יום שישי, 14.06.2024 שעה 07:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

לא עוד מקרי מיכאל אוחנה: שינוי התפיסה בבית"ר

חוגג לא מעוניין יותר לרכוש ביוקר שחקנים, אלא לטפח ולהיות זה שמוכר אותם ומרוויח עבורם. כך תפעל האסטרטגיה החדשה של הבעלים שתיקרא "הטופ 11"

|
משה חוגג (מערכת ONE)
משה חוגג (מערכת ONE)

בחודש האחרון אנו נחשפים למדיניות חדשה בבית"ר ירושלים, החתמת שחקנים צעירים למחלקת הנוער של הקבוצה. לא מדובר בשחקנים לקבוצת הנוער, אלא לקבוצות הנערים של המועדון, שחקנים משנתון 2004, 2005. הבעלים משה חוגג החליט לשנות תפיסה במועדון שבבעלותו, דרך ההשקעות שלו בשנתיים האחרונות בקבוצה הבוגרת הוא הבין שהוא למעשה מנציח שיטה שהוא למד שהיא לא מתאימה לחזון שלו.

אם פעם בית"ר הייתה רוכשת שחקנים כמו ליוואי גארסיה ועלי מוחמד במאות אלפי אירו, היום חוגג רוצה למצוא אותם לפני שהם מגיעים לקבוצות כמו מכבי נתניה או עירוני קריית שמונה. כלומר, להביא שחקנים עם פוטנציאל ובמחיר זול ואז להיות זה שמוכר ולא זה שקונה ביוקר.

אורח מפתיע הגיע לאימון בית"ר ירושלים

האסימון נפל לבעלים בעסקת מיכאל אוחנה, הוא נרכש על ידי בעלי בית"ר בסכום של 8 מיליון ₪, מה שהכי הציק לחוגג הייתה העובדה שמיכאל אוחנה היה שחקן של בית"ר עד גיל 15 ושוחרר מהמועדון בלי שאף אחד זיהה את הפוטנציאל שלו, זה שיגע את הבעלים שלא הבין איך הוא צריך לרכוש בשני מיליון יורו שחקן שכבר היה שייך למועדון.

לכן החליט הבעלים ביחד עם אנשי הצוות המקצועי של מחלקת הנוער בראשותו של תומר כרמל לשנות גישה, לטפח ושמר את שחקני מחלקות הנוער במועדון, לרכוש שחקנים בגילאים 14-15 עם שבעתיד ישמשו את הקבוצה הבוגרת ובעתיד הרחוק יותר יימכרו במיליונים (זו לפחות הפנטזיה).

נתן בוזגלו (באדיבות בית"ר ירושלים)נתן בוזגלו (באדיבות בית"ר ירושלים)

כעת המטרה בבית"ר ירושלים היא להתמקד בעונה הקרובה בשנתון 2005, נערים ב' של מחלקת הנוער. בבית"ר מתפארים בקבוצה הזו בה משחקנים שחקני נבחרת ישראל לנערים: נתן בוזגלו, שגיא יחזקאל, יובל ברוש ותומר קינן. בבית"ר מתכוונים להשקיע בשחקנים הללו ובעוד מספר שחקנים שיכנסו לתוכנית שבנו בבית"ר הנקראת "טופ 11". מיד נספר על התוכנית שבבית"ר מאמינים שתצא לפועל למרות משבר הקורונה והקיצוצים האחרונים במועדון.

יובל ברוש (מערכת ONE)יובל ברוש (מערכת ONE)

השחקנים המובילים בשנתון הזה נפרסים על פני מספר תפקידים: קשר אחורי יובל ברוש, שחקן נבחרת ישראל, מספר 6 קלאסי, נתן בוזגלו שנרכש לאחרונה ממכבי נהריה ומשחק בכנף, שגיא יחזקאל קשר שמשחק מתחת לחלוץ ותומר קינן מגן שמאלי. בימים אלה מחפשים בבית"ר מאמן לקבוצה הזו ומכוונים למאמן שאימון בליגת העל.

שגיא יחזקאל (פרטי)שגיא יחזקאל (פרטי)

זו תהיה הקבוצה הראשונה שתיכנס לתוכנית ה "טופ 11" בבית וגן, מה כוללת התוכנית? קודם כל המטרה של התוכנית היא שאותם לשחקנים יעשו את המסלול מנערים ב ועד להרכב של הקבוצה הבוגרת, אותם שחקני נבחרת סומנו במועדון כ "דור ההמשך" של הקבוצה.

תומר קינן (מערכת ONE)תומר קינן (מערכת ONE)

תוכנית ה-"טופ 11" כוללת: 6 מפגשים במועדון בבית וגן רק לאותם השחקנים השייכים לתוכנית: 4 אימונים רגילים עם הקבוצה, עוד משחק בשבת, 2 אימוני בוקר כתגבור (על ידי מאמן הנוער של המחלקה), עוד אימון מנטלי אחד בשבוע, מפגש שבועי עם תזונאי, ביקור רופא למעקבים פיזיולוגיים. בנוסף לכך, הוחלט כי פעם בשבוע אחד מאנשי הצוות המקצועי: יוסי בניון, אלי אוחנה, משה בן דוד וחיים שבו, יעבירו תדרוכי העשרה לאותם שחקנים.

יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)

קבוצת נערים ב' (נחל מהעונה הבאה) סומנה כעתיד של בית"ר, היא נחשבת לאיכותית, השנתון עם הכי הרבה שחקני נבחרת ישראל, מרקם חברתי מגובש וברמה המקצועית מצפים ממנה להיות המודל שיש את המחלקה גם לקבוצות הבאות אחריה. 

מאז שהגיע חוגג הצטרפו לקבוצות מחלקת הנוער של בית"ר כ-120 שחקנים, זה המון והשאלה אם המודל הזה יצליח. הדוגמא הטובה ביותר היא ברק יצחקי שנרכש מאשקלון במעט מאוד כסף על ידי מאיר פניג'ל והפך לכוכב כדורגל שהגיע לטופ של הכדורגל הישראלי.

ברק יצחקי מודה לקהל (נעם מורנו)ברק יצחקי מודה לקהל (נעם מורנו)

זה שנים שבית"ר לא מצליחה לגדל כוכב כדורגל במחלקת הנוער, בשנים האחרונות עוד הגיעו שחקנים מהנוער לקבוצה הבוגרת, אבל עדיין אף אחד לא הצליח לבלוט כמו שהיה בעבר עם שחקנים כמו - אריאל הרוש, אבי ריקן, קובי מויאל, עמית בן שושן, דן איינבינדר, אופיר קריאף, אבירם ברוכיאן, טל כחילה ודוד קלטינס. התחושה היא שהתפתחות השחקנים נעצרה ולא מצליחה להתפתח. היום בקבוצה של רוני לוי יש לא מעט שחקנים צעירים אבל הם לא כוכבים, הם לא כמו אייל ברקוביץ, מאור בוזגלו, אבי נמני או יוסי בניון שבגיל 16-17 כבר היו משמעותיים בקבוצות שלהם בליגה הראשונה.

אז החזון של חוגג הוא פשוט - לסמן שחקנים עם פוטנציאל, לתת להם את הכלים להתפתח, לצרף אותם כבר מגיל נוער לקבוצה הבוגרת, לתת להם במה, להגיע איתם להישגים ואז למכור אותם. אם בשנים הראשונות של חוגג בבית"ר הוא השקיע לא מעט כסף ברכישת שחקנים, כעת הפוקוס יהיה להשביח שחקנים ממחלקת הנוער ובעיקר בשחקנים מתוכנית ה-"טופ 11". אם זה יצליח או לא, נדע בעוד 3-4 שנים לפי כמות השחקנים שישחקו כדרך קבע במדי הקבוצה הבוגרת בליגת העל.

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */