היום את הגבולות, המסעדות, ההופעות וכדומה, אני רואה ראייה אחרת מאשר איך שמשרד הבריאות רואה את זה”.

עמית תמיר (איציק בלניצקי)עמית תמיר (איציק בלניצקי)

אחרי כל הביקורת שהייתה כלפיך, האם שמואל פרנקל עדיין בשיא כוחו אחרי כל השנים שהוא מכהן כיו”ר המנהלת? היו לא מעט שאמרו שאולי הגיע הזמן לרענן
“תשמע, אני מדבר עם כל החברים ושומע דברים טובים. קודם כל, בפעם האחרונה נבחרתי פה אחד ואני מעריך שאם היום הייתי שם את עצמי לבחירה, לא שאני צריך לעשות את זה עכשיו, אני מעריך שהייתי נבחר, גם אם לא בפה אחד, אז ברוב מוחץ. אם מישהו חשב שאני התעייפתי אז הוא ראה בחודשים האחרונים את העבודה שאני והצוות המצוין שיש במנהלת עושים גם לחזרה וגם לפתיחה וגם המלחמה על הכספים והעובדה שבשביל לפתוח את הליגה אני התחייבתי לקבוצות בהילטון על 550 אלף ש”ח, אני יכול להגיד לך שכבר העברתי 300 אלף ש”ח לכל קבוצה”.

בדצמבר אתה מסיים את הקדנציה שלך, אתה רוצה להמשיך הלאה?
”כשיגיע הזמן אני אחשוב אם אני רוצה להמשיך או לא ואם אני ארצה להמשיך יצטרכו לתת לי את הגיבוי. אני חושב שצריך לעשות שינוי במנהלת בדירקטוריון, יש כמה בעיות שסוף סוף צריך לטפל בהן בנושא של ניגוד עניינים. אני חושב שצריך להקטין את הדירקטוריון וחושב שהוא צריך להיות הרבה יותר קטן”.

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

אתה אומר לי את זה כבר שנתיים-שלוש ולא מצליח...
”כי עוד לא התפניתי לזה. עכשיו, אחרי שנגמור את כל הדברים האלה, אני בהחלט אשב על זה והכנתי כבר תכניות לזה ואני צריך לדבר עם החברים ולראות איך מעבירים את זה”.

איך אתה רואה את הדחתו של ידידיה רפפורט מהפועל תל אביב?
”אני לא נכנס לדברים פנימיים של קבוצות”.

הוא היה פעיל מאוד אצלך
”יש לי הערכה לידידיה, הוא גם ידיד שלי, אבל אני לא נכנס לנושאים פנימיים של קבוצות”.

ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)

שלומי פרי החליף כמ”מ מנכ”ל המנהלת את עדלי מרכוס שעזב למכבי תל אביב. אחרי זה התחלת תהליך של בחירת מנכ”ל חדש ועצרת אותו בגלל הקורונה, האם שלומי פרי יהיה המנכ”ל הקבוע במקום עדלי מרכוס?
”אני חושב ששלומי פרי, בתקופה שעדלי איננו, עשה עבודה נהדרת. אני חושב שהוא מיסטר כדורסל, אני חושב שהשילוב שלנו, פלוס הצוות שעובד שם, הוא בסך הכל מצוין. את המינוי הקבוע אני צריך להביא לדירקטוריון ואני אביא את המינוי הזה להחלטת הדירקטוריון”.

איך אתה רואה את העזיבה של עדלי מרכוס למכבי תל אביב?
”תשמע, אני כבר אמרתי לך פעם שאני בסך הכל חושב שעדלי מרכוס היה מנכ”ל מצוין ועשה עבודה טובה. אחרי 15 שנה שהוא היה במנהלת הוצע לו תפקיד אחר בתנאים הרבה יותר טובים, אולי באחריות אחרת, אני חושב שבהחלט אני נתתי לו את ברכת הדרך ואני בטוח שהוא יעשה שם עבודה טובה”. 

עדלי מרכוס (רדאד ג'בארה)עדלי מרכוס (רדאד ג'בארה)

הוא לא היה צריך תקופת צינון לדעתך?
”אני לא חושב שהוא היה צריך צינון, אני חושב שמה שמכבי הייתה צריכה לעשות זה לדבר איתי לפני שהיא פונה לעדלי או במשך המגעים. אני חושב שזה הדבר היחיד שקצת מפריע לי מהבחינה הזאת”.

זאת אומרת שכל אלה שאמרו ששמואל פרנקל אוהד מכבי ת”א ותומך בהם כבר לא אומרים את זה היום, אם לסכם את הדברים
”אני חושב שאחרי מספר שנים שראו שאני פועל לטובת הליגה ו-12 הקבוצות נראה לי שכבר שנים לא אומרים את זה. אני חושב שמהר מאוד הוכחתי שאתה יכול להיות אוהד מכבי ולשמש יושב ראש שדואג לליגה ול-12 הקבוצות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */