יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

טביב: בבית"ר עסוקים בזריית חול ויחצנות לקהל

איש הכדורגל מדבר ללא חשבון על הבעלים, חוגג, ברקת, סיני וממליץ על מאמן לנבחרת ("הייתי ממנה את ברקוביץ'"). וגם: האם הוא שוקל לחזור להפועל?

|
אלי טביב (תמונה: עמרי שטיין, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
אלי טביב (תמונה: עמרי שטיין, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

אלי טביב העביר את תקופת הקורונה ברוגע ובעיקר בשמירה על עצמו בגלל התפשטות הנגיף באותם ימים. כעת לקראת חזרת הכדורגל הישראלי לפעילות בסוף השבוע הוא מדבר על הכול בראיון מיוחד ל-ONE בצורה חופשית ובלי לעשות חשבון – כמו שטביב יודע.

לטביב ביקורת קשה על התנהלות בעלי הקבוצות, מגדיר את מה שקורה בבית"ר ירושלים כ”כישלון”, יש לו ביקורת גם על אלונה ברקת והוא מביע את דעתו ואומר מי צריך לאמן את נבחרת ישראל.

חוזרים לליגה אצטדיון טדי

“הליגה תהיה משעממת, הרמה תרד”

אלי טביב, מה שלומך, איך עוברים עליך ימי הקורונה?
“ימים של רוגע, שלווה, הרבה ספורט, סדרות בטלוויזיה, רגוע”.

איזה סדרות אתה אוהב לראות?
”בית הנייר, את הסדרה על ג’ורדן ועוד כל מיני סדרות בספרדית, משתדל לשפר את השפה”.

ג'ורדן. גם טביב צפה (רויטרס)ג'ורדן. גם טביב צפה (רויטרס)

אתה כבר הרבה זמן בארץ בגלל הקורונה בלי אפשרות לעזוב.
”נכון, יש את העובדה הזאת, אבל ברוך השם הכול חזר לקדמותו והכול בסדר”.

איך אתה רואה את כל מה שקורה בכדורגל הישראלי מהצד?
”מה שקרה עם המגפה הזאת זה כמובן השבית את הכדורגל, ולחזור היום לליגה לא יהיה קל כי שחקנים לא בכושר, הזמן בין תחילת האימונים לבין המשך העונה הוא לא מספיק, אבל כמובן שלא הייתה ברירה ואי אפשר להאשים אף אחד. אם הכדורגל היה חלש לפני כן, עכשיו יהיה עוד יותר חלש בלי קהל, יהיה ב”סלו מושן”, אבל אין ברירה צריך לסיים את העונה”.

סמואל בראון ושי אליאס. "הכדורגל עכשיו יהיה עוד יותר חלש" (שחר גרוס)סמואל בראון ושי אליאס. "הכדורגל עכשיו יהיה עוד יותר חלש" (שחר גרוס)

איך אתה רואה את קיצוצי השכר ומה שקורה בכדורגל?
”אני דיברתי על כך שהייתה צריכה להיות החלטה של כל הקבוצות, אבל כל אחת עשתה לפי החלטה שלה וראות עיניה. חלק 30% חלק 40% וחלק 50%, זה בסדר לגבי הקיצוצים עד סוף העונה, אבל כל מי שעשה קיצוצים גם לעונה הבאה זאת טעות חמורה כי אי אפשר לדעת מה יהיה, אולי תהיה קטסטרופה ואולי הכול יחזור לקדמותו. יש שני בעלי קבוצות המשחקות בפלייאף העליון שעשו נכון, כשלא קיצצו מהעונה הבאה, יענקל’ה שחר ומיץ’ גולדהאר. בקיצוצים שעשו הקבוצות הגדולות בשחקנים, צוות, מחלקות נוער ובעובדים שהוצאו לחל"ת הם חסכו עוד כסף, הרוויחו מזה. זה הרבה יותר מאשר הכסף שהיו צרכים לקבל בעד מכירת כרטיסים”.

אם היית בעלים של קבוצה כמה היית מוריד?
”תלוי במצב הכלכלי של הבעלים, אם זה קטסטרופלי הייתי מנהל מו”מ עם השחקנים, 25 אחוז זה בסדר, להוריד 40-50 אחוז זה יותר מדי, לקבוצות מהפלייאוף התחתון לא היו צרכים לקצץ,  גם לא היה בא קהל,  אז הן הרוויחו וניצלו את המצב. לגבי הגדולות אף אחד לא צפה למספרים כאלה, אם היו מתנהלים בצורה שפויה, זה לא היה מגיע ל-40 או 50 אחוז. איש עסקים שמחזיק קבוצת כדורגל לא חושב שחודשיים של סגירת העסק יכולה להביא אותו להתמוטטות, אם זה כך, הוא לא מספיק חזק כלכלית".

טביב. "אולי תהיה קטסטרופה ואולי הכול יחזור לקדמותו" (מרטין גוטדאמק)טביב. "אולי תהיה קטסטרופה ואולי הכול יחזור לקדמותו" (מרטין גוטדאמק)

יש קבוצות שניצלו את זה?
”ברור, במיוחד הקטנות”.

הכדורגל הישראלי יחזור לפרופורציות מבחינת השכר?
”אני מקווה שכן, אבל זה יש המון אגו בכדורגל, במיוחד בקבוצות הגדולות, כולם רוצים את השחקנים הכי טובים,  ובגלל התחרות  אז מי שיכול להרוויח מזה זה רק השחקן. יהיו כאלה שגם יגזימו בשכר".

איך אתה רואה את המשך הליגה?
”משעממת. הרמה תרד”.

מכבי תל אביב תיקח את האליפות בקלות או שמכבי חיפה תאיים?
”ההפרש הוא שש נקודות, נכון? שש זה לא הרבה כי יש עוד 30 נקודות בקופה, אפשר לסגור את הפער, אבל מכבי תל אביב קבוצה חזקה ויהיה קשה למכבי חיפה לקחת ממנה את האליפות. זה לא אומר שהם לא מסוגלים, תלוי בכושר של מכבי חיפה, מי שיהיו לו פחות פצועים הסיכוי שלו יותר גדול. מכבי חיפה בלי חזיזה ואשכנזי שאלה שני שחקנים מובילים שלהם, אם הם לא יחזרו תוך שבוע-שבועיים, הם יהיו בבעיה ויהיה להם קשה לקחת אליפות”.

שחקני מכבי ת"א. "קבוצה חזקה" (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א. "קבוצה חזקה" (רדאד ג'בארה)

מי יורדת ליגה?
”אני מסמן קודם כל קבוצה כמו הפועל רעננה והקבוצה השנייה היא נס ציונה”.

רעננה החליפה העונה ארבעה מאמנים, מה דעתך על כך?
”זאת התנהלות של בעלים, אני לא זוכר שבעונה אחת ארבעה מאמנים היו בקבוצה, לא זוכר דבר כזה, מי שאשם בהכול זה רק הבעלים אשר אלון”.

הוא אומר שהוא עוזב את הכדורגל בסיום העונה.
”כולם יודעים מה האינטרסים האישיים שלו, הפועל רעננה לא מעניינת אותו אלא דברים אחרים, והמבין יבין. האינטרסים לכאורה זה המגרש הישן של רעננה שיש לו שם זכויות שאם מחליטים לבנות שם הוא יקבל נתח”.

אשר אלון. "והמבין יבין" (שחר גרוס)אשר אלון. "והמבין יבין" (שחר גרוס)

“חבל שאלונה הרימה ידיים”

מה אתה חושב על אלונה ברקת והעזיבה שלה?
”תשמע, חבל מאוד. היא הרבה שנים בבאר שבע, הרימה את המועדון, שלוש אליפויות ברציפות ופתאום לקום ולעזוב מועדון שהיא בנתה, אז באמת חבל. היא הייתה יכולה בגלל המצב גם לעשות תקציבים יותר נמוכים ולשחרר שחקנים שהם נטל על המועדון  אני חושב שכל זה נגרם בגלל שהיא לא עבדה בצורה נכונה, הייתי מגדיר שחלק גדול מהחוזים היו מוגזמים, וזו אחת מהסיבות שהיא לא רצתה להמשיך. בגלל שלשחקנים יש חוזים לטווח רחוק שיהיה לה קשה לצאת מזה, חבל שהיא הרימה ידיים כי אפשר להתמודד עם מצבים כאלה, פשוט צריך להוריד תקציב ולא להתפרע כמו שהיא התפרעה בשנים האחרונות. ב"ש במשך שנתיים-שלוש שנים אחרונות נפלו ברכש בסכומים של מיליוני דולרים, וזו כנראה אחת הסיבות שאלונה עזבה. הם נכשלו בשכר ששולם או בקניה”.

איך אתה רואה את ב”ש שאחרי אלונה ברקת?
”היא לא תהיה קבוצה שתרוץ לאליפות, היא תהיה בפלייאוף העליון ולא מועמדת לאליפות אלא אם יהיה מישהו שיבוא וינהל את המועדון בצורה נכונה. בדרך הזאת,  ב”ש תהיה עוד קבוצה”.

ברקת. "לא עבדה בצורה נכונה" (איציק בלניצקי)ברקת. "לא עבדה בצורה נכונה" (איציק בלניצקי)

מה לגבי נבחרת ישראל, את מי היית שם כמאמן?
”היו כל כך הרבה מאמנים עם ניסיון, שלקחו אליפויות, מאמנים ותיקים, ואף אחד לא הצליח. לפי דעתי צריכים להביא מישהו שונה, אחד שהיה בנבחרת הרבה שנים, אחד שהיה כוכב כדורגל שיחזיר את הקהל למגרשים. אני הייתי ממליץ על אייל ברקוביץ’. כשהביאו מאמנים עם ניסיון הם נכשלו בגדול, אני חושב שאייל יכול להביא הרבה דברים אחרים שאין לאותם מאמנים ומינוי שלו גם יביא אמון מחדש של הקהל בנבחרת.

“מאמנים של הנבחרות בכל הקדנציות האחרונות, הם לא נכשלו, הם נכשלו בגדול. זה מאמנים בעלי ניסיון שלקחו אליפויות. אבל לא כל אחד שיודע לאמן יכול לאמן את הנבחרת כי אין לך בכלל זמן לאימונים במסגרת זו. לאמן את הנבחרת זה בחירת שחקנים עם ניהול משחק. זה יותר חשוב מאשר לאמן כי אין לך זמן לאמן. בזה אייל יכול להיות מצוין. לא כל אחד שיודע לאמן, יודע לבחור שחקנים או לנהל משחק שזה הדבר הכי חשוב באימון הנבחרת”.

האנשים בהתאחדות לא תמיד חושבים מחוץ לקופסה בנושא הזה, איך אתה רואה את ההנהלה שם?
"אם תעשה סקר תראה שאייל ברקוביץ' ייבחר במקום הראשון מבחינת הקהל. אני חושב שבחירת אורן חסון כיו"ר ההתאחדות היא בחירה מצוינת. יו”ר שהוא איש עסקים שגם מבין כדורגל. אם ייתנו לו לעבוד לפי הדרך שלו ולא לפי כל מיני עסקנים שדואגים לאינטרסים האישיים שלהם ולא להתאחדות לכדורגל, הוא יכול להצליח בגדול".

אייל ברקוביץ'. "יכול להצליח בגדול" (עמרי שטיין)אייל ברקוביץ'. "יכול להצליח בגדול" (עמרי שטיין)

אם הוא ישאל אותך לגבי המאמן?
"אם הוא ישאל אותי. אני אמליץ לו על אייל".

“הפועל? אף פעם אל תגיד לעולם לא”

ומה קורה איתך בכדורגל?
“זה בינתיים לא חסר לי, הייתי כל כך הרבה שנים והייתי זקוק להסתכל על הכול מהצד. ניסו לדבר איתי הרבה קבוצות, מבאר שבע, ודחיתי את זה”.

והנושא של הפועל תל אביב לא מדגדג לך?
”אני לא אומר שלא מדגדג, אבל אני עדיין לא שם".

יש סיכוי שתסגור מעגל ותגיע להפועל תל אביב למרות הקהל?
”אף פעם אל תגיד לעולם לא, הכול יכול להיות”.

שחקני הפועל ת"א עם טביב והצלחת (גיא בן זיו)שחקני הפועל ת"א עם טביב והצלחת (גיא בן זיו)

מה אתה יכול להגיד על האנשים שכרגע בהפועל תל אביב?
”נמצאים שם אנשים שמנסים לעשות את המקסימום, כולם יודעים שאין להם את הכסף להשקיע בהפועל ת”א, לפי מה שהם אומרים, הם מחפשים רוכש. אני רואה שמחפשים מישהו אחר, אבל זה לא נראה באופק, שום דבר באופק.  אם זה ימשיך כך, הפועל ת”א תמשיך להיות עוד קבוצה בליגת העל עם כדורגל לא מלהיב, לא אטרקטיבי ובלי הישגיות. קבוצה שתהיה בפלייאוף תחתון ואולי במקרה פלייאוף עליון, לא תהיה קבוצה שנראה שמשחקת כדורגל טוב ונצמדת לצמרת”.

אחרי מה שהיה עם הקהל, יש סיכוי שתחזור להפועל ת”א?
”אני פוגש הרבה אוהדי הפועל ת”א שאומרים לי ‘הלוואי שתחזור, אנחנו מתגעגעים לתקופה היפה שהיית בהפועל ת"א’. אולי יש את אלה שנגד. בשום מקום אין קונצנזוס מוחלט לבעלים”.

איך אתה רואה את הפיצוץ שהיה השבוע בין משה סיני חברך הטוב לבעלי הפועל ת"א?
"חבל מאוד, אני חושב שמשה סיני, ממתי שנכנס לניהול המועדון, שינה הרבה דברים שם. גם בכל מה שקשור לצד ניהולי ומקצועי וגם התוצאות לא איחרו לבוא למרות קאדר השחקנים החלש הוא הצליח להביא אותם לפלייאוף העליון מקבוצה שהיית מועמדת לירידה. אם לא ימשיך, זו תהיה אבידה גדולה להפועל ת"א".

משה סיני. "התוצאות לא איחרו לבוא" (שחר גרוס)משה סיני. "התוצאות לא איחרו לבוא" (שחר גרוס)

ומה אתה חושב על מה שקורה בבית”ר ירושלים? היית חלק מהם גם לא מעט.
”במשך שנתיים אני שומע שהם כל הזמן בבנייה כאילו שלא היה מועדון לפני. זה מגוחך, זו זריית חול בעיני האוהדים. זו יותר יחצנות ולהשכיח את ההפסדים שלהם. כשמדברים שבונים מועדון זה לא להחליף פרקט ומחשבים. זה לבנות קבוצה שתגיע לתארים במיוחד עם תקציבים כאלה גדולים. הביאו כל כך הרבה אנשי צוות, אנליסטים ואנשי שיווק ומחלקת נוער. עוזר על עוזר. היום הבינו שהרבה מהצוות היה מיותר והנה היום אנחנו רואים ששולחים הרבה מהם הביתה.  דיברו שבונים מועדון כאילו לא היה מועדון כשאני הייתי בבית”ר, אני שיקמתי את המועדון הזה, לקחתי מועדון הרוס והבאתי לידיים של חוגג מועדון מסודר. בשנה האחרונה שלי הקבוצה התמודדה על כל התארים עד סוף העונה עם כדורגל אטרקטיבי ושיא שערים בתולדות בית"ר ירושלים, ונאבקנו על האליפות וגביע המדינה עד הסוף. אז בשנתיים כאלה עם תקציבים כאלה גדולים זה כישלון ניהולי ומקצועי, הכול ביחד”.

יש לך דוגמה למה שאתה טוען לגבי בית"ר?
איתמר ניצן, לפני שעזבתי החתמתי אותו כשוער הקבוצה. בגלל חוסר סבלנות שלהם הם החתימו את דודו גורש מהפועל באר שבע עם שכר גבוה של 180 אלף דולר. לאחר כמה משחקים הוא נפצע ואיתמר חזר . אבל עדיין לא האמינו בו והחתימו את שטקוס. עם הזמן איתמר גילה יכולת  טובה, היה אחד הטובים אם לא הטוב ביותר  ונחשב לשחקן המצטיין שלהם. אבל זה עלה להם הרבה כסף בגלל חוסר הסבלנות”.

איתמר ניצן. דוגמה אחת (אורן בן חקון)איתמר ניצן. דוגמה אחת (אורן בן חקון)

הם אומרים כל הזמן שאין תשתיות בבית וגן וששיקמו את הקבוצה, מה יש לך להגיד על משה חוגג?
”יש הרבה תירוצים, מה היה לשקם? להחליף פרקט ומחשבים? להחליף שולחן? זה אותו מועדון ופשוט אנשים אחרים, זה הכול”.

אז אתה לא חושב שזו הצלחה מה שהולך שם?
”תגיד לי אתה מה זה הצלחה, בשנה הראשונה כמעט ירדו ליגה עם תקציב גדול מאוד, ובשנה השנייה כבר במחזור ה-12 או 13 הם 15 נקודות ממקום ראשון, מפסידים בגביע המדינה למכבי פתח תקווה מהליגה השנייה”.

שחקני בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)

לדעתך חוגג מתנהל נכון כעת כשהוא הולך על שחקנים צעירים ושינה את הקונספציה? לאחר שרכש את הקבוצה אמר כי לא יתנהל כמו אלי טביב שמכר שחקנים, וכי שחקנים שירכוש יישארו עוד הרבה זמן בקבוצה.
”בהפועל ת"א מכרתי שחקנים כי הם ורצו להתקדם והם אלו שלחצו כמו שכטר, ורמוט, זהבי, דגלאס דה סילבה. אך גם ששחררתי שחקנים. נשארנו קבוצה חזקה כי חיזקתי את הקבוצה בשחקנים אחרים. בבית"ר לא יצאתי בהצהרות שאני הולך להשביח. אצילי רצה ללכת לשחק באירופה, פול אדגר גרם להתקוממות מצד אוהדי בית"ר שנתנו לו לשחק. אוהדים קראו בוז לעברו, אמרו שהבאתי אותו כדי לעשות כסף. בכל נגיעה שלו בכדור היו שריקות, והנה הוא עולה כעת מהמילואים של בטיס לקבוצה בוגרת. מה שמראה על השחקן האיכותי שהבאתי לקבוצה.

“חוגג הוא זה שהצהיר ‘אצלי לא יהיה כמו אצל אלי טביב שמכר שחקנים’. אצילי לקח אותי לבוררות, את שלומי אזולאי ואלי דסה מכרתי אחרי מקרה שרלרואה בגלל התנהגות האוהדים. אמרתי שאני לא מוכן לבוא להשקיע, ואחרי זה  הם הורסים כל חלקה טובה. אבל אחרי זה הבאתי שחקנים. אם חוגג היה מתנהל בצורה נכונה, הוא לא היה צריך להגיע למצב בו הוא מתנהל כיום. תמיד קל להוציא הצהרות, אצלי לא יהיה ככה. וגם אמירה של בונים מועדון.  איזה מועדון בדיוק?”.

משה חוגג (עמרי שטיין)משה חוגג (עמרי שטיין)

“היום כולם אומרים שצדקתי”

אתה תחכה להיות בעלים רק אחרי הקורונה או שנראה אותך בקרוב חוזר?
”לא יודע”.

כל מי שביקר אותך, מה לדעתך הוא חושב היום?
”היום כולם אומרים שאני צדקתי בדרך שלי, חבל שהיו צריכים לשפוך כל כך הרבה מיליונים ואז להגיד שהדרך שלי הייתה נכונה, קל מאוד להתבלבל – אם אתה באמת עומד על שלך ויודע שהשחקן שלך שווה מקסימום שכר של 150 אלף והקבוצה נותנת לו כפול, אני לא הייתי בסרט הזה”.

טביב. נותן עצות לבעלים (נעם מורנו)טביב. נותן עצות לבעלים (נעם מורנו)

אלי, תן טיפ לבעלי הקבוצות.
”תעבדו בצורה שקולה, לא להתפזר ובשעת משברים שלא יצטרכו לעשות מה שעשו עכשיו אם הם רוצים להיות הרבה זמן בכדורגל”.

מה אתה חושב שהשכר הממוצע של שחקן צריך להיות אחרי עידן הקורונה?
”הכי גבוה צריך להיות 150 אלף בעידן של אחרי הקורונה, והשכר הממוצע צריך להיות בין 60 ל-80”.

בשבוע האחרון פורסם כי רשת החנויות של אשתך דנה אשכנזי נפלה בעוקץ של נוכל.
“עצוב שיש הרבה נוכלים המנצלים תמימות של אנשים, כולי תקווה שיתפסו את הבן אדם הזה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */