יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:46

חיטוי רגליים וריקוד ללא מגע: ההנחיות המלאות

משרד הבריאות פרסם את ההנחיות לספורטאים שישובו לאימונים: קבוצות ריצה של 10 באתלטיקה, זוגות קבועים בגו'דו וחיטוי שולחנות בביליארד. הכל בפנים

|
דודי סלע, יעקב טומרקין ולונה סלפטר (מערכת ONE)
דודי סלע, יעקב טומרקין ולונה סלפטר (מערכת ONE)

עם ההודעה הרשמית על מתן האישור לחזרה של הספורטאים האולימפיים, הפראלימפיים, ענפי איילת והספורט המוטורי לאימונים, פרסם משרד הבריאות היום (שישי) גם את ההנחיות המיוחדות בהם יצטרכו לעמוד אותם ספורטאים עם שובם לפעילות.

ההנחיות הכלליות הנוגעות לכל הענפים כוללות הגעה למקומות האימון ברכבים פרטיים בלבד, לא יותר מעשרה אנשים בקפסולת אימון קבועה כולל מאמן וצוות מקצועי, אחריות על הקבוצות לספק את ציוד המיגון למתאמנים, שמירה על היגיינה אישית, שטיפת ידיים ושימוש במסכת אף פה, הקפדה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני בכל האימונים, אי שימוש במלתחות ו/או מקלחות משותפות ומינוי ממונה לקורונה לכל מתקן אימון ואחראי קורונה בכל איגוד. כמו כן, ציינו במשרד הבריאות כי אם אחד ממתאמני הקפסולה אובחן כחולה קורונה, כל יתר חבריה יכנסו לבידוד של 14 יום באופן אוטומטי.

בתחילה ובסיום של כל יחידת אימון במתקן יתבצע ניקוי יסודי של סביבת האימון ושל הציוד במקום. החיטוי יתבצע באמצעות חומר חיטוי על בסיס אלכוהול בריכוז של לפחות 70%.  יש לבצע מדי יום מדידת חום לכל מי שנכנס למתקן על ידי אחראי יישום הוראות קורונה במתקן האימון. כל ספורטאי ידווח לאחראי הקורונה במתקן האם הוא סובל מאחד מן התסמינים הבאים: חום מעל 38 מעלות צלזיוס, קוצר נשימה, שיעול, כאב גרון ובעיות במערכת העיכול.

במקרה וספורטאי/מאמן/איש צוות יפתח תסמינים של קורונה, הוא יישלח לבדיקה, ובמידה ויקבל תשובה חיובית, כל מי שהיה איתו במגע קרוב ייכנס מיד לבידוד ואימוניהם יופסקו למשך 14 יום.

שוטרים עוצרים גולשים כדי לבלום את הנגיף

באתלטיקה, לרצים למרחקים קצרים וארוכים יש אפשרות להתאמן באופן אישי או קבוצתי. באימונים קבוצתיים באצטדיון אתלטיקה - ניתן עד 10 אנשים בקפסולת אימון. רצים למרחקים ארוכים יוכלו להתאמן במרחב הפתוח על פי הגדרה של 10 אנשים בקבוצה במרחק של 2 מ' אחד מהשני. בענפי הקפיצה לרוחק וקפיצה משולשת, קפיצה לגובה, קפיצה במוט ומקצועות הזריקה – עד חמישה אנשים בו זמנית סביב בור הקפיצה או המתקן תוך שמירה על מרחק של 2 מ' אחד מהשני.

בפעילות ספורט הימית (שייט מפרשיות, גלישת רוח וגלישת גלים) יהיה על הספורטאים חיוב בשימוש בציוד אישי קבוע. בחתירה וקיאקים - אימון אישי בסירה ו/או קיאק. אימון זוגי יתבצע בקיאק/סירה של רביעייה וזאת על מנת ליצור ריחוק בין החותרים. גם פה השימוש בציוד קבוע יחויב.

שחר צוברי (באדיבות איגוד השייט)שחר צוברי (באדיבות איגוד השייט)

בטניס, יאושרו עד שני שחקנים במגרש בו זמנית (אחד מול אחד) תוך הקפדה על שמירת מרחק אחד מהשני באזור הרשת. בהתעמלות האומנותית - שימוש בציוד אישי, תוך שמירה על מרחק בין המתעמלות, עליהן יהיה להקפיד על חיטוי כפות הרגליים והידיים לפני האימון. בספורט הריקוד יתבצע הריקוד ללא מגע עם מרחקים של מעל 2 מ' בין הרוקדים. בשחייה, לרבות שחייה במים פתוחים ושחייה אומנותית, מספר שוחים על פי מספר המסלולים הקבועים בבריכה, אין להשתמש במלתחות. במתחם הבריכה לא ישהו יותר מעשרה ספורטאים במקביל.

בענפי משחקי כדור האימונים יתבצעו עם הקפדה של שני מטרים ללא מגע בין השחקנים, בחלוקה של עד 10 אנשים באזורים מתוחמים תחת הקפדה על שמירת מרחק בין המתאמנים שיבצעו אימונים ללא מגע. בטניס השולחן תתבצע שמירה על מרחק בין השחקנים, שימוש בציוד אישי, תוך חיטוי ידיים והכדור לפני המשחק. בסיוף השימוש בציוד יהיה אישי בלבד וכך גם בקליעה, שם תהיה שמירה על מרחק של 2 מ' בין היורים. בענף הרמת משקולות ופיתוח גוף האימונים יתבצעו במתקן ייעודי עם מתאמן אחד יחד עם מאמן.

איילת זוסמן ולינוי אשרם (חגי מיכאלי)איילת זוסמן ולינוי אשרם (חגי מיכאלי)

בביליארד יאושר שימוש במקל אישי, חיטוי ידיים לפני השימוש וחיטוי השולחן והכדורים לפני ואחרי השימוש עם משתמש אחד בשולחן בכל פעם ושימוש במסיכה. בבדמינגטון - עד שני שחקנים בו זמנית במגרש (אחד מול אחד) ובמסגרת קפסולת האימון המוגדרת. בספורט המוטורי יש להקפיד על עד עשרה אנשים בו זמנית במסלול ובמתקן כולו (גם נהגים וגם אנשים שנמצאים מחוץ למסלול). בענפי הקרב, ג'ודו, היאבקות, אגרוף תאילנדי, אושו, ג'יו ג'יטסו הציוד יהיה אישי בלבד עם זוגות אימון קבועים ובהתאם לקפסולת האימון המוגדרת.

ברכיבת אופניים ואופני יד, ככלל, הרכיבה תתבצע לא בסמוך לריכוזי אוכלוסייה. אופני שטח - אימונים בשטחים פתוחים, עם שמירה על מרחק של 2 מ' בין הרוכבים. אופני כביש - רכיבה בכבישים, עם שמירה על מרחק בין הרוכבים. במידה והרכיבה מתקיימת במתחם הוולודרום, רוכב אחד במסלול בלבד. 

בהתעמלות קרקע, מכשירים ואקרובטיקה - בין מתעמל למתעמל יש לחטא את המכשירים, ולהקפיד על חיטוי אישי של הידיים והרגליים לפני הכניסה לאולם. לא ניתן לקיים אימון בו- זמנית של מספר מתעמלים על אותו מכשיר למעט הקרקע.

ארטיום דולגופיאט (חגי מיכאלי)ארטיום דולגופיאט (חגי מיכאלי)

בענף הטיפוס הספורטיבי יהיה ניתן לסמן אזורים אישיים לכל מתאמן ולחטא את כל הקיר בין מתאמן למתאמן. בטריאתלון ההנחיות על פי התייחסות לענפים האישיים הרלוונטיים ובכדורעף החופים יהיה ניתן בשלב זה רק שחקן מול שחקן תוך הקפדה על שמירת מרחק אחד מהשני באזור הרשת. בניווט - אך ורק במרחב הפתוח ולא במרחב עירוני ובסקי מים רק במתקן ייעודי בתל אביב עם עד מתאמן אחד לחבל תפיסה, שימוש בכפפות אישיות וחיטוי המתקן התפיסה בין מתאמן למתאמן. טיסנאות ניתן לבצע עם מסיכה ושימוש בציוד אישי לכל מפעיל טיס.

בנוסף, מי שחוזרים אלו גם הספורטאים הפראלימפייים, איילת והספורט המוטורי. אריק קפלן, נשיא התאחדות איילת אמר: “אני שמח ומברך על ההחלטה שהייתה צריכה להגיע כבר קודם לכן. מדובר בספורטאים הישגיים בולטים ומובילים של מדינת ישראל. אנו מחכים בציפייה לחזרה של יתר ענפי הספורט והספורטאים התחרותיים בהקדם האפשרי”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */