יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:30

"נרגש לראות שחקנים ישראלים מגיעים לצרפת"

רמי לוי, היהודי שמשמש כנשיא מונפלייה וגם כיו"ר הליגה בצרפת, בראיון מרתק: "יהיה לי לכבוד לעזור לכדוריד הישראלי, מקווה שהנבחרת תגיע רחוק"

|
רמי לוי (Guillaume Bresson)
רמי לוי (Guillaume Bresson)

רמי לוי יציין בעוד שנה עשור מאז מונה לנשיא קבוצת הפאר הצרפתית מונפלייה, מי שזכתה בעונת 2017/18 בתואר אלופת אירופה. לוי, שמציין היום (שבת) יום הולדת 64 הוא עורך דין במקצועו (משמש כראש לשכת עורכי הדין במונפלייה המונה כ-1,200 עורכי דין), ומשמש גם כסגן יו"ר נשיא ליגת הכדוריד הלאומית ואיגוד מועדוני הכדוריד המקצוענים בצרפת.
 
כמובן, היותו יהודי וכאחד ששומר על קשרים חמים עם ישראל, הוביל לרעיון לקיים איתו ראיון, בטח בתזמון ששחקנים ישראלים מצטרפים לליגות בצרפת: יואב למברוזו ללימוז' שהעפילה לליגה הבכירה בצרפת, ולדן טפר שממשיך בשארבור מליגת המשנה מצטרף גם ליאור גורמן.

בעברו, הוא היה בכלל שחקן כדורגל, ושיחק במדי מונפלייה בליגה השלישית ("הייתה לי רגל שמאל מצוינת"), וב-2007 הוא עשה את המעבר לכדוריד, כמה שנים אחרי הזכייה הראשונה של מונפלייה בליגת האלופות והתקדם לעמדת הבוס במונפלייה וכאחת הדמויות המוערכות בעיר ובכדוריד הצרפתי.

מרגש: חיסרון המשחק אצל כוכבי הכדורגל


"חוויתי הכל עם המועדון, את התקופה הטובה ב-2009 עם חזרתו של ניקולה קראבטיץ' מקיל, הקמת הארנה של מונפלייה (9000 מקומות ישיבה), וכמובן המקרה הקשה של הימורי הספורט שכמעט וגרם לנו להיעלם מהמפה, ולמעשה לבנות מחדש את המועדון – שזכה בליגת האלופות ב-2018. זו הרפתקאה נפלאה במועדון יוצא דופן, בעל מסורת ותארים רבים ברמה הלאומית בצרפת”, סיפר לוי בריאיון לאתר איגוד הכדוריד.
 
כיהודי איך הוא מרגיש שבעונה הבאה ישחקו 3 ישראלים בצרפת ומה מצפה להם: "כמובן שאהיה שמח ונרגש מאוד לראות שחקני כדוריד ישראלים שמגיעים לשחק בצרפת. כשהייתי צעיר יותר, אני זוכר את בואם של מרדכי שפיגלר לפאריס סן-ז'רמן, ושל גיורא שפיגל לשטרסבורג. זה היה מדהים עבורי. בשנה הבאה יהיו לנו שלושה שחקני כדוריד ישראליים בליגות המקצועיות כאן, ואני מברך על כך. הם יזכו לחוויה גדולה בעידן בו הכדוריד הפך למאוד מקצועני בצרפת”.

רמי לוי (Guillaume Bresson)רמי לוי (Guillaume Bresson)

דעתו על השחקנים הישראלים שמשחקים וישחקו בצרפת: "לדן טפר הייתה עונה ראשונה נהדרת בשארבור, ואני בטוח שזה יעזור לליאור גורמן שגם יתקבל יפה מאוד במועדון. שארבור הוא מועדון עם מבנה ארגוני טוב, שפועל להתקדם. יש לו בסיס של אוהדים נפלאים, ומאמן נהדר עם ניסיון בינלאומי רב. לגבי יואב למברוזו, הוא מגיע ללימוז' שמתכוונת לבנות פרויקט גדול. יואב צעיר, אבל הוא כבר מכיר את הכדוריד האירופי בזכות הניסיון שצבר בגרמניה. אני מכיר גם את המאמן שלו, טאריק חייטון, שעושה עבודה טובה עם שחקנים צעירים. מצפה לו חוויה גדולה. הכדוריד בלימוז' מושך לרוב כ-4,000 צופים למשחק, ולעתים קרובות גם יותר ממועדון הכדורסל המקומי, שכל אוהדי מכבי ת"א בוודאי זוכרים ומכירים היטב. אני מאחל לכל השלושה עונה טובה ומוצלחת, ומקווה לפגוש אותם כאן. אני סבור שזו הזדמנות טובה כדי שבצרפת יוכלו לגלות, שישראל היא גם ארץ כדוריד, ושיודעים לפתח בה שחקנים צעירים מוכשרים. זו בהחלט הזדמנות לגלות כישרונות צעירים לא רק במדינות הסמוכות לנו".

המעקב אחרי נבחרות ישראל: "אני ממש מקווה שנבחרת ישראל תעשה בקרוב צעד קדימה כדי להתקדם ולהעפיל לשלבי גמר של אליפויות, וכמובן לעשות זאת באופן קבוע. אני בהחלט מכיר את הנתון שנבחרות הנוער של ישראל מתקדמות מאוד ומופיעות באליפויות אירופה לצעירים. מה חסר? יתכן שהתמודדויות ברמה יותר סדירה מול נבחרות מהרמה הגבוהה של אירופה, אבל ברור שהמרחק לא מקל על הדברים. מצד שני, אם הרבה שחקנים ישראלים יצליחו לשחק ברמת המועדונים באירופה, אין ספק שרמת הנבחרת תהיה טובה בהרבה. כמובן שגם השתתפות של המועדונים הישראלים בגביעי אירופה תאפשר לצבור ניסיון, אך אין מספיק משחקים כדי להפוך את זה לכלי היחיד".

רמי לוי (Guillaume Bresson)רמי לוי (Guillaume Bresson)


 
לוי מודה שהוא ישמח לשמש כשגריר לכדוריד הישראלי, ולסייע מקשריו וניסיונו: "אני כמובן יכול להביא את החוויה הצנועה שלי ולעזור לכדוריד הישראלי על ידי היותי באירופה. עבורי זה כבוד ואהיה גאה בכך. אני מקווה להגיע לישראל בקרוב, ואשמח לשוחח עם כל חברי איגוד הכדוריד לגבי נושאים שונים", הבהיר לוי והוסיף: "מונפלייה מפתחת מזה שנתיים את מושג האקדמיה לכדוריד בפרויקט שנוגע לא רק להכשרה ספציפית של שחקנים, אלא גם של מאמנים, שופטים ומנהלים עם ייעוד בינלאומי. יש לנו במועדון שותפויות בברלין ובניו יורק, ואנחנו יכולים לחשוב על משהו יחד. אנחנו מעניקים לכך חשיבות רבה מבחינת אימוני השחקנים, ורוב גדול מהשחקנים שלנו עברו את התהליך. זו יכולה להיות גם הזדמנות לשלב אצלנו כישרונות ישראלים צעירים".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */