יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:56

עו"ד יונגר: מי שמתעלם מהמציאות, יגרום נזק

הנאמן של ב"ש בראיון ל-ONE: על השחקנים ("מה שהיה - לא מה שיהיה"), התפקיד החדש של מליקסון לצד ברדה, הטענה שברקת כבר לא מנהלת, והשכר שלו עצמו

|
שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)

הפועל ב"ש נכנסה אתמול לשלב השני של תכנית ההבראה שמוביל הנאמן עו"ד יצחק יונגר כאשר החל לשבת עם חלק משחקני הקבוצה והודיע להם שהם יצטרכו לקצץ בין 45%-55% משכרם בעונה הבאה.

הנאמן לא מתרגש מהביקורת שמועברת עליו, הוא דובק בדרך בה הוא מתנהל ובראיון ל-ONE אומר עו"ד יונגר: "דואגים לצייר אותי בתקשורת כאיש הרע, אבל השחקנים צריכים להבין שהמטרה שלי היא שיהיה מועדון בריא שיוכל לתפקד בעונה הבאה". עו"ד יונגר מדבר בפתיחות ואף עונה על הביקורת שיש נגדו על השכר שהוא מקבל כנאמן של המועדון.  

חדש: מכבי חיפה נגד מכבי ת"א ב"משחק בית"

עו”ד יצחק יונגר, איך מתנהל כל הסיפור עם הפועל ב”ש מבחינתך?
”התהליך לא פשוט, הוא מורכב וכואב במידה מסוימת. הסיטואציה הכלכלית בארץ ובעולם משפיעה על הכול, אבל אנחנו מנסים להגיע לתוכנית מוסכמת ואני מגיע שזה ימשיך”.

מהרגע שנכנסת לתפקיד עסקת בקיצוץ השכר, הגעת קודם על מתווה הקיצוץ של העונה הנוכחית, ומאתמול התחלת  להודיע לשחקנים על קיצוץ בשכרם בעונה הבאה בגובה של 45-55 אחוזים, אתה לא חושב שבמידה והליגה תחזור העונה, למרות שהסיכוי לכך נראה לא גבוה במיוחד, זה עשוי לפגוע בקבוצה?
“אני מקווה שלא. אני מקווה שהשחקנים מבינים בסופו של דבר כי המטרה שלי היא לטובת הקבוצה. דואגים לצייר אותי בתקשורת כאיש הרע, אבל השחקנים צריכים להבין  שהמטרה שלי היא שיהיה מועדון בריא שיוכל לתפקד בעונה הבאה. אני חושב שחלק גדול מבינים בניגוד למה שמציירים בתקשורת. השיחות שאני ואסי רחמים מנהלים עם השחקנים הן שיחות טובות. אני חושב שכולם יבינו שאין ברירה, התקציב עדיין יהיה בין 3-4 הקבוצות הגדולות אך גם לא כמו בשנה הקודמת”.   

שחקני הפועל ב"ש באימון (נעם מורנו)שחקני הפועל ב"ש באימון (נעם מורנו)

ומה אתה מתכוון לעשות אם השחקנים יתנגדו?
”זו לא שאלה של יתנגדו. קודם כל אני חושב שהשיחות והחלטות עם כל שחקן צריכות להיות בנפרד. אני חושב שכולם מבינים שמה שהיה הוא לא מה שיהיה ולכן אני חושב שכולם יפנימו את זה ויבינו שהמטרה היא משותפת ומי שיחשוב שהחוזה שלו יישאר כמו שהיה, לא רק בב”ש אלה בכל קבוצה, לדעתי זה לא יעמוד במבחנים המשפטיים”.

ומה אתה מתכוון לעשות בכל מה שקשור לחלק המקצועי? תשב עם יוסי אבוקסיס ותבקש ממנו שיגיד לך מי השחקנים שהוא רוצה שיישאר? שכר השחקנים עומד על כ-40 מיליון שקלים ואתה תצטרך לקצץ לפחות 60 אחוזים ממנו בשביל להעמיד את הקבוצה על הרגליים.
”אני כרגע לא מדבר על המספרים, אבל אין ספק שצריך לעשות הפחתה מאוד משמעותית ובוודאי שאת כל ההחלטות המקצועיות לוקח הצוות המקצועי שכולל את יוסי אבוקסיס, אסי רחמים, אליניב ברדה ומאור מליקסון”.  

אתה מתכוון להשאיר את מאור מליקסון בעונה הבאה?
”הוא עובר לצוות המקצועי, הוא ישמש כעוזר מאמן לכל דבר לצד אליניב ברדה”.

כמה אלונה מעורבת במה שקורה?
“לא ברמת היום יום ולא ברמת השיחות”. 

אלונה ברקת ומאור מליקסון (איציק בלניצקי)אלונה ברקת ומאור מליקסון (איציק בלניצקי)

אכפת לה עוד ממה שקורה בקבוצה?
”אני בטוח שכן, זה פרויקט חייה”.

יש כאלה שאומרים שהיא עדיין מנהלת את הפועל ב”ש מאחורי הקלעים.
”זה לא נכון”.

יגיע השלב שבו תחפש רוכש? או שלאור מה שקורה היום זה לא הכי נכון מבחינתך והמטרה שלך היא קודם כל להרים את המועדון על הרגליים ואולי לחפש רוכש רק אחרי שהמצב הכלכלי בעולם ילך וישתפר?
“אמרתי כבר שכל מי שמתעניין מוזמן לבוא בכל רגע, בפועל אני חושב שזה יקרה בשלב מאוחר יותר כשהמצב הכלכלי יתבהר, אין ספק שאי הוודאות תמנע מאנשים להיכנס להשקעות כאלה”.  

שחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)

אתם מתכוננים לתרחישים שבהם העונה הבאה תתחיל בלי קהל? זה אמור להשפיע בצורה ניכרת על קבוצות שהתקציב שלהם בנוי ברובו מהכנסות כרטיסים ומנויים.
”בוודאי שאנחנו מתכוננים, ברור שזה פקטור מהותי מאוד. זה גם מה שאני מסביר לשחקנים – עדיף לפעמים להגיע לאיזושהי ודאות, גם אם היא קשה מאשר להישאר בחוסר הוודאות”.

אתה חושב שהשחקנים הפנימו את ההשלכות של מה שקרה עם אלונה ושכדאי להם כן לקחת אותך ברצינות?
”אני לא נכנס למה שבאופן כללי אומרים השחקנים. אני יכול להגיד שעם כל מי שאנחנו נפגשים, אנשים מבינים את המצב ואני מקווה שגם יקבלו החלטות נכונות”.  

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

מה הסיכוי שהקבוצה תמצא את עצמה בחדלות פירעון?
”אני חושב שהסיכוי הוא מאוד קטן, יש עוד הרבה שלבים לפני כן. זה לא מצב רגיל שבו קבוצה צוברת חובות ולבעלים אין מאיפה לשלם, פה זה ממש לא המצב”.

מה מבחינת הסיוע של עיריית באר שבע?
“אנחנו קיימנו אתמול (חמישי, ג.ל) שיחה רבת משתתפים, הייתה הצהרה עקרונית של ראש העיר שהוא יסייע ואנחנו מקווים שזה יבוא לידי ביטוי”.  

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', ישחרר את אותם התקציבים של 3 מיליון שקלים בעונה?
”לא נכנסנו כרגע לפרטים, אנחנו נשב גם עם אנשי המקצוע ומנהלי המחלקות בעירייה ואני מקווה שהעירייה תבין שהיא צריכה לתמוך עכשיו יותר מהרגיל”.

שמענו זעם גדול מאוד מצד האוהדים כלפיך, רצו להפגין נגדך. מה אתה יכול להגיד לכל אותם אוהדים שהתרגלו לראות קבוצה מצליחה בשנים האחרונות וגם כשלא, המשיכו ללכת אחריה באש ובמים ולא הפקירו אותה?
”אני קודם כל חושב ואמרתי את זה כל הזמן שהאוהדים זה הדבר המרכזי של הקבוצה. בסוף הם הבסיס ולא מתחלפים אף פעם, הקבוצה היא בראש ובראשונה בשביל האוהדים ואין קבוצה בלי אוהדים. אני מקווה שהם יבינו שאנחנו מנסים לבנות קבוצת צמרת אבל בסופו של דבר זה תלוי גם בהם, כי ההכנסות ממינויים וכרטיסים הם חלק משמעותי מאוד בתקציב, אז אנחנו במפורש מקווים שהם יראו שהם אלו שבונים את הקבוצה ואני מאמין שבכוחות משותפים יהיה אפשר לבנות קבוצה שתמשיך להיות קבוצת צמרת בכדורגל הישראלי”.   

אוהדי הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)אוהדי הפועל ב"ש (מרטין גוטדאמק)

דיברת בהתחלה שיש כאלו שמנסים לצייר אותך כאיש הרע, זה שדואג רק לעצמו, מצד אחד אנשים לא חושבים על זה שאתה צריך לקחת החלטות גורליות,  ומצד שני, אמר לי איש בכיר בכדורגל שהכול צריך להתנהל בהוגנות והגינות ולא להפיל הכול על שחקני הכדורגל, בייחוד במצב הזה.
”צריך להבהיר שהשכר שלי לא משולם מתוך התקציב של הקבוצה, מי שמשלם את השכר שלי הוא הבעלים ולכן הוא לא נוגע לתקציב הקבוצה וצריך שיבינו את זה. זה לא העסק הראשון שאני מגיע אליו כשהוא במצב קשה, מי שמכיר אותי יודע שעשיתי את זה בלא מעט מקומות, לא רק בספורט, גם במפעלים תעשייתיים ובעוד הרבה מאוד מקומות אבל בסופו של דבר המטרה שלי היא לעשות טוב, אבל מי שמתעלם מהמציאות הוא זה שיגרום את הנזק. בסופו של דבר יש פה מציאות שהשתנתה ובמציאות הזאת צריך לקבל החלטות שלפעמים הן לא נעימות. פה מראש המצב הוא לא כזה חמור ולכן אני אומר לאוהדים וגם לשחקנים שהמטרה שלי היא בראש ובראשונה לדאוג שתהיה פה קבוצת צמרת בעונה הבאה – וזה אפשרי”.

כשנכנסת לעסק הזה ידעת שזה כרוך בכזה כאב ראש? בזמנו נכנסת גם להפועל חיפה אבל אז לא הייתה כזה לחץ מסיבי של התקשורת.
”ידעתי, ברור שזה שונה מדברים אחרים שאני מטפל בהם שהם פחות תקשורתיים. אבל בסופו של דבר אני חושב שזה מעניין ויש מטרה שהיא חשובה, לא צריך לרחם עליי”.  

לסיום, אתה נראה כאילו אתה משחק שחמט. אנשים שלפעמים לא מבינים את הצעדים שלך, מבינים אותם בסוף רק לאחר שאתה עושה אותם.
”שחמט זו אולי דוגמה טובה כי הניצחון שאני מנסה להביא זה לא הניצחון שלי, אלא של הקבוצה. אבל כן, אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה חכמה ולנסות להבהיר לכל המעורבים שהדברים ישתנו וליבי ליבי עם כל אחד מהשחקנים והעובדים שצריך להפחית בשכרו, אני לרגע לא אומר את זה בציניות או מתייחס לזה כמובן מאליו ואני אומר את זה בצורה הכי אנושית והכי ברורה, אבל צריך לשאול מה הברירה האחרת?” 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */