יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:00

נדחתה תביעה של שחקנית כדורגל חולת סרטן

ספיר כדורי חלתה במחלה הארורה ורעננה הפסיקה לשלם את שכרה. הבוררת דחתה את התביעה. כדורי אמרה בדמעות: "השפילו אותי". רעננה: "נהגנו בהגינות"

|
ספיר כדורי (פרטי)
ספיר כדורי (פרטי)

מרגיז: תביעת בוררות על סך 34 אלף שקל בלבד של שחקנית כדורגל שחלתה במחלת הסרטן נדחתה על ידי בוררת ההתאחדות לכדורגל.

ספיר כדורי, 27, שיחקה כשוערת כדורגל. ב-9.8.2018 חתמה בקבוצת הפועל רעננה, עברה את הבדיקות, ואף החלה באימונים עם הקבוצה. בחודש אוקטובר היא הרגישה לא טוב, החלה סדרת בדיקות שלאחריה מצאו כי היא חולה במחלת הסרטן הארורה. תחילה הסרטן התגלה בבטן ולאחר מכן התפשטו לה גרורות לכבד. כנראה העובדה ששיחקה כדורגל וספגה מכות בבטן לא עשו לה טוב וגרמו ככל הנראה לסרטן להתפשט.

כאשר התגלתה המחלה וכדורי הפסיקה לשחק החוזה מבחינת רעננה פשוט בוטל. כדורי טענה בתביעה שהגישה נגד הקבוצה כי שעה שעברה את המבדקים הרפואיים, המהווים תנאי לכניסת ההסכם לתוקף, הרי שעל רעננה לשלם לה את מלוא שכרה. ואילו רעננה טענה כי מחלתה הממושכת של כדורי אשר מנעה ממנה להשתתף באימוני ומשחקי הקבוצה הובילה לסיכול ההסכם.

הבוררת עו"ד חנית נוב כתבה בין השאר בהחלטתה לדחות את התביעה כי: “מובן כי אין עסקינן בפציעה שכיחה הנובעת ממשחק הכדורגל, אלא במחלה ממארת שאינה קשורה לעיסוקה של התובעת כשחקנית כדורגל (שכן לא הוכח אחרת) וכן אין לקבל את טענת התובעת בכתב התביעה לפיה אין להתיר לנתבעת "להשתחרר" משירותה של התובעת היות ופציעות ופגיעות הינן חלק בלתי נפרד מענף הכדורגל. ברור כי אין דין פציעת שחקן במהלך משחק או אימון לבין מחלת הסרטן שתקפה את התובעת ומנעה ממנה לקחת חלק פעיל באימוני ומשחקי הקבוצה לאורך כל העונה ממש מתחילת תקופת העסקתה" עוד כותבת הבוררת בהחלטתה כי: "למרבה הצער, בנסיבות העניין לא היה בידי התובעת למלא את התחייבויותיה על פי ההסכם ולכן אין היא זכאית לתשלום שכרה".

כמו כן הוטל על כדורי לשלם את מלוא שכר טרחת הבוררת בסך 6,000 שקל פלוס מע"מ. היא ציינה כי: “נוכח הנסיבות המצערות של האירוע, איני עושה צו להוצאות".

ספיר כדורי אמרה בתגובה בבכי: “ביזיון אחד גדול, חוסר צדק ברמה שאני לא יכולה לומר. הייתי מוכנה שזה יעוף ממני ורק לשחק. גם כשגילו לי ולא הייתי חלק מן הקבוצה באופן רגיל הייתי שם בכל משחק נוסעת איתם ובאה לאימונים פעם בכמה זמן. הבנות גם היו עולות למשחקים עם חולצות עם השם שלי שהן דאגו לעשות את זה באופן לבד. זאת כדי לעודד אותי. השפילו אותי, חוסר כבוד כאילו אתה כלום ושום דבר. התעסקות מיותרת, לא מגיע לי כזה יחס. אף אחד לא בוחר כזה דבר. בדיון בכו לבוררת שאין להם כסף ואין לנו שום דבר. שבוע אחרי הדיון החתימו 5 שחקניות זרות".

עו"ד יהב ארגמן שמייצג את כדורי אמר בתגובה: "הופתענו, ציפינו שדווקא בגלל המקרה החריג, הקיצוני, נסיבות שהוכח שהיא עברת את הבדיקות הנדרשות לעונת המשחקים משמע החוזה שלה תקף. היו מקרים בעבר, כמו של ארז מסיקה, ששם נפסק ברגע שהחוזה עבר את הבדיקות וקיבל את האישור לשחק כדורגל, החוזה תקף. אנחנו נבחן את המשמעויות כולל פנייה לבית המשפט המחוזי לביטול פסק הבורר".

תגובת הפועל רעננה: “נהגנו בהגינות וברגישות עם ספיר שהגיעה אלינו חודש לפני שהתגלתה מחלתה. כל אנשי המועדון עמדו מאחוריה בפן האנושי לאחר שהתגלה כי היא חולה בטרם פתיחת עונת 2018/19, ולפני ששיחקה משחק אחד בקבוצה. היינו נכונים למצוא פתרון כספי, אך לצערנו ספיר סירבה בתוקף ובחרה לגרור את העניין לפסים משפטיים. בנסיבות אלה הבוררת קבעה את אשר קבעה בפסק בוררות מנומק וצודק משפטית. את המועדון ייצג בהליכי הבוררות עו"ד עמרי אפלבאום ממשרד זיסמן אהרוני גייר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */