יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:13
לאומית גברים 23-24
411915-198224אליצור נתניה
391816-195223מכבי רחובות
391996-209624עירוני נהריה
372022-209524מכבי ראשל"צ
371863-186124גלבוע/גליל
362018-203524עירוני רעננה
341861-189723אליצור אשקלון
341944-192322אליצור שומרון
341953-190324מ.ס צפת
341996-194424הפועל בני כפר קאסם
331974-187124מכבי מעלה אדומים
331970-184024א.ס. רמה"ש
312058-198724מכבי חיפה
לוח משחקים
  • אליצור אשקלון
  • 72 - 56
  • מכבי רחובות
  • עירוני נהריה
  • 81 - 88
  • מכבי מעלה אדומים
  • גלבוע/גליל
  • 81 - 97
  • מכבי ראשל"צ
  • הפועל בני כפר קאסם
  • 90 - 79
  • אליצור נתניה
  • מכבי חיפה
  • 79 - 90
  • אליצור שומרון
  • עירוני רעננה
  • 91 - 78
  • מ.ס צפת

קבוצות הלאומית: החלטת האיגוד הצילה אותנו

מרבית הקבוצות לא יכולות לחזור לפעילות ומגבות את ההחלטה לסיים את העונה. יושבי הראש טוענים: "המצב לא זהה לליגת העל, שהאיגוד לא ייקח הימור"

|
ערן טסל (צלם: הראל שורצברג)
ערן טסל (צלם: הראל שורצברג)

להוציא את הפועל עפולה שנותרה היחידה שעדיין מנסה לשנות את הגזירה לסיום עונת 2019/20 בליגה הלאומית בכדורסל, מרבית הקבוצות טוענות כי הן מגבות את החלטת האיגוד לסיים את העונה ומפצירות שלא לפעול כמו במנהלת ליגת העל להשיב את העונה לפעילות, כאשר הן מקבלות את העפלתן של הפועל חיפה ובני הרצליה.

ערן טסל, יו"ר עירוני רעננה הסביר ל-ONE: "ראשית, אני מברך את ליגת העל על החזרה לפעילות. אני מבין שההחלטה הייתה ועודנה שנויה במחלוקת בתוך הדירקטוריון ואני בטח לא נכנס להם לכיס, אבל המצב של הליגה הלאומית אינו זהה לזה של הליגה הבכירה. בעוד היא הוקפאה, הליגה הלאומית הסתיימה בהחלטת הנהלת איגוד הכדורסל וברוב מוחלט בתוך מנהלת הליגה הלאומית. בנוסף, הכספים שאמורים להיכנס לקבוצות ליגת העל מהטוטו, מהטלוויזיה ואולי מתמיכה של משרד הספורט בעקבות החזרה למגרשים שונים מאלו של הליגה הלאומית, שעומדים לצערי על אפס". 

נגמר לא טוב: ניסה להטביע מעל אחיו הקטן

טסל המשיך: "שנית, ברורה לי ולכולם הפגיעה בספורטיביות לאור הסיטואציה המאוד מיוחדת שנכפתה על כל העולם, אבל בסופו של דבר הקבוצות שעלו סיימו במקומות 1-2 אחרי 22 מחזורים שנערכו בהרכבים מלאים ותחרותיים. אנשים נוטים להתעלם מזה, כאילו החליטו על העולות בשליפת פתק. ומה הערך הספורטיבי בקיום 4 מחזורים אחרונים ופלייאוף בהרכבי טלאים ובלי הכנה ראויה? מרבית שחקני המפתח של הקבוצות, זרים ומתאזרחים, נמצאים במדינה מוכת קורונה מעבר לים. אצלנו יש עוד כמה צעירים משמעותיים שמתגייסים בקרוב ובנוסף לכך שני ישראלים בכירים שחוזרים מפציעות - אחד לא דרך על פרקט כמעט חצי שנה והשני שיחק בשנה האחרונה 3 משחקים. בינתיים אני גם שומע שקבוצות ליגת העל בונות על החזרת שחקנים מושאלים מהליגה הלאומית ואף פנייה לשחקנים אחרים שסיימו חוזה בליגה שכאמור הוכרזה ככזו שהסתיימה בכדי להשלים סגלים. לי זה לא נשמע שלשחק בצורה הזו את שלבי ההכרעה יהיה ספורטיבי במיוחד".

עוד הוסיף: "שלישית, אם בית הדין יסתור בתחילת השבוע את החלטת האיגוד ויקבע כי על הליגה הלאומית לחזור, לפחות שליש מהקבוצות לא יוכלו לעשות זאת בפועל גם בפן הכלכלי ולכן, רוב יושבי הראש בליגה מגבים את ההחלטה מיום שהתקבלה לפני כחודשיים. נותני חסות רבים ספגו גם הם מכה במהלך משבר הקורונה וקיצצו בתמיכה שלהם בקבוצות, שכל שקל בשבילן הוא אוויר לנשימה. הרשויות המקומיות, שהן הבסיס של מרבית קבוצות הליגה, עוד מלקקות את הפצעים מהתקופה האחרונה ויש מבחינתן חוסר בהירות תקציבית שתימשך עוד מספר שבועות לפחות". 

שחקני מכבי רעננה חוגגים (הראל שורצברג)שחקני מכבי רעננה חוגגים (הראל שורצברג)

לסיום מסר: "אם איגוד הכדורסל היה דוחה את קבלת ההחלטה אז, חלק מהקבוצות בלאומית היו סופגות מכה כלכלית שלא בטוח שהיו מצליחות להתאושש ממנה. כולנו מקווים שהאיגוד יכניס את היד לכיס עם הקלות באגרות של הליגה לקראת העונה הבאה. האם להמר על העתיד הכלכלי של חלק ניכר מהקבוצות בהחזרה של הליגה לפעילות? אני מקווה שבית הדין העליון של איגוד הכדורסל לא ייקח את ההימור הזה על כתפיו".

משה גרוסמן, יו"ר מכבי קריית-מוצקין מסר ל-ONE: "אם בית-הדין של איגוד הכדורסל יפסוק על חזרתה לפעילות של הליגה הלאומית, נבקש דיון דחוף במנהלת הליגה, שם נקיים הצבעה לגבי החזרה כי בסופו של דבר אנחנו, להבדיל מליגת העל, לא מקבלים ולא נקבל שום תמיכה כלכלית. לכן מהלך שכזה יגרום לקריסה כלכלית של מספר קבוצות בליגה. 

משה גרוסמן (מימין): "תומכים בהחלטת האיגוד". מיקי ברקוביץ' לצידו (לוטם אסרף)משה גרוסמן (מימין): "תומכים בהחלטת האיגוד". מיקי ברקוביץ' לצידו (לוטם אסרף)

עוד הוסיף: "אנחנו ומרבית הקבוצות הליגה תמכנו ועדיין תומכים בהחלטת איגוד הכדורסל, שהצילה את קבוצות הליגה הלאומית. גם בגרמניה, באיטליה, ביוון, בליטא, בבלגיה ובעוד מקומות הליגות לא חזרו לשחק לאחר שהוכרז על סיומן".

אלון שפר, יו”ר א.ס רמת השרון המשיך:  "אני מזכיר שלעולם הליגה הלאומית לא נתמכה על ידי אף גורם. לא ממשלתי, לא איגוד ולא מנהלת. הכל מנוהל ומתוקצב על ידי אנשים פרטיים וטובים ותקציבי עירייה. לאחר ששיחררנו זרים, פינינו דירות, שילמנו פיצויים, החזרנו רכבים הוצאנו לחל"ת שחקנים, סגרנו אולמות לחודשיים, אין מצב שנוכל לעמוד בהוצאות כאלה שוב. לבנות הכל מחדש לתקופה קצרה של חודש וחצי פשוט בלתי אפשרית ולא הגיונית. לבודד זה לא אנושי, להעמיס סכומי כסף עכשיו שאנחנו מנסים להציל את עונה הבאה אינה מתקבלת על הדעת". 

שפר טען גם: "תסתכל בבקשה על נתוני ההצבעה במנהלת ליגת העל שהחליטה על חודו של קול לחזור לשחק. כל היו״רים שהתנגדו או נמנעו, מבינים שיש פה התעסקות בלתי הגיונית. הם אלה שצריכים להתמודד עם הכל ולא העסקנים שיושבים סביב השולחן ומצביעים.  את העונה סיימו לפני חודשיים ובצדק. עכשיו הזמן לקחת את כל המשאבים והכספים שרוצים לגייס כדי לסיים את העונה ולנתב אותם לעונה הבאה שקבוצות יקומו על הרגליים ולא יפשטו את הרגל".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */