יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:52
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

סגל: רציתי לפצות את הקהל, לא ספרתי עד 10

הבעלים העוזב של נתניה בראיון ל-ONE מודה על הטעות בבניית הקבוצה, חושף כמה עלתה לו ומדבר על צמד המאמנים, וגם: הכוונה שלו להמשיך במחלקת הנוער

|
אייל סגל (רדאד ג'בארה)
אייל סגל (רדאד ג'בארה)

אייל סגל הוא לא בעלים שגרתי בכדורגל הישראלי. הוא מאוד אמוציונלי, יושב עם האוהדים במשחקי הקבוצה כאשר הוא לובש את חולצת הקבוצה, ואחד שלא מוותר על עקרונות. כעת, לאחר ארבע שנים כבעלי הקבוצה סגל עוזב בתום העונה את הקבוצה כאשר בתקופה האחרונה החל להוריד פרופיל. על הכוונה של סגל לעזוב חשפנו ב-ONE. כאשר דברים שיש בהתאחדות לכדורגל שנמאסו עליו, הוא תקף את בית הדין לאחר שאף הורחק מפעילות בקבוצה, גם לא פעם הוא לא אהב את ההתנהלות של הקהל.

לסגל היו הרבה מאוד ציפיות מהעונה הזו לאחר האכזבה בגמר הגביע בסוף העונה הקודמת, כעת בראיון ל-ONE מודה סגל כי: "אני בכלל חושב שאוהד שצמח בקהל ונשאר שם, יהיה לו קשה מאוד להוביל במידה והוא באמת לא מנתק את האהדה שלו מההחלטות הרציונלית". סגל גם מודה שעשה השנה טעויות בבניית הקבוצה ואף חושף כמה כסף עלתה לו מכבי נתניה בארבע העונות בהם הוא הוביל את הקבוצה כבעלים.

מחזקים את הכנפיים של קרמבו

אייל סגל, איזו מכבי נתניה אתה משאיר?
”מבחינה מקצועית, אני משאיר מחלקת נוער שנבנתה עוד לפני שהגעתי והיא מתחילה לשאת פירות. כבר היום אנחנו רואים את זה במשחקי האימון ונראה את זה גם בשבעת המשחקים שנותרו בליגה, ישחקו יותר שחקנים שגדלו במחלקה והם ראויים להיות בליגת העל, בנוסף למספר שחקנים עם עתיד שכבר משחקים בקבוצה הראשונה. אני משאיר מועדון מסודר ונטול חובות, ועם נגיעה נכונה של האדם הנכון שייקח את המושכות, זה מועדון שעתידו לפניו”.

האם כל הודעות העזיבה היו במטרה כדי שירצו שתישאר?
“ההחלטה לא הייתה מהבטן. היא הסתובבה אצלי כבר למעשה מיוני 2018, יותר משנה וחצי לפני שהודעתי על העזיבה בצורה מסודרת. כל פעם הייתה סיבה טובה למה לא לצאת עם ההודעה. חודש וחצי לפני שהודעתי כבר היו מספר אנשים סביבי שידעו שההחלטה היא סופית ואני רק מחפש את העיתוי הנכון שלא יפגע במשחקי גביע ואנרגיות אחרות. התאריך להוציא את ההודעה הוא תאריך שנקבע מראש. לכן, זו לא הודעה כדי שייעשה שינוי, שמישהו יגיד משהו או שאחרים יחזרו אחורה, אלא כדי שלמועדון יהיה מספיק זמן להתכונן לעונת המשחקים הבאה (2020/21) והוא לא ייתפס לא מוכן ואולי גם יהיה סיכוי שמישהו אחר יוכל להיכנס לתפקידי לפני סוף העונה”.

אייל סגל (הדר אקריש)אייל סגל (הדר אקריש)

ממה נבעה ההחלטה לעזוב?
“מהרגע הראשון אמרתי שאני לא מתאים להוביל מועדון כדורגל מסיבות אישיות. בסופו של תהליך כדי להוביל מועדון כדורגל צריכות להיות לך סיבות מאוד מסוימות, שאף אחת מהן היא לא שייקחו אותך לנהל מועדון כמו מכבי נתניה. הסיבה היחידה שעשיתי את זה הייתה כדי להציל את המועדון, וזו לא סיבה מספיקה כדי להישאר בראש מועדון לאורך תקופה. המחיר שאני צריך לשלם עליו ברמה המשפחתית, עסקית והחשיפתית הוא מחיר כבד מבחינתי וברגע שהמועדון הפך למסודר, מיוצב ועם עתיד, לא ראיתי שום סיבה להמשיך לעמוד בראשו”.

זה נובע בגלל שאתה מעורב רגשית? קשה לך לנתק בין השכל לרגש כשמדובר במכבי נתניה, אתה מתנהג כמו אוהד.
“אני אוהד. זה מרכיב חשוב. אני בכלל חושב שאוהד שצמח בקהל ונשאר שם, יהיה לו קשה מאוד להוביל במידה והוא באמת לא מנתק את האהדה שלו מההחלטות הרציונלית. היה לזה מרכיב משמעותי בהחלטה”.

אוהדי מכבי נתניה (נעם מורנו)אוהדי מכבי נתניה (נעם מורנו)

כמה מכבי נתניה עלתה לך כספית ב-4 השנים האחרונות?
”יחד עם נזקי הקורונה זה יגיע לסביבות 20 מיליון ש”ח”.

ייאמר לזכות השחקנים שישר הסכימו לקיצוץ בחצי, הכל הלך חלק. השחקנים מעריכים אותך ואת מה שעשית למועדון. לא ייכנס כסף מקהל אבל תקבלו תקציב מהטוטו. כיצד הקורונה השפיעה?
”הטוטו זה כסף לא גדול. יש עוד כספים אחרים. עיריית נתניה במקרה הטוב לא תיתן את מה שהיא התחייבה לתת. אני לא נכנס לחשבונאות כרגע, את הכסף סופרים במדרגות. בסוף אעשה חשבון”.

ראובן ריבלין, אייל סגל, אסתר רוט שחמורוב (איציק בלניצקי)ראובן ריבלין, אייל סגל, אסתר רוט שחמורוב (איציק בלניצקי)

כמה עיריית נתניה נותנת לקבוצה בכל שנה?
”אנחנו אמורים לקבל 3 מיליון ש”ח נטו, אך לצערי הרב זה סכום שלא קיבלנו באף אחת מ-4 השנים האחרונות. העונה הזו זה יהיה הסכום הנמוך ביותר מכל העונות. זה נושא מאוד מורכב ואני מכבד את העירייה על מה שהיא נותנת ולא על מה שהיא לא. את מה שיש לי להגיד אגיד למי שצריך בדרך הנכונה. לאורך כל הדרך לא קיבלנו את מה שהיינו צריכים לקבל והשנה זה יותר משמעותי. זה לא רק העירייה, אלו גם גורמים נוספים שנעלמו במהלך הדרך. בסוף אני זה שצריך לשלם את הפערים. למרות הכל, מכבי נתניה גם בתקופה הקשה הזו העבירה שכר בזמן וכסף לספקים בהתאם ללוחות הזמנים שהתחייבה להם”.

איך אתה רואה את העונה האחרונה מבחינה מקצועית?
”יש לי הרבה מאוד טענות. אני מעדיף לעשות זאת בהזדמנות אחרת אחרי שנסכם את מה שקרה לנו בצורה מקצועית. איבדתי את ה-”טאץ’” שהיה ב-3 השנים הראשונות באובדן הגביע בעונה שעברה בגמר והיה לי חשוב לפצות את הקהל שאני חלק ממנו. באותו שלב ירינו כלל הכיוונים ולא הסתכלנו על המטרות הנכונות”.

שיניתם קונספציה בקבוצה.
”אני מנותק מאז שכולנו עסוקים בהישרדות בתקופה המאתגרת הזאת. אני באמת לא חושב על מה שהיה במהלך השנה הזו. אני כן חושב על איך לסיים נכון את השנה הנוכחית ולראות איך אני יכול לעזור, עם כל המרחק שבחרתי להתרחק, לאנשים שמתכוננים לעונה הבאה”. 

אלמוג כהן, אייל סגל וסלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)אלמוג כהן, אייל סגל וסלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)

פלייאוף תחתון זה כישלון?
”אני מנותק מהנושא המקצועי. חשוב לי כרגע להתעסק בקיים ובעתיד הקרוב. אני לא עוסק בעבר, גם אם הוא קרוב”.

מי מקבל את ההחלטות המקצועיות לקראת העונה הבאה?
”בשלב הזה יש צוות משולש שמטפל בזה. יש דירקטוריון שאני מקווה שימשיך להוביל, והצוות המקצועי הקיים הוא חלק מהעשייה השותפת של המנכ”ל והדירקטוריון. אני לא שותף איתם לשום ישיבה מקצועית”. 

אייל סגל בחדר ההלבשה (מערכת ONE)אייל סגל בחדר ההלבשה (מערכת ONE)

ניב גולדשטיין התאכזב שהתערבו לו בהחלטות ולקחו לו סמכויות, וקיצצו לו בשכר. זה מה שגרם לו להיפרד?
”אני לא חושב שמישהו שמע ממנו את זה. ניב לא התלונן על השכר ועל זה שמישהו לקח לו משהו”.

איך היחסים עם ניב?
”היו מצוינים מאז ומעולם. הוא בן משפחה”.

אז למה הוא רוצה לעזוב?
”כי אני עוזב. אני מקווה מאוד שלמרות הסיבה הזו, שהיא הגיונית מבחינתו, שאני ואחרים נצליח לשכנע להשאיר אותו במערכת”.

אייל סגל (נעם מורנו)אייל סגל (נעם מורנו)

איזה מחליף צריך להיות לאייל סגל?
”שאלה טובה. מכיוון שאני לא בוועדת האיתור, שאין לה יותר מדי מועמדים, אז אני לא יכול להגיד וגם לא השקעתי בזה מחשבה יתרה. אני מקווה שזה יהיה אדם שמבין את הספורט, שתהיה לו סבלנות וסובלנות, גם מבית וגם מחוץ, שתהיה לו יכולת כלכלית להתמודד עם המעמסה הלא פשוטה הזו ומנגד שיהיה מספיק מחושב ולא יעשה מהלכים פזיזים שעלולים ליצור ציפיות מיותרות. אני רוצה שהוא יוביל דרך, ואנחנו כולנו כאוהדים נתמוך בו”.

כמוך, גם אלונה ברקת עוזבת. אתה חושב שיהיו עוד בעלים שיעזבו?
”אם יהיו כאלה שיעזבו, כל אחד יעשה זאת מסיבותיו. אני לא עוזב מסיבה כלכלית, וגם אלונה. לא דיברתי איתה פעם אחת על העזיבה שלה, ולתחושתי זה לא משהו שהניע אותה ובטח לא אותי. את ההודעה שלי הודעתי חודש לפני הקורונה ומי שמכיר אותי יודע שזה מתבשל אצלי כבר תקופה ארוכה”. 

טים הויבך חוגג עם שחקני מכבי נתניה (נעם מורנו)טים הויבך חוגג עם שחקני מכבי נתניה (נעם מורנו)

עשית דברים פזיזים בבניית הסגל? אחרי הכישלון בגביע העונה שעברה.
”כל כך רציתי לפצות את הקהל שלא ספרתי עד 10 בחלק מההחלטות”.

אייל סגל (נעם מורנו)אייל סגל (נעם מורנו)

החבר’ה שלידך לא עצרו אותך?
”בתוצאה הסופית רואים שלא”.

צמד המאמנים סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה צריך להמשיך?
”כן”.

באותה המתכונת שכ”א מאמן מחצית, כי הייתה תקופה שלא אהבת את העניין?
”ברגע שננשום אוויר אחר אני מוכן לשבת ולחזור אחורה לאורך כל ההכנות של העונה ולתחילת העונה ועד לשלב שהודעתי את ההודעה שלי וננתח הכל. נכון להיום אני לא שם מבחינה מחשבתית אז יהיה לי קשה לענות בצורה בכנה על כל השאלות המקצועית לגבי העונה האחרונה”.

מה המחיר של מכבי נתניה?
”ככל שהאדם יהיה רציני יותר כך המחיר יהיה נמוך יותר. ככל שהבחור יהיה יותר כנה, רציני ובעל יכולות כלכליות כך הוא ימלא את החסר בצורה הטובה ביותר ואני לא אעמוד בדרכו”.

פנו אליך כבר?
”פניות לא רציניות”.

אייל סגל (נעם מורנו)אייל סגל (נעם מורנו)

אתה מתכוון לתת רשת ביטחון?
”קודם כל מתן הערבויות זו רשת ביטחון. דבר שני זה שאחזיק את מחלקת הנוער אוריד מעמסה של מיליון עד שני מיליון ש”ח. תמיד כשאתה רואה שדברים נעשים טוב אז אתה רוצה לגרום להם להיעשות טוב יותר. מבחינת מעורבבות פיננסית בשנה הבאה אתרכז במחלקת הנוער ומתן ערבויות, כל עוד הבעלים לא יעשה זאת”.

תמשיך להחזיק את הנוער?
”כל עוד ירצו שאעשה את זה”.

זה הבייבי שלך בעצם.
”השקעתי בה גם לפני התפקיד ואני מקווה שייתנו לי גם אחרי. זה העתיד שלנו וצריך להשקיע, אני מוכן להשקיע ואפילו יותר”.

אחרי כל הקריאות ליצחק תשובה לבוא ולשים כסף נראה כי בגלל התקופה האחרונה לא נשמע את שמו בשנים הקרובות.
”בתפיסת העולם שלי לא נקבתי בשם של אף גורם שפניתי אליו והוא ענה בצורה חיובית או שלילית. שמרתי על דיסקרטיות ואני מכבד אנשים במיוחד ברגעים הקשים שלהם. אני בעניין הזה לא אפריע”.

בזה אתה צודק אבל לא נשכח שתשובה כבר מחק בדלק נדל”ן כ-1.2 מיליארד שקל לחוסכים שזה אני ואתה, אז במקרה הזה אני לא כ”כ הייתי מרחם עליו.

אייל סגל (חגי מיכאלי)אייל סגל (חגי מיכאלי)

עדיף שבעל הבית לא יהיה אוהד או תושב לדעתך, מישהו מנותק רגשית עם קור רוח שיציל את הקבוצה מבחינה מחשבתית, כמו אלונה ומיץ’ גולדהאר שלא אהדו את הפועל ב”ש ומכבי ת”א. ככה צריך להיות?
”אם למישהו יש סימפתיה או אהדה כללית למועדון זה לא כזה דרמטי. הבעיה היא שאתה באמת אוהד מעורב, חי ונושם את הקבוצה, ואני כזה מגיל 9. פעם ראשונה שנחשפתי אליה זה היה קצת לפני עונת האליפות הראשונה ואנחנו חוגגים עכשיו 50 שנה לאליפות הראשונה. זה משהו אחר לגמרי. אבל אם למישהו יש סימפתיה, אנשים שאני נתקל בהם כל שני וחמישי, אני לא רוצה לדחוק את כל האופציות. לאוהד יהיה קשה להיות רציונלי”.

חיזקת את הדירקטוריון בחבר טוב, רונן טוב, שמחזק אותך ממשפחת ברקת (יו”ר מיטב דש גמל ופנסיה).
”אין חבר דירקטוריון בכיר, הוא נבנה לפני 4 שנים. הוא מעורב במכבי נתניה עוד בעבר. הוא עשה תפקידים מאוד בכירים. כמו אחרים בדירקטוריון, כולם אוהדים משכמם ומעלה, אין בכירים יותר ופחות”.

אתה משער שתחזיק בערבויות גם בשנה הבאה?
”הסיכויים גבוהים יותר שזה יקרה מאשר לא. אם תהיה הפתעה אני אהיה הראשון שאשמח לבשר עליה, אבל איך שאני רואה את הדברים כרגע זה לא יקרה”.

ברק בדש ואייל סגל (שחר גרוס)ברק בדש ואייל סגל (שחר גרוס)

לחברי הדירקטוריון יש חובת נאמנות אליך, הם ידברו איתו ויתייעצו איתך. אולי הם לא יקבלו החלטות גדולות בלי אור ירוק ממך.
”כל עוד אני מחזיק בערבויות יהיה בינינו קשר. חשובה לי העצמאות שלהם ולכן היה לי חשוב, ואני מקווה שזה גם יקרה, שייבחרו נציגים נוספים בדירקטוריון מבין המנויים בקבוצה כדי שתהיה השפעה מעד אחרון האוהדים”.

מה לדעתך יהיה התקציב בעונה הבאה של מכבי נתניה?
”קשה לי מאוד לצפות בגלל התקופה. אני מעריך שהוא יעמוד בין 15 ל-20 מיליון. במידה ולא יהיה קהל לחצי עונה זה יהיה 15, במידה ונחזור לשגרה הוא יעמוד על 20.

מה היה התקציב בעונה האחרונה?
”33 מיליון”.

אייל סגל (רדאד ג'בארה)אייל סגל (רדאד ג'בארה)

זה קיצוץ רציני מאוד.
”מאוד. זה בערך ירידה של 50 אחוזים בלי להתחשב במחלקת הנוער. בתצורה קצת יותר אופטימית נגיע לכ-60 אחוזים מהתקציב של העונה שעברה”.

כמה התקציב של מחלקת הנוער?
”הסבסוד שלה תלוי בכל מיני משתנים, אבל בין מיליון ש”ח לשניים”.

מכבי נתניה תתבסס על כמה ותיקים והרבה צעירים?
”בסוף זה חלום מרגש של חלק כגדול מהאוהדים. ראינו כמה טוב זה עשה ללא מעט קבוצות ישראליות שהחלק הצעיר ויליד המקום הפך להיות דומיננטי שם”.

איך עברה תקופת הקורונה עליך?
”היא לא הסתיימה. מי שיצא לו לשוחח איתי לאורך התקופה, יודע שאת הדברים הבעייתים שמתי בצד ועסקתי בעשייה, והייתה הרבה מאוד בתקופה הזאת. בסופו של תהליך צריך לדאוג ולטפל גם בעסקים שנפגעו. היו דברים שנפגעו פחות וצריך לראות איך לתת להם את השירות הטוב ולעשות את העבודה בצורה המקסימלית למרות המגבלות העסקיות, תפעוליות ואפילו המנהיגותיות ברמה העליונה. אני מאחל בריאות לכולם, ושכמה שיותר מהר יהיה קהל במגרשים. בלי זה אין כדורגל”.

אייל סגל (מערכת ONE)אייל סגל (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */