יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"הישראלי שנמחק באייאקס כי לא שיחק בכיפור"

גדל בפ.ס.ז', דה בור בנה עליו, אך זרק אותו בגלל פוליטיקה פנימית והצום. "מול שער ריק" על אילן בוקרה, שפרש בגיל 23 והיום מאמן כושר ותזונאי בת"א

|
אילן בוקרה (מערכת ONE)
אילן בוקרה (מערכת ONE)

הקשר בין אייאקס לישראל ולעם היהודי ידוע לכל כבר שנים רבות. דגלי ישראל הם דבר שבשגרה ביציעים באמסטרדם, אוהדי אייאקס אף מכנים את עצמם "היהודים". הקשר לישראל התבטא בעבר גם בפספוס האדיר של רוני קלדרון באייאקס ב-1970 ובמילניום הנוכחי עם דניאל דה רידר ושי בירוק, אבל ישנה עוד זווית ישראלית בקבוצה מאמסטרדם והיא שייכת לאילן בוקרה בן ה-27, הקשר הצרפתי-הולנדי-ישראלי, לשעבר.

בהולנד סיפרו את סיפורו של בוקרה, שגדל במחלקת הנוער של פאריס סן ז'רמן, נקנה על ידי אייאקס ולקראת סוף הקריירה נאלץ לחפש את עצמו במכבי נתניה, הפועל כפר סבא ובהפועל ירושלים, אחרי שמכבי פתח תקווה והפועל באר שבע דחו אותו לאחר מבחנים, עד שפרש בגיל 23 בלבד. "מול שער ריק" על מי שמכונה בהולנד ה"ישראלי שנמחק באייאקס בגלל שלא הסכים לשחק ביום כיפור".

מיובה לבארסה? המיטב של פיאניץ'

בוקרה, שנולד בצרפת למשפחה יהודית (אמא הולנדית ואבא צרפתי), גדל בפ.ס.ז' ונחשב להבטחה בעיר האורות כשחקן נבחרת הולנד עד גיל 19 ועד גיל 20. למרות הפוטנציאל, הוא נדחק החוצה מהקבוצה ששינתה את פניה ב-2011, כאשר בהגיעו לקבוצה הבוגרת הוא לא קיבל הזדמנות בשל תחילת עידן נאסר אל חליפי.

הבעלים הקטארי החל לייבא כוכבים גדולים בזה אחר זה. הוא החתים בקישור שמות כמו חאבייר פסטורה, בלס מטויידי, קווין גאמיירו, ג'מי מנז ועל העמדה של בוקרה כקשר אחורי, שבעונה סבירה בעידן שלפני אל חאליפי עוד יכול היה להשתלב בבוגרת בגיל 18 לפחות בגביע הליגה וכדומה, הוחתם גם מוחמד סיסוקו מיובנטוס.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Push yourself because, no one else is going to do it for you.

A post shared by Ilan Boccara (@ib_sports_coach) on

"ראיתי אותו כבר שלוש פעמים פה באייאקס והוא עשה רושם טוב מאוד, יש לו תשוקה ודחף שאין להרבה שחקנים", אמר אז דה בור עם הגעתו של בוקרה לקבוצה, כאשר מי שהחתים אותו היה מיכאל קינסברגן, קרוב משפחה של אילן מצד אמו וחבר הנהלה באייאקס.

בכתבה שפורסמה על בוקרה בהולנד מתואר כי המאמן, שבהמשך אימן את אינטר, קריסטל פאלאס וכיום את אטלנטה יונייטד, בנה רבות על הקשר בעל הדרכון הישראלי ותכנן לייעד לו תפקיד חשוב בקבוצה שלו ב-2012, אבל נתן לו את הזמן להתאקלם עד ששילב אותו בהפתעה.

פרנק דה בור בתקופתו באינטר (רויטרס)פרנק דה בור בתקופתו באינטר (רויטרס)

הופעת הבכורה של בוקרה, הקשר היחיד שהיה לדה בור על הספסל באותו זמן, הגיעה בספטמבר והוא נכנס ל-13 דקות כמחליף ב-2:2 של אייאקס מול הירנביין, 13 דקות שמסכמות את הקריירה שלו בליגה ההולנדית בבכירה, ביחד עם ה-54 דקות שלו בליגה הצרפתית עם אביאן מאוחר יותר. הוא רשם אחר כך עוד הופעה אחת בלבד על הספסל מול ר.ק.ס וולאביק, לא לפני שאביו הנרגש התראיין בתקשורת ההולנדית כאוהד צרפתי של אייאקס הגאה מאוד בבנו, הוא "נמחק".

למרות שתוכנן להיות המחליף של כריסטיאן פולסן, הקשר הדני אקס ליברפול, יובה וסביליה, בוקרה למעשה סיים את דרכו דאז באייאקס לאחר ש"נענש", כך לפי אחד העיתונאים שסיקרו אותו באייאקס בזמנו, זאת לאחר "טיול דתי לפאריס", כשהסיבה הייתה לצום את יום כיפור בבית הוריו. באותו זמן, עדיין בספטמבר 12', דה בור תכנן לזמן את בוקרה למשחק הליגה מול אוטרכט, אבל סמיכות המשחק ל"יום החשוב והקדוש ביותר ביהדות” טרפה את הקלפים ואילן המשיך לצרפת באישור קינסברגן.

אילן בוקרה (מערכת ONE)אילן בוקרה (מערכת ONE)

"זה חבל ממש, אילו לא רצה לשחק רק בגלל כיפור, אני בטוח שהיו לו את האיכויות להצליח באייאקס", אמר עליו אחיו, גוידו, לאחר מכן בכתבה שפורסמה השבוע ב-""voetbalzone, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. את המשך דרכו באמסטרדם הוא העביר בקבוצה השנייה, לפני שהושאל לאביאן וחזר לקבוצת המילואים ההולנדית. "הסיבה לשחרור של אילן היא ספורטיבית, אלא פוליטית", הוסיף אחיו. "הוא לא הצליח לשחק באייאקס מסיבות שלא קשורות לכדורגל. לדה בור היה לא נעים ששחקן היה קשור לבוס החדש, שהסכים לו לא לשחק ביום כיפור".

"אני עובד, משקיע בעצמי ועושה כמיטב יכולתי עד שדה בור יגיד לי 'הגיע תורך', אני עושה כמיטב יכולתי ומנסה להשתפר במילואים של אייאקס", אמר אז בוקרה האופטימי, שלא רצה לוותר, אבל למעשה הרכבת באמסטרדם כבר המשיכה בלעדיו. אחר כך גם הגיעו פציעות קשות שהובילו אותו לסיום דרכו בהולנד.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

DREAMS DON'T WORK UNLESS YOU DO!

A post shared by Ilan Boccara (@ib_sports_coach) on

בפ"ת תחת רן בן שמעון (2014) זה לא הסתדר, בנתניה ראובן עטר אהב את מה שראה והחתים אבל היהלומים לא הצליחו להעביר אותו בבקרת התקציבים בשל הבעיות הכלכליות שהובילו בסופו של דבר לפירוק (2015) ובב"ש לא התרשמו מספיק, ולא נתנו לו את הצ'אנס להחיות את הקריירה בגיל שזה עוד היה אפשרי, למרות שברק בכר לקח אותו למחנה האימונים של הקבוצה שנבנתה לקראת עונת האליפות ההיסטורית שהחלה את השושלת.

בכר ובן שמעון. התרשמו, אבל לא מספיק כדי להחתים (אחמד מוררה)בכר ובן שמעון. התרשמו, אבל לא מספיק כדי להחתים (אחמד מוררה)

בכפ"ס הוא חתם בזמנו לעונה כשחקן חופשי, אבל לא שיחק בשל פציעה בשרון. חוסר המזל שלו לא “ויתר” ואחר כך, הוא מצא את עצמו בהפועל ירושלים המתפרקת בליגה הלאומית, שם למעשה סיים את הקריירה שלו בקיץ 2016, עם הופעה אחת בלבד בדרבי מול הפועל קטמון. בקבוצות הנ"ל אולי לא ממש זוכרים אותו, אבל הוא דווקא נשאר קרוב לעניינים ולא ממש ברח מהמקום שסימן את סוף הדרך שלו בכדורגל.

כיום, הוא חי בארץ. הוא מאמן כושר אישי ותזונאי ונמצא בעיקר בחופי ת"א, לצורך עבודתו וגם כדי ליהנות מהים התיכון, כשהוא בסך הכל בן 27. בחשבון האינסטגרם שלו יש כמעט 68 אלף עוקבים שמקבלים ממנו בעיקר תמונות שלו מהים, מנופים שונים ברחבי העולם וגם לא מעט ציונות ויהדות. בכדורגל הוא אולי לא ממש הצליח, אבל לפחות לפי החשבון שלו הוא בהחלט מצא את ייעודו ואת האושר והשקט שלו כאן בארץ הקודש.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Commence par changer en toi ce que tu veux changer autour de toi! La véritable pensée activée, c’est reconnaitre que ma pensée attire ce qui est en accord avec elle, ma pensée crée l’environnement qui lui permet de s’exprimer. A partir de ce moment là, je ne suis plus victime de ma destinée, mais créateur de tous les possibles. . . . . #thinkpositive #fitness #fitnessmotivation #fitnesspark #fitnessfreaks #fitnesslife #fitnesspro #fitnessaddict #fitnessfun #fitnessmodel #fitnesstrainer #fitnessjourney #fitnesstime #fitnessinspiration #pictureoftheday #nikon #nikonphotography #model #modelephoto #modeling #fitnessmodel #modelmanagement #modelingagency #followme #followforfollowback #likeforfollow #telaviv #telavivcity #telavivlife #telavi

A post shared by Ilan Boccara (@ib_sports_coach) on

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */