יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:31
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הילד הדתי מבני ברק הפך ליהלום: זמן קניקובסקי

מדור "תכף אשוב" יוצא לדרך: כוכב נתניה שגדל במשפחה דתית ונוהג לשמור על אורח חיים מסורתי, יכול להפוך למלפפון החם של הקיץ. וגם - מה חושב מכנס

|
גבי קניקובסקי. היהלום הבא (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
גבי קניקובסקי. היהלום הבא (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

לקראת חזרת ליגת העל החלטנו לסקור עבורכם את השחקנים שבלטו בכל אחת מהקבוצות עד שהקורונה פרצה לחיינו, במסגרת המדור “תכף אשוב” שילווה אותנו עד לחידוש הרשמי של העונה ב-30 במאי. מתחילים עם גבי קניקובסקי ממכבי נתניה.

כשמדברים על נתניה בשנתיים האחרונות קשה שלא להזכיר באותה נשימה את הכוכב העולה שלה במרכז המגרש. הקשר הצנוע בן ה-22 הגיע לידיים של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה וקיבל מהם את מלוא החום והאהבה שהוא היה צריך בשביל לממש את הפוטנציאל שלו אצל היהלומים.

משחק בית: עידן ורד נגד בן שהר ראש בראש

בעונה החולפת גבי היה המרענן הרשמי של היהלומים. הוא הוביל את הקבוצה, בישל, כבש שערים והיה המנוע. קניקובסקי וחבריו הצליחו להביא את נתניה עד לפלייאוף העליון ואפילו לגמר גביע המדינה, שלצערם הסתיים בהפסד כואב בדו קרב פנדלים.

העונה הדברים לא הסתדרו עבור הקבוצה מהשרון, הישגי השנה שעברה לא צלחו והקבוצה סיימה את העונה הסדירה בפלייאוף התחתון לצערה. אולם בין כל ה"עצב" הספורטיבי הזה, ליהלומים היו כמה רגעי נחת בזכות קניקובסקי.

ב-26 מחזורים הקשר הצעיר רשם 2,341 דקות משחק מהן הפיק 781 מסירות מדויקות (מתוך 1,019), רשם 341 מאבקי קרקע, 71 מאבקי אוויר, סיפק 68 כדורי רוחב, נתן 78 תיקולים, הצליח לחלץ 51 כדורים בחצי הקבוצה שלו ועוד 28 בחצי המגרש של הקבוצה היריבה. הקשר גם כבש פעמיים במסגרת הליגה, ספג 9 כרטיסים צהובים ואיבד 200 כדורים. כמו כן, רשם 69 ניסיונות הבקעה, בישל 6 פעמים לחברים שלו, סיפק 13 מסירות מפתח מדויקות ואיים 22 פעמים מחוץ לרחבה.

גבי קניקובסקי עם הכדור (נעם מורנו)גבי קניקובסקי עם הכדור (נעם מורנו)

קניקובסקי, נמוך הקומה יחסית (1.65) לא נותן למבנה הפיזי שלו להשפיע על המשחק שלו. להפך, הוא מוכיח בכל פעם מחדש כמה הנחישות וההתמדה שלו באים לידי ביטוי בכל מאבק שלו על הכדור.

התקופה הטובה שלו במדי היהלומים סידרה לו אפילו זימון בכורה לנבחרת ישראל על ידי אנדי הרצוג. אולם, לשחקן הצעיר ישנה בעיה אחת שעתידה להשפיע על המשך הקריירה שלו, לטובה או לרעה – עניין הדת.

גבי קניקובסקי (שחר גרוס)גבי קניקובסקי (שחר גרוס)

גבי נולד בבני ברק וגדל אצל משפחה דתית. גם הוא נוהג לשמור על המסורת היהודית ומקיים את אורח יומו לפי דרישות הדת. הקשר החל את דרכו בעולם הכדורגל במחלקת הילדים של הפועל רעננה ובהמשך עבר למכבי תל אביב. הוא לא קיבל הזדמנות אחת בבוגרים של הצהובים-כחולים והלך לנסות את מזלו בהפועל פתח תקווה, שם רשם 36 הופעות וכבש 4 שערים.

היכולת הטובה שלו משכה התעניינות בו מצד קבוצות ליגת העל ואחרי המלאבסים, גבי עבר לצפון וחתם בשורות הפועל עכו. אצל העכואים, הצליח הקשר להראות להרבה מאוד אנשים שיש בו משהו מיוחד, כשרשם 33 הופעות והבקיע 6 שערים. כששיחק בעכו, קניקובסקי דאג ללון בסמוך לאצטדיון בשביל לא לחלל שבת. כמו כן, העביר הרצאות גם בבתי הספר בעיר בנושאים של שילוב אורח חיים ספורטיבי ודתי, בשביל להסביר כיצד הוא מתמודד עם הסיטואציה.

גבי קניקובסקי. אורח חיים דתי (נעם מורנו)גבי קניקובסקי. אורח חיים דתי (נעם מורנו)

אחרי העונה המוצלחת, כאמור, אייל סגל ונתניה שמו את ידיים על הקשר המוכשר. אחרי השנתיים המוצלחות שלו במועדון, יוכלו היהלומים לגזור קופון במיוחד על קניקובסקי שככל הנראה יהפוך להיות אחד המלפפונים החמים ביותר בחלון ההעברות הקרוב.

מכנס: “גבי הוא ווינר”

בשל כך, כוכב העבר של מכבי נתניה, עודד מכנס, סיפר מה דעתו על גבי קניקובסקי, מה העמדה הטבעית שלו, איך אפשר לשלב דת וכדורגל והאם לדעתו הוא צריך לעזוב כבר עכשיו את היהלומים ולעבור למועדון גדול יותר.

לפני הכל, מה שלומך בימים האלו, איך אתה מתמודד עם משבר הקורונה?
"שלומי בסדר גמור, אני גר במושב והשגרה כאן היא פחות או יותר אותה שגרה. אנחנו יוצאים קצת, עושים ספורט ומשתדלים לא להיות רק בתוך הבית. יש לנו גם כלבים וזה עוזר כי אפשר לצאת איתם לטייל קצת".

"יש לגבי אופי ו-ווינריות". עודד מכנס (שחר גרוס)"יש לגבי אופי ו-ווינריות". עודד מכנס (שחר גרוס)

בוא נדבר על היהלום הגדול ביותר שיש למכבי נתניה, גבי קניקובסקי. מה דעתך עליו?
"אני חושב שאחד הדברים הכי חשובים בכדורגל זה להיות ווינר ולהיות עם אופי, יש לו את שני הדברים האלה. יש לו אופי, הוא חזק ופייטר והוא לא ותרן. הוא עושה הכל בשיא הכוח והמרץ. לא ראיתי אותו באימונים, אבל אני מניח שהוא רציני גם שם וזה בא לידי ביטוי במגרש. אתה מוסיף את כל זה, את חכמת המשחק, הבעיטה בשתי הרגליים ויש פה בחור צעיר שיכול לעשות התקדמות גדולה".

מה לדעתך התפקיד בו הוא יכול לבוא הכי טוב לידי ביטוי – קיצוני, קשר אמצע, פליימייקר או מתחת לחלוץ?
"אני לא חושב שהוא פליימייקר. הוא צריך לבוא יותר מצד ימין דרך האמצע אבל לא על הקו. הוא לא מתבטא מהקו, הוא צריך לבוא מאחורה. הוא נייד מאוד, עושה הרבה מאוד תנועה ו-90 דקות רץ ללא הפסקה. הוא בועט מרחוק ומסכן את השער. מצד ימין הוא בועט מצוין ויש לו כמה שערים מאוד יפים מהצד הזה. אני חושב ששם הוא הכי אפקטיבי".

גבי קניקובסקי (עמית מצפה)גבי קניקובסקי (עמית מצפה)

בעונה החולפת נתניה הייתה פנטסטית, הציגה כדורגל מצוין, העפילה לפלייאוף העליון וגם כמעט לקחה גביע. העונה הנוכחית הייתה אכזבה מסוימת עם הכניסה לפלייאוף התחתון. גבי, כמו כל הקבוצה, נחלש במספרים שלו, אך עדיין היה בין היחידים שהראו ניצוצות אצל היהלומים. איך אתה מסכם את הזמן שלו בצהוב?
"אני תמיד אומר שיש שחקנים שמטביעים את חותמם במועדון. הוא מסוג השחקנים שהטביע חותם בנתניה. הדבר הכי חשוב מבחינת שחקן זה אם אתה בא למועדון ומשדרג אותו. הוא מהסוג הזה, אי אפשר להגיד את זה על כל אחד. הוא בא למועדון גדול, עם מסורת ואליפויות. שחקן אחד לא מביא אליפויות, גם בתקופה שלי במועדון היינו תלויים אחד בשני. אליפות זה הצלחה קבוצתית. כשאתה טוב, אתה הופך להיות מוביל. כשהקבוצה לא טובה, קשה לך למשוך אותה".

בקיץ קניקובסקי כנראה יהפוך לאחד המלפפונים החמים ביותר בחלון ההעברות הישראלי. האם לדעתך עליו לעבור לקבוצה גדולה יותר כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים או להישאר בנתניה?
"אני חושב שהוא צריך לעשות עוד שנה-שנתיים בנתניה. כל מי שעושה קפיצה מהירה כזו מגיע למועדונים הגדולים ואז יש לו בעיה בתחרות על ההרכב. זה פוגע לך בביטחון ועוצר לך את הקריירה, הוא עדיין לא בשל לעבור".

אם אכן יעבור, לאן היית ממליץ לו?
"אם לעבור, זה למקום גדול. זה מועדון שרוצה לקחת אליפות ולקחת תארים. אם ללכת למועדון קטן, עדיף לו להישאר בנתניה. לפעמים השחקנים נמשכים לכסף ובאים מועדונים לא ברמות גדולות והם מפתים אותם. נכון, אולי אתה מקבל יותר כסף אבל האווירה היא לא כמו שיש לך עכשיו ואתה לא יכול להתקדם. אם הוא הולך, הוא צריך ללכת למי שייאבק על אליפות. שחקן ברמה שלו רוצה לקחת אליפות ותארים. זה האתגר, אין מה לעשות".

גבי קניקובסקי. צריך לבחור נכון (עמרי שטיין)גבי קניקובסקי. צריך לבחור נכון (עמרי שטיין)

קניקובסקי מגיע מרקע דתי ומנסה לשמור על המסורת גם כשהוא שחקן מקצועני. אתה חושב שזה עלול לפגוע בו אם הוא רוצה להתפתח לאחד השחקנים הטובים בארץ?
"מה שמפריע לי זה שהוא מבית דתי ואני לא יודע איך הוא מסתדר מזה, זה לא פשוט. אתה מצד אחד יכול להגיע להישגים גדולים אבל מצד שני אני לא יודע מה קורה איתו בבית ואיך מתמודדים עם זה. הרבה פעמים שאני רואה אותו אני שואל את השאלות האלה".

"אין לי מספיק ניסיון וסטטיסטיקה בשביל לבחון אם זה יפגע בו או לא. הדת היא גורם עוצר באיזשהו מקום. אין מספיק שחקנים כמוהו במצב כזה, אבל גם לבוא מתוך בית דתי וגם לשחק במועדון גדול עם דרישות גדולות, זה קשה. יש מועדונים קטנים יותר שקצת מעגלים פינות, אם הוא ירצה לעבור ולהתקדם אז הוא יהיה חייב לקבל את זה שיש דרישות אחרות במועדונים הגדולים ביותר".

לדעתך יש לו מקום בסגל הנבחרת?
"אני חושב שיש לו מקום בסגל. בהרכב? זה עניין של איזה תקופה אתה נמצא. אם אתה בכושר טוב, כן. בעונה שעברה אני חושב שהיה לו מקום, אבל העונה פחות. בנבחרת זה עניין של איזה כושר אתה נמצא".

אנדי הרצוג, נתן לקשר זימון בכורה (נעם מורנו)אנדי הרצוג, נתן לקשר זימון בכורה (נעם מורנו)

"אני מקווה שהוא ימשיך במכבי נתניה, בעוד שנה-שנתיים הוא יעבור למועדון גדול יותר ואני מקווה שיזכור את נתניה, גם אם לא ייקח כאן תואר. בשביל שיבין איפה הוא נמצא. זה אחד המועדונים הגדולים, עם כזה קהל, והוא יוכל להיכנס להיסטוריה של המועדון. תראה את ליברפול, שנים הם לא זכו באליפות ועכשיו הם חזרו. כל מי שמשחק שם מבין איזה מועדון. ככה אני מקווה שהוא יזכור את התקופה שלו בנתניה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */