יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:49

חיים רביבו חשוד במתן שוחד בפרשת דוד ביטן

הפרקליטות הודיעה לבאי כוחו של כדורגלן העבר שנשקלת אפשרות להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין חשד למתן שוחד בגובה של 10,000 ש"ח לארנון גלעדי

|
חיים רביבו (רדאד ג'בארה)
חיים רביבו (רדאד ג'בארה)

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שלישי) על דעת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), לבאי כוחם של ארנון גלעדי, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, כדורגלן העבר חיים רביבו ויוסף רענן כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, במסגרת פרשה 1803. גלעדי חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. הודעה זו נמסרה לגלעדי בהמשך למכתב שימוע קודם שנשלח לו ב- 26.1.20. רביבו חשוד במתן שוחד ורענן חשוד בהלבנת הון.
 
על פי כתבי החשדות, החל מנובמבר 2003 גלעדי מכהן כחבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, ולאורך כל התקופה הרלוונטית כיהן בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב-יפו: המשנה לראש העיר, חבר בוועדת ההנהלה, חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב וממלא מקום יו"ר הוועדה, וכן חבר בוועדת המשנה לתכנון ובניה תל אביב. גלעדי חשוד בעבירות הבאות:

ארנון גלעדי (איתי ישראל)ארנון גלעדי (איתי ישראל)

מרמה והפרת אמונים בשנים 2015-2017

על פי ההודעה “דוד ביטן כיהן החל משנת 1987 ועד למרץ 2015 כחבר מועצה בעיריית ראשון לציון והחל משנת 2005 כיהן גם כסגן ראש העיר. לאורך כל התקופה היה ביטן חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה ראשון לציון והחזיק בתפקידים נוספים שונים בעיריית ראשון לציון, הנוגעים, בין היתר, להליכי תכנון ובניה.  החל מה-21.3.15 כיהן ביטן כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד והיה חבר בוועדות שונות של הכנסת, ומה-16.5.16 ועד ל-20.12.17 כיהן גם כיו"ר הקואליציה.בין ביטן לבין גלעדי קיימים יחסים קרובים מזה שנים רבות על רקע פעילותם המשותפת בתנועת הליכוד וכן נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי”.

“ד.ג. הוא יזם נדל"ן, אשר בין השנים 2017-2010 קידם מספר מיזמים בשטח העיר תל אביב. על רקע מערכת יחסי השוחד שנרקמה בין ד.ג. לבין גלעדי ולבין ביטן בשנת 2011, כמתואר במכתב השימוע שנשלח לגלעדי ב- 26.1.20, במהלך השנים 2017-2015 המשיך גלעדי לפעול במסגרת תפקידו ונענה לבקשותיהם של ביטן וד.ג., לקידום מיזמי נדל"ן בהם מעורב ד.ג. בתחום השיפוט של עיריית תל-אביב, ולהביא לפתרון בעיות שהתעוררו בפרויקטים, תוך שגלעדי מצוי בניגוד עניינים חמור. בגין מעשיו אלו, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של מרמה והפרת אמונים”.

לקיחת שוחד בשנת 2017

עוד נכתב: “בסוף נובמבר 2017, ביקש גלעדי כספים משלושה יזמי נדל"ן שונים אשר להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי הציג בפני אותם גורמים מצג שווא לפיו הכספים נועדו לקידום עמותה הפועלת בדרום תל אביב, לרבות בנושא מאבקם של תושבי שכונות הדרום בשוהים בלתי חוקיים. נושא זה היה חלק מהאג'נדה הפוליטית המוצהרת של גלעדי. בפועל, עמותה זו כלל לא קיימת ולא קיימה כל פעילות. גלעדי ביקש מיוסף רענן, פעיל ליכוד ותיק אשר בינו לבין גלעדי יחסים קרובים לאורך שנים, לעמוד בקשר עם יזמי הנדל"ן לשם איסוף הכספים בשמו ומטעמו. רענן אסף מיזמי הנדל"ן את הכספים בעבור גלעדי בסכום כולל של 30,000 ₪. את הכספים הפקיד רענן בחשבון בנק אשר נפתח עוד בשנת 2013, הנושא את השם "תל אביב שלנו צדק עירוני". חשבון הבנק נוהל בחשאיות וגלעדי לא נרשם כבעליו או כנהנה בו. הכספים אשר הופקדו בחשבון הבנק לאורך השנים נועדו לשמש את גלעדי למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתם קידום מועמדותו, מעמדו ותדמיתו הציבורית”.

“בגין כל אחד מהמקרים נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של לקיחת שוחד. בין היתר, לקח גלעדי שוחד מחיים רביבו, איש עסקים והבעלים של פרויקט נדל"ן בתל אביב, אשר נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירה של מתן שוחד, בהיקף של 10,000 ש”ח”.

חיים רביבו (איתי כהן)חיים רביבו (איתי כהן)

“עוד על פי כתבי החשדות, טובות ההנאה הכספיות שלקח גלעדי בסך 30,000 ש"ח הן רכוש אשר מקורו בעבירה, וכן רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. גלעדי לקחת את טובות ההנאה הכספיות ובהתאם לסיכום בינו לבין רענן הן הופקדו בחשבון הבנק, תוך שגלעדי ורענן יצרו מצג כוזב לפיו מקורן לגיטימי ותוך שהסתירו את זהות גלעדי כבעל זכויות בחשבון. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה של שיבוש מהלכי משפט”.

“בנוסף, על פי כתבי החשדות, רענן פתח את חשבון הבנק, תוך שהסתיר את העובדה כי הכספים הוחזקו בחשבון ונמשכו ממנו בעבורו ולטובתו של גלעדי, ובכך מסר מידע כוזב בדבר זהות הנהנים בחשבון הבנק. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */