יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:12
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

רפפורט: מכבי כבר לא הקבוצה של המדינה

אחד מבעלי הפועל בראיון ללא מעצורים ל-ONE: "יהירות שלא נגמרת, למה ליילל כמו פולנייה זקנה?". וגם: ההצעה לגינת, הכישלון עם בית הלחמי והקורונה

|
ידידיה רפפורט (תמונה: חגי מיכאלי, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
ידידיה רפפורט (תמונה: חגי מיכאלי, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

ידידיה רפפורט הוא לא אחד שמרבה לדבר. הוא אחד שבדרך כלל נמצא מאחורי הקלעים בהפועל תל אביב בה הוא משמש כבעלים שמנהל ומוביל את המועדון יחד עם היו"ר רמי כהן. כהן, בניגוד לידידיה, הוא האיש שבדרך כלל נמצא בחזית מבחינה תקשורתית. אך כאשר רפפורט מחליט לדבר, הוא לא עושה חשבון, עונה בצורה ישירה, בלי פילטרים, אומר את כל מה שהוא חושב ומשיב על הכול בלי להיות פוליטיקאי.

הפעם אחרונה בה יצא לי לראיין את רפפורט הייתה כמעט לפני שנה, בחודש יולי, וכעת שוב ידידיה מדבר על הכול בראיון מיוחד ל-ONE. רפפורט, בן ה-69, סב לתשעה נכדים, מדבר על תקופת הקורונה והחזרת הליגה כאשר בניגוד לרמי כהן, שחשב שכן צריך להחזיר אותה, רפפורט היה נגד, האיומים של מכבי תל אביב לא להופיע לליגה תוך שהוא מעביר עליהם ביקורת קשה, התנהלות המנהלת, ההחתמה של אריאל בית הלחמי, מדוע החליטו ללכת על מאמן זר עם מסר למאמנים הישראלים, עיריית ת"א ורון חולדאי, תומר גינת וההצעה ממכבי, העתיד של הפועל ת"א והציפיות מהמשך העונה.

רפפורט. בלי פילטרים (חגי מיכאלי)רפפורט. בלי פילטרים (חגי מיכאלי)

“אין בהפועל ת”א משמעת קואליציונית”

ידידיה רפפורט מה שלומך? איך עברו עליך החודשיים האחרונים?
”אני בסדר גמור. זה דבר שלא חוויתי, כנראה שייקח עוד הרבה זמן עד שנחווה עוד דבר כזה. זה בא בבום, בהפתעה. אבל שורדים, זה מה שחשוב”.

אתה שומר על עצמך?
“שומר על עצמי כמה שאפשר, כל החודשיים וחצי האלו. עבודה, בית ועבודה. מעט פגישות, מנסים לשמור אבל אי אפשר לדעת מאיפה זה יבוא”.

שחקני הפועל ת"א. חוזרים לליגה (אורן בן חקון)שחקני הפועל ת"א. חוזרים לליגה (אורן בן חקון)

יש לך תשעה נכדים, אתה מאוד קשור אליהם. הצלחת לראות אותם?
“רק בשבוע שעבר נפגשנו לראשונה. לפני כן השתדלנו לשמור על הכללים. נפגשנו פעם ראשונה אחרי יותר מחודשיים. הפעם האחרונה שראיתי אותם היה בבר מצווה של הנכד שלי, ב-12 במרץ, ושם התחיל הסיפור”.

אנחנו רואים שהכול חזר לשגרה, גם בכדורסל, אך יש קרקס. איך אתה רואה את הסערה סביב החזרה?
“הייתי נמנע מלקרוא לזה קרקס. אין ספק שאני לאורך כל הדרך חשבתי שכדורסל לא צריך לחזור. אין שום מקום להכריח בכוח ולרבע את המעגל. חשבתי שזה לא נכון, שלא צריך, אלא צריך לוותר על העונה וללכת קדימה לשנה הבאה. נכון, הכדורגל יצר ציפיות גם מהכדורסל. בסופו של דבר אין פה עניין של צריך או לא צריך. החליטו לחדש את הכדורסל ועם זה הולכים קדימה”.

ישיבת המנהלת. "הייתי נמנע מלקורא לזה קרקס" (איציק בלניצקי)ישיבת המנהלת. "הייתי נמנע מלקורא לזה קרקס" (איציק בלניצקי)

אתה היית נגד ושותפך רמי כהן תמך, אבל אתה זה שצריך לדאוג לכספים. איך זה עבד מאחורי הקלעים?
“ההתנהלות של הקבוצה שלנו הייתה פשוטה ויפה. אין בהפועל ת”א משמעת קואליציונית. כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. אני חשבתי כך, רמי חשב אחרת. הדברים היו ברורים לגמרי. רמי הוא דירקטור במנהלת הליגה, אני לא. יכול להיות שאם אני הייתי שם הייתי מצביע נגד ויכול להיות שלא. רמי ואני, כמה שונים, מנהלים בשקט ללא רעשי רקע עם מחויבות למועדון ולסדר בתוכו. הדבר החשוב הוא לא מה שכל אחד חושב, אלא שברגע שהתקבלה ההחלטה שהליגה נמשכת נרתמנו בכל המרץ, להביא את השחקנים הטובים ביותר ולהחזיר את כל השחקנים שלנו כדי להיות קבוצה שלא מזלזלת במעמד. לעשות את המקסימום כדי שנמשיך הלאה. ברור לגמרי שחשבתי אחרת אבל זה לא רלוונטי בכלל”.

רמי התייעץ איתך מבחינה כלכלית על השפעות על הקבוצה?
”אנחנו מצפים שמשרד הספורט והאוצר יעזרו לכדורגל ולכדורסל כמו שהוא אמור לעזור לכל אחד מהציבור שנפגע. לא יודעים כרגע מה קורה עם הליגה, איך היא תיראה, אם יהיה קהל או לא, איך זה יתקדם, אם חוזרים לשגרה או לא. יכול להיות שהשגרה תביא תוך תקופה מסוימת קהל למגרשים. אולי יצא הפסדו בשכרו”.

רמי כהן. "כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה" (חגי מיכאלי)רמי כהן. "כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה" (חגי מיכאלי)

גם יכול לקרות ההפך, שהקורונה תתפרץ שוב.
”אם כך, היינו צריכים לא לחדש את הלימודים, לא לפתוח את החנויות אף פעם, קניונים, לא לעשות דבר וחצי דבר, שמא יבוא הגל השני. מבחינה בריאותית הדברים טופלו בצורה טובה פלוס, אולי אפילו מצוינת ואי אפשר לסגור את המדינה לאורך חודשים. אז פתחנו בתקווה שלא יגיע על שני”.

איך מערכת היחסים בינך לבין רמי כהן?
“אני מאוד פגיע כשמתחילים לדבר על מי יותר בכיר מבינינו, אבל חשוב שזה יהיה ברור והכול בסדר. אני לא מנסה לייפות את הדברים, הייתי נגד החזרה והוא ידע את זה, לא אמרתי כלום מאחורי גבו, אני נלחמתי נגד זה. ברגע שהחליטו אחרת, אני איתו ועליתי מ-1 ל-100 ב-10 שניות”.

רפפורט. "אני מאוד פגיע כשמתחילים לדבר על מי יותר בכיר מבינינו" (חגי מיכאלי)רפפורט. "אני מאוד פגיע כשמתחילים לדבר על מי יותר בכיר מבינינו" (חגי מיכאלי)

אז ביניכם לא משנה שלא הסכמתם, כל עוד זו ההחלטה, אחרי זה אתם יחד חדורי מטרה?
”בדיוק ככה. מערכת יחסים טובה בין מובילי מועדון ספורט מקצועני, בטח במועדון כמו הפועל ת”א, זה לא דבר פשוט. מובילים בקבוצת ספורט זה אנשים דעתנים. אני ורמי דעתנים, אני אפילו עוד יותר ונחשב לאחד שלא מתפשר, קיצוני ואגרסיבי מבינינו. רמי במהות שלו אדם הרבה יותר נוח, שומע ומקבל ממני. למרות כל הדברים האלה, אנחנו שונים אחד מהשני שוני גדול. אין דבר אחד שדומה בינינו מבחינת האישיות. הדבר היחיד שאפשר להשוות זה הטירוף בנושא הפועל תל אביב בכדורסל. את זה אנחנו עושים ביחד לאורך כל השנים, ועובדתית מעולם לא נכתב ולא היה צריך להיכתב סיפור שבהפועל יש ויכוחים, בעיות וכל מיני אי הסכמות בין האנשים המובילים, כי גם לא היה דבר כזה, הדברים נגמרים בהסכמות. לפעמים רמי מוותר ולפעמים אני, ככה מתנהלים. יש הרבה רעש בישראל על שחקנים, זרים ומאמנים שמוקלטים ומתלוננים, אבל אצלנו הכול בסדר, אף אחד לא התעסק בשום דבר שקורה למעלה”.

מה דעתך על מה שקורה במנהלת? אמנם אתה לא בדירקטוריון אבל אתה בקשר טוב איתם, נראה ששמואל פרנקל די איבד את זה.
”אני רוצה לכבד את עצמי ולומר שאני לא נמצא שם. נכון, אני מדבר עם אנשים, עם שמואל, וחברים אחרים. אני חושב שזה לא נכון שאני כאחד מבחוץ אומר איך המנהלת מתנהלת. אני ניזון ממה שהשותף שלי אומר לי ואני חושב שדווקא בסוף המשבר הזה המנהלת התנהלה בצורה הכי נכונה שאפשר. בסופו של דבר יש פה עניין של הצבעה. הצביעו בעד לחזור ובזה נגמר הסיפור".

פרנקל. "דווקא בסוף המשבר הזה המנהלת התנהלה בצורה הכי נכונה שאפשר" (רדאד ג'בארה)פרנקל. "דווקא בסוף המשבר הזה המנהלת התנהלה בצורה הכי נכונה שאפשר" (רדאד ג'בארה)

לפני בערך שנה אמרת בראיון ל-ONE כי המנהלת לא צריכה להמשיך במתכונת הנוכחית.
”אני מסכים לגמרי. מנהלת שכוללת 18 מצביעים לא יכולה לנהל את הכדורסל בישראל. לכל אחד יש את האינטרס שלו. מנהלת שמנוהלת על ידי אין סוף של אינטרסים שונים ומשונים לא יכולה להגיע לטיפול נכון בכדורסל הישראלי. בזמנו דובר על מנהלת שיהיו בה שלושה או ארבעה דירקטורים שיתחלפו ביניהם במהלך הכהונה, אני חושב שזו המנהלת הכי נכונה. שלושה אנשים יכולים להביא את הכדורסל למקומות הרבה יותר טובים מאשר עכשיו. אי אפשר להמשיך עם 18 מצביעים”.

היה ניסיון להביא מועמד אחר, אריק פינטו, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, לתפקיד היו”ר במנהלת ובסוף זה לא צלח, וגם הניסיון להדיח את פרנקל לא הלך. בתור אחד שמכיר מקרוב את המועמד, תסביר מה קרה שם.
“אני לא רוצה להיכנס לזה שוב, אני לא חבר מנהלת ולא דירקטור. אין לי שום זכות להביע את דעתי. אני אומר דבר אחד, פרנקל צריך כרגע את השקט המירבי שהוא יכול לקבל במנהלת. הוא צריך לקבל את הסיוע מכל החברים. זה משבר רציני מאוד וצריך להיות איתו ולא נגדו. היום כולם צריכים להיות ביחד. בסוף הקדנציה שיחליטו המצביעים במנהלת מה הם רוצים. לגבי פינטו, אין לו קשר עם מנהלת הליגה. איש יקר, אדם גדול, המון זכויות”.

אריק פינטו ועומרי כספי. "אדם גדול" (אחמד מוררה)אריק פינטו ועומרי כספי. "אדם גדול" (אחמד מוררה)

“יהירות שלא נגמרת”

מה דעתך על מכבי תל אביב שזעקה שהחזרה לליגה נועדה לעשות לה דווקא, ולא חיכו לה, וכל ההאשמות הנוספות שלה, וה”איום” שאולי לא ישחקו בליגה אם היורוליג יחזור?
“מכבי ממשיכה בקו הרגיל שלה: ‘אנחנו מעל הכול, מעל החוק, מכבי תל אביב זה משהו אחר’. הם מזמן לא כאלה, מזמן איבדו את זה. זה היה מאוד צפוי שמכבי תתעורר מאוחר ותגידו את מה שיש להם לומר. אני חושב שהיה צריך לבדוק את זה לפני ההצבעה. היה מקום לומר למכבי לפני ההצבעה – אם מתקבלת ההחלטה לחזור לליגה ברור שאתם לא יכולים להגיד ‘אנחנו לא משחקים, אנחנו הולכים ליורוליג’. אבל שוב, זו מכבי, זו יהירות שלא נגמרת לעולם, הגיע הזמן שיבינו דבר שכנראה הם לא מבינים – ‘הקבוצה של המדינה’ זה מושג שמזמן נגמר. אין יותר מכבי ת”א הקבוצה של המדינה. היא קבוצה של מספר צפונבונים שבאים עם החליפות והעניבות לימי חמישי להיות בגביע אירופה. מכבי בליגה מביאה כמות עלובה של קהל, הליגה לא מעניינת את הקהל, רק אירופה. צריך להבין, ימי החמישי שלפני 30 שנה בהם היה שקט ברחובות כי כולם ישבו לראות את הקבוצה של המדינה כבר לא קיימים, זה נגמר מזמן. לא קיים. מכבי, תתעוררו ותבינו את זה”.

איך הליגה תהיה בלי מכבי ת”א?
”לכל דבר שנראה מסובך, קשה ובלתי אפשר מהר מאוד להתרגל. זה בסדר. אין לי שום בעיה לשחק בלי מכבי. הכול טוב”.

שמעון מזרחי. "אין לי שום בעיה לשחק נגד מכבי" (רדאד ג'בארה)שמעון מזרחי. "אין לי שום בעיה לשחק נגד מכבי" (רדאד ג'בארה)

זה לא יפגע בליגה מבחינה כלכלית? מבחינת זכויות שידור?
”אני מבטיח לך שהליגה לא תסבול מחוסר מתח וחוסר עניין, זה יהיה בסדר גמור. ברור שמכבי מביאה רייטינג ועניין אבל עם כל דבר מסתדרים”.

אם היו מבהירים את העניין אז כל הקרקס וההאשמות לא היו קורים. לא יכול להיות שדקה לאחר הישיבה, במסיבת עיתונאים פרנקל אמר שאם היורוליג יחזור נחשוב מה לעשות. למה לא שמו הכול על השולחן?
"אני מסכים אתך לגמרי. אני שוב מדגיש שלא הייתי שם, אז אני לא יודע מה קרה בכל דקה ודקה ומי אמר מה למי. אני חושב שלפני שהרימו יד בהצבעה סופית הם היו צריכים להעביר את העניין שאם חוזרים עם הצבעה חיובית לליגה אז כולם חוזרים כאן ועכשיו, בלי כל מיני התניות ועניינים שקפצו משום מה יומיים או שלושה אחרי”.

“יכול להיות שחמש קבוצות השתגעו?”

אני אקח אותך אחורה לתקופת אריאל בית הלחמי בקבוצה. היית בטוח שהשידוך יילך טוב מאוד, אני אמרתי לך בקיץ שאין סיכוי שזה יצליח,  מה קרה שזה לא הצליח?
”אני אמרתי שזה שידוך מצוין, אתה צדקת. אנחנו בהחלט חשבנו שזה האיש שיכול לקחת אותנו. אהבנו את האדם המיוחד שיש באריאל בית הלחמי. מסתבר שלא כל קבוצה מתאימה לכל שחקן ולא לכל מאמן. הפועל תל אביב זו אחת מהקבוצות האלו. אנחנו לא מגיעים להישגים נדירים בשמונה השנים האחרונות שלנו בליגת העל, אבל עדיין היא קבוצה מובילה עם אוהדים, רצון אדיר להצלחות, עם יד לפעמים קלה מדי על ההדק. אנחנו צריכים לבדוק טוב טוב כל אחד שיצטרף למועדון אם הוא יכול לרוץ עם הלחץ הזה”.

בית הלחמי. "צריכים לבדוק טוב טוב כל אחד שיצטרף למועדון אם הוא יכול לרוץ עם הלחץ הזה" (דן יידוב)בית הלחמי. "צריכים לבדוק טוב טוב כל אחד שיצטרף למועדון אם הוא יכול לרוץ עם הלחץ הזה" (דן יידוב)

החלטתם לקחת מאמן יווני, יאניס קאסטריטיס ולא ישראלי, למה? אתה מחקה את מכבי? אין מאמנים ישראלים טובים יותר?
”אני חושב שהגיע הזמן אחרי שמונה שנים, בהם לא יודע כמה מאמנים עברו בקבוצה, היה מקום אולי לעשות איזה שינוי בעלילה. להביא מאמן זר. בלי כל הקומבינות של חברים, מכרים, הדלפות ומחויבויות אחרות. בא מאמן מחו”ל לעבוד נטו וזה מה שחיפשנו. אני שמח שהוא ממשיך איתנו עוד שנה. בגלל המשבר לא הצלחנו לראות מה הוא יודע השנה ומה הוא יודע לעשות טוב יותר. סך הכול שיחקנו איתו ארבעה משחקים. הדבר הכי נכון היה להמשיך איתו עוד שנה וזה מה שעשינו. יכול להיות שבעוד שנה אגיד שהצלחנו מאוד או נכשלנו מאוד. צריך לתת לו צ'אנס. רעננות במאמן זר זה דבר מאוד חשוב, ועובדתית היינו השנה בליגה חמש קבוצות עם מאמנים זרים מתוך 12. זה משהו שצריך לחלחל בראשם של המאמנים בארץ, יכול להיות שחמש קבוצות השתגעו?”

מה זה אומר? שמאמנים זרים זולים יותר? טובים יותר?
”אני רוצה לנטרל את נושא הכסף. אדבר על הנושא המקצועי. כנראה שאף אחד לא מביא מאמן כי הוא זול יותר, אלא כי הוא מתאים מקצועית והוא ראוי. בליגת העל לא ‘משחקים משחקים’. העובדה כי העונה היו חמישה מאמנים זרים מתוך 12 קבוצות בליגה צריכה להיכנס לראש למאמנים הישראליים שיעשו חושבים. בנוסף, מאמנים שבאים מחו”ל ורוצים לקבל צ’אנס מרוויחים אולי קצת פחות, לא בטוח, אבל בכל מקרה נושא המשכורות שחולקו למאמנים הישראליים בשנים האחרונות צריך לגרום להם לחשוב פעמיים”.

קאסטריטיס. "הדבר הכי נכון היה להמשיך איתו" (איציק בלניצקי)קאסטריטיס. "הדבר הכי נכון היה להמשיך איתו" (איציק בלניצקי)

“לא מתאים לכם? תגידו”

איך אתה רואה את המשך העונה של הפועל תל אביב? אתם עשויים לפגוש בשלב מוקדם את מכבי ת”א או הפועל ירושלים בעקבות שיטת המשחקים החדשה.
”לא בהכרח. שיטת המשחקים החדשה חכמה מאוד, היא נותנת צ’אנס לקבוצות שנמצאות קצת למטה לעשות ריצה יפה ולהצטרף למעלה. מאידך, יש גם פלייאוף תחתון שיכול להוביל אותך למקומות פחות נעימים. אבל יש סיכוי סביר לסיים את הליגה שאתה לא במקום 7-8. יש מספיק משחקים כדי להיות מעל. יש לנו משחק מול מכבי חיפה ואז שבעה משחקים בבית התחתון. אפשר לסיים מקום 4-5 אם נרוץ יפה. כל זמן שהייתה התלבטות האם להחזיר את הליגה אני הייתי בעד לא להחזיר. מהרגע שהתקבלה ההחלטה לחזור אני ורמי עושים כל מה שאפשר כדי לעשות את הטוב ביותר כדי להביא את הפועל ת”א החזקה ביותר ולהתייחס לעניין ברצינות. הפועל ת”א עושה ותעשה כל דבר כדי להיות אותה קבוצה שהייתה אם לא חזקה יותר, כדי להמשיך את הליגה ולעלות מ-1 ל-100 ב-10 שניות”.

מכבי ת”א טוענת ששיטת המשחקים החדשה נועדה כדי לפגוע בה.
”זה לא נכון, זה בולשיט. איפה הייתם כשהדברים נקבעו? כל דבר שקורה, מדברים עליו רק מחרתיים. הייתם בישיבה, נקבעה שיטת משחקים, למה ליילל כמו פולנייה ופולני זקן ולהתלונן יומיים אחרי? לא מתאים לכם? תגידו. נקבע משהו, אז למה שוב פעם ללכת אחורה? מעניין, אצל מכבי זה קורה כל הזמן”.

היכל קבוצת שלמה בדרבי (חגי מיכאלי)היכל קבוצת שלמה בדרבי (חגי מיכאלי)

איזה ציפיות יש לך מהפועל ת”א להמשך העונה?
”קשה לומר. זו אחת הסיבות שבגינה אמרתי שאין מקום בחזרת הליגה. מדובר בקבוצה שיכול להיות שתהיה חדשה לגמרי, שצריך לבנות אותה תוך שבוע-שבועיים, להרים מועדון וקבוצת שחקנים חדשה. יכול להיות שזה יתחבר טוב או לא טוב, אי אפשר לדעת. אנחנו עושים כל דבר כדי להביא את השחקנים הכי טובים והכי מוכשרים כדי שהפועל ת”א תרוץ כמה שיותר חזק”.

לטאביוס וויליאמס יחזור?
“הוא לא חוזר. הוא הודיע באמצעות סוכנו שהוא מעדיף לנוח בבית. קיבלנו את זה בהבנה, אם יהיה שינוי נלך עליו”.

וויליאמס. "לא חוזר" (רדאד ג'בארה)וויליאמס. "לא חוזר" (רדאד ג'בארה)

הוצאתם את השחקנים לחל”ת, אחרי זה שחקנים הגיעו להסכמות על קיצוץ. קהל לא יהיה, אבל תקבלו תקציבים מזכויות השידור ומהטוטו, מה יהיה הנזק הכספי לקבוצה?
”קשה מאוד לענות על זה, זה מוקדם מדי. יש דברים שאני עדיין לא יודע, שזה נושא הקהל והתמיכה מהממשלה. צריך לחשב את המספרים רק בסוף השנה. צריך לקבל מה שמגיע, תמיכות שיעזרו לנו בכל ההפסדים”.

אגב הקהל, איך אתה רואה את ההתנהגות של הקהל שלכם העונה?
"אני חושב שההתנהלות של הקהל העונה עד לרגע זה היא מדהימה".

אוהדי הפועל ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל ת"א (חגי מיכאלי)

מצד אחד עיריית ת”א הודיעה שהיא מקצצת בחצי את התמיכה בספורט, ומצד שני היא תיתן את מתקני הספורט למועדונים ללא עלות, מה דעתך על כך?
”ההחלטה לקצץ לחצי את תמיכת העירייה בספורט, היא לשנת 2019 ולא ל-2020, קוצצו 50 אחוז מהתמיכה העירונית של השנה הקודמת. מה הקשר בין 2019 ל-2020 והקורונה שהתחלנו אותה ב-12 במרץ? אין שום קשר. זו טעות אומללה, ועיריית ת”א צריכה מהר מאוד להחזיר את החלק שהיא קיצצה. לגבי המתקנים שהחליטה העירייה לפתוח חופשי, זו החלטה מצוינת, שמטבע הדברים טבעית ונכונה לחלוטין. מצד אחד אני מודה לאנשים שעשו את זה אבל אני חושב שזה הכי טבעי שזה יקרה. זה קרה במרבית העיריות אם לא בכולן”.

מנהלת הליגות לכדורגל פנתה לעיריות במטרה לתמיכה הזו. ושוב הכדורסל הרוויח בזכות הכדורגל. מה קורה פה?
”אני לא מכיר את הדבר הזה, אך אם זה נכון אני אודה גם למנהלת הליגות לכדורגל ומי שעומד בראשה”.

“אסור לתת הצעה לשחקן תחת חוזה”

תומר גינת מסיים חוזה בקיץ. איך אתה רואה את מה שקרה איתו?
”אני משתדל להתעסק במה שתלוי בהפועל תל אביב ובי. תומר גינת עשה את ההחלטה שלו, הוא יצטרך לקבל החלטה אם הוא רוצה לשחק באירופה או במכבי, מהם קיבל הצעה, או להישאר במקום הכי נכון בשבילו, שזה הפועל ת”א. אם הוא יגיד שהוא רוצה להישאר אני מבטיח ששום דבר לא יגרום לכך שהוא לא יישאר”.

מכבי ת"א טוענת שהיא לא הגישה הצעה.
”אז היא טוענת. מכבי טוענת את זה ואני לא מקבל. היא חושבת שמותר לה הכול, להגיש הצעה לשחקן שחתום והליגה לא הסתיימה. אסור לתת הצעה לשחקן תחת חוזה. היא עשתה מה שעשתה, היא טוענת שלא ואני אומר שכן. יש לי את מלוא הידע לכך שההצעה ניתנה”.

תומר גינת. "עשה את ההחלטה שלו" (חגי מיכאלי)תומר גינת. "עשה את ההחלטה שלו" (חגי מיכאלי)

אתה מתכוון לעשות משהו בנידון?
”לא. מה שחשוב שתומר יבוא לשארית הליגה כשהוא חושב רק על דבר אחד – הפועל תל אביב, וששום דבר לא יפריע לו לתת את מה שהוא נתן בארבע השנים שלו בהפועל תל אביב”.

“פיינל פור אפשרי? למה לא”

מה אתה הולך לעשות במשחקי הבית? להיות הקהל שחסר?
”אחד הדברים שהכי עצובים בחזרת הכדורסל זה משחק שיהיה ללא קהל, בחוץ ובבית. קשה לראות איך ייראו המשחקים בלי אוהד אחד שיגיע. זה כמו לבוא עם יד אחד פחות. אני לא רואה את זה אחרת. זה עצוב, אני מקווה מהר מאוד שהדברים ישתנו. אולי ב-14 ביוני ביטול איסור ההתקהלויות יביא משהו גם ליציעים. נתחיל מזה, נמשיך קדימה. קהל זה חשוב מאוד, בטח בקבוצה כמו הפועל תל אביב”.

בקיץ אמרת שהפועל ת"א צריכה לשנות את הקונספציה, שקבוצת האוהדים מיצתה את עצמה. אנשים לא ממהרים לקחת בעלות עכשיו על קבוצות ספורט בגלל הקורונה, אבל הייתה התקדמות בנושא?
”מה שאמרתי לפני שנה נשאר דומה. הפועל תל אביב צריכה לטעמי לעשות שינוי בצורת הניהול. אנחנו בוחנים את זה, יושבים על זה ומדברים, חושבים איך לשנות ובאיזה צורה. כל זמן שזה לא קורה ממשיכים הלאה, הכול טוב. אין ספק שאם הפועל תל אביב תרצה לעלות מדרגה היא צריכה שיטת ניהול אחרת והרבה יותר כסף. מה שמטריד אותי הוא שלפני 30 שנה היינו קרובים הרבה יותר למכבי מבחינה מקצועית וכלכלית והיינו נחשבים קבוצה מספר 2 במדינה. היום זה לא כך. אנחנו לא מספר 2 בכדורסל הישראלי וצריכים להגיע למספר 1. כדי להגיע למה שהיינו לפני 30 שנה ולכסות את הפערים העצומים בינינו לבין אלו שמעלינו, צריך להביא מישהו שיוכל לצמצם את הפער בכסף. נכון שכסף לא משחק על הפרקט, אבל צריך מישהו שיוכל לדחוף את המועדון כלכלית קדימה”.

רפפורט. "אחד הדברים הכי עצובים - משחק בלי קהל" (חגי מיכאלי)רפפורט. "אחד הדברים הכי עצובים - משחק בלי קהל" (חגי מיכאלי)

בינתיים מבחינה מקצועית אתם נכשלים שנה אחר שנה.
”אנחנו לא מצליחים במיוחד. אנחנו שווים מבחינת מועדון ומסורת הרבה יותר מפיינל פור אחד בשמונה שנים. אין ספק ששווים יותר מפעמיים חצי גמר גביע מדינה. לכן הבאנו מאמן זר, זה אחד הדברים. לא הצלחנו יותר מדי, אולי שינוי קונספציה יביא אותנו רחוק יותר. צריך לעשות מאמצים להצליח הרבה יותר. אנחנו מועדון ששווה פיינל פור כל שלוש שנים, לא פחות. אנחנו לא פחות טובים וחכמים ממכבי ראשון לציון, הפועל חולון או כל קבוצה אחרת. אנחנו צריכים לעשות טוב יותר”.

זה נראה שכל שנה אתה רק רעב יותר ומקבל את הטירוף החיובי. אתה לא מתעייף, אלא להפך.
”אני מודה לכל מי שעוזר לי להיות בטירוף יום יום, כל היום - 25 שעות ביום. אני לא מתעייף, להפך. כל שנה זה גדל יותר ויותר ומקווה שלעולם לא ייפסק”.

כמה מטריד אותך עכשיו כשהמצב הכספי לא ברור ואתם לא מוחזקים על ידי בעלים עשירים?
”יותר ממטריד. זו לא קלישאה. אני לא ישן טוב, וזה בלשון המעטה. בהחלט מטריד אותי הנושא הכלכלי. לא דיברתי בכלל על השנה הבאה וטוב שכך. לא צריך לערבב דבר בדבר. לא ברור לגמרי אך תסתיים העונה הזו מבחינה כלכלית, איך יהיה עוד חודש ועוד שבוע, אבל סימן השאלה הגדול ביותר מה יהיה ב-2020/21. תאר לעצמך שאתה מתחיל עונה בלי שאתה יכול למכור מנוי או כרטיס אחד. איך אתה בונה משהו?”

וויליאמס מול אייסי בפתיחת המשחק (חגי מיכאלי)וויליאמס מול אייסי בפתיחת המשחק (חגי מיכאלי)

זה מה שמטריד את כל הקבוצות בכדורגל ובכדורסל.
”חד משמעית, אין פה שום ויכוח. הפועל תל אביב בנויה על 30-40 אחוז תקציב מהקהל”.

בעונה רגילה כמה כסף הקהל מכניס לקופת המועדון?
"כמה מיליוני שקלים. התקציב שלנו לא עומד על עשרות מיליונים. הדבר העיקרי שיש בהפועל זה האוהדים שלה, זה העניין שהאוהדים מביאים. מבחינת מנויים אנחנו בולטים אחרי שתי הגדולות ואחריהן כקבוצה שמכניסה הכי הרבה כסף מהאוהדים. איך אתה יכול לבנות משהו בלי זה? נסיים את הליגה ואז שבועיים אחרי צריך להתאמן. זה לא ממש אמיתי. המשחק האחרון ב-30 ביולי, וב-15 או 20 באוגוסט מתחילים להתאמן לעונה החדשה. תאר לעצמך שאין קהל עד למשחק האחרון. אם חס וחלילה זה יקרה איך ממשיכים מפה קדימה?”.

רוב ליגות הכדורסל באירופה נעצרו.
”אני חושב שהליגה הישראלית הייתה צריכה להיות כמו מרבית הליגות ולהיפסק. אני פונה לכל הקבוצות במשפט הבא: אני חושב שלא משנה אם הייתם בעד או נגד, ברגע שהוחלט שהליגה חוזרת כל קבוצה צריכה לעשות את המקסימום ויותר להעמיד קבוצה תחרותית וטובה שלא תהיה תלויה בדבר, שלא תרצה לא להשקיע כסף כי היא יורדת ליגה או כי היא הבטיחה את מקומה באירופה. לא משנה, כל קבוצה צריכה לעשות את המקסימום. התקבלה החלטה, בואו נדאג לזה שהליגה תהיה תחרותית”.

מה נאחל לך לסיום?
"פיינל פור”.

זה אפשרי?
"הכול אפשרי, למה לא?”.

אוהדי הפועל ת"א. היציע יהיה ריק (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל ת"א. היציע יהיה ריק (חגי מיכאלי)

רמי כהן היה סקפטי בגלל לוח המשחקים והשיטה.
”אני לא אומר שזה מה שיהיה, אבל לסיים עונה כזו מטורפת, דבר שאני לא אחווה עוד כנראה, עם מתנה כזו יכול להיות דבר גדול”.

אם יהיה שחקן זר שתצטרך להשקיע עליו קצת יותר כדי שיחזק את הקבוצה, אתה תביא אותו?
”חד משמעית כן. אם כבר חזרת, תעשה את כל מה שאתה חושב שהיית עושה אם לא היה קורה מקרה הקורונה”.

היו לכם הבלחות כמו נייט רובינסון בעבר.
”אנחנו משתדלים. זה לא אותו מצב כמו פעם, שחקנים נרתעים מלבוא לשחק לחודשיים ולסכן את עצמם, למרות שלדעתי אנחנו המקום הכי בטוח בעולם להיות בו. אנשים נרתעים מזה, אז הסיכוי להבלחות הוא יותר קטן”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */