יום רביעי, 17.04.2024 שעה 00:16
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

שחקנים לליגה: אתם לא מקשיבים, זה לא מקצועי

עומרי כספי, ג'ייק כהן, בריימו ואחרים תקפו את מנהלת הליגה, שהחליטה לא לערוך בדיקות לשחקנים: "אם לא תקבלו החלטה שתתאים לנו, גם אנו נקבל החלטה"

|
עומרי כספי (איציק בלניצקי)
עומרי כספי (איציק בלניצקי)

ליגת ווינר סל אמורה לחזור לפעילות בעוד פחות משלושה שבועות, ב-21 ביוני, אבל שחקני הליגה בכלל לא מרוצים מהמתווה ובמיוחד מכך שמשרד הבריאות פרסם את המלצתו ולפיה שחקני הקבוצות לא צריכים להיבדק לפני המשחקים ומכך שמנהלת הליגה קיבלה את ההמלצה והחליטה לא לדאוג לערוך בדיקות.

היום (חמישי) נערכה ישיבת זום בהשתתפות המשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ איתמר גרוטו, יו”ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, מ”מ מנכ”ל המנהלת שלומי פרי, חלק מראשי הקבוצות בהם גיא הראל מנכ”ל הפועל ירושלים ויצחק פרי יו”ר מכבי ראשל”צ, וכן שחקנים בליגת העל, וביניהם עומרי כספי וג’ייק כהן ממכבי ת”א, סולימן בריימו וטיישון תומאס מהפועל ירושלים ואחרים.

השחקנים הביעו את מורת רוחם מכך שהם לא נבדקים לפני משחקים. כך למשל עומרי כספי פנה לפרופ’ גרוטו ואמר לו: “אתה לוקח אחריות? אני רוצה לשמוע את זה. אתה יודע שיש לך את משרד הבריאות מאחוריך. אם זה היית אתה לא היית חותם על זה”. בתגובה אמר לו פרופ’ גרוטו: אני חושב שאתה הולך רחוק מדי” וכספי ענה: “אכפת לי מהשחקנים שלי ומהקבוצה”.

גרוטו עם שחקני מכבי ת"א. לא מקבלים את ההמלצות שלו (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)גרוטו עם שחקני מכבי ת"א. לא מקבלים את ההמלצות שלו (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)

יצחק פרי יו”ר ראשל”צ אמר לראשי המנהלת ולפרופ’ גרוטו: “זו טעות. לג’ייק כהן יש שני ילדים בבית, הוא יכול לחלות ואף אחד לא יידע כי אנחנו לא עושים בדיקות. אז אתה לוקח סיכון שג’ייק יעביר את הקורונה ל-120 שחקנים בלי לבדוק אותו. אני רוצה שהשחקנים שלי ייבדקו כל שבוע ואני אשלם על זה, למה אתה מונע מאיתנו? איך אתה יכול לקחת אחריות על זה?”. גרוטו הבהיר שהוא לא מונע זאת ושפרי יכול לשלם על הבדיקות לשחקניו.

סולימאן בריימו שאל אם הבדיקות שישראל עושה שונות מבדיקות אחרות שעושים במקומות אחרים בעולם, וכשנענה שמדובר באותן בדיקות אמר לפרופ’ גרוטו: “אז אם כל הבדיקות אותו דבר, למה אנחנו היחידים שלא בודקים? אמרת שיש לך 30 שנים של ניסיון ואני מכבד את זה, אבל יש מומחים אחרים בעולם שתומכים בבדיקות על בסיס רגיל בליגות שחוזרות לשחק. בפרמייר ליג, בליגה הספרדית, באיטליה, בגרמניה. מה עושה את ישראל כ”כ שונה שאנחנו לא מקבלים אותם דברים? אם זה אותן בדיקות, למה מתייחסים אלינו בצורה שונה?”.

סולימאן בריימו. כועס על ההחלטה לא לערוך בדיקות (שחר גרוס)סולימאן בריימו. כועס על ההחלטה לא לערוך בדיקות (שחר גרוס)

גרוטו ענה: “אני לא מסתכל על המדיניות במקומות אחרים בעולם. אני חושב שאלה שעשו דברים אחרים במקומות אחרים עושים את זה מלחץ. זה לא מקצועי. אני מקצוען ועושה מה שאני חושב שהוא נכון”. בריימו התעצבן והגיב: “לא מקצועי? אתה רציני?” והתנתק מהשיחה.

הביקורת של השחקנים הייתה גם על הליגה. ג’ייק כהן פנה לראשי הליגה ושאל: “למיטב הבנתי הרבה שחקנים רוצים להיבדק. אז למה הליגה לא לוקחת את זה על עצמה. אנחנו רוצים להיבדק. גם הקבוצות רוצות את זה. אז למה ליגת ווינר לא לוקחת את זה על עצמה להגדיל ראש מההנחיות של משרד הבריאות ולעשות את זה עבורנו?”.

ג'ייק כהן (שחר גרוס)ג'ייק כהן (שחר גרוס)

שלומי פרי, מ”מ מנכ”ל המנהלת, ענה: “אנחנו לא מומחים, המחויבות שלנו זה להתנהל לפי ההוראות של משרד הבריאות והממשלה. אנחנו לא יכולים לומר משהו אחר מההוראות האלה. אבל כמו שפרופסור גרוטו אמר, הוא הסביר לנו את דעתו, הסביר הכל”.

לאחר מכן גם שמואל פרנקל עצמו הצטרף לרוח הדברים. בשלב זה עומרי כספי לקח פיקוד ואמר לפרנקל: “אתה לוקח את הדרך הקלה. אנחנו כולנו עושים כסף מאותו ביזנס ואנחנו עובדים כחלק מהליגה. אתה לוקח את הדרך הקלה כשאתה אומר ‘זה מה שהם המליצו’. השחקנים אומרים לך עכשיו שאנחנו לא מרגישים בנוח לשחק 2-3 משחקים בשבוע ולא להיבדק. אם אתה לוקח את הדרך הקלה זה לא בסדר, זה לא מקצועי”.

שמואל פרנקל. השחקנים כועסים (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל. השחקנים כועסים (איציק בלניצקי)

פרנקל הגיב: “אני מסכים עם ההמלצות” וכספי ענה: “אתה יכול להסכים אבל יש 12 שחקנים בכל קבוצה שרוצים להיבדק ואתה אומר ‘לא אכפת לי עליכם, אתם עושים עבורי כסף’”.

גיא הראל סיכם ואמר: “אנחנו כליגה צריכים לעשות עוד בדיקה של העניין, אנחנו מבינים את זה, אנחנו צריכים לעשות כליגה שיחת ועידה ולראות מה הקו שאנחנו הולכים עליו. שמענו את השחקנים ואת הפרופסור ונצטרך להגיע להחלטות. אני חושב שלשחקנים מגיע שנחשוב על זה שוב”.

עומרי כספי סיכם מהצד של השחקנים והוסיף איום מרומז: “אני חושב שהשחקנים כולנו ניפגש. אם זה מה שיחליטו אני חושב שגם השחקנים ייפגשו וגם אנחנו נקבל החלטה כשחקנים. אני חושב שאנחנו צריכים לדון בזה פנימית אם אתם לא תקבלו החלטה שתתאים למה שאנחנו מאמינים בו, ואז גם אנחנו נקבל החלטה. אני ממליץ שתקבלו החלטה שתתאים למה שאנחנו חושבים. כי אנחנו בני אדם, כולנו רוצים לשחק, חזרנו לכאן לשחק”.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */