יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אבוקסיס מול החברים, אלישע לוי נגד הטראומה

חצי גמר פיקנטי: אחרי נתק וקרב עקיצות, מאמן ב"ש פוגש במכרים מהשכונה. מאמן בני יהודה לא שוכח מה-6:2 למכבי כשעמד על הקווים בנגב, וגם: אלו וגדיר

|
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)

בפעם הקודמת שיוסי אבוקסיס הגיע לתא הכבוד באצטדיון רמת גן, הוא היה מאמן בני יהודה. זה קרה ביולי 2019, לפני כמעט שנה, רגע לפני משחק אלוף האלופים שפתח את העונה הנוכחית. מעבר לזכייתה של מכבי תל אביב בתואר הראשון של עונת 2019/20, לכולם בעיקר זכורה אותה תקרית במסיבת העיתונאים לפני המשחק, כשוולדימיר איביץ' התלונן על איחור של אבוקסיס, דרש להתחיל את המסע"ת בלעדיו, וכך היה, כשהמאמן והקפטן דן מורי התיישבו במקומותיהם תוך כדי השידור החי.

קרב העקיצות בין אבוקסיס לאיביץ' והצהובים נמשך גם בליגת העל, אבל הוא לא הסיפור היום (רביעי), אלא הפלאשבק של המאמן, שפגש את האלופה גם בחצי גמר הגביע בעונה שעברה. גם למסע"ת החגיגית של חצי הגמר הוא הגיע באיחור לפני יומיים, בעל כורחו, בשל שריפת חורש בכביש 6 לצפון, שנחסם לתנועה בדרכו מבאר שבע לר"ג. הוא אמנם לא התבלבל, כשהגיע בחולצה רשמית של הפועל ב"ש, אבל פגש את אנשי בני יהודה והתרגש לקראת חצי הגמר מול האקסית שלו ב-20:30 באצטדיון בנתניה.

אלישע לוי ויוסי אבוקסיס לקראת חצי הגמר

"זו לא הרגשה רגילה, אשקר אם אגיד שכן", אמר המאמן במסע"ת על המפגש מול קבוצתו לשעבר, אותה אימן במשך חמש עונות וחצי בשלוש קדנציות, עד לפני חצי שנה. "יש לי המון חברים בבני יהודה, הנהלה, בעלים, מנהל, דובר, אוהדים. זה לא מועדון רגיל להתמודד מולו. אבל צריך לדעת לשים הכל בצד. כמובן שאני זוכר הרבה רגעים נפלאים, אבל אתה מגיע למקום ורוצה להצליח איתו וזה מה שצריך לעשות".

ואכן, המפגש הזה בין אבוקסיס לכתומים יהיה לא רגיל בכלל. עבורו, ועבורם, אחרי שהותיר חלל גדול ונחשב לפנים של בני יהודה בשנים האחרונות והמוצלחות של המועדון, בפלייאוף העליון, בגביע ובכלל, בקשר עם השחקנים ובסגנון המשחק הייחודי לו. "עד המסע"ת לא חשבנו ממש איך זה יהיה לפגוש אותו בחצי הגמר, אבל כשראינו את התמונות שלו עם אלישע ליד הגביע נפל האסימון", סיפרו בשכונה לקראת המפגש מול המאמן שהוביל אותם לזכייה בגביע בעונה שעברה, בפעם השנייה תוך שלוש שנים. 

יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)

"מן הסתם אנחנו יותר חושב על המעמד מאשר על הפיקנטריה, אבל כן זה עושה זיכרונות מהעונה שעברה. זה כבר לא משנה כי הוא כבר לא איתנו. יותר מעניין אותנו להביא את הגביע, זה כבר מרגיש מוחשי וזה מוריד מהקטע שאנחנו פוגשים את יוסי. דווקא בליגה, כשאין את האווירה הזאת, אז כן יום יומיים לפני כן כולם דיברו כמה זה יהיה מוזר לשחק מולו. זה גם היה טרי".

אז הוא איתם ולא איתם. הוא יתמודד מולם, אבל בפועל עד היום הוא חלק בלתי נפרד מהחבורה עם הבעלים ברק אברמוב, היו"ר יוסי כהן והמנכ"ל כפיר אדרי, לא לפני מתיחות שנרשמה בינו לבין חברו הטוב אברמוב בעקבות המעבר לב"ש, שלוותה בנתק ביניהם, וגם סולחה ממש לאחרונה. מאז, הם חזרו לאותו קשר קרוב שאפיין אותם ואפילו התחילו כבר בקרב העקיצות לקראת המפגש ביניהם. “יש את העקיצות של אברמוב, יוסי כהן, אבל בסדר, אנחנו חברים לפני ונישאר חברים אחרי", קבע המאמן.

יוסי אבוקסיס עם ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס עם ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)

"כמה אנחנו בקשר? נשאיר את זה לעצמנו, אבל כן יש קשר, זה כבר עם הנשים והילדים, חברות לכל דבר. זה יהיה מגניב אבל לשחק נגדו, יהיה כיף. מה שבטוח, יוסי היה חבר, הוא חבר ויישאר חבר שנים קדימה", אמרו על כך בשכונה. "כבר זכינו בגביע בשנים האחרונות ואנחנו יודעים איך זה מרגיש, עכשיו זה כבר יותר מרגש אחרי שהרגשנו ככה ואנחנו רוצים שוב את התחושה הזאת. בגלל זה אנחנו הרבה יותר מתרגשים מהמעמד מאשר מהמפגש עם יוסי, אבל כן, זה עושה משהו ועדיין קצת מוזר".

בניגוד לשנה שעברה, אז החבורה מהשכונה נפגשה כהרגלה בנמל תל אביב וחגגה את הזכייה בגביע המדינה, הפעם צד אחד יפסיד וזה עוד לפני הגמר הגדול. ארוחות הדגים והמפגשים בין החברים והמשפחות יימשכו בכל מקרה, היריבות רק ל-90 או 120 דקות, אבל בקרב העקיצות בווטסאפ צפויה "הסלמה".

אוהדי בני יהודה בחגיגות הגביע (עמית שיסל)אוהדי בני יהודה בחגיגות הגביע (עמית שיסל)

לשכוח מהעבר: אלישע לוי חוזר למעמד, הפעם נגד ב”ש

וזה יהיה מפגש פיקנטי לא רק עבור בני יהודה ואבוקסיס, אלא כשאלישע לוי יפגוש את קבוצתו לשעבר, זו שבנה והכין לפני עידן שלוש האליפויות והקמפיינים האירופאיים המרשימים תחת ברק בכר, בקדנציה שהסתיימה באותו גמר גביע אכזרי עבורו ועבור האדומים מב"ש, בתוצאה 6:2 למכבי ת"א שחגגה על חשבונם טרבל חלומי.

אחרי התבוסה המהדהדת הזו אלישע סיים את הפרויקט שלו בבירת הנגב ועבר לאמן את נבחרת ישראל, במה שנשאר כאחד הרגעים הקשים בקריירה שלו, ומדובר במאמן שהפסיד את האליפות להפועל ת"א וערן זהבי לפני עשור, כן? בשכונה לא שמעו ממנו מפורשות לגבי המפגש מול האקסית שלו, אבל כן העידו על מוטיבציה גבוהה ותכונה רבה מצדו לקראת משחקי הגביע, כך היה גם ברבע הגמר מול הפועל חיפה.

אלישע לוי עם האימונית של ב"ש. זמנים אחרים (משה חרמון)אלישע לוי עם האימונית של ב"ש. זמנים אחרים (משה חרמון)

“יש הרבה רגעים שאני זוכר ויש רגעים שלא אשכח. זה אחד מהם", אמר אלישע במסע"ת לקראת חצי הגמר, אחרי שנשאל על הרגע הקשה ההוא. כל זאת, עוד לפני שהתייחס לעובדה שהוא טרם זכה בגביע כמאמן, ומדובר במאמן שזכה בשתי אליפויות ואימן בליגת האלופות, מאמן לאומי, שמאז הקדנציה בנבחרת לא ממש מוצא את עצמו ומחפש הישגיות ויציבות כבעבר.

“יש לי זיכרונות מאוד טובים מהפועל ב"ש. היו לי שם שלוש שנים נפלאות של הישגים, כולל משחק גמר שלא הצלחנו בו, אבל חצי גמר או גמר בכל שנה, זו הייתה תקופה יפה ואני זוכר לטובה הרבה אנשים. אבל עכשיו זה חדש, אעשה כל מה שצריך בשביל בני יהודה, יוסי יעשה הכל בשביל ב”ש, הכל דינמי, זה משחק אחד".

יוסי אבוקסיס ואלישע לוי עם הגביע (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס ואלישע לוי עם הגביע (איציק בלניצקי)

"אם מדברים על הרזומה אז יש דבר אחד שאין לי וזה גביע, אבל תמיד יש פעם ראשונה. בסופו של דבר אני, השחקנים והמועדון נעשה מה שצריך ונראה מה יקרה", הוסיף המאמן לקראת המשחק בו אותו ינסה לעבור כדי להשכיח את הדיבורים על החלל שהותיר אבוקסיס, לקבוע סופית כי מדובר בעידן חדש בשכונת התקווה, לרשום הישג ראשון כמאמן בני יהודה ולהתקדם לעבר התואר היחיד שחסר לו בארון, במפעל שכרגע עדיין חקוק בראשו כטראומתי.

לא יתנגדו לחגוג מול היריבה: אלו וגדיר ירצו להוכיח

ובנוסף למאמנים, גם לשני שחקנים ספציפיים בסגל של בני יהודה, זה יהיה מפגש טעון רגשית ומדובר כמובן בדור אלו ובמוחמד גדיר, שלא ממש שימשו כינורות ראשונים רוב הזמן בבירת הנגב ולא יתנגדו בלשון המעטה לחגוג מול האדומים בדרך אל הגמר. זו אמנם כבר לא אותה הפועל ב"ש של השנים האחרונות, החבורה שזכתה באליפויות תחת ברק בכר, אבל זה עדיין מפגש שמעלה לשניים האלה זיכרונות מתוקים לצד תחושות חמצמצות. 

דור אלו (שחר גרוס)דור אלו (שחר גרוס)

"אם זה היה מול בכר ומול אותה קבוצה של הימים ההם בב"ש אז הייתה להם יותר מוטיבציה, היום זה כבר משהו אחר, קבוצה אחרת לגמרי", אמרו חברים של השניים בחדר ההלבשה של בני יהודה. "אבל עדיין חשוב להם לנצח, רואים את זה עליהם באימונים האחרונים, הם יותר דרוכים מאשר היו עד עכשיו, וזה לא רק בגלל המעמד. הם מתים להדיח אותם, למרות שזה כבר לא אישי. זאת תהיה סגירת מעגל יפה בשבילם".

אלו וגדיר במפגש יצרי מול האקסית שלא תמיד האמינה בהם, גם אלישע שגם רוצה לחזור לזירת הפשע ולזכות בתואר כדי להוכיח ולסגור מעגל, ואבוקסיס מול החברים והקבוצה שנתנה לו את הבמה להיות המאמן שהוא היום וחגגה ביחד איתו אשתקד. הערב ב-20:30 כל אחד מהם ינסה לעשות הכל כדי למחוק את כל המטענים הרגשיים, להעפיל לגמר גביע המדינה ולהתחיל לפנטז על הנפת הגביע.

מוחמד גדיר (שחר גרוס)מוחמד גדיר (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */